• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kiedy wreszcie pojedziemy 70 km/h w tunelu pod Wisłą?

Maciej Naskręt
18 lipca 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Urzędnicy odkładają decyzję o podwyższeniu dopuszczalnej prędkości w tunelu pod Wisłą. Urzędnicy odkładają decyzję o podwyższeniu dopuszczalnej prędkości w tunelu pod Wisłą.

Kierowcy narzekają, że mimo zapewnień urzędników, nadal obowiązuje ograniczenie prędkości do 50 km/h w tunelu im. abp. Tadeusza Gocłowskiego - dawniej tunelu pod Martwą Wisłą zobacz na mapie Gdańska. Dlaczego jeszcze nie podwyższono tam dopuszczalnej prędkości?



Czy stosujesz się do ograniczenia prędkości w tunelu pod Wisłą?

Na początku czerwca informowaliśmy, że na przełomie czerwca i lipca kierowcy mają pojechać 70 km/h w tunelu im. abp. Tadeusza Gocłowskiego - dawniej tunelu pod Martwą Wisłą. Wtedy drogowcy zalecali odczekać nieco na zmianę z uwagi na fakt, że wciąż wielu kierowców zbyt nerwowo jeździ podwodną przeprawą.

Okazało się jednak, że miesiąc to za mało dla kierowców i zarządca tunelu - Zarząd Dróg i Zieleni w Gdańsku - nie zdecydował się na zmianę dopuszczalnej prędkości.

- Z decyzją o podwyższeniu prędkości w tunelu zamierzamy nieco poczekać, przynajmniej do sierpnia - mówi Mieczysław Kotłowski, dyrektor ZDiZ w Gdańsku.
Według niego, winni są sami kierowcy, którzy jeżdżą nierozważnie. Przy zakazie ograniczającym prędkość do 50 km/h wielu kierujących pojazdami porusza się szybciej o 20-30 km/h. Urzędnicy obawiają się, że po podwyższeniu ograniczenia do 70 km/h zaczną jeździć przeprawą nawet 100 km/h, a to już jest bardzo niebezpieczne.

Co ważne, jeszcze zanim zostanie podwyższona prędkość w tunelu im. abp. Tadeusza Gocłowskiego, podwyższone do nawet 100 km/h ma być ograniczenie na Trasie Sucharskiego zobacz na mapie Gdańska.

Przekrój przez tunel pod Wisłą. Przekrój przez tunel pod Wisłą.

Tunel im. abp. Tadeusza Gocłowskiego

Każdy z dwóch tuneli mierzy 1,4 km długości. Maszyna wydrążyła odcinki o długości ok. 1,1 km, a na pozostałe 300 m składają się tunele wykonane w wykopie po obu stronach wylotów przeprawy. Inwestorem przedsięwzięcia była miejska spółka Gdańskie Inwestycje Komunalne, a wykonawcą firma OHL, która zainkasowała 885 mln zł.

Wyloty z tunelu zlokalizowane są na wysokości nabrzeży "Dworzec Drzewny" od strony ul. Ku Ujściu w odległości ok. 520 m od wschodniego brzegu Martwej Wisły zobacz na mapie Gdańska i "Dworzec Wiślany" od strony Węzła Marynarki Polskiej w odległości ok. 370 m od zachodniego brzegu Martwej Wisły zobacz na mapie Gdańska.

Tunel pod Martwą Wisłą w liczbach

1377,5 - tyle metrów ma tunel pod Martwą Wisłą
1072,5 - to długość w metrach wydrążonego odcinka
2200 - tyle ton ważyła maszyna TBM, drążąca tunel
91 - długość maszyny TBM w metrach
12,56 - średnica tarczy maszyny TBM w metrach
11 - średnica wydrążonych i obudowanych tubingami rur tunelu w metrach
35 - odległość w metrach od najgłębszego miejsca w tunelu do lustra Martwej Wisły
1076 - tyle pierścieni użyto do wykonania dwóch rur tunelu (każdy z pierścieni składa się z siedmiu elementów i waży 100 ton)
500 000 - tyle urobku w tonach wydobyto i wywieziono przy drążeniu tuneli
40 - taką długość w kilometrach miałyby ułożone w jednym rzędzie tubingi użyte do budowy tunelu

Opinie (217) 6 zablokowanych

  • Władza nic się nie zmieniła od czasów komuny - ma tendencję do traktowania ludzi jak małe dzieci.

    Aż prosi się żeby ją zmienić.

    • 34 6

  • Ja już jechałem

    • 9 0

  • (2)

    Jak szerszenia na benzynę przełączę XD

    • 7 2

    • kolejny i****a ogląda blok elipe (1)

      • 1 2

      • Sory trenerze pokemonów XD

        • 1 0

  • Ja dawno tam jeżdżę 80

    I jest git, jeżdżę mało nerwowo...

    • 19 5

  • A kiedy rowerkiem? (1)

    • 7 23

    • Nigdy

      • 7 5

  • A kiedy rowerkiem? (3)

    • 8 22

    • NIGDY

      • 6 2

    • chcieli zrobić ale (1)

      jak dowiedzieli się ile kosztuje nawierzchnia pod rower"
      niepotrzebnie podrożyło by to inwestycję o parę milionów

      • 1 1

      • przy miliardzie, to pare milionów nie wydaje sie dużo ;)

        • 0 1

  • .

    Czyli musimy poczekać aż kierowcy przestaną jeździć 70km/h i zaczną jeździć 50km/h, żeby móc zwiększyć ograniczenie do 70km/h?
    Makes perfect sense.

    • 32 5

  • jak jest 50 to jada 70 (2)

    jak damy 70 beda jezdzić 100

    • 17 8

    • (1)

      akurat w tym przypadku takie zachowanie jest wielce prawdopodobne. tym bardziej, że za przekroczenie o >50km/h pojawia sie dodatkowe ryzyko utraty dowodu.

      • 3 4

      • oczywiście l ale przecież nie chodzi o to by "akceptować bezprawie" ale byt ludzie przestrzegali prawa. Wiec normalne 70 + odcinkowy pomiar prędkości i finito.

        • 4 1

  • tunel smiechu. (3)

    Niech sie nasi urzedasy przejada po tunelach w Austri,Swajcari,Wlochy i zobacza jakie tam sa tunele.Jezdze po tych krajach i nigdy nie widzialem ograniczenia 50 albo 70 km/h.

    • 23 13

    • Hahahha (2)

      No to może zacny Pan komentujący przejedzie się do Norwegii gdzie poza miastem na dwupasmowej drodze jest ograniczenie 50 góra 70... patrz szerzej a nie tam gdzie wygodniej

      • 7 7

      • Norwegia

        To odrealnione miejsce, więc się nie podniecaj.

        • 6 2

      • Tylko ze my jestesmy krajem tranzytowym i nie mozemy spowalniac ruchu bo tracimy na tym jako kraj. Tyle i az tyle

        • 3 3

  • Czemu nie 90km/h? Przecież wszyscy tam tak jeżdżą.

    PS. Poproszę o jakiś artykuł o opcisłogacich cudownych dzieciach dwóch pedałów, bo nie ma co hejtować i jest trochę nudno.

    • 15 9

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane