• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kiedy podpisanie umów na projekt i budowę Trasy Kaszubskiej?

Maciej Naskręt
19 lutego 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Budowa 40-kilometrowej Trasy Kaszubskiej może pochłonąć 1,5 mld zł. Budowa 40-kilometrowej Trasy Kaszubskiej może pochłonąć 1,5 mld zł.

Sprawdziliśmy jak daleko jest do zawarcia kontraktów z wykonawcami na projekt i budowę poszczególnych odcinków Trasy Kaszubskiej. Droga ma być oddana do 2021 r. i ma usprawnić przejazd między Trójmiastem a Lęborkiem.



Czy czekasz na budowę Trasy Kaszubskiej?

Zacznijmy od tego, że w styczniu tego roku zostały rozstrzygnięte dwa z trzech przetargów na projekt i budowę Trasy Kaszubskiej. Pierwszy, w którym najkorzystniejszą ofertę, opiewającą na kwotę 817 mln, złożyła firma Pol-Aqua. dotyczy odcinka gdyńskiego (zadanie nr IV), czyli z Gdyni do Szemudu.

Drugi przetarg dotyczył odcinka między Szemudem a Luzinem. Tu wybrano włosko-polskie konsorcjum firm Societá Italiana per Condotte d'Acqua (lider), INSO Sistemi per le Infrastrutture Sociali i NDI. Konsorcjum zamierza zaprojektować i zbudować ten odcinek drogi za 324 mln zł.

Wciąż czeka na rozstrzygniecie zamówienie na ostatni fragment ekspresówki, patrząc od Gdyni, czyli między Luzinem a Bożympolem.

- W tym przetargu chcemy wybrać ofertę na przełomie marca i kwietnia - mówi Piotr Michalski, rzecznik prasowy gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Podział na odcinki i zadania Trasy Kaszubskiej. Podział na odcinki i zadania Trasy Kaszubskiej.

Najbliżej do prac na gdyńskim odcinku



Pierwszych prac projektowych Trasy Kaszubskiej będzie można się spodziewać na odcinku między Gdynią a Szemudem. Tutaj procedura przetargowa kończy się.

- Dla tego przetargu nie wpłynęły odwołania. Obecnie oczekujemy na zakończenie kontroli prowadzonej przez prezesa Urzędu Zamówień Publicznych - mówi Piotr Michalski.
Po zakończeniu tej kontroli pozostanie ustalenie terminu podpisania umowy na projektowanie i roboty budowlane. Jest szansa, że z początkiem wiosny ruszą pierwsze prace projektowe.

Czytaj też: Pierwszy konkret w sprawe trasy "Via Maris"

Będzie nowe podejście do przetargu Szemud - Luzino



Gorzej sprawa wygląda z przetargiem na odcinek Szemud - Luzino. Krajowa Izba Odwoławcza nakazała unieważnić wybór najkorzystniejszej oferty, gdyż uwzględniła odwołanie Budimeksu, który w przetargu złożył drugą najkorzystniejszą ofertę - za 335 mln zł.

W odwołaniu spółka wnosiła o unieważnienie wyboru najkorzystniejszej oferty. Budimex wnosił też o ponowną ocenę wykonawców i wykluczenie włosko-polskiego konsorcjum, względnie wezwanie go do wykazania, że spełnia finansowe kryteria udziału w przetargu.

- Unieważniliśmy wybór oferty na wspomniane zadanie zgodnie z wyrokiem KIO. Z dalszymi działaniami czekamy na pisemne uzasadnienie wyroku - mówi Michalski.
To oznacza, że procedura wyłaniania wykonawcy potrwa jeszcze miesiąc.

Czytaj też: Duże przedsięwzięcia cierpią przez problemy trójmiejskiej spółki

Trasa Kaszubska

Dla Trasy Kaszubskiej dokumentację przygotowywała firma Transprojekt Gdański. Patrząc od strony Gdyni, pierwszy odcinek ekspresówki ma liczyć 22 kilometry (roboczo oznaczony jako nr 4). W jego ramach rozbudowany ma zostać węzeł Wielki Kack, a także - od podstaw - Węzeł Chwaszczyno, który połączyć ma Trasę Kaszubską z Obwodnicą Metropolitalną. W ramach tego zadania powstać ma też niewielki węzeł Nowowiczlińska (na Obwodnicy Trójmiasta), który obsługiwać miałby m.in. dzielnicę Dąbrowa, a także węzeł Rdestowa przy Polifarbie i węzeł Szemud.


Odcinek Szemud - Luzino

Ten 10-kilometrowy odcinek Trasy Kaszubskiej jest najprostszy w realizacji. W jego ramach, oprócz jezdni, powstać ma jedno miejsce obsługi podróżnych (parking z toaletą) nieopodal miejscowości Sychowo. Na trasie przewidziano też dwa 100-metrowe mosty nad lokalnymi potokami w gminie Szemud.


Odcinek Luzino - Bożepole - odcinek skrócony

Ten fragment obejmuje ok. 10-kilometrowy odcinek ekspresówki. Powstać mają na nim m.in. dwa węzły - Strzebielino i Luzino. Przy ostatnim zostać ma uruchomione zaplecze dla drogowców. Na końcu tego odcinka - w miejscowości Bożepole - przewidziane jest połączenie z istniejącą drogą krajową. Przewidziano tam także jedno miejsce obsługi podróżnych (MOP), z parkingiem, stacją paliw i być może gastronomią.

Miejsca

Opinie (157) 4 zablokowane

  • Wiecie jak powstały wszystkie najpiękniejsze i najtrwalsze budowle na świecie? (2)

    W czasach kiedy nieobowiązywało "prawo budowlane". Nie było go po prostu. Nie było tysięcy urzędników, którzy znają się tylko na przekładaniu papierów. Nieuki te pilnie weryfikują czy jedne papiery są zgodne z innymi papierami zwanymi "ustawami".
    Ile by dzisiaj zajęło budowanie Bazyliki Mariackiej?
    Wcale by jej nie zbudowano. Jest za wysoka i ptaki mogłyby się o nią zabić.
    Do tego doszliby po 10 latach społecznych i środowiskowych konsultacji.

    • 1 1

    • Budowanie Bazyliki trwało ponad 150 lat. Prawo budowlane w znaczeniu obecnym nie istniało, fakt. Nie znaczy to, ze kazdy robił, co mu sie podobało. Było prawo lokacyjne, gdzie równiez były wprowadzone różne obostrzenia.. Rajcowie miejscy mieli wpływ na to, co sie dzieje w mieście.
      Przepisy o ochronie srodowiska istniały w XIV wieku tj w czasie budowy Bazyliki. Oczywiscie na miare tamtych czasów. dotyczyły m in. lokalizacji chlewów, ubikacji czy wylewania scieków lub korzystania ze studni.

      • 2 0

    • tyle ile lichenia albo krócej

      • 1 0

  • Jak patrzę na Szczurka to się nie dziwie

    Jak patrzę na denne rządy Szczurka w Gdyni i głupotę inwestycyjną Gdyni to się nie dziwie że nadal nie ma ekspresowki A PiS robi na złość kaszubom.

    • 1 0

  • Fakty: (5)

    Trasa Kaszubska projektowana była od początku lat 2000-nych, przyśpieszenie jej budowy było jedną z obietnic Donalda Tuska w wyborach w 2007 roku, Budowa miała rozpocząć się w 2008 roku, oddana miałą być na Euro 2012, potem miał być rok 2014 a potem rok 2018. Niestety, administarcja naszego krajana Donalda zarządzana przez naszego kumpla Sławka nie znajdowała dość sił, aby pokonać tajemnicze przeszkody, które uniemożliwiały jakoś rozpoczęcie budowy.

    Kiedy przyszedł do władzy PiS, który jak wszyscy tu wiedzą "mści się na Pomorzu za Tuska" po roku zastanawiania się i decyzji o skróceniu inwestycji o 15 km koło Lęborka ruszył jednak proces przetargowy, który jest ostatnią prostą przed faktyczną budową. Po 10 latach od obietnic składanych przez Donalda Tuska, ten zły PiS który "mści sie na Pomorzu" rozpoczyna budowę Trasy Kaszubskiej.

    Takie są fakty, Kto nie wierzy, niech sprawdzi sobie choćby archiwalne artykuły z Trójmiasto.pl

    I choćby nie wiem ilu obronców demokracji lało wiadra łez, że za drogo, że późno, że za krótko, że kot z żoliborza, to ta droga nie została wcale zbudowana przez Najznamienitszego Pomorzanina a zostanie zbudowana przez zły i buraczany PiS.

    Wnioski niech każdy wyciągnie sobie sam jakie chce.

    • 5 3

    • (1)

      i znowu kłamiesz pis uwalił całą drugą połowę S6 ale podniósł się szum m.in też wśród miejscowych pisowców więc kikut zdecydowali obiecać jak będzie dalej czas pokarze a poza tym gdyby po była u władzy cała S6 byłaby już w budowie

      • 2 1

      • Jeżeli mamy być precyzyjni, to:

        1. Rozmawiamy o Trasie Kaszubskiej a nie o całej S6
        2. S6 jest budowana , fizycznie budowana na odcinku Szczecin - Koszalin I jest to jedna z największych inwestycji drogowych realizowanych obecnie w PL.
        2. Odcinek Koszalin Lębork został nie "uwalony" tzn anulowany tylko czeka na pieniądze, decyzje są w mocy, formalnie jest faza do ogłoszenia przetargu
        4. Odcinek Bożepole -Lębork został faktycznie uwalony, co podejrzewa może mieć związek z lokalnym lobbingiem Miasto Łeba intensywnie promowało obejście północne Lęborka I niezadowolone było z wyboru południowego wariantu, który jest też bardziej inwazyjny środowiskowo.
        5. Trasa Kaszubska bedzie budowana na większości przebiegu, w kluczowej trójmiejsko - kaszubskiej czesci
        6. Nie jestem ani członkiem ani adwokatem pisu, nie mam zamiaru ani powodu usprawiedliwać zawieszenia budowy wokół Słupska. Zgadzam się z tezami, że może to mieć podłoże polityczne I związek z osobą prezydenta Słupska aktywnego bojownika broniącego dominacji. Jako użytkownik dróg ubolewam na tym.
        7. Jo, Jo, PO na pewno by zbudowało tylko jakoś tak wyszło, że nie zbudowało.

        • 1 2

    • (1)

      Dla kierowców to nieistotne, kto wybudował drogę. Obecni przecinają wstegi na drogach rozpoczętych przez poprzednich. Tak może być i tym razem. Toć oni dopiero rozpoczynają projektowanie pierwszego odcinka. Do rozpoczęcia budowy droga daleka, do jej zakończenia jeszcze dalsza. W tym czasie może się wiele zdarzyć, i z pewnością się zdarzy. Kto będzie przecinał wstęgi? Nie wiadomo. Czy ma jakies znaczenie, że obwodnica Trójmiasta lub dwupasmówka od Gdyni do Gościcina za Wejherowem była budowana za Gierka? Nie ma. Dobrze, że wybudowali.

      • 2 1

      • Do Gościcina to zbudowano w 2005 r. dwie jezdnie

        Wtedy powstała druga nitka wiaduktu nad linią kolejową Wejherowo - Garczegorze (tzw. żarnowiecką, zdeelektryfikowaną na tym odcinku).

        • 1 0

    • jaja jak berety

      i za PISu też nic nie wybudują.mieszkam w tych okolicach i na razie nic nie widać by się cokolwiek działo poza kreatywnym pisaniem bzdur i tworzeniem mitów że już w 2021 pojedziemy ta trasą

      • 0 0

  • jaja jak berety

    ten termin oddania do użytku 2021r to chyba wzięty z kosmosu.codziennie jeżdzę w tamtych rejonach i i widzę wielką ściemę, moja prognoza to 2031

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane