Fakty i opinie

Kamera nagrywa 70 piratów drogowych dziennie

Najnowszy artukuł na ten temat

Z Hallera na Piwną. Kamerę przeniesiono, a na nową nie ma pieniędzy


Ponad 70 razy dziennie kierowcy łamią prawo na al. Hallera, między wiaduktem kolejowym a Operą Bałtycką w Gdańsku. Po kolejnym potrąceniu w tym miejscu zobacz na mapie Gdańska pieszego, ZDiZ zamontował tu kamerę, która wyłapuje piratów drogowych. Zapis z kamer trafia do policji.



70 przekroczeń prawa dziennie w jednym miejscu, to dużo czy mało?

bardzo dużo, jestem zaskoczony tą liczbą 43%
trudno ocenić, bo nie wiadomo jakiego rodzaju to są wykroczenia 32%
nie, każdego dnia przejeżdża tędy kilka-kilkanaście tysięcy aut 25%
zakończona Łącznie głosów: 1412
Średnio 10 naruszeń prawa w ciągu każdej godziny szczytu (między godz. 7 a 9 rano i między godz. 15 a 18) oraz jedno-dwa zdarzenia na godzinę w pozostałych porach dnia popełniają kierowcy korzystający z al. Hallera na wysokości ul. Konarskiego. Przepisy łamią wszyscy: osobówki, ciężarowe, a nawet autobusy.

Od ponad tygodnia wszystkie te wykroczenia są rejestrowane przez kamerę zainstalowaną w tym miejscu przez Zarząd Dróg i Zieleni w Gdańsku.

- Wszystkie zdjęcia są analizowane, po analizie przekazywane są policji, która w stosunku do łamiących przepisy kierowców podejmie odpowiednie kroki zmierzające do ich ukarania - informuje Tomasz Wawrzonek, kierownik Działu Inżynierii Ruchu Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku.

Czy 70 wykroczeń dziennie to dużo? Ideałem byłoby, gdyby wszyscy jeździli zgodnie z prawem, jednak jeśli weźmiemy pod uwagę, że tą ulicą porusza się kilka tysięcy aut dziennie, to odsetek piratów drogowych nie jest wysoki.

Kamera została zamontowana po kolejnym potrąceniu pieszego w tym miejscu. Do ostatniego doszło w pierwszy weekend listopada, kiedy to pieszy został potrącony na pasach przez nadjeżdżający od strony Nowego Portu samochód osobowy. Wcześniej zainstalowano tu lepsze oświetlenie przejścia dla pieszych, tzw. kocie oczka, a także wymalowano pasy, które wyłączają z ruchu część jezdni bezpośrednio przed przejściem.

Potrącenie pieszego na przejściu przez al. Hallera 3 listopada. To po tym zdarzeniu ZDiZ zamontował na tym przejściu kamerę, obserwującą zachowanie kierowców.



Niewiele to jednak dało. Receptą na kierowców, którzy w tym miejscu łamią przepisy ruchu drogowego jadąc zbyt szybko i nie zatrzymując się przed przejściem ma być właśnie kamera.

Ale nie tylko ona. Pojawił się też pomysł, aby w rejonie przejścia zamontować szykanę zmuszająca kierowców do zmniejszenia w tym miejscu prędkości jazdy. Powstanie ona nie wcześniej, niż wiosną przyszłego roku.

Zanim to jednak nastąpi, zrealizowany zostanie prawdopodobnie jeszcze jeden pomysł. W tym miejscu utworzony zostanie tzw. tram-pas, czyli samochody stracą możliwość jazdy po torowisku tramwajowym, które w tym miejscu ułożone jest bezpośrednio w jezdni.

- Tram-pas powstanie przez wyłączenie z ruchu samochodowego torowiska tramwajowego na fragmencie ulicy Hallera, od skrzyżowania z ul. Kliniczną do przejścia dla pieszych - zapowiada Tomasz Wawrzonek.

Oznacza to, iż samochody będą mogły się poruszać w tym obszarze tylko jednym pasem ruchu. By w związku z tym nie powstawały tu ogromne korki, ograniczona zostanie przepustowość skrętu w lewo z ul. Klinicznej w al. Hallera - z dwóch do jednego pasa ruchu.

