- 1 Od soboty spore utrudnienia na A1 (37 opinii)
- 2 Całe Trójmiasto w strefie zakażenia ASF (246 opinii)
- 3 Wojsko oferuje 6 tys. zł za wspólne wakacje (205 opinii)
- 4 Po 80 latach dzwony wróciły do Gdańska (158 opinii)
- 5 Szukają szczątków legionisty na Westerplatte (44 opinie)
- 6 Z Sopotu na fotel wiceprezydenta Krakowa (61 opinii)
Kierowca GAiT zrobił zdjęcie leżącego pasażera i wrzucił do sieci
Kierowca GAiT sfotografował mężczyznę leżącego w pojeździe, a następnie zdjęcie oraz ujęcie z monitoringu umieścił na portalu społecznościowym. Swój wpis opatrzył prześmiewczym komentarzem. Przedstawiciele przewoźnika zapewniają, że sprawa zostanie wyjaśniona, a kierowcy mają przejść dodatkowe szkolenia z "zachowania w internecie". Warto zaznaczyć, że zapowiadano je już kilka miesięcy temu, przy okazji niewłaściwego zachowania motorniczego.
Umieścił on bowiem w jednej z facebookowych grup wpis, opatrzony prześmiewczym komentarzem, do którego dołączył fotografię osoby leżącej na podłodze pojazdu komunikacji miejskiej. Być może sfotografowany mężczyzna był nietrzeźwy, niewykluczone jednak, że osunął się na ziemię z innego powodu.
Co ważne - po jakimś czasie internetowy post zniknął. Nie wiadomo jednak, czy usunął go moderator grupy, czy zreflektował się sam autor wpisu. Nie zmienia to jednak faktu, że takie zachowanie może oburzać - tym bardziej jeżeli dopuścił się go kierowca pojazdu komunikacji miejskiej i to nawet jeżeli fotografowanej osobie zamazano twarz.
By wyjaśnić kontrowersyjną sprawę, skontaktowaliśmy się zarówno z przedstawicielami przewoźnika, czyli GAiT, jak i organizatora przewozów - czyli Zarządu Transportu Miejskiego. Urzędnicy skomentowali ją w stanowczy sposób.
ZTM: trzeba ustalić, czy kierowca udzielił pomocy
- Od operatora, który zatrudnia kierowcę, zażądaliśmy wyjaśnienia okoliczności zajścia. Między innymi trzeba ustalić, czy prowadzący pojazd zrobił wszystko, co powinien, by udzielić pasażerowi pierwszej pomocy przedmedycznej i zabezpieczyć go do chwili przyjazdu na miejsce odpowiednich służb - podkreśla Zygmunt Gołąb, rzecznik ZTM.
Dodaje, że publikowanie zdjęć tego typu wraz z kontrowersyjnymi komentarzami jest niedopuszczalne.
- Szczególnie bulwersujący wydaje się fakt, że mógłby się tego dopuścić kierowca odpowiedzialny za bezpieczeństwo pasażerów. Oczekujemy, że operator wyjaśni wszelkie wątpliwości w tej sprawie i w razie potrzeby skutecznie zdyscyplinuje swojego pracownika, by podobna sytuacja nie mogła mieć miejsca w przyszłości - mówi.
Przedstawiciele GAiT potwierdzili, że osoba o takim imieniu i nazwisku jak mężczyzna, który umieścił w sieci zdjęcie i ujęcie z monitoringu, faktycznie jest u nich zatrudniony. Sprawa jest - jak mówią - "przedmiotem postępowania wyjaśniającego."
Czytaj też: Powstał poradnik dobrych manier dla pasażerów komunikacji
- W Gdańskich Autobusach i Tramwajach nie ma przyzwolenia na tego rodzaju zachowania. Wpis ten jest dalece niestosowny i nieakceptowalny. Bezpieczeństwo pasażerów jest dla nas priorytetem. Bardzo ważne są dla nas także wzajemny szacunek, uprzejmość i życzliwość. Wpis godzi w te wartości i podważa zaufanie pasażerów do kierowców i motorniczych - zaznacza Anna Dobrowolska, rzeczniczka przewoźnika.
Podkreśla, że wszczęte zostało postępowanie wyjaśniające, a potwierdzenie jakichkolwiek nieprawidłowości w zachowaniu kierowcy wiązać się będzie z "wyciągnięciem wobec niego sankcji dyscyplinujących."
Szkolenie z "zachowania w internecie"
W GAiT usłyszeliśmy również, że - by w przyszłości zapobiec podobnym incydentom - w tym roku, zakres szkoleń dla kierowców i motorniczych poszerzony został o obszar obejmujący zasady właściwego, kulturalnego zachowania w internecie i mediach społecznościowych. Docelowo szkoleniem objęci zostaną wszyscy kierowcy i motorniczowie.
Rozkłady komunikacji miejskiej
Urzędnicy zapowiadali je już w październiku zeszłego roku, kiedy to opisaliśmy jak motorniczy tramwaju umieścił w sieci obraźliwy wpis.
Miejsca
Opinie (331) ponad 50 zablokowanych
-
2020-03-04 08:39
GD (2)
Gdy kierowca nie wpuści do autobusu takiej osoby jak a zdjeciu to też będzie opisany na Trójmieście a jak wpuści to znów przeszkadza pasażerom i też wina kierowcy. To rodzi się pytanie jak taki kierowca ma się zachować? Zawsze jest błąd kierowcy i zawsze jego wina
- 32 1
-
2020-03-04 09:10
Wywalic takich pretensjonalnych i jezdzic w spokoju.
- 3 0
-
2020-03-06 13:37
Sytuacja jak w greckiej tragedii
nic dziwnego, że kierowcy odchodzą z pracy
- 2 0
-
2020-03-04 08:41
Korona dla menela
I do piekła z kierowcą
- 8 4
-
2020-03-04 08:41
Jeżeli jest to pasażer, a nie naj... koleś to źle zrobił
no, ale widzimy na zdjęciu naj... gościa.
- 12 0
-
2020-03-04 08:42
Oceń...
Oczywiście zachowanie prowadzącego nie jest godne naśladowania! Oczywiście z wielu względów! Natomiast zastanawia ilość opinii, szczególnie tych wszystkich, którzy niemal codziennie piszą skargi na prowadzących. Jeśli już musicie zaspokoić swoje codzienne frustracje czy niepowodzenia to piszcie chociaż prawdę! Przecież w pojazdach wszystko się nagrywa nawet z dźwiękiem. Ktoś zrobił coś głupiego i teraz fala emocji się niesie po mieście. Że szkolenia, że wyjaśnić sprawę, że ukarać! Śmieszny jest odzew. Zaraz się okaże, że w Gait trzeba będzie podjąć dodatkową pracę, żeby zdążyć na szkolenia!
Proponuję zacząć dyscyplinować pasażerów- mają prawo wsiąść do pojazdu, mają prawo zakupić bilet za obowiązkowo odliczoną kwotę i w końcu mają obowiązek nie przeszkadzać kierowcy!
I tyle w tej sprawie powinno się uczynić- ale to byłaby super praca. Ale cóż nie można mieć wszystkiego- póki co z kim przystajesz takim się stajesz! Wśród owiec lepiej być wilkiem!!!- 12 1
-
2020-03-04 08:43
Lepiej przeszkolić dyspozytorów . Jeśli zgłasza się im taką sytuację to odpowiedzi są dwie (3)
Jeśli sobie nie poradzisz sam to się zwolnij albo masz telefon to zadzwoń na 112
- 15 2
-
2020-03-04 08:46
Widocznie przeszkodziłeś w jedzeniu ciastka pani rrrrrrrrr
- 7 0
-
2020-03-04 08:48
Albo tej co zawsze rzuca przez okienko teczki z dokumentami
- 5 0
-
2020-03-05 21:13
Nie, bo zgłaszanie sprawy na 112 z trzeciej ręki
to pełny profesjonalizm...
- 0 0
-
2020-03-04 08:44
Nie kazdy kto leży na ulicy
To pijak.Mimo że denerwują mnie Ci menele ,to zawsze się zainteresuje jak ktoś leży. Kilka lat temu podeszłam do gościa-pamiętam jak jakas Pani powiedziala "niech go Pani tu zostawi ,niech leży jak świnia " .Coś mi nie pasowało-wezwałam karetkę-ratownik (choć na początku podszedł do niego z "pewnym" nastawieniem) powiedział "o chłopaku wódki Ty nie piłeś!".Potem zwrócił się do mnie "Czy Pani wie że uratowała mu Pani życie " Miał śpiączkę cukrzycowà.Nigdy nie zapomnę co wtedy czułam, do dziś gdy mam doła i ogarnia mnie zwątpienie w sens życia-przypominam sobie tą sytuację i myślę że właśnie to była moja misja i robi mi się lżej-taka ironia że ten pan mi też pomógł
- 10 2
-
2020-03-04 08:47
śmieszne to jest
Po raz kolejny przekonuję się, że w tym kraju menele, złodzieje, bandziory są nietykalni...Skończmy k... mać z tą pieprzoną poprawnością polityczną i przestańmy się cackać z dziadostwem, bo niedługo normalny człowiek w tym kraju nie będzie mógł nawet pierdnąć...
- 36 2
-
2020-03-04 08:55
pitolans do kwadratu
Menelstwo jeździ za darmochę komunikacją, mając gdzieś mandaty. Smród, zaszczane fotele, które są teraz z materiału i nie widać że mokre. VIP jedzie , kierowca nie reaguje bo nie ma oczu wszędzie. Teraz wielki artykuł o nieludzkim kierowcy, ale za jakie grzechy on ma być w takiej sytuacji kulturalny i miły? Sama bym kopa na d*psko takiemu sprzedała, powinni zagonić tałatajstwo do mycia i dezynfekcji pojazdów po takiej akcji.
- 31 2
-
2020-03-04 08:58
Wielką afera
Zrobił zdjęcie meneloqi i wielka afera :D
- 21 3
-
2020-03-04 08:58
z cyklu wyżyny poprawności politycznej
zaprawdę powiadam wam kiedy złodziej wejdzie do waszego domu nie przeganiajcie go, najpierw załóżcie że może wpadł w odwiedziny i zaproponujcie herbatę.
- 21 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.