• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przejazd przez Pucką. Kiedy drugi wiadukt?

Patryk Szczerba
4 stycznia 2024, godz. 07:00 
Opinie (157)
Najnowszy artykuł na ten temat 15 mln dofinansowania na prace na Puckiej
Długie oczekiwanie na otwarcie szlabanów na ul. Puckiej to standard o każdej porze dnia. Podobne fotografie często trafiają do naszego raportu. Długie oczekiwanie na otwarcie szlabanów na ul. Puckiej to standard o każdej porze dnia. Podobne fotografie często trafiają do naszego raportu.

W pierwszym półroczu PKP PLK ma ogłosić przetarg na modernizację odcinka linii nr 202 Gdynia Chylonia - Wejherowo - Lębork. Inwestycja zawiera budowę oczekiwanego przez gdyńskich kierowców wiaduktu kolejowego nad torami SKM przy ul. PuckiejMapka. Potrwa trzy lata.




Czy jeżdżąc samochodem, często przejeżdżasz przez tory?

Przejazdy kolejowe przy ul. Puckiej od lat utrudniają życie mieszkańcom Gdyni. Przedstawiciele PKP PLK mówili o modernizacji odcinka linii nr 202 Gdynia Chylonia - Wejherowo - Lębork, która zawiera budowę wiaduktu.

Tyle, że już w 2020 roku było wiadomo, że finansowanie, które początkowo wynosiło niemal 1 mld złotych, zostało częściowo przesunięte na kolejne lata i inwestycja zaczęła się opóźniać.

Władze Gdyni tłumaczą się ze współpracy z PKP Władze Gdyni tłumaczą się ze współpracy z PKP

Ostatnia informacja była prawie rok temu - do końca 2023 roku miało się rozpocząć postępowanie przetargowe.


Wiadukt na Puckiej powinien już być, a przetarg nawet nie ruszył Wiadukt na Puckiej powinien już być, a przetarg nawet nie ruszył

Przetarg na wiadukt kolejowy na Puckiej do czerwca



Nic takiego się jednak nie stało. Prawdopodobnie dlatego, że nie było pieniędzy, bo niepewne było dofinansowanie unijne. Przedstawiciele przewoźnika podkreślali, że kluczowe jest zapewnieniu środków finansowych, pochodzących z perspektywy UE na lata 2021-2027, na które została przesunięta inwestycja.

Takie zmiany czekają nas w okolicy ul. Puckiej. Kiedy? Najwcześniej w 2027 roku. Takie zmiany czekają nas w okolicy ul. Puckiej. Kiedy? Najwcześniej w 2027 roku.
Obecnie podawanym terminem przetargu jest pierwsze półrocze tego roku.



Mieszkańców najbardziej interesuje budowa wiaduktu nad torami, po których jeździ SKM. Obiekt zastąpi przejazd kolejowo - drogowy w ciągu ul. Puckiej w Gdyni. Nie będzie tunelu.

Wymiary wiaduktu kolejowego na Puckiej



Wiadukt kolejowy przy ul. Puckiej będzie miał ponad 20,5 metra długości, blisko 32,5 metra szerokości oraz 4,5 metra wysokości.

- Zgodnie z porozumieniem zawartym z Gdynią w dniu 18 grudnia 2017 r. inwestycja w części kolejowej zostanie sfinansowana przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., a w części drogowej przez Gdynię. Dokumentacja techniczna jest obecnie opiniowania i uzgadniania m.in. przez miasto - wyjaśnia Przemysław Zieliński z biura prasowego PKP.
Początkowo wstępnie szacowany koszt inwestycji opiewał na ok. 30 mln zł. Obecne realia rynkowe każą zakładać, że będzie trzeba wyłożyć co najmniej 50 mln zł.

Gdynia: wiadukty na ul. Puckiej za 60 mln zł Gdynia: wiadukty na ul. Puckiej za 60 mln zł

Dodajmy, że za rok powinien być gotowy inny wiadukt na Puckiej, budowany od kilku miesięcy. Trwają intensywne prace przy budowie przeprawy, który ma ułatwić przejazd przez tory na Puckiej prowadzące do portuMapka.

W ostatnich dniach montowano górną podporę systemowych klatek stalowych na montaż konstrukcji łuku stalowego, po jednej ze stron wiaduktu.

Po nowym roku prace są kontynuowane po drugiej stronie konstrukcji.

Wiadukt drogowy na Puckiej: wymiary



Całość będzie konstrukcją o długości 185 m i szerokości 18,15 m. Będzie po jednym pasie ruchu w każdym kierunku, a także droga dla rowerów o szerokości co najmniej 2 m. Obok niej znajdzie się 1,5-metrowej szerokości chodnik. Konstrukcja zostanie zabezpieczona barierami ochronnymi. Oświetlenie wykonane zostanie w technologii LED.



W całości zmieniona zostanie też kanalizacja sanitarna i deszczowa, a także sieci energetyczne, ciepłownicze oraz wodociągowe. Część z tych prac została już wykonana.

Gdynia płaci więcej niż PKP



Wiadukt budowany jest na mocy tego samego porozumienia pomiędzy PKP PLK a Gdynią, która uzgadniała warunki budowy konstrukcji nad torami linii 202. Podpisane w 2017 roku porozumienie, potwierdzone dwa lata później przez umowę, zobowiązało PKP do sfinansowania budowy.

PKP nie pokrywa jednak wszystkich kosztów. Odpowiada za część w granicach obszaru kolejowego. Z kolei miasto płaci za budowę pozostałej części infrastruktury, w tym elementów drogowych, jak jezdnie, chodniki, drogi rowerowe, mury oporowe i połowę kosztów nadzoru inwestorskiego.

De facto miasto płaci przez to więcej. Wkład z budżetu miejskiego to 55 mln zł, a PKP to 24 mln zł.

Wiadukt na Puckiej. Film z końca grudnia

Miejsca

Opinie (157)

Wszystkie opinie

  • Trójmiasto (1)

    Czy ja dobrze rozumiem, że torowisko pójdzie nad istniejącą jezdnią. Bo wg tego artykuliku obecnie na puckiej budowany jest wiadukt drogowy - gdzie leci jezdnia nad torami, a tu ma być wiadukt kolejowy to znaczy,że PKP puści te kilka torów górą?
    No i co z tymi wymiarami? 20,5 m?

    • 10 0

    • Naprawdę?

      Na Puckiej wiadukt kolejowy powstanie, gdy będzie tunel pod torowiskiem.

      • 0 0

  • Wiadukt, czy tunel.

    Wiadukt kolejowy to inaczej droga pod torami, czyli tunel drogowy,

    • 0 0

  • Do wiadomości naczyń ceramicznych: przy netto będzie wiadukt kolejowy na poziomie terenu, droga pójdzie w wykopie pod nim.

    • 0 0

  • Czas zakorkować kolejną dzielnicę, tym razem Chylonia. (12)

    Już miłośnicy złomu zacierają ręce że będą mogli nowe korki tworzyć na Chylońskiej i Kartuskiej. Tam przecież jest za spokojnie, za mało gratów, czas to zmienić.

    • 28 88

    • może czas zamieszkać w lesie? skoro miasto przeszkadza? (8)

      • 16 6

      • a może leniu zapuszkowany czas zacząć korzystać z istniejącego tunelu w Chylonii? (2)

        tak, trzeba iść pieszo, pewnie brzuch ci na to nie pozwala

        • 2 12

        • Kukła ty lajzio

          Wsiadaj na lowelek i pedałuj a reszcie daj zyc

          • 0 0

        • a jak do niego dojdziesz?

          od Krzywoustego?

          Przestań się kompromitować, bo najwyraźniej nie znasz sytuacji na Puckiej i nigdy tam nie byłeś.
          Równie dobrze możesz polecać "przełaz" pod torami w Leszczynkach albo tunel w Cisowej.
          Tam przynajmniej można dojechać autobusem...

          • 10 2

      • Miasto ma komunikację, więc nie ma powodu żeby wszędzie ze sobą targać dwie tony żelastwa. (4)

        A jak chcesz jeździć wszędzie samochodem - zapraszam na wieś.

        • 9 21

        • I bezpośrednie połączenie Demptowa z Pogórzem, lub Cisowej z Oksywiem.

          Komunikację miejską to mamy tylko z nazwy.

          • 6 0

        • Śmieszne (1)

          • 10 2

          • ale mało...

            zabawne...

            • 6 1

        • Komunikację że zlikwidowanym liniami i obciętymi przez Szczurka kursami?

          • 14 1

    • Miejski aktywista w całej okazałości (2)

      Tutaj proszę państwa mamy dowód rzeczowy na to, że miejscy aktywiści pod wpływem ideologi działają na szkodę mieszkańców. Każdy kto choć raz przejeżdżał autem przez te szlabany wie, że most/tunel dla samochodów jest w tym miejscu koniecznością

      • 20 2

      • Jedynie potrzebne jest przedłużenie obwodnicy z węzłem Hutnicza. (1)

        Bo jak dojechać pojazdem 25 metrów długim z obwodnicy na Krzywoustego ?

        • 0 0

        • każdy ma swoje problemy...

          i ten z długim, i ten z krótkim...

          Ale jest coś wspólnego, każdy uważa że jego są najważniejsze i tylko one powinny być rozwiązane.

          • 3 0

  • Opinia wyróżniona

    OK, zostanie wybudowany wiadukt i co dalej? (22)

    Gdzie te samochody mają się zmieścić? W wąską Chylońską gdzie co chwile mamy skrzyżowanie, światła itd.
    Już teraz przejazd nią w godzinach szczytu jest ciężki.
    Niech Gdynia skupi się na tym aby lobbować na jak najszybszej budowie drogi czerwonej wraz z węzłem na Hutniczej. Wtedy przejazd przez Pucką nie będzie nikomu potrzebny.

    • 92 26

    • Obecnie jeżdżę naokoło i generuje dodatkowy ruch gdzie pojechałbym prosto? O czym ty piszesz człowieku? A rowerem pod szlabanem też się ludzie przeciskają więc nie opowiadaj bdlzdur jak tam nawet nie byles

      • 1 0

    • Wybory sie zblizają.

      Jak przed każdymi wyborami Pan Prezydent obiecuje. Ja już temu Panu nie wierzę.

      • 2 0

    • Dokladnie !

      Hutnicza w godzinach szczytów jest tragiczna

      • 2 0

    • Glupoty gadasz!!! (1)

      To ułatwi komunikację teraz wszystko się korkuje bo część samochodów czeka na rogatkach i blokuje Chylońską!!! Jak wybudują ruch będzie płynny.... Jedyny problem to skrzyżowanie na Chylińskiej i kartuskiej

      • 2 1

      • Czy między Puską a Kartuską w Gdyni jest jakiś przejazd kolejowy ?

        Nigdy takowego nie było. A jest to odcinek zakorkowany często aż do Wiejskiej.

        • 0 5

    • "czerwona" w założeniach nie ma połączenia z Hutniczą (5)

      Oba rozwiązania są potrzebne, "czerwona" dla ciężkiego ruchu towarowego, tunel na Puckiej dla ruchu lokalnego (zakaz dla dużych ciężarówek jak na Jana z Kolna).

      • 14 1

      • Na jana z kolna oraz wendy powinienem byc zakasz ciezarowek (2)

        • 1 3

        • przeciez...

          Jest.

          • 0 0

        • oraz ludzi.

          • 3 1

      • Hutnicza to strefa przemysłowa (1)

        tam ruch ciezarowy jak najbardziej potrzebny .Najlepszym rozwiazaniem byłoby przedłuzenie obwodnicy ze zjazdem na hutnicza dla wszystkich

        • 5 3

        • Ruch ciężarowy może być kierowany przez Drogę Czerwoną i następnie od północy przez Pucką jechać na Hutniczą. W tej sytuacji nie ma konieczności jechania ani estakadą, ani przez Chylońską. Jak zwykle kluczowa dla połowy Gdyni jest Droga Czerwona. Bez niej i tak będzie kiszka.

          • 10 1

    • Czerwoną specjalnie zbudują z minimalną liczbą węzłów (3)

      żeby miłośnicy obcowania z naturą na dalekich przedmieściach nie zablokowali od razu ruchu z/do portu - do którego obsługi ta droga powstaje

      • 1 6

      • jezeli jakas minimalizacja jest prowadzona... (2)

        To tylko z powodu kasy.

        A utrudnianie dostepu do mediow transportu to sabotaz.

        • 4 2

        • Sabotaż to codziennie jest pokazywany w raporcie Trójmiasta (1)

          jak ciągniki rolnicze czy rowerzyści nie mogą jeździć obwodnicą (utrudnianie dostępu do "mediów transportu") to już nie sabotaż? Zastawianie chodników bez zostawienia pieszym ustawowego 1,5 metra też już nie utrudnia im dostępu? Hipokryta.

          • 1 6

          • kazdy z cytowanych przykladow ma uzasadnienie

            Obwodnica - chyba nie trzeba tlumaczyc?
            Chodniki - bo straz miejska sabotuje swoja robote. Miarka, zdjecie i mandat.
            Jak z radaru.

            • 2 0

    • a dalej czeka...

      Hutnicza.
      Dabka
      Chrzanowskiego

      Skoro jest pieszy tunel pod Tamiza i Laba, to moze pod kanalem portowym? Do dzisiaj funkcjonuja a nawet sa turystyczna atrakcja.

      W Hamburgu byly nawet windy dla... powozow i samochodow.

      A potem nastepne optymalizacje.
      Never ending story...

      • 1 2

    • Trollowi nie dogodzisz...

