• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Karambol na Obwodnicy

ms
11 grudnia 2009 (artykuł sprzed 14 lat) 
aktualizacja: godz. 13:30 (11 grudnia 2009)

Siedem aut zderzyło się na zjeździe z obwodnicy na Chwarzno. Trwa usuwanie skutków wypadku.



Do karambolu doszło kwadrans przed godz. 7. Na zjeździe z obwodnicy zobacz na mapie Gdyni, z pasa w kierunku Gdyni, na wysokości Chwarzna zderzyło się siedem samochodów.

Film naszego Czytelnika zrobiony telefonem komórkowym na Obwodnicy.



W wyniku wypadku dwie osoby zostały ranne.

Na miejscu wypadku są już strażacy - dwa zastępy - którzy usuwają skutki zdarzenia.

Kierowcom podróżującym w stronę Gdyni zalecamy zjechać z Obwodnicy Trójmiasta na wysokości Osowej. Utworzył się potężny korek.

Godz. 10:32:
- Utrudnienia na Obwodnicy Trójmiasta potrwają do godz. 11:30. Aktualnie w miejscu wypadku przejezdny jest jeden pas ruchu - poinformował nas Łukasz Płusa, rzecznik gdyńskiej straży pożarnej.

Godz. 13:29:
- Uszkodzone pojazdy zostały usunięte z jezdni. Ruch w miejscu wypadku został już przywrócony - poinformował nas Łukasz Płusa, rzecznik gdyńskiej straży pożarnej.
ms

Opinie (694) ponad 10 zablokowanych

  • obwodnica to żyła złota dla policji

    niestety policji nie zależy na bezpieczeństwie kierowców

    • 2 0

  • Oponki zmieniac ludzie!!!! (37)

    Tu nie ma co oszczedzac.

    • 144 26

    • sam jesteś oponka

      • 0 0

    • A co, śnieg już spadł? (35)

      • 10 16

      • (31)

        spadnie śnieg to zmienię, a pewnie te wszystkie 7 aut w karambolu miało zimowe (czyt. śniegowe). Wszyscy myślą, że jak zmienią to moga jeździć jak po suchym.

        • 17 6

        • No wlasnie tak sie ludzie znaja ,a potem zdziwieni ze bylo bum. (30)

          Pamietaj kierowco,ze opona letnia juz przy +4 stopniach C traci swoje wlasciwosci

          • 15 9

          • (11)

            Ale i tak jest wciąż bardziej przyczepna od gibiącej się zimówki. Dopóki jest sucho, nie przeskoczysz opony letniej najlepszą śniegówką niezależnie od temperatury.
            Najmniejszy śnieg, odwraca sytuację diametralnie. Ale to musi być śnieg.

            • 9 5

            • Ale ciebie miszcza to nie przekona (7)

              Guma, z której są wykonane opony letnie, jest odporna na nagrzewanie. Jednak zimą w niskich temperaturach twardnieje i ślizga się po podłożu. Zimą elastyczność opony jest niezbędna, aby bieżnik swym kształtem mógł się dopasować do nawierzchni. Ogumienie zimowe pracuje w szerokim zakresie temperatur i musi zachowywać swe dobre własności od minus 25 do plus 20 stopni C. Do wytwarzania opon zimowych używane są mieszanki gumowe o specjalnym składzie : Na mokrej drodze, przy temperaturze poniżej 7°C, hamując z prędkości 80 km/h, potrzeba około 34 m do zatrzymania się przy oponach zimowych i około 40 m przy oponach letnich. z podwyższoną zawartością krzemionki.

              • 8 6

              • Następny oczarowany zgrabnymi reklamami marketingowców (5)

                Poniżej fragment tekstu z niemieckiej prasy:

                "Niespodziewanie znalazłem sojusznika, w postaci artykułu "Der Spigel";, przedrukowanego i u nas w tłumaczeniu pod tytułem "Zimowe Oszustwo Oponowe". Powołując się na testy ADAC-u (chyba jedna z najbardziej szacownych instytucji motoryzacyjnych w Europie, w dodatku nie pozostająca na niczyim "garnuszku", całkowicie niezależna) dowodzi, że:

                * tak szeroko rozreklamowana temperatura graniczna +7*C na zmianę opon jest wzięta z sufitu;

                * typowo zimowe sprawdzają się owszem, lepiej - jednak tylko na śniegu;

                * ale już podczas suchego mrozu, jak również na deszczu, deszczu ze śniegiem, czy na brei błotno-śniegowej spisują się dużo gorzej - i w takich okolicznościach nie tylko całoroczna, ale nawet typowo letnia jest lepsza."

                I żeby ktoś sobie nie pomyślał, że namawiam do jazdy na letniawkach zimą. Wystarczy, że spojrzy trochę bardziej krytycznym okiem na wszelkie 'rewelacje' serwowane przez producentów opon i zda sobie sprawę z ułomności letniego i zimowego ogumienia w określonych warunkach.

                • 8 4

              • Test ADAC-a.moze tamten zle przetlumaczyles (3)

                Ocena gum wielosezonowych

                Specjaliści ADAC stwierdzili kilka istotnych mankamentów. Chwalony Vredestein Quatrac 3, tym razem, zganiono za aquaplaning i złą przyczepność na ośnieżonej nawierzchni. Komplet wielosezonowy Goodyear Vector 4 Season ponownie nie wykazał przewagi nad "zimówkami" podczas jazdy po suchej nawierzchni. Aczkolwiek pochwalono je za niski poziom hałasu (68 dB przy 60 km/h oraz 71,4 dB przy 80 km/h - opona referencyjna letnia odpowiednio: 67,6/71,3 dB).

                Good Year Vector 4Season również wysoko ocenili specjaliści z redakcji AutoBild przyznając temu kompletowi I miejsce w teście opon całorocznych w rozmiarze 195/65R15.

                Pod lupę wzięto także gumy z Dalekiego Wschodu z grupy "najtańsze". I jak można było się spodziewać rewelacji nie było z malymi wyjątkami. Do nich należy zaliczyć koreańską markę Hankook z modelem Optimo 4S. Dziś opony tego producenta znajdują się na pierwszym wyposażeniu takich marek jak: Hyundai, Kia, Daewoo, Ssang Yong, Ford, Renault, ostatnio Volkswagen.

                Najniższą ocenę otrzymały: Nangkang Snow Viva SV-1, Marshal I'ZEN KW 15 oraz Wanli Winter Challenger S 1086.

                Jak widać z przeprowadzonego testu opony zimowe zachowują zdecydowaną przewagę nad wielosezonowymi, aczkolwiek pojawiły się już modele opn całorocznych (Good Year, Hankook) zdolnych do kompromisu. Aczkolwiek baca z Zakopanego doda: o ile nie będzie zimy stulecia!

                • 3 2

              • (2)

                Obawiam się, że nie ma tu nic o oponach letnich na suchej nawierzchni w niskiej temperaturze. Sorry, nie przekonałeś mnie.

                • 1 2

              • Czytanie nie ze zrozumieniem nie boli

                Komplet wielosezonowy Goodyear Vector 4 Season ponownie nie wykazał przewagi nad "zimówkami" podczas jazdy po suchej nawierzchni.

                • 2 0

              • Ty jakis nie z tej bajki jestes

                Jezdzisz zima tylko jak jest mrozno i sucho czy o co ci chodzi.

                • 2 0

              • opony

                kupiłem dobre całoroczne,
                i są na pewno lepsze od tanich letnich i zimowych, a po za tym opony letnie czy zimowe nie zwalniają od myślenia, jak są ciężkie warunki to się jedzie wolno i w odstępach, ale znajdzie się zawsze ktoś i się wciśnie pomiędzy

                • 4 1

              • Zimówki TAK ale tylko nowe

                Oponka traci bardzo szybko swoje właściwości, guma po 3 latach już nie jest taka miękka, a kto kupuje nowe zimówki po dwóch, sezonach? Wydaje mi się że nieliczni.

                • 4 0

            • jak jest sucho. Właśnie (1)

              A sucho ostatnio nie bardzo. Nie mówiąc o zmrożonej nocą nawierzchni. Poniżej kilku stopni letnia opona jest twarda jak metal, ślizg jest jak na łyżwach. A zimowe są z miększej gumy.
              I wcale śniegu nie musi być. A na lodzie - no cóż, tu ci nic nie pomoże...

              • 8 2

              • sam jestes metal

                • 1 4

            • Co ty czlowieku za brednie tu wciskasz

              Wiekszej bzdury nie slyszalem.Moja rada jest taka,omijaj auto szerokim lukiem.Zwlaszcza w zimie.Ty jestes niebezpieczny Z TAKIM MYSLENIEM

              • 6 3

          • nie słuchaj reklam - ani sponsorowanych porównań (7)

            do 0* opona letnia jest lepsza od zimowej - zwłaszcza na mokrym...
            nie wiem kto mymyślił nazwe zimowa?? skoro to są opony błotno - sniegowe...

            • 4 4

            • Reklamy, prasa, pięniądze. (1)

              To prawda, media bardzo intensywnie promują opony zimowe. Niestety nie mówią co się dzieje gdy np. w grudniu zaświeci słoneczko i tempratura wzrośnie powyżej 10 stopni,. No ale to przecież zima.

              • 2 3

              • nic się nie dzieje.

                • 1 1

            • To co tu slysze to masakra jakas jest (4)

              Nawet guma na podeszwy zimowe i letnie sie rozni i to bardzo.Az strach was sluchac normalnie.

              • 5 1

              • Wsadzs obie jeden z drugim kawalek opony zimowe i letniej do lodowki (3)

                Jezeli nie zobaczysz roznicy to daruj sobie jazde autem w zimie.Proponuje komunikacje

                • 4 0

              • wsadzałeś że wiesz? (1)

                • 0 1

              • Taki moj fach:)

                • 2 0

              • Bo inaczej wytlumaczyc sie nie da

                • 2 0

          • bzdura. (1)

            traci przy 3.5C przy cisnieniu 1012hPa

            sie ludzie daja wrabiac w marketoidalne teorie.

            • 0 0

            • Jezeli o cisnieniu mowa

              Wystarczy 0,6 bara mniej lub wiecej,a opona nie spelnia swojej roli tak jak powinna.No i zuzywa sie zdecydowaie szybciej

              • 1 1

          • (5)

            Pamiętaj kierowco,ze opona letnia na asfalcie zawsze lepiej się spisuje niż zimowa.

            • 15 8

            • (4)

              dokladnie w kazdych warynkach nawet zimą. mowimy tu o czarnej nawierzchni. Lobby oponiarskie wymysliło te smieszne 7 stopni!

              • 8 5

              • a niby jaki mieliby cel? (3)

                i tak kupujesz opony, co za różnica czy zimowe czy letnie ?? Jak będziesz jeździł cały czas na letnich to szybciej ci się zużyją i będziesz musiał wcześniej kupić nowe.

                Poza tym dzisiaj było 2 stopnie na termometrze i padała lekka mrzawka. W kotlinkach na obwodnicy spokojnie mogłobyć przy gruncie 0 stopni.

                Resztę dopowiedz sobie sam... Ja jak widzę temp ponizej 3 stopni i widzę że pada deszcz to na obwo nie przekraczam 110 i trzymam naprawdę duży odstęp z przodu

                • 4 4

              • kupujesz dwa komplety zamiast jednego i wymieniasz oba za 3 lata? (2)

                • 2 1

              • poza tym cytat z specjalisty z Continentala:

                "Według informacji Niemieckiego Stowarzyszenia Serwisów Oponiarskich przygotowanej we współpracy z producentami opon, poprzez pojęcie „właściwego składowania opony” rozumiemy fakt, że opona, która była prawidłowo przechowywana przez maksymalnie 5 lat uchodzi za oponę nową, a co za tym idzie jej zdolność do zastosowania nie zmniejszyła się. Sprzedaż i montaż takich opon z technicznego punktu widzenia nie powoduje żadnych zastrzeżeń."

                Na 5 lat jeden komplet to mało komu starczy

                • 1 0

              • jak ktoś głównie trzyma samochód w garażu

                to pewnie tak. Jak się robi 30 tyś km rocznie to w 3 lata zrobisz 90 tyś i wychodzi że i tak potrzebujesz 2 komplety w tym czasie.

                • 0 0

          • za dużo "auto świata" się naczytałeś znawco motoryzacji. (1)

            • 12 10

            • Nie trafiles

              • 5 4

      • Na snieg to sie lancuchy zaklada (2)

        • 9 5

        • (1)

          A zimówki kiedy zakładasz? Jak deszcz popada?

          • 3 6

          • Jak temperatura spadnie poniżej 7 stopni. Jak nie wiesz to się nie mądrzyj.

            • 2 0

  • 110 dla Ranaultow (5)

    Nie po to kupuje 3.0 samochud BMW z mocom silnika 258km zeby jezdzic 110 km/h po obwodnicy!!!

    • 1 21

    • Ty się najpierw naucz poprawnie pisać,bo jeżeli jezdzisz tak jak piszesz to nawet malucha nie powinieneś mieć.

      • 1 0

    • A ten Bolid Młodzieży Wiejskiej kupiłeś od ....

      Dilera Dacii i Renaulta czyli Zdunka ???

      • 3 0

    • mocom , mocom

      mocom jest pewnie ga lub gd

      • 1 1

    • no to na polu

      No to bracie nie jeźdź po obwodnicy tylko u siebie na polu!

      • 4 0

    • cioł z bmk-i

      to padawanie do wermachtu zjeżdżaj ja mam 4.2 i jakos spokojnei mozna kiedy trzeba to sie uzywa

      • 4 1

  • ten film... (1)

    on w ogóle nie powinien pojawić się w tym artykule!

    • 5 2

    • A jeszcze "czytelnika" dużą literą uszanowali.

      • 0 0

  • Bezmyślność

    I przez takich jak czytelnik ktory nagrał film tworzą sie korki i moga zdarzyc sie kolejne jak w filmie bylo powiedziane kraksy.
    Po jaki ch*j to nagrywa?? Po to zeby na osiedlu sie pochwalic??
    Człowieku jedź i sie ciesz ze Ty w tym nie uczestniczyłeś

    • 3 0

  • (2)

    O k..(piiiip)..a jaka kraksa! Ja p..(piiiip)..e!

    Zaj..(piiip)..sty komentarz!
    :DDDDDD

    • 9 4

    • (1)

      Mogli wykasować ten dźwięk i udać że się nie nagrało.

      • 3 0

      • Mogli.

        Gdyby POMYŚLELI!

        • 2 0

  • gregor

    2 sprawa obwodnica jest zrobiona do d.... MIAŁA BYĆ BETONOWA miała to robić spółka niemiecka miałą być antyposlizgowa !!

    Troche spadło sniegu, gradu i juuuuż jechana już leżą. Jezdzic nie umieją odstępu nie trzymają techniki nie mają !!

    • 1 1

  • patałachy same !!

    Troche spadło sniegu, gradu i juuuuż jechana już leżą. Jezdzic nie umieją odstępu nie trzymają techniki nie mają !!

    2 sprawa obwodnica jest zrobiona do d.... MIAŁA BYĆ BETONOWA miała to robić spółka niemiecka miałą być antyposlizgowa !!

    rok temu byłem swiatkiem karambolu z 15 autami !!

    • 2 0

  • Wiecie jakie jednostki PSP brały udział w akcji ? (3)

    • 0 3

    • (1)

      Z tego co wiem to był jeden PSP 1000 i dwa PSP 3004 Slim&Light. Po za PSP było też kilka NDS i NDSi, a nawet jedno Atari Lynx. PSP GO nie widziałem. ;)

      • 0 0

      • No proszę i to prawdziwy znawca się odezwał.....nawet się nie ukrywał a reszta znawców od siedmiu boleści teraz pewnie dalej śmiga w nfs'a....bo tam zawsze masz kilka żyć.

        • 0 0

    • Raczej JRG

      • 0 0

  • Ciekawe czy opona zimowa w taki dni jak teraz jest przyczepna? (14)

    ani mrozu ani sniegu, wilgotne drogi, czy zimówka sie sprawdza w obecnych warunkach?

    • 4 6

    • (4)

      Od kilku dni mimo dodatniej temperatury (+3, +4 st C) przyczepność nawet na zimówkach jest bardzo słaba. Zawsze warto sprawdzić jak jest kawałek wolnego miejsca przyhamować lub przy ruszaniu trochę więcej gazu dodać i od razu widać jaka jest przyczepność.

      • 1 0

      • (3)

        Przyczepność jest w tej chwili słaba, bo jest mżawka i lekko przymarza.
        Poza tym jeszcze jedna sprawa - w Polsce są strasznie zasyfione drogi. Jak popada, robi się z tego śliskie błotko, jeździ się gorzej niż po śniegu. Nie wspomnę o tym, że samochód przez to mam wiecznie brudny, bo dzień po myciu wygląda dokładnie tak samo, jak po myciu.

        • 4 1

        • to błoto składa się

          ze startych opon, różnych płynów samochodowych, które wyciekają z aut i nieprzepalonego paliwa z silników diesla. Taka fajna tłusta maź, na której się można poślizgać.

          • 0 0

        • jadąc w Gdańsku do obwodnicy,np.przez Szadólki,opony są w błocie (1)

          bo jest tam budowa bloków a nikt nie sprząta drogi po ciężarówkach i potem te błoto sie przenosi wszędzie

          • 4 0

          • Nie tylko tam, chociaż tam to już jakaś farsa, SM powinna za to wpierniczyć mandat firmie budowlanej, bo to stwarza niebezpieczeństwo.
            Problem dotyczy całego miasta, ale nie tylko jego. Brud, brud i jeszcze raz brud. Ulice nie są zamiatane ani zmywane, liście z jesieni zapychają studzienki kanalizacyjne jeszcze w lipcu, piach z zimy leży do następnej zimy. Syfiarnia, jednym słowem.

            • 1 2

    • jest przyczepna

      już od 2 miesięcy...

      • 0 0

    • Sprawdza sie (4)

      W zimowkach nie chodzi tylko o mroz i snieg,chodzi tez o niska temperature.

      • 2 2

      • Uległeś marketingowemu bełkotowi (2)

        • 4 1

        • Nawet sobie sprawy nie zdajesz jak bardzo sie mylisz (1)

          • 2 3

          • OK, ja się mylę. To może ADAC myli się mniej:

            Poniżej fragment artykułu "Zimowe oszustwo oponowe":

            Niespodziewanie znalazłem sojusznika, w postaci artykułu "Der Spigel";, przedrukowanego i u nas w tłumaczeniu pod tytułem "Zimowe Oszustwo Oponowe". Powołując się na testy ADAC-u (chyba jedna z najbardziej szacownych instytucji motoryzacyjnych w Europie, w dodatku nie pozostająca na niczyim "garnuszku", całkowicie niezależna) dowodzi, że:

            * tak szeroko rozreklamowana temperatura graniczna +7*C na zmianę opon jest wzięta z sufitu;

            * typowo zimowe sprawdzają się owszem, lepiej - jednak tylko na śniegu;

            * ale już podczas suchego mrozu, jak również na deszczu, deszczu ze śniegiem, czy na brei błotno-śniegowej spisują się dużo gorzej - i w takich okolicznościach nie tylko całoroczna, ale nawet typowo letnia jest lepsza.

            • 2 1

      • pierdzielisz, naogladales sie reklam
        letnia na czarnej nawierzchni lepiej sie spisujena sniegu zimowka jest lepsza na czarnej jezdni nie

        • 0 1

    • Sprawdzać to się sprawdza. Ale lepsza przyczepność mimo wszystko, na asfalcie, ma letnia.

      • 2 1

    • (1)

      Najlepiej sprawdza się MÓZG.

      • 6 4

      • Ale z ciebie jest Zmija:)

        • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane