- 1 Stanowcze "nie", dla psów na plaży? (414 opinii)
- 2 Radni zdecydują o miejscu do rekreacji (25 opinii)
- 3 Dużo atrakcji w Sopocie na Dniach Kurortu (38 opinii)
- 4 Setki wniosków o wycinkę drzew (115 opinii)
- 5 Chciał zabić psa. Przejechał po nim autem (360 opinii)
- 6 Co z krzyżami w trójmiejskich urzędach? (1185 opinii)
Jubileuszowe pożeranie reklam w Gdańsku
Co przyciąga mieszkańców Trójmiasta na "Noc reklamożerców"?
W nocy z piątku na sobotę odbyła się w gdańskim Multikinie kolejna edycja Nocy Reklamożerców. Podczas 5-godzinnego pokazu, uczestnicy obejrzeli aż 400 filmów reklamowych z całego świata, w tym z tak egzotycznych krajów jak Pakistan, Angola czy Mozambik. W tym roku minęło 35 lat, od kiedy zorganizowano we Francji pierwszą edycję tejże imprezy. Motywem przewodnim jubileuszowej odsłony były muzyka i gwiazdy filmowe.
Okazuje się jednak, że nieprzymuszone oglądanie zestawu starannie wyselekcjonowanych reklam (np. nagradzanych na branżowych festiwalach, bijących rekordy popularności w internecie, "zakazanych", czyli niedopuszczonych z różnych względów do emisji, archiwalnych sprzed wielu lat, ale przede wszystkim najzabawniejszych czy koszmarnie źle wykonanych) może być ciekawą rozrywką. I na tym właśnie polega konwencja "Nocy reklamożerców" - największego, międzynarodowego święta reklamy.
Pierwsza edycja imprezy odbyła się w 1981 roku w niewielkim, paryskim kinie. Nikt wówczas nie przypuszczał, że reklamowy spektakl przyciągnie tłumy widzów i okaże się wielkim, komercyjnym sukcesem. Już kilka lat później, odbywająca się corocznie impreza rozprzestrzeniła się do kolejnych państw Europy, a później niemal całego świata. Obecnie "Noc reklamożerców" odbywa się jednocześnie w 40 krajach. Pierwsza, polska edycja imprezy miała miejsce w 1992 roku w Warszawie. Pierwsza edycja w Gdańsku, a właściwie w gdańskim Multikinie , odbyła się dokładnie 10 lat później.
Reklamy wyświetlane podczas "Nocy reklamożerców" pochodzą z francuskiej reklamoteki "Jean Marie Boursicot", największego na świecie archiwum filmów reklamowych. W jej zbiorach znajduje się ponad pół miliona reklam z całego świata, a liczba ta systematycznie wzrasta. Rokrocznie, do reklamoteki wpływa ok. 25 tys. nowych reklam. Warto podkreślić, że repertuar każdego pokazu jest dobierany według określonego tematu. W tym roku, motywem przewodnim były muzyka i gwiazdy filmowe.
Miejsca
Wydarzenia
Opinie (35)
-
2015-11-28 13:36
Piszecie o oglądaniu reklam, a nie ma nic o tym że dziś i jutro można zwiedzać schron atomowy w biurowcu c200 (1)
- 18 7
-
2015-11-28 14:26
Pobudka!
Informacja jest na portalu od wczoraj od 11:00.
http://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Odwiedz-jedyny-taki-schron-przeciwatomowy-w-Gdansku-n96701.html- 4 0
-
2015-11-28 13:06
Redakcjo
Po co reklamować coś takiego? Zupełnie już Wam rozum odebrało po tych seansach nienawiści do rzekomych "nazistów, faszystów, ekstremistów, antysemitów, antypolaków, rusofobów, rusofili, homofobów" na różnych marszach?
- 31 11
-
2015-11-28 13:02
znam gościa, który pewnie na to pójdzie. Co ciekawe zajmuje się on graffiti, to bardzo dziwni ludzie.
- 15 1
-
2015-11-28 12:20
Chodzić do kina, żeby oglądać reklamy, jakie to głupie
- 64 7
-
2015-11-28 12:16
ciekawe
płacić za to że ktoś ci pierze mózg? paradne
- 55 6
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.