- 1 Zabójstwo 69-latki we Wrzeszczu (140 opinii)
- 2 Fotowoltaiczny dziwoląg w Sopocie (98 opinii)
- 3 Przystanki tramwaju wodnego w dzierżawie (47 opinii)
- 4 Podrzucanie śmieci to nie wykroczenie? (117 opinii)
- 5 Kasa samoobsługowa to okazja do kradzieży (151 opinii)
- 6 Wypadek galeonu i motorówki. Jest raport (62 opinie)
Kiedy na dobre ruszy budowa przystanków PKM w Gdyni?
Trwają przygotowania terenu pod budowę dwóch gdyńskich przystanków Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. Jeszcze w tym, a najpóźniej na początku przyszłego tygodnia znany będzie harmonogram prac. Jest szansa, że pierwsi pasażerowie skorzystają z peronów PKM w Karwinach i w okolicach miejskiego stadionu latem przyszłego roku.
Umowa podpisana została pod koniec września, ale roboty na poważnie dopiero ruszą.
- Szczegółowy harmonogram powinien być gotowy w ciągu kilku dni, najpóźniej na początku przyszłego tygodnia - zapowiada Tomasz Konopacki, rzecznik spółki Pomorska Kolej Metropolitalna.
Do tej pory prace przygotowawcze, polegające m.in. na wycince drzew i krzewów, prowadzone były w okolicach przystanku PKM Stadion. W tym miejscu rozpoczął się również demontaż fragmentu toru 102 na linii kolejowej 201 Gdynia-Kościerzyna. Z kolei prace związane z wycinką zieleni przeniosły się w pobliże Karwin.
Na zlokalizowanym w wąwozie przystanku Gdynia Karwiny, zaplanowana jest budowa kładki o długości 23,5 m, umożliwiającej przejście pomiędzy peronami. Natomiast na przystanku Gdynia Stadion, w istniejącym już nasypie kolejowym, powstanie tunel o długości 13,4 m i szerokości 6,2 m, którym pasażerowie będą mogli przejść z jednego peronu na drugi.
Budowa przystanków wymagać będzie zamknięcia na przemian jednego lub drugiego toru linii 201 na odcinku między Osową a Gdynią Główną. Według wstępnych założeń, przez cały czas trwania robót nie powinno dojść do całkowitego zamknięcia szlaku.
Dlatego w nowym rozkładzie obowiązującym od listopada zmniejszoną liczbę kursów.
Zobacz też: Tak wygląda rozkład PKM od listopada
Jednym z najbardziej skomplikowanych elementów całej inwestycji będzie tzw. splot torowy, czyli tor w torze, składający się w sumie z czterech szyn. Powstanie on na wysokości przystanku w Karwinach, który został zaprojektowany na łuku. Dzięki temu rozwiązaniu ponadgabarytowe ładunki z portu będą mogły przejechać tamtędy w bezpiecznej odległości, za to pociągi pasażerskie zatrzymają się blisko krawędzi peronu.
To niecodzienne rozwiązanie kosztować będzie ok. 2,5 mln zł. Koszty splotu pokryją Polskie Linie Kolejowe.
- Budowa przystanków oraz niezbędnej infrastruktury torowej potrwa do końca lipca przyszłego roku. Potem rozpoczną się odbiory - mówi Konopacki.
Jest zatem szansa, że pierwsi pasażerowie skorzystają z nowych peronów jeszcze latem.
Kilka miesięcy później poznamy projekt węzła przesiadkowego w sąsiedztwie przystanku PKM Gdynia Karwiny. Za 6,9 mln zł przygotowuje go firma Transprojekt Gdański.
Jednym z elementów inwestycji będzie budowa wielopoziomowego parkingu dla samochodów z minimum 250 miejscami dla pasażerów i 160 w ramach parkingu osiedlowego. Oprócz parkingów, powstanie także pętla autobusowo-trolejbusowa, buspasy oraz zostaną poszerzone ulice.
Opinie (130) 3 zablokowane
-
2016-11-07 21:30
Przyjedzie? Nie, nie przyjedzie. (2)
Jezdzi jak chce.
Jesli moje auto raz by odpalalo, raz nie to bym z niego nie korzystal.
Tak samo jest z PKM...- 42 5
-
2016-11-08 09:04
(1)
Ale przecież nikt nie zmusza Pana do wyboru gorszego środka transportu. Jeśli samochód jest lepszy nawet w godzinach szczytu na zakorkowanych ulicach to oczywiście proszę nim się poruszać...
- 3 5
-
2016-11-08 20:30
Szkoda, że zarządzających PKM nie można wymienić
Jesteśmy zmuszeni z tymi z nadania Budynia się męczyć
- 0 1
-
2016-11-08 19:41
Pamiętam jak pomysłodawca przedsięwzięcia dr Wolek
w mediach i na spotkaniach technicznych przedstawiał projekt jako całość połączenia PKM z Wrzeszcza do Lotniska Rębiechowo następnie dalej przez Gdynię w rozwidlonym wariancie ew. przez Gdynię Zachodnią - >Główną do Lotniska Gdyni Kosakowo z wariantem na Oksywie. - niestety to się działo przed przejęciem władzy przez Platformę, a dalej wszyscy wiemy co ona z miastem z morza i marzeń zrobiła :(
- 3 2
-
2016-11-07 22:10
Strajk (1)
Kiedy robimy strajk?
- 10 3
-
2016-11-08 16:07
Strajk
Jak najszybciej
- 0 0
-
2016-11-08 14:59
pkm
Budyń od początku proponował Szczurowi współpracę przy PKM i przystanki w Gdyni dawno by były. Ale Szczur jak zwykle swoje mądrości i fochy musiał pokazać. A potem prosił o dofinansowanie i zmianę projektu. Żenada.
Ten cały Szczur to główny szkodnik Gdyni.- 9 1
-
2016-11-08 14:44
Dlaczego PKM tak rzadko jeździ do Gdańska Głównego?
A ja się pytam już nie wiem, który raz DLACZEGO tak rzadko składy jeżdzą do Gdańska Głównego? Czy naprawdę NIKT nie widzi, że w tym jest naprawdę DUŻY potencjał? Ależ to smutne :(
- 1 0
-
2016-11-07 22:41
Kiedy? (2)
Jak Szczurek odejdzie!!!
- 26 1
-
2016-11-07 23:03
(1)
A kasę dasz z własnej kieszeni?!
- 2 4
-
2016-11-08 13:50
Miasto właśnie bierze kasę z naszych kieszeni, a nie z jakiegoś tajnego podziemnego skarbca.
- 1 0
-
2016-11-08 13:40
ciekawe jak będzie wygladał rozkład po zakonczeniu prac
bo jakoś ostatnio mam watpliwości co do stanu psychicznego naszych 'planowaczy' w SKM (bo to oni sa operatorem)
- 6 0
-
2016-11-08 04:19
Rozumiem, ze po zrealizowaniu inwestycji nastapia zmiany w sieci ZKM, zas PKM zamowila juz niezbedny tabor (1)
Zakladam, ze obie wymienione firmy, jako powazne podmioty gospodarcze podjely lub wlasnie podejmuja decyzje o zmianach, ktore wplyna na dobry
re-start gdynskiego odcinka juz w lecie przyszlego roku.
Osobiscie nie dopuszczam nawet mysli, by w dobie pelnej dbalosci o interesy wymienionych firm, moglo byc inaczej.- 1 1
-
2016-11-08 13:24
Minusik ? A czego Ty nie rozumiesz ?
To Tobie odpowiem:
PKM aktualnie nie robi nic w celu pozyskania nowego taboru, ktorego lada moment w wakacje bedzie bardzo brakowac.
ZKM Gdynia nie robi aktualnie nic, aby od czerwca czy lipca przyszlego roku uruchomic nowe linie autobusowe obslugujace nowy przystanek PKM Karwiny.
Maja co najwyzej w planach uruchomienie petli obok przystanku, ale najszybciej za 2-3 lata.- 0 0
-
2016-11-08 00:51
(2)
Fakt. Na co komu taka kolejka która nie spełnia oczekiwań mieszkańców? Niech sie wezmą za Obłuze , Pogórze , Oksywie i cała resztę u góry. Bo to co sie ostatnio dzieje z dojazdami tam to horror i absurd!!! Estakada wreszcie sama padnie bo nie da rady.
A włodarze miasta tylko sie lansują.
To juz k....a za komuny lepiej to robili i myśleli.- 26 1
-
2016-11-08 08:53
Aaa, to Ci (1)
co pracują na Łużyckiej to już według Ciebie nie mieszkańcy? Bo akurat ich oczekiwania spełni
- 0 1
-
2016-11-08 13:16
Akurat tutaj mieszkancami sa osoby z Malego Kacka i Witomina
Widac jednak nie po drodze Komus bylo, by przystanek wybudowac 500 metrow dalej, nad Stryjska / Malokacka
- 0 0
-
2016-11-08 08:22
Po co przystanek przy stadionie, kto tam będzie wsiadał/wysiadał kibice z Kaszub raz na miesiąc ? (2)
Bezsensownie utopione pieniądze.
- 4 8
-
2016-11-08 13:16
jakies 2 tys ludzi pracujacych w pobliskich biurach moze?
tak mi sie wydaje, np ja bym chcial
- 1 0
-
2016-11-08 08:47
Aaaa, to według Ciebie
stadion stoi w polu i nic tam w pobliżu nie ma, np. biurowców na Łużyckiej, hali widowiskowej kawałek w druga stronę
Podjedź może, rozejrzyj się bo trochę się tam nabudowało.- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.