- Strefa wyłączona z ruchu zostanie wyznaczona oznakowaniem poziomym, dodatkowo wygrodzona będzie takimi separatorami, jak na estakadzie w ciągu ul. Nowej Słowackiego koło Galerii Bałtyckiej - tłumaczy Tomasz Wawrzonek.

Jeśli zmiany zostaną pozytywnie zaopiniowane przez gdańską Komisję Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, powinny wejść w życie do połowy grudnia.

Opinie (531) 4 zablokowane

  • tylko kierowcy winni... (14)

    piesi powinni traktowac kazdego kierowce jak potencjanego zabojce i nie pchac sie prosto pod kola, np. dla tego ze nie zawsze ich widac, zwlaszcza w nocy...

    • 200 36

    • tak, bo potrącenia w tym miejscu to wynik niefrasobliwości pieszych (13)

      wtf man!

      • 18 8

      • Zasada ogranicznego zaufania (6)

        kierowców ich uczą, ale rowerzystów i pieszych nie. Gdyby ich uczyli to było by mniej potrąceń.

        • 9 5

        • to nie jest zasada ograniczonego zaufania (5)

          jeżeli ktoś łagodnie hamuje, żeby wpuścić pieszego, to psim obowiązkiem kierującego pojazdem (kierowcy, rowerzysty, furmana) jest zatrzymanie się, a nie wymijanie pojazdu stojącego na przejściu.

          • 10 0

          • Widać nie zrozumiałeś o czym tu się pisze (3)

            To wytłumaczę Ci jeszcze raz. Tak MASZ rację psim obowiązkiem jest się zatrzymać. Może być jednak mnóstwo przypadków wymienionych powyżej, że się nie zatrzyma i co? Idź powiedz tym co zostali potraceni, że oni mają rację i dalej niech tak łażą.

            • 3 1

            • Chrzanisz. (2)

              Spora cześć kierowców to chamy, które nie tylko nie przepuszczają i nie zatrzymują się przed przejściem dla pieszych, ale także chamy jeżdżące na czerwonym świetle. To chamy uznające zieloną strzałkę za znak nakazu. To chamy, tłumaczące że sygnalizacja nic nie znaczy, i że piesi w centrum miasta powinni poruszać się tunelami i nie używać przejść dla pieszych. To także prostacy porównujący jazdę w mieście do jazdy na autostradach niemieckich, totalne pomieszanie pojęć.
              Jakimś cudem jesteśmy w całym świecie uznawani za warchołów nie stosujących się do żadnych przepisów. A mandaty za łamanie prawa uznajemy za zbójecką politykę zdradzieckiego państwa.
              O tych co kierują pod wpływem i z telefonem przy uchu w ogóle szkoda gadać. Po prostu wolność się wszystkim pomyliła z anarchią.

              • 3 4

              • Oczywiscie...

                a piesi to sama elita zubożałej szlachty, a kto powiedział że jak w zasięgu wzroku pojawia się pieszy to wszyscy muszą drzeć hamulce, bo się w głowach poprzewracało i pieszy to święta krowa bez żadnych ograniczeń?

                • 0 0

              • nic nie skumałeś dziadku.

                • 1 1

          • Koło Madisona w Gdańsku typowe jest to, że kierowca zatrzymuje się przed przejściem dla pieszych, a rowerzysta sobie jedzie dalej. Kiedyś takiego objechałem z góry na dół za podobne zachowanie (sam byłem pieszym), to tylko się zdziwił i pojechał dalej... Niektórzy widać myślą, że znak "przejście dla pieszych" obowiązuje tylko kierowców...

            • 8 2

      • :) (3)

        Na pewno wielu kierowców tak to tłumaczy.

        • 14 4

        • Tak. Wielu kierowców zrobiło prawo jazdy

          właśnie po to aby potrącać pieszych. Ukrycie o tym marzą.