      Nie budują wiaduktu - "Kwiii, w Rumi mają tunel, a w Wejherowie trzy! Gdynia się stoczyła, Szczurek won, kwiii!"
      Będą budować wiadukt - "Teraz to ja już nie chcę wiaduktu, tylko drogę czerwoną! Foch!"

      • 5 3

    • "i co dalej?"

      Jak to co?
      Postawi się zakaz dla pojazdów powyżej 5t (nie dotyczy komunikacji miejskiej) i sprawa załatwiona.
      Zobacz jak to zrobiono na Jana z Kolna.

      • 5 0

    • tak mówil Lucyk na wiosn e- sukces że powsatje przejazd ale jeszcze nie wiedzą jak rozwiązać sznur aut za zjazdem

      • 0 0

    • No tak, nie da się

      Co prawda w Wejherowie udało się wtłoczyć ruch z dwóch tuneli w ciąg jednojezdniowych i dwukierunkowych ulic Rzeźnickiej, Świętego Jana, 10 Lutego i Kwiatowej. Nie ma większych utrudnień w ruchu i zatorów, a po drodze nie znajdziesz ani jednej sygnalizacji świetlnej. No, ale w Gdyni na pewno się nie uda. Tutaj przecież nic się nie udaje.

      • 24 4

    • Nie będzie korków na

      • 0 1

    • oba rozwiazania sa potrzebne jak powietrze

      A "centralizm oswiecony" to juz przerabialismy z marnymi efektami (estakada).

      • 16 4

  • Adam

    Przejazd baaaardzo ważny. Przy planowaniu tego tunelu , proszę pamiętać o pieszych i rowerzystach . Nie tak jak zapomnieli o tunelu Pod Martwą Wisłą i tunelu między Żabianką a Sopot Wyścigi. A wiadukt na Estakadzie spierd......y jeszcze za czasów komunistów gdzie właśnie pieszy i rowerzysta za opłaceniem mandatem może się tam poruszać.

    • 0 0

  • Wiadukt ul pucka

    Przy netto nigdy nie będzie wiaduktu!!!za 3 lata ruszą budowa drogi czerwonej i w planach jest ,tunel na kolejnym przejeździe!!

    • 0 0

  • wiadukt nie tunel??! (3)

    A co na to mieszkancy okolicznych budynkow?! Jak im sie jezdnia pojawi na wysokosci drugiego pietra?
    Przeciez tam nie ma miejsca na wiadukt!

    Kiedy zostanie otwarta ulica Palmowa i przejscie do dworca w Chyloni?

    Czy mieszkancami Gdyni jestesmy za kare?!

    • 7 5

    • Na tunel tyle samo miejsca nie ma. (1)

      Szczerze, myślę, że wiadukt wychodzi taniej, a na pewno prościej. Co do podjazdów i zjazdów to, jeżeli tunel miałby być też dla autobusów i ciężarówek, wychodzi podobna wysokość/głębokość

      • 0 1

      • tunel ma mniejsze wymagania i jest dla niego wiecej miejsca

        Przede wszystkim, jest znacznie mniej intruzywny dla otoczenia.

        A ze otoczenie sie "zaciesnilo", to zlosliwe zaniechanie miasta, ktore nie korzysta z prawa pierwokupu.

        • 0 0

    • Ty tak, my nie.

      • 0 5

  • (6)

    Wybory się zbliżają :) Wczoraj obwodnica Witamina dziś temat Puckiej a jutro pewnie będzie o basenie olimpijskim ;)

    • 30 2

    • Gdynianka

      To tak przed wyborami obiecują jeśli ich znowu wybierzecie to temat ucichnie do następnych wyborów

      • 1 0

    • Jakie wybory? (3)

      Znów będziemy wybierać Rząd?

      • 0 5

      • oby... (2)

        :p ;)

        • 4 2

        • Jeżeli dojdzie do przedwczesnych wyborów, to pisowcy będą już całkowicie poza sejmem i senatem, z zakazami wszelkiej działalnośc (1)

          • 0 3

          • jak opatrzność chce kogoś ukarać...

            ...to mu rozum odbiera...

            • 2 0

    • Lodowisko

      Nie zapomnijmy o calorocznym lodowisku ;)

      • 4 0

  • I przejazdy na Północnej i Hutniczej chyba do likwidacji po wybudowaniu tam kolejnych wiaduktów lub tuneli (w tym w ramach) (2)

    OPAT i Drogi Czerwonej.

    • 5 0

    • na Piaskowej

      ...raczej

      • 1 0

    • Na Hutniczej?

      Tego nie ujmuje ani OPAT, ani "czerwona"...

      Północna i owszem...

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane