• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kierowcy będą musieli zwolnić w Wielkim Kacku

Patryk Szczerba
18 stycznia 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Poprawa bezpieczeństwa to progi zwalniające i wyniesione przejścia, ale też kolejne elementy oświetlenia na ul. Starodworcowej. Poprawa bezpieczeństwa to progi zwalniające i wyniesione przejścia, ale też kolejne elementy oświetlenia na ul. Starodworcowej.

Nowe oświetlenie wzdłuż ul. StarodworcowejMapka, poprawa bezpieczeństwa pieszych na ul. Gryfa PomorskiegoMapka, ZwinisławyMapka, Źródło MariiMapka oraz uspokojenie ruchu na ul. GórniczejMapka poprzez wyniesione przejścia i progi zwalniające - to zmiany, jakie czekają w najbliższym czasie ulice w Wielkim Kacku. Projekt inwestycji ma być gotowy latem.



Inwestycje poprawiające bezpieczeństwo pieszych na obszarze dzielnicy będą realizacją zwycięskiego projektu budżetu obywatelskiego z 2020 r. Mieszkańcy zdecydowali, że zmodernizowanych zostanie sześć newralgicznych miejsc, gdzie kierowcy niewiele robią sobie z oznakowania związanego ze strefą Tempo 30. W konsekwencji dochodzi tam do przekroczeń prędkości, a nawet potrąceń.

Mapa z lokalizacjami inwestycji. Mapa z lokalizacjami inwestycji.
O bezpieczeństwo postanowił zatroszczyć się Kajetan Lewandowski ze stowarzyszenia Inicjatywa Wielki Kack i radny dzielnicy. Przypomnijmy, że dzięki społecznikom udało się już oświetlić częściowo ul. Starodworcową.

Przed szkołą w Wielkim Kacku będzie jasno



Konieczne zmiany, bo kierowcy przekraczają prędkość



Wnioskodawca i władze miasta podkreślają, że to drogi, które prowadzą do placówek edukacyjnych, punktów usługowych, kościoła oraz zapewniają dojazd do głównej ulicy, więc zmiany są konieczne.

- Tylko w ubiegłym roku na terenie Wielkiego Kacka wykonano kilka realizacji z BO, m.in. zainstalowano latarnie wzdłuż części ul. Starodworcowej, w tym przy SP 20, pojawił się park kieszonkowy, a także zamontowano defibrylator AEG - mówi Michał Guć, wiceprezydent Gdyni.
Dokumentację projektowo-kosztorysową dla inwestycji w Wielkim Kacku opracuje firma Nevora Projekt. W lipcu ma być gotowy projekt budowlany, a w sierpniu projekt wykonawczy. Gdynia zapłaci za nie 85 tys. zł.

Potrzebne ponad 400 tys. zł na realizację



Co zaplanowano w związku z inwestycjami w Wielkim Kacku?

  • Budowa oświetlenia na ul. Starodworcowej - od budynku przy ul. Radosnej 2 do budynku przy ul. Starodworcowej 5.
  • Budowa wschodniego wyniesionego przejścia dla pieszych na ul. Gryfa Pomorskiego na skrzyżowaniu z ul. Waleriana Szefki (na wysokości budynków zlokalizowanych przy ul. Gryfa Pomorskiego 44 i 51).
  • Budowa wyniesionego przejścia dla pieszych na ul. Gryfa Pomorskiego (na wysokości budynków zlokalizowanych przy ul. Gryfa Pomorskiego 54E i 79D).
  • Budowa wschodniego wyniesionego przejścia dla pieszych na ul. Gryfa Pomorskiego na skrzyżowaniu z ulicami: Lipową, Zwinisławy i Myśliwską (na wysokości budynku zlokalizowanego przy ul. Lipowej 15).
  • Uspokojenie ruchu na ul. Źródło Marii przy kościele pw. św. Wawrzyńca.
  • Montaż dwóch progów zwalniających na ul. Górniczej.

Szacunkowa wartość realizacji inwestycji wynosi nieco ponad 400 tys. zł. Realizacja nastąpi prawdopodobnie nie wcześniej niż w 2022 r.

Miejsca

Opinie (139) 3 zablokowane

  • Czas najwyższy wprowadzić podatek od samochodu (7)

    ile można na kierowców wydawać. niech się też dokładają !!!

    • 8 27

    • Strefa parkowania czasowo zamknieta w 2020 prZyniosla urzedasom 9baniek (1)

      Jest z czego dalej utrudniac zycie kierowcom

      • 2 1

      • największym utrudnieniem kierowców są zachowania innych kierowców

        oraz generalny nadmiar skłonności do korzystania z samochodów nawet na małe odległości

        • 0 0

    • zamiast głupoty pisać doucz sie jakie podatki płacą kierowcy.

      • 7 3

    • Juz byl podatek od samochodu, a teraz jest wliczany do paliwa.

      Kazdy podatek KAZDY odbija się na Tobie. Firmy transportowe z checia wliczą podatek do kolejne paczki jaka do Ciebie przyjdzie.

      • 3 1

    • Jazda samochodem to jedna z najbardziej opodatkowanych w tym kraju rzeczy

      • 2 1

    • dokładają się poprzez podatek drogowy, vat, akcyzę itp w każdym litrze paliwa

      na zasadzie sprawiedliwości rowerzyści powinni płacić podatek od roweru żeby dokładać się do inwestycji rowerowych

      • 1 0

    • Od głupoty też,

      wtedy pójdziesz z torbami.

      • 0 0

  • (4)

    Pan Kajetan Lewandowski jest członkiem stowarzyszenia "Miasto Współne" -realizuje politykę swojej organizacji, czyli robi wszystko co można zrobić na złość kierowcom

    • 23 8

    • zapewne nie ma prawa jazdy i jest singlem. (2)

      Gdy będzie miał rodzinę bardzo chętnie będzie gibał uberami i trolejbusem z dzieciakami przed i po pracą, na dodatkowe zajęcia w różnych częściach Gdyni. Albo całą rodzinę zapakuje do rikszy

      • 2 3

      • Ależ pudło... (1)

        O ile wiem, to jest żonaty i dzieciaty :)

        • 2 1

        • tym gorzej...

          • 1 1

    • na złość kierowcom najbardziej robią inni kierowcy

      a zwłaszcza nadmiar samochodów w mieście i skłonności do korzystania z nich na małe odległości

      • 0 0

  • szkoda kasy na te strefy. Rowerem szybciej jadę niż 30kmh a samochaodem zwykle więcej niż 50kmh

    i nic ani nikt tego nie zmieni.

    • 6 6

  • nie wcześniej niż pod koniec 2022 r?!???

    gdyńskie tempo.
    tragedia

    • 9 0

  • Opinia wyróżniona

    Idealny przykład na chcącemu nie dzieje się krzywda. (8)

    Proszę sobie zadać pytanie czy gdyby kierowcy jeździli normalnie - spokojnie i z przepisową prędkością to czy powstałyby wymienione progi itd.? To samo jest z parkowaniem, zastawiają chodnik - będą słupki. Tylko w przypadku progów cierpią wszyscy. A już kompletnie nie mogę zrozumieć kiedy sami to sobie robią mieszkańcy, bo że jakiś burak przyjedzie z innego miasta albo dzielnicy i zastawi chodnik to mnie akurat nie dziwi.

    • 37 6

    • (2)

      Nie ma takiego tworu jak "kierowcy".

      Są indywidualni kierujący konkretnymi pojazdami i jeśli oni popełniają wykroczenia czy jeżdżą w sposób niebezpieczny należy ich ukarać, ostatecznie zadbać o wyeliminowanie ich z ruchu.

      A robienie progów zwalniających powoduje tylko tyle że każdy normalny kierowca będzie musiał niszczyć i zużywać swój samochód bez sensu tłukąc się po progach zwalniających.
      Każdy taki próg jest to emisja spalin, pyłu i hałasu związana z hamowaniem, przejeżdżaniem przez nierówność i rozpędzaniem się ponownie.

      A pirat drogowy i tak będzie jeździł szybciej - albo zwolni tylko w punkcie gdzie jest próg, a dosłownie kilkadziesiąt metrów dalej będzie już jechał 80km/h albo i więcej, albo kupi sobie SUV-a którym będzie przejeżdżał przez to bez zwalniania.

      Do tego wielu ludzi którzy nie są piratami drogowymi również przesiada się na SUVy właśnie po to żeby nie być zmuszonymi do ciągłego zwalniania na wszystkich tych progach, tylko sobie spokojnie przejadą je wszystkie ze stałą prędkością.

      • 5 6

      • Oczywiście w 100% się z Toba zgadzam. Tylko, że zgłaszanie np. nieprawidłowego parkowania lub takiego czegoś jak opisane w artykule jest kompletnie nieefektywne szczególnie przy zaangażowaniu Policji i Straży Miejskiej. Co więcej dziwi fakt, że Straż Miejska preferuje formę pouczeń, a urzędnicy np. słupki. Bo gdyby nie 20 letnie zaniedbania służb to może byłyby parkingi i wszystko. Ludzie, którzy są bierni na takie sytuację potem właśnie cierpią w taki sposób jaki opisałeś, ponieważ panuje przyzwolenie na łamanie przepisów wśród społeczeństwa, a co za tym idzie wśród służb. Wyobraźmy sobie sytuacje, w której służby od 20 lat karzą całą surowością np. parkowanie. Czy myślisz, że mielibyśmy dzisiaj takie sceny jak dzikie parkingi na trawnikach i stawianie aut 0.5 m od przejść? Bo ja myślę, że nie, ponieważ byłaby presja na budowę parkingu np. ze strony mieszkańców na wspólnoty. A teraz nikogo to nie interesuje, bo można robić co się chce i jeździć jak się chce. Bo jak wytłumaczyć fakt, że Straż Miejska nie może się pojawić raz miesiącu rano przy szkole i po prostu wlepić wszystkim mandaty. A następną sprawą jest brak jakiejkolwiek reakcji władz centralnych na np. wysokość mandatów.

        • 2 1

      • długi wywód tylko sensu brak

        jedź 30km/h to nie będziesz musiał zwalniać
        jedziesz 80km/h to tak, musisz hamować albo cię wyłomoce, dokładnie o to chodzi.

        A płacze jak to ci się samochód niszczy od jazdy po ulicy wsadź sobie w kieszeń, a auto do złotej gablotki.

        • 6 3

    • idąc tym tropem można obciąć genitalia wszystkim facetom (1)

      bo są na świecie gwałciciele

      • 2 4

      • I po to te minusy, Krzesimir m rację. Tak wychodzi, gdy się przeprowadzi prosty wywód logiczny. Niestety to, co wydaje się dobrym rozwiązaniem, jest rozwiązaniem złym - wpływa na zwiększenie liczby dużych, a więc zajmujących więcej miejsca i spalających więcej paliwa aut, zwiększa niebezpieczeństwo dla pieszych w wyniku chęci nadrobienia przez kierowcę straconego czasu, krzywdzi jeżdżących dotąd zgodnie z przepisami, stosując złą zasadę zbiorowej odpowiedzialności. Przecież to jest oczywiste. I Kajetan doskonale zdaje sobie z tego sprawę.

        • 0 1

    • Skutek będzie taki, ze będzie coraz więcej SUVow i terenówek

      Komfort jazdy po mieście czymś szerokim z ok. 25 cm prześwitem to coś fantastycznego

      • 1 2

    • A jak to jest poparte statystykami ? (1)

      Są tam wypadki bo jakoś nie zobaczyłem takiej informacji. A może tam mieszka jakiś prominent z Samorządności Szczurka? Ktos coś wie?

      • 1 1

      • Od 2007 roku na skrzyżowaniu Zwinisławy i Lipowej widziałem jedną stłuczkę, bez groźnych następstw.

        • 0 1

  • Oświetlanie jak leci jest bez sensu (1)

    Tylko kupa energii elektrycznej marnowana jest na to wszystko. Przejścia dla pieszych, szczególnie niebezpieczne miejsca ewentualnie tak, ale to co się w tej materii wyrabia, to kompletna rozrzutność naszych podatków!

    • 5 1

    • Oświetlenie

      Tam powinno być oświetlenie począwszy od Radosnej,Solnej,Starodworcowej aż po Orną.Kiedy będzie zrobiona ulica Nowodworcowa ? Bo wygląda jak drugie jezioro Kackie.

      • 1 0

  • Nie rozumiem tego promowania SUV-ów (2)

    Większość osób które wybiera duże SUV-y robi to właśnie dlatego że dzięki temu mogą bez zwalniania i ograniczania komfortu przejeżdżać te wszystkie "urządzenia poprawiające bezpieczeństwo".

    Szeroki SUV przejeżdża nad poduszkami berlińskimi okrakiem (jak autobus), z kolei duży skok zawieszenie pozwala przejeżdżać bez odjęcia te wszystkie progi na których zwykła osobówka musi zwalniać.

    Nie wiem czy to takie mądre żeby promować wybór większych, cięższych, bardziej paliwożernych i bardziej niebezpiecznych dla pieszych pojazdów jako samochodów na miasto.
    Raczej powinno się zachęcać kierowców do wybierania małych, miejskich aut, a niestety okazuje się że małe miejskie auta potrafią na progu zwalniającym szorować podwoziem nawet jak się jedzie 1km/h.
    I dlatego kierowcy wybierają SUVy.

    • 18 4

    • Masz rację. Odpowiedzią na pojedynczych piratów drogowych są kolejne ograniczenia prędkości i progi. W końcu dochodzi do absurdów takich, ze na prędkość powyżej 30 łapie się już większość normalnych, jeżdżących ostrożnie ludzi. I są stawiani w świetle przepisów ruchu drogowego na równi z tymi, którzy naprawdę jeżdżą za szybko.

      • 3 1

    • SUVy są wygodne

      Mam już jednego średniego jeepa, ale teraz pora na coś konkretnego, Grand Cherooke albo Dodge Durango. Duże, pakowne, odporne na miejskie przeszkody. W dodatku potężna strefa zgniotu chroniąca pasażerów w środku. Jak się ma gdzie parkować to zakup miejskiego mikrusa jest bez sensu.

      • 0 2

  • wystarczyłoby postawić kilka radarów i zamiast wydatków byłyby dochody... no ale szacowne ITD na to nie pozwoli

    • 4 5

  • Bardzo dobrze (5)

    Przejazd zajmie nam ledwie paręnaście sekund więcej, a będzie znacznie bezpieczniej.

    • 6 6

    • (2)

      Wątpię. Nagłe zwiększanie prędkości po przejechaniu progu zwalniającego jest w mojej ocenie o wiele bardziej niebezpieczne, niż jazda ze stałą prędkością, powiedzmy, 35 km/h.

      • 2 1

      • Problem w tym, że nikt tam nie jeździ 35 km/h (1)

        • 2 1

        • Skoro nikt tam nie jeździ przepisowo, a wypadki są zdarzeniem ekstremalnie rzadkim, to może wreszcie ktoś powie "król jest nagi", i zedrze kotarę populizmu z tych decyzji, które rzekomo mają przynieść poprawę bezpieczeństwa, a tymczasem sprawiają, że coraz więcej ludzi zaczyna nie szanować przepisów?

          • 1 1

    • nie bedzie nawet odrobinę bezpieczniej, ale tak będzie bardziej uciążliwie (1)

      • 0 1

      • nieprawda

        Dane na temat zmiany liczby "zdarzeń drogowych" w strefach Tempo 30 w Gdańsku, Gdyni i Sopocie wyraźnie potwierdzają fakt poprawy bezpieczeństwa: liczba zdarzeń drogowych, zwłaszcza z udziałem pieszych, znacznie zmalała.

        • 0 0

  • próg na Płockiej (2)

    zgłaszany był projekt budowy progu na Płockiej 50 - 55 na wzniesieniu, szef rady dzielnicy w rozmowie miał stwierdzić że to nie jego kompetencja i nie może pomóc. była tez propozycja zamontowania słupka z woreczkami na psie odchody, odpowiedz że nie bo ludzie kradną.

    • 4 2

    • (1)

      Miasto wycofało się z dostarczania torebek na psie odchody do dyspenserów na ulicach.

      • 0 1

      • No i skąd ten minus? Naprawdę się wycofało - na dyspenserach pojawiły się informacje z podziękowaniami od miasta za wspólną akcję i zachęcające do zaopatrywania się w woreczki na psie kupy we własnym zakresie.

        • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane