- 1 Lądowanie w Poznaniu przez nocny Duathlon (237 opinii)
- 2 "Pani już tu nie mieszka". Wyrzucili też kota (107 opinii)
- 3 Jak zniszczono Rady Dzielnic w Gdyni (135 opinii)
- 4 Remontują, zamiast wyburzyć. Dlaczego? (32 opinie)
- 5 Kredkami w kierowców przy przejściu (25 opinii)
- 6 Wybudują chodnik w miejscu prowizorki (60 opinii)
Zmiana na obwodnicy w Gdyni: potrzebna czy nie?
Nietypowe połączenie Trasy Kwiatkowskiego z obwodnicą powoduje nie tylko korki, ale też sporo niebezpiecznych sytuacji - twierdzą kierowcy i policjanci gdyńskiej drogówki. GDDKiA zmian nie planuje, bo zadowoleni z rozwiązania są kierowcy samochodów ciężarowych.
- Dwa pasy obwodnicy oraz jeden pas estakady łączą się w jeden, lewy pas obwodnicy. Mamy więc spotkanie samochodów z trzech pasów, jadących z różnymi prędkościami, które na krótkim odcinku muszą zmieścić się na jednym pasie. Tymczasem prawy pas estakady Kwiatkowskiego płynnie przechodzi w prawy pas obwodnicy i nic się na nim nie dzieje. Każdy, kto tędy jeździ, wie że w tym rejonie jest niebezpiecznie i nerwowo - mówi nam jeden z policjantów gdyńskiej drogówki.
Obwodnica z odcinkowym pomiarem prędkości
Jego pomysłem, jak i czytelników, którzy się do nas zgłosili, są zmiany, które prezentujemy na grafice. Po ich wprowadzeniu dwa pasy na estakadzie przechodziłyby w jeden pas na obwodnicy. Podobnie byłoby na drodze ekspresowej, gdzie również dwa pasy połączyłyby się w jeden.
Nasi rozmówcy przekonują, że byłoby to znacznie bezpieczniejsze, bo ruch nie byłby tak chaotyczny. Samochody nie wjeżdżałyby na jeden pas z dwóch stron.
GDDKiA: przewoźnicy są zadowoleni
Tej tezy nie popierają jednak zarządzający obwodnicą. Ich zdaniem ważniejsza jest wygoda przewoźników, którzy Trasą Kwiatkowskiego włączają się na obwodnicę w drodze z portu.
- Specyfiką węzła Gdynia Port jest większe natężenie ruchu dochodzące do Obwodnicy z Trasy Kwiatkowskiego i nadreprezentacja pojazdów ciężarowych, a do tego wzniesienie w kierunku Gdańska praktycznie już na węźle. Wprowadzona kilka lat temu zmiana organizacji ruchu, inspirowana przez jedno ze stowarzyszeń przewoźników, przed wprowadzeniem została poparta analizami ruchu i symulacjami. Sprawdza się dobrze. Obecnie nie przewidujemy wprowadzenia zmian na węźle Gdynia Port - mówi Piotr Michalski, rzecznik gdańskiego oddziału GDDKiA.
Opinie (192) 2 zablokowane
-
2019-10-07 17:05
tam gdzie powinien być zjazd z obwodnicy na Chwarznieńską w kierunku Wiczlina ...
jakiś Gamoń {podać nazwisko !} wymyślił i kazał postawić ekran dzwiekochłonny ! to samo jest tam gdzie z Chwarznieńskiej powinien być wjazd na Obwodnice w kierunku Chyloni ! czy Instytucje i Firmy które za to są odpowiedzialne zatrudniają d**ili ? , a co na to Policja drogowa ? -to do niej należy głównie utrzymanie między innymi porządku na drogach ! niemiecka Policja już dawno takiego Bubla by zamknęła i wyłączyła z ruchu !!!!
- 1 0
-
2019-10-07 17:09
Będzie korek
Wszystko ok tylko jak to zmienią będzie korek od estakady.
- 1 1
-
2019-10-07 17:18
Obwodnica Trójmiasta w 1977r. została zbudowana w tamtych latach nie było tyle samochodów co teraz i powinno się ją poszeżyć do 3 pasów w każdym kierunku
- 3 2
-
2019-10-07 18:26
pasy
propozycja jest dobra ,ile razy prawy pas skrajny jest pusty bo na Kwiatkowskiego osobówki wyprzedziły lewym pasem ciężarówki i na nim zostały , i na obwodowej muszą zjechać na lewy jako trzeci ,a prawy zostaje pusty bo jest linia ciągła i nie można zjechać .Jest jeszcze jedna uwaga , samochody jadący prawym pasem obwodowej u góry już lewym gdzie się łączą2 pasy mając już prawy wolny , mało kto zjeżdża na niego tylko powoduje korki na lewym W pobliżu jest bramownica trzeba zainstalować kamerę i wysyłać film do szoferów z komentarzem kodeksowym
- 2 0
-
2019-10-07 19:13
znowu przespano i zmarnowano czas.
Szanowni Decydenci - tj. JWP dyplomowany i certyfikowani : p. W. Sszczurek / ksywa prowizorka / , p Marszałek Samorządu pomorskiego i p. Wojewoda Pomorski - jedyne rozsądne rozwiązanie to przebudowa całego odcinka od estakady do węzła karwiny na 4 -5-o pasmową drogę i to dopiero jest rozsądne i celowe rozwiązanie - co mogę jeszcze doradzić szanownemu gremium / j.w. / to do roboty i skończcie z tymi prowizorkami.
- 1 0
-
2019-10-07 19:30
Jak. Lamy nie potrafią jeździć to szukają zmian i płaczą że organizacja zła.
- 0 1
-
2019-10-07 19:37
Nic się więcej nie wyczaruje
Skoro w ogólnym rozrachunku 4 pasy przechodzą w 2. Jak tego nie ułożyć to będzie ciasno i będą zatory. Chyba niech zostanie jak jest
- 0 3
-
2019-10-07 19:40
mieszkaniec Oksywia
Jest dobrze, nic nie trzeba zmieniać. Może niektórzy powinni nauczyć się jeździć.
- 2 2
-
2019-10-07 19:42
Rozwiązanie jest dużo prostsze, tańsze wzięte z rozwiązań funkcjonujących na autostradach niemieckich. Przed wjazdem z estakady na obwodnice, już za morską powinien obowiązywać zakaz jazdy dla ciężarówek lewym pasem. dzisiaj ciężarówka nie łamiąc zakazu wyprzedzania zjeżdża na lewy pas zjazdu i tak wjeżdża na obwodnicę powodując zator.
- 2 0
-
2019-10-07 20:09
Propozycja łatwa i przyjemna
Ja proponuje zupełnie inne rozwiązanie a mianowicie.....jeśli kogoś obecne rozwiązanie przeraża, nie radzi sobie z nim bo nagle czyli na odcinku 200-300 metrów kończy się pas to znak że taki kierowca powinien oddać swoje prawo jazdy i przesiąść się na komunikacje miejską. Rozwiązanie proste jak konstrukcja cepa tyle w temacie. A przy pasach proponuje nie grzebać. Przykładem jak można polepszyć jest Obluze gdzie ktoś mądry inaczej zarządził buspas zamiast pasa dla skręcających w prawo i najpierw staliśmy w korkach przez pol roku bo rozkopane a teraz stoimy dalej przez niemądrą decyzje.
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.