          • 1 0

        • Jak widzę takich "nieśmiertelnych" pieszych to mnie krew zalewa (1)

          Sam jako pieszy sprawdzam zawsze czy oby na pewno kierowca zamierza hamować i czy dam radę bezpiecznie przejść, nawet jak masz zielone światło to trzeba się dobrze rozejrzeć. Kilkanaście razy dziennie jak prowadzę samochód widzę ludzi którzy stosują zasadę "postawie nogę na pasach to już nikt nie ma prawa przejechać", którzy nawet nie sprawdzą czy kierowca hamuje tylko lecą na złamania karku bo mają pierwszeństwo. Oczywiście że prawnie racja jest po ich stronie i w żaden sposób tego nie neguje, ale "nieśmiertelni" idioci nawet nie wezmą pod uwagę, że w zbliżającym się pojeździe może jechać jakiś ćpun, pijak albo 85 letni dziadek który ich nie zauważy i momentalnie zakończy ich żywot - dla mnie to po prostu głupota.

          Mamy w mediach teraz kampanie reklamową "Michał miał 26 lat, zginął na pasach, bo kierowca jechał za szybko", która nakłania do zdjęcia nogi z gazu, ale dlaczego nie mówi nic o zachowaniu większej ostrożności pieszych i ograniczonym zaufaniu do innych uczestników ruchu? Na drodze każdy powinien myśleć i przewidywać, nie ważne czy to kierowca, pieszy czy rowerzysta.

          • 24 9

          • plus

            Pamiętajcie na każdym cmentarzu jest alejka " dla tych co mieli pierwszeństwo"

            • 7 3

      • raczej wynik braku wyobraźni ze strony pieszego

        wina w sądzie będzie po stronie kierowcy ale co z tego jak pieszy może po takim wypadku zostać kalekę lub nie przeżyć. Trzeba myśleć a nie chodzić jak baran. Sąsiad miał w ostatnich latach chyba z 5 potrąceń na szczęście nie groźnych. 3 razy jak jechał na rowerze i 2 razy na pasach. Jednak jak widzę jak ten osioł chodzi/jeździ ze słuchawkami na uszach i tylko reaguje na zielone to nie dziwię się.

        • 15 5

      • To jest tłumaczenie w stylu "to dzieci wskakują księżą do łóżka"

        • 11 8

  • Tunel - przejście podziemne potrzebne (9)

    a nie kamery chorągiewki i inne cudactwa. Panie prezydencie ludzie giną drogi są nie bezpieczne w Gdańsku . Brak przejść podziemnych. Kiedy Pan to w końcu zrozumie ? Hucisko też pasy zamiast tunelów i to w centrum miasta .

    • 100 93

    • W Londynie

      Berlinie czy Dublinie jakos takich tuneli niewiele (a nawet wcale) w centrum miasta. A kierowcy przepuszczaja pieszych, a nie nawoluja do zganiania ich do podziemi, jak co poniektorzy idioci...

      • 0 0

    • Europejczyk ? Tam tunel dla pieszych ? Kosztem budynków ?

      A masz kasę aby je utrzymywać ? Bo na ile na masy tunelów musiałyby wzrosnąć podatki ? Jak żeś miliarder to je zbuduj ja i tak będę je omijał, bo jestem w centrum miasta a nie przy autostradzie. Coś ci się centrum pomyliło właśnie z autostradą.

      • 4 1

    • (2)

      jak z Ciebie taki Europejczyk co poza granice Kociewia nie wyjeżdża to nie dziwi zdanie "hucisko tez pasy zamiast tunelow i to w centrum miasta"...Typowo Januszowskie podejscie do tematu, odrębne do ogolnego dążenia do odseparownia samochodów od centrów miast

      • 16 10

      • bez dojazdu centra miast zginą (1)

        zobacz już teraz centrum Gdańska po sezonie, strach iść, sklepy się wyniosły ama przeciwnym biegunie galerie z wielkimi parkingami święcą tryumfy.

        • 6 11

        • Ja i tak marzę o wyprowadzce na obrzeża miasta, a najlepiej - poza miasto. Nie twierdzę, że wszyscy tak powinni robić - są ludzie, którzy potrzebują gęstej zabudowy i tłumów na ulicach. Ja, choć w mieście wychowany od dziecka, wolę jego obrzeża... Ale niestety, nie stać mnie na to, więc na razie wyprowadzka pozostaje marzeniem ściętej głowy...

          • 3 2

    • co to są tunelów?:)

      co to są tunelów?:)

      • 1 2

    • Przejścia podziemne

      Pan prezydent wybudował już przejście podziemne pod torami kolejowymi na Oruni, nawet je otworzono na chwilę. Niestety nasza władza boi się tuneli. Jeden porządny tunel dla pieszych i samochodów, pod torami pomiędzy Gościnną a Sandomierską rozwiązał by korki z dolnej Oruni i stanie w korkach przed szlabanami - miejsce jest tylko kaska poszła na tunel dla pieszych - ciągle zamknięty, na most / 6 mln/ dla pieszych przy Jana z Kolna.

      • 3 8

    • tuneli

      • 5 1

    • tunele tak

      ale tylko dla samochodów

      • 46 12

  • Do rowerzystów ! (6)

    Oczekujecie zrozumienia i akceptacji na drodze a

    Rowerzysta ( nie każdy ale wiekszość ) to cwaniak, dlaczego nie stoi ze mną w korku? Jedzie twardo ulicą jak jest korek to pakuje się na chodnik i jedzie dalej ! Tak samo na światłach ! Jest droga rowerowa to jedzie ulicą - to jest normalne? Ja samochodem nie wjadę na chodnik aby ominąć korek ! Jest przejście dla pieszych to przejdź z rowerem a nie przelatuj na nim ! Niestety jak przywalisz mi w auto to Ciebie bardziej zaboli ...

    • 40 18

    • do bobasa i 39 bobasow ktorzy dali mu lajka

      "rowerzysta to cwaniak, dlaczego nie stoi ze mną w korku?" buhaha co za stado polskich głupców z polskiego piekiełka. No dlaczego jak ja sie gotuje w kotle to ten wyskakuje bo diabel sie zagapil. Trzyba go przytrzymac cwaniaka. A komentarz jest do tekstu, ze co 5 min ulica przejezdza przekraczający szybkość i zagrażający pieszemu potencjalny morderca w metalowej puszce.

      • 0 0

    • rower to wolnosc (1)

      nie spinaj sie tak tylko sam zacznij jezdzic.
      to jest naprawde fajne

      • 4 1

      • nigdy nie zrozumiem tej frajdy rozganiania pieszych na chodniku

        • 0 0

    • Heheheh i tu was boli - wy siedzicie w samochodach, tkwicie w korku, a rower smiga gdzie chce. I to wlasnie jest piekne.

      • 0 1

    • ta nie wjedziesz

      remontu w Gdyni waść nie pamiętasz jak po chodniku rajdy robili kierowcy :D

      • 1 0

    • Dokładnie, i jeszcze najwięcej mają do powiedzenia w ograniczaniu ruchu samochodów

      • 5 6

  • ja mam rozwiązanie idealne (1)

    mianowicie, obicie ryja takiemu kierowcy łamiącemu przepisy nie skutkowałoby żadnymi konsekwencjami karnymi. proste rozwiązania są najlepsze, bo ludzie są prości.

    • 4 3

    • pobicie ryja

      To co drugi przy i rowerzysta chodziły z obitym ryjem

      • 0 0

  • przejście

    Abstrahując od bezmyślność kierowców,Proponuje zamknąć ulicę dla samochodów przecież i tak są tylko dla pieszych i rowerów. Po co jest tam przejście skoro 200 M w lewo i prawo są kolejne, to jest chore.

    • 0 0

  • Nie kumam!!!!! Światła zsynchronizowane ze światłami Klinicznej-Wyspiańskiego rozwiązałyby WSZYSTKIE problemy!!!

    Dodatkowo zwiększyłaby się przepustowość.

    • 1 0

  • grudnia którego roku 2014 ?

    zmiany

    • 0 0

  • Ja się pytam co za mózg wymyślił światła na Hallera na wysokości ZSBO. W dzień to rozumiem, szkoła itp ale jadę o godz 23 i nagle czerwone i stoję minutę, a w promieniu kilometra żywej duszy.

    • 1 0

  • Świetny pomysł z wykluczeniem torowiska dla aut ! (1)

    Świetny pomysł z wykluczeniem torowiska dla ruchu aut ! Teraz w godzinach szczytu aby dojechać do opery będziemy stać w korku od skrzyżowania ul.Hallera z ul. Mickiewicza - gratulacje

    • 5 3

    • optymistą jesteś

      • 1 0

  • Wiadukt dla pieszych

    Kropka i do roboty

    • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.