• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kamienica z XIX w. ustąpiła Trasie Słowackiego

Maciej Naskręt
15 marca 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 

Rozbiórka budynku u zbiegu ul. Słowackiego i al. Grunwaldzkiej w Gdańsku.



Zniknęła kamienica u zbiegu ul. Słowackiego i al. Grunwaldzkiej. W jej miejscu w nieco ponad 20 miesięcy wykonana zostanie estakada nad al. Grunwaldzką, będąca elementem Trasy Słowackiego.



Dwa obiekty u zbiegu al. Grunwaldzkiej  i ul. Słowackiego, które wyburza wykonawca rozbiórek. Dwa obiekty u zbiegu al. Grunwaldzkiej  i ul. Słowackiego, które wyburza wykonawca rozbiórek.
We wtorek późnym popołudniem zburzona została XIX-wieczna kamienica z rogu ul. Słowackiego i al. Grunwaldzkiej zobacz na mapie Gdańska. Musiała ona ustąpić przyszłej Trasie Słowackiego. Koparka rozprawiła się z budynkiem w niecałe 1,5 godziny.

W miejscu wyburzonej kamienicy powstanie estakada, która zapewni bezpośrednie połączenie między ul. Kościuszki i ul. Słowackiego.

- Na wrzeszczańskim odcinku Trasy Słowackiego do wyburzenia zostały już tylko trzy domy. Jeden przy al. Grunwaldzkiej i dwa obok ul. Srebrniki - opowiada Jerzy Parzyszek, inspektor nadzoru ds. obiektów kubaturowych z gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.

W domach, które zostały wytypowane do rozbiórki i wciąż stoją, mieszka nadal kilka rodzin. Urzędników to jednak nie martwi, bowiem lokatorzy mają opuścić obiekty lada dzień. Miasto już zapewniło im lokale zastępcze.

Wyburzenia to, obok wycinki drzew, pierwsze prace prowadzone w ramach budowy Trasy Słowackiego. Wykonawca prac rozbiórkowych - firma Wakoz z Luzina - z zadaniem ma uporać się do końca kwietnia. Już teraz widać, że rozbiórki zakończą się bez opóźnień, a może nawet przed czasem.

Za przeprowadzenie rozbiórek m.in. 49 budynków miasto zapłaci wykonawcy ok. 600 tys. zł.

Dwujezdniowa Trasa Słowackiego połączy Port Lotniczy w Rębiechowie z Portem Morskim w Gdańsku. Droga pobiegnie przez Wrzeszcz, południową granicą Zaspy i Letnicę. W 2013 roku gotowe mają być trzy z czterech odcinków, na jakie podzielono trasę. Do 2014 r. gotowy ma być tunel pod Martwą Wisłą. Szacunkowy koszt przedsięwzięcia to ok. 1,29 mld zł. Unia Europejska sfinansuje ok. 37 proc. kosztów budowy.

Opinie (231) 10 zablokowanych

  • No i dla czego trzeba było tak się męczyć

    Biedna kopiarka. Tak się męczyła przez 1,5 godziny. Ładunek wybuchowy - i po bólu

    • 0 10

  • Ale kruche te mury (2)

    strach

    • 0 3

    • Praca cegieł (1)

      Mury ceglane pracują w pionie. Wszystkie siły jakie przenoszą mają kierunek z góry na dół. Na boki sa kruche, ale to jest normalne przy tym typie konstrukcji.

      • 1 0

      • I dzięki temu łatwo można koparką

        rozwalić, super zabawa.

        • 0 0

  • Szkoda, że wyburzyli tą kamienicę. (4)

    Czy naprawdę nie mogli zmieścić nowej trasy pomiędzy istniejącymi budynkami? Wydaje mi się, że tak tylko wymagałoby to trochę więcej pracy a łatwiej wyburzyć. Lepiej już jak by wyburzyli kawałek tego klocka z prawej.

    • 17 6

    • niestety klecek z prawej miesci pewnie znacznie wieksza ilosc rodzin i ktos stwierdzil, ze sie nie oplaca..
      mi jeszcze bardziej szkoda tej drugiej kamienicy, ktora niebawem podzieli los sasiadki.. :/

      • 3 0

    • (1)

      chciałabyś mieszkać w takich budynkach, pomiędzy którymi pójdzie estakada?

      • 2 1

      • moznaby spokojnie przerobic je na przestrzen biurowo-uslugowa i po problemie.. wystarczy troche wysilic szare komorki..

        • 2 2

    • Piszesz byle by pisać. Nie masz pojęcia o czym piszesz.

      • 1 0

  • mnie interesuje, czy kamienica była pusta

    bez kotów itp.

    • 10 7

  • szkoda bo ładna była i zbudowana ze zdrowej cegły.

    • 9 2

  • a co z psychiatrykiem na Srebrnikach? (2)

    Zostaje?

    • 1 2

    • mogliby tam zrobić rondo

      • 0 1

    • :-)

      musi bo chorych coraz wiecej

      • 1 0

  • Ta droga (2)

    to całkowicie chybiona inwestycja powodująca jak widać dewastację miasta.

    • 11 11

    • A jak już zaczęli jednak (1)

      to oby nie skończyło się na pracach wyburzeniowych bo na resztę nie starczy kasy. W związku z sytuacją na świecie i w Polsce obawiam się, że na tych demolkach ta inwestycja się skończy. W najlepszym razie na nie dokończonych odcinkach drogi.

      • 4 3

      • obetnij se małe co nieco

        • 1 3

  • a na kartuskiej etakady nie bedzei a uksztalotwanie terenu lepsze niz tu

    tu bedzei estakada a na lastwoeickiej/kartuskiej gdzie uksztalotwanie terenu lepsze nie bedzei etakaty tylko jakies wydumane mega rondo oszczedzajace dwa budyneczki- ktore z kilka lat i tak wyburza i i tak zrobia estakade-ciekawe kto za to 2x forse wezmie

    • 2 3

  • Nie da się wepchnąć nowych tras do starych ulic (1)

    No i po co tu ryczeć że "szkoda tego budynku". Szkoda paliwa straconego w korkach na Słowackiego która nadaje się chyba tylko do jazdy na koniu. Dziwie się pewnym osobom. Najperw narzekają na korki i krzyczą że miasto nic nie robi, a potem szkoda starych murów.

    • 8 14

    • dokładnie

      taki to jest naród

      • 1 3

  • 1:50 sek.

    najlepsze ujecie :))

    • 2 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane