• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kiedy i gdzie powstaną nowe drogi w Gdańsku?

Michał Brancewicz
30 września 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
  • Nowa Bulońska Północna w budowie.
  • Nowa Bulońska Północna w budowie.
  • Nowa Bulońska Północna w budowie.
  • Nowa Bulońska Północna w budowie.

Trwa budowa Nowej Bulońskiej Północnej, a pod koniec października powinniśmy poznać oferty wykonawców Nowej Warszawskiej. W ciągu najbliższych dwóch lat planowane są budowy i rozbudowy mniejszych dróg. Większe inwestycje, głównie na południu Gdańska, nie mają na razie terminów, a ich realizacja jest uzależniona od otrzymania unijnego dofinansowania.



W pierwszej kolejności miasto powinno:

Nowa Bulońska Północna - trwa budowa



Nowa Bulońska Północna połączy Jasień i Ujeścisko z Moreną. Część drogowa powinna powstać do końca roku, natomiast linia tramwajowa ma zostać uruchomiona latem 2020 roku.

Nowa Warszawska - oczekiwanie na oferty



Z kolei z 16 września na 29 października przesunięty został termin otwarcia ofert na budowę Nowej Warszawskiej, która połączy Nową Bulońską zobacz na mapie Gdańskaal. Havla zobacz na mapie Gdańska. W tym przypadku inwestycja ogranicza się do samej linii tramwajowej, bez drogi dla aut, tylko dla rowerów. Nowa Warszawska ma być gotowa latem 2021 roku.

  • Trasa tramwajowa w ramach inwestycji Nowa Warszawska.
  • Nowa Bulońska Północna realizowana jest w wariancie przedłużonym.
Gdy piszemy o tych inwestycjach, czytelnicy często pytają, jaki jest harmonogram budowy kolejnych dróg w Gdańsku. Zapytaliśmy o to urzędników. Poniżej prezentujemy, jak wyglądają plany w najbliższej perspektywie oraz na kolejne lata. Niestety, wiele ważnych inwestycji nie ma jeszcze ustalonej nawet przybliżonej daty realizacji. Tak jest chociażby w przypadku Nowej Świętokrzyskiej, o czym niedawno informowaliśmy. Ale ta lista jest znacznie dłuższa.

Budowy i przebudowy dróg planowane w najbliższych latach



  • Przebieg ul. Nowej Olchowej.
  • Budowa Nowej Opackiej podzielona jest na dwa etapy. Środkowy odcinek ulicy wybudował deweloper.
  • Rozbudowa ul. Kartuskiej podzielona została na dwa etapy. Od ul. Otomińskiej do Nowatorów oraz od Nowatorów do granicy miasta.
  • Pierwszy etap inwestycji przewiduje budowę dwóch wiaduktów nad torami kolejowymi na Oruni.
Mieszkańcy południa Gdańska z pewnością nie będą zadowoleni z faktu, że w tym momencie nie są znane nawet przybliżone terminy budowy dróg w tej części miasta. Ich realizacja uzależniona jest od pozyskania unijnego dofinansowania.

Planowana kolejność dużych inwestycji poprawiających komunikację w Gdańsku:

  1. Trasa GP-W, inaczej Nowa Politechniczna (tramwaj i droga technologiczna, droga rowerowa i chodnik) - projekt w opracowaniu - realizacja uzależniona od uzyskania unijnego dofinansowania
  2. Nowa Świętokrzyska (sama droga z buspasami i rezerwą pod tramwaj) - ma opracowany projekt - realizacja uzależniona od uzyskania unijnego dofinansowania
  3. Nowa Jabłoniowa (sama droga z buspasami i rezerwą pod tramwaj) - projekt w opracowaniu - realizacja uzależniona od uzyskania unijnego dofinansowania

  • Dwa warianty przebiegu ul. Nowej Politechnicznej.
  • W ramach Nowej Świętorzyskiej powstanie nowa droga bez linii tramwajowej, ale z buspasami.
  • Nowa Jabłoniowa bez linii tramwajowej, ale z buspasami dla autobusów.
Jeszcze dłużej trzeba będzie poczekać na:


Grafika ilustrująca przebieg tzw. Zielonego Bulwaru wraz z tunelem pod Pachołkiem i Nową Kielnieńską. Grafika ilustrująca przebieg tzw. Zielonego Bulwaru wraz z tunelem pod Pachołkiem i Nową Kielnieńską.
Inwestycje drogowe w Gdańsku do realizacji po 2030 r.


Drugi etap budowy Nowej Wałowej wraz z linią tramwajową. Drugi etap budowy Nowej Wałowej wraz z linią tramwajową.
- Te inwestycje przewidziane są do realizacji po 2030 roku - informuje Olimpia Schneider z biura prasowego Urzędu Miejskiego w Gdańsku.

Opinie (427) ponad 10 zablokowanych

  • obiecanki cacanki, a głupiemu radość!

    • 9 5

  • A kiedy będzie Budowlanych, bo kuż dwukrotnie przesuwano ten termin??? (2)

    • 12 3

    • przynajmniej 5krotnie

      • 1 1

    • Gdy Banino dołoży 90% kosztu inwestycji

      • 7 2

  • (7)

    Dlaczego urzędnicy tak się uparli na to, żeby nie budować pełnego układu drogowego Nowa Warszawska? Nie można mówić o drodze Nowa Warszawska, skoro to będzie linia tramwajowa i droga tylko dla rowerów. Niestety dla osób poruszających się samochodami takie rozwiązanie niczego nie zmieni i stara Warszawska i drogi osiedlowe nadal będą zakorkowane.
    Żeby chociaż pomyśleli o Nowej Warszawskiej jako buspas, to przynajmniej autobusy nie stały by w korkach.
    Ale pewnie urzędnicy nie wiedzą, nie widzą albo udają, że nie wiedzą i nie widzą jaka jest sytuacja na starej Warszawskiej.

    • 35 9

    • dokładnie banda oszołomów od której niestety jesteśmy uzależnieni, pozwolenia na budowę dla deweloperów wesoło rozdają a mieszkańców i infrastrukturę maja głęboko w ...upie.

      • 6 4

    • stara Warszawska stoi z braku wyjazdu na Obwodnicę

      Część ludzi ściągnie nowa linia tramwajowa, to co pozostanie skorzysta z układu drogowego przedłużonej Bulońskiej

      • 0 5

    • Nawet nie wiesz jak bardzo się mylisz (1)

      Każda osoba, która dzięki tramwajowi i bezpiecznej drodze rowerowej skorzysta z tej infrastruktury to jeden samochód mniej na jezdni.
      To jest bardziej w interesie kierowców niż gdyby zbudować nową drogę, która wywarłaby odwrotny skutek a i tak wszystko by się zatkało na kolejnym skrzyżowaniu.

      • 7 4

      • Pobożne życzenie a rzeczywistość nic nie zmieni. Mimo nowej linii tramwajowej i drogi rowerowej większość pozostanie przy samochodach. Trzeba by mentalność ludzi zmienić, zlikwidować strefy parkowania i karać za parkowanie w miejscach niedozwolonych.

        • 2 2

    • (2)

      Rusz d*psko i wsiądź na rower zamiast wozić się blaszaną puszką. Rośnie nam pokolenie inwalidów co po 40-tce dostają zadyszki po przejściu 200 metrów...

      • 0 6

      • (1)

        Jeżdżę rowerem, dużo chodzę pieszo a do pracy dojeżdżam komunikacją miejską. Jeśli nie znasz osoby to nie generalizuj i nie podczepiać jej do grupy 40-letnich inwalidów.
        Nie taką Nową Warszawską obiecano przez długi czas mieszkańcom. Teraz planiści uważają, że nowa droga dla samochodów nie jest potrzebna. Tym czasem stara Warszawska jest wąska, niebezpieczna, bez dobrego chodnika, pełna wjazdów na prywatne posesje i na mniejsze uliczki. Liczne płoty, ogrodzenia, drzewa, krzewy, zakręty sprawiają, ze pole widzenia jest bardzo ograniczone. Są wąskie zakręty np na Łódzką czy Cedrową, trudne do pokonania dla autobusów i innych większych pojazdów. Dlatego uważam, ze pozostawienie drogi w takiej formie jest błędem. I jeszcze raz powtórzę, ze dobrze było by przynajmniej dla autobusów wybudować jako bus pas Nową Warszawską obok planowanej drogi pieszej i rowerowej.

        • 5 0

        • Tak obecna Warszawska jest bardzo niebezpieczna

          Dla pieszych, rowerzystów i większych pojazdów

          • 3 1

  • (1)

    Kiedy miasto zacznie budować mieszkania dla potrzebujoncych???

    • 4 18

    • nie może, konserwator wojewódzki blokuje

      wszystkie inwestycje

      • 1 1

  • Nowa Bulońska utrudni poruszanie się Myśliwską.

    Nie chodzi mi o utrudnienia na czas jej budowy. Problem w tym, że jadąc Myśliwską od ulicy Piekarniczej, nie przejedzie się przez Bulońską. Trzeba w nią wjechać i przejechać kilkaset metrów, zanim będzie można zawrócić i ponownie wjechać w Myśliwską. Nie rozumem czemu takie ograniczenie ma służyć ? chyba tylko temu aby utrudnić przemieszczanie się w obrębie dzielnicy.
    Zresztą nowy układ komunikacyjny widać już na mapach googla.

    • 17 0

  • Po co Wam nowe drogi!? Po co wam dobra komunikacja?!

    Macie przecież kuwety, marsze równości, zloty harcerzy, Ty szary człowieku masz zmarnować 1h dziennie w korku...

    • 28 10

  • Nowa Warszawska

    Tam potrzebna jest też droga, a nie tylko tramwaj!
    Ta Warszawska co jest teraz to była przejezdna dawno temu jak tam stało kilka domów. Jest przygotowany zjazd z Havla dwupasmowy to dlaczego tego nie kontynuować?

    • 23 5

  • brawo Gdansk

    Brawo Gdansk, kolejne inwestycje, cos sie dzieje,nie to co Gdynia... zero inwestycji tylko bus pasy maluja...wstyd tu mieszkac

    • 9 9

  • Zwlekanie z budową Drogi Zielonej (3)

    jest krótkowzroczną głupotą.
    Ulica Czarny Dwór jest w coraz gorszym stanie i nie udźwignie takiego natężenia ruchu.

    • 15 16

    • To niech ją wyremontują, a nie budują obok kolejną drogę.

      • 5 3

    • Mieszkancy przymorza nigdy sie nie zgodzą na autostrade przez park Reagana i przez Kraine zabawy (1)

      Ruch z dzielnicy trzeba wyprowadzać i a nie wtłaczać !!

      • 7 7

      • już się zgodzili :) poszukaj w internecie, Przymorze dało bardzo duże poparcie dla projektu budowy Zielonej Drogi/Bulwaru

        • 3 2

  • Ok czyli te aktualne inwestycje do 2022 roku mają być gotowe ,potem przez 8 lat raptem 3 drogi, a następne rzeczy dopiero po 2030.?? Za mało, powinni więcej i szybkiej budować

    • 17 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane