- 1 Nie będzie lepszej segregacji - będą kary (183 opinie)
- 2 Śmierć Adamowicza. Wyrok ws. finału WOŚP (95 opinii)
- 3 Napad na bank czy głupi żart? (85 opinii)
- 4 "Pani już tu nie mieszka". Wyrzucili też kota (669 opinii)
- 5 Znamy kandydatów PiS do Europarlamentu (358 opinii)
- 6 Były wiceprezydent Gdańska skazany (194 opinie)
Zmiana na obwodnicy w Gdyni: potrzebna czy nie?
Nietypowe połączenie Trasy Kwiatkowskiego z obwodnicą powoduje nie tylko korki, ale też sporo niebezpiecznych sytuacji - twierdzą kierowcy i policjanci gdyńskiej drogówki. GDDKiA zmian nie planuje, bo zadowoleni z rozwiązania są kierowcy samochodów ciężarowych.
- Dwa pasy obwodnicy oraz jeden pas estakady łączą się w jeden, lewy pas obwodnicy. Mamy więc spotkanie samochodów z trzech pasów, jadących z różnymi prędkościami, które na krótkim odcinku muszą zmieścić się na jednym pasie. Tymczasem prawy pas estakady Kwiatkowskiego płynnie przechodzi w prawy pas obwodnicy i nic się na nim nie dzieje. Każdy, kto tędy jeździ, wie że w tym rejonie jest niebezpiecznie i nerwowo - mówi nam jeden z policjantów gdyńskiej drogówki.
Obwodnica z odcinkowym pomiarem prędkości
Jego pomysłem, jak i czytelników, którzy się do nas zgłosili, są zmiany, które prezentujemy na grafice. Po ich wprowadzeniu dwa pasy na estakadzie przechodziłyby w jeden pas na obwodnicy. Podobnie byłoby na drodze ekspresowej, gdzie również dwa pasy połączyłyby się w jeden.
Nasi rozmówcy przekonują, że byłoby to znacznie bezpieczniejsze, bo ruch nie byłby tak chaotyczny. Samochody nie wjeżdżałyby na jeden pas z dwóch stron.
GDDKiA: przewoźnicy są zadowoleni
Tej tezy nie popierają jednak zarządzający obwodnicą. Ich zdaniem ważniejsza jest wygoda przewoźników, którzy Trasą Kwiatkowskiego włączają się na obwodnicę w drodze z portu.
- Specyfiką węzła Gdynia Port jest większe natężenie ruchu dochodzące do Obwodnicy z Trasy Kwiatkowskiego i nadreprezentacja pojazdów ciężarowych, a do tego wzniesienie w kierunku Gdańska praktycznie już na węźle. Wprowadzona kilka lat temu zmiana organizacji ruchu, inspirowana przez jedno ze stowarzyszeń przewoźników, przed wprowadzeniem została poparta analizami ruchu i symulacjami. Sprawdza się dobrze. Obecnie nie przewidujemy wprowadzenia zmian na węźle Gdynia Port - mówi Piotr Michalski, rzecznik gdańskiego oddziału GDDKiA.
Opinie (192) 2 zablokowane
-
2019-10-10 11:44
Jeśli w budżecie brakuje pieniędzy to należałoby ograniczyć wydatki socjalne ale ten rząd tego z pewnością nie zrobi bo suweren z miejsca zmieniłby poglądy polityczne. Pieniądze te pilnie należałoby przeznaczyć na rozbudowę tej niby "Drogi Szybkiego Ruchu !!!!
- 0 0
-
2019-10-17 20:15
jedyna
skuteczna metoda to zainwestować w budowę dodatkowego pasa ruchu z przedłużenia Trasy Kwiatkowskiego aż do najbliższego zjazdu na Chwarznieńską .
Tylko KTO da na to pieniądze ?- 0 0
-
2019-10-19 12:05
to nie jest rozwiazanie tylko powrot do starego problemu
obecne rozwiązanie jest dobre tylko ogół kierowców nie potrafi z tego korzystać.. ciężarówki z estakady muszą się jakoś wdrapać pod tą górę a te rozwiązanie jest dla nich dobre.. ciężarówki jadące od strony Chyloni też nie mają lekko pod tą górę a dodatkowym utrudnieniem są kierowcy którzy się dołączają z kończącego się lewego pasa z estakady.. zabraknie operatywności i już trzeba zwolnić aby im umożliwić zmianę pasa i zaczyna cały pas zwalniać bo przyspieszyć pod tą gorę jest naprawdę ciężko.. a skoro prawy pas od Chyloni zwalnia to kierowcy nie chcą jechać tak wolno tym pasem i zmieniają na lewy.. który za chwile tez się kończy i tu także często brakuje operatywności i następuje ponowne zwalnianie prawego pasa z Chyloni który już wcześniej został spowolniony..
Chcąc już coś poprawiać to po pierwsze należy się skupić na przedłużeniu lewego pasa z Chyloni do maksimum czyli ile by sie dało (nie mowiac juz o trzypasmowej całej obwodnicy ale to zbyt szerokie plany). Po drugie uczulić kierowców do wykorzystywania tych pasów do końca dopasowując prędkość do sąsiedniego pasa. A po trzecie to jak już ktoś wspomniał pozbyć się pojazdów które nie potrafią jechać więcej niż 80km/h z racji braku mocy czy też z racji przesadnie "bezpiecznego" kierowcy.- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.