• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kierowcy i motorniczowie poddają się ocenie trójmiejskich pasażerów

ms
15 października 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
O ocenę swojej pracy proszą zarówno zarządzający komunikacją miejską w Gdańsku... O ocenę swojej pracy proszą zarówno zarządzający komunikacją miejską w Gdańsku...

Co sądzisz o pracownikach gdańskiej komunikacji miejskiej? Zakład Komunikacji Miejskiej zaprasza do udziału w ankiecie na temat kultury osobistej oraz profesjonalizmu kierowców i motorniczych w Gdańsku.



...jak i w Gdyni. ...jak i w Gdyni.
Na stronie gdańskiego ZKM zamieszczono ankietę z trzema pytaniami. W skali od 1 do 5 pasażerowie mogą wypowiedzieć się na temat kultury osobistej kierowców i motorniczych, oraz kultury obsługi pasażerów oraz profesjonalizmu obsługi pasażerów w autobusach i tramwajach.

Wyniki badań zostaną porównane z ankietą przeprowadzoną na początku tego roku. Zobacz także: tak pasażerowie ocenili pracowników komunikacji miejskiej w Gdańsku kilka miesięcy temu

Czy pracownicy komunikacji miejskiej w Trójmieście dobrze wykonują swoją pracę?

- Mamy nadzieję, że analiza ocen pasażerów pomoże nam w podnoszeniu jakości usług, a kierowców i motorniczych zmobilizuje do jeszcze lepszej pracy.  Ogromną wagę przywiązujemy do standardów obsługi i kultury prowadzących pojazdy. Wyniki pierwszej ankiety pokazują, że pasażerowie dostrzegają nasze starania, a to nas cieszy i motywuje - przekonuje Jerzy Zgliczyński, prezes Zakładu Komunikacji Miejskiej w Gdańsku.

Także w Gdyni sprawdzany jest poziom zadowolenie pasażerów komunikacji miejskiej. Takie badania prowadzi jednak nie przewoźnik - jak w Gdańsku - lecz organizator transportu miejskiego, czyli Zarząd Komunikacji Miejskiej (jego gdańskim odpowiednikiem jest Zarząd Transportu Miejskiego).

Gdyńscy kierowcy szkoleni są przez ZKM m.in. ze znajomości sieci komunikacyjnej, taryf, zasad i przepisów ZKM oraz kultury obsługi pasażerów i jakości usług.

Także pracownicy Szybkiej Kolei Miejskiej szkoleni są w zakresie komunikacji z pasażerami, a przede wszystkim zachowania w sytuacjach konfliktowych. - Zależy nam na tym, by nasi pracownicy zawsze byli tą stroną, która wygasi spór i bez emocji wyjaśni każdą sytuację - tłumaczy przedstawiciel Szybkiej Kolei Miejskiej.

Czy standard obsługi pasażerów komunikacji miejskiej poprawia się? Z naszej perspektywy raczej tak: możemy to ocenić na podstawie listów naszych czytelników, w których rzadziej niż kiedyś skarżą się na niemiłe sytuacje w tramwajach i autobusach, do których ma dochodzić z winy kierowców. A jak wy to oceniacie?
ms

Miejsca

Opinie (425) ponad 20 zablokowanych

  • dlaczego ZTM GDAŃSK nie karze przewoźników za uchybienia kierowców i motrniczych? (7)

    W Gdyni karzą!

    • 10 6

    • w gdansku tez. nie wiesz nie pisz (6)

      • 4 4

      • to za co Ciebie ostatnio ukarali? (5)

        • 2 0

        • za to ze po imprezie poszedlem do pracy. (4)

          chyba ciut za bardzo na kacu.

          • 3 1

          • (3)

            to PKT Gdynia byś wyleciał z roboty w ten sam dzień, nawet gdybyś 30 lat robił !!

            • 2 0

            • na szczescie tu mamy wieksza tolerancje

              tylko polecili mi zebym znalazl zastepstwo i moge isc do domu.

              • 2 0

            • (1)

              Miał szczęście, normalnie wywalają na zbity pysk z wilczym biletem. Tu nie ma miejsca dla moczymord. Jeśli się nie czujesz, dzwonisz i bierzesz urlop na żądanie.

              • 0 0

              • U lala

                To ile w ZKM-ie płacą ze aż taki rygor jest ?
                Ja np. mam tzw. dwójkę miesięcznie w magazynie i co dzień w pracy jestem na kacu. Piję bo mało zarabiam

                • 0 0

  • jak ocenic dzialalnosc Adamowicza ktory doprowadzil do likwidacji konkurencji

    czyli firmy prywatnej Planetobus. Zwolnic prezydenta bo dziala na szkode mieszkancow.

    • 17 4

  • Pracownik ZKM (17)

    Jestem pracownikiem ZKM i nie bede strasznie chwalil swojej pracy. I tak jak wszędzie można spotkac pracownikow ktorzy sa chamscy i opryskliwi to tak samo i u nas. Ale nikt nie bierze pod uwage ze takze niektorzy pasazerowie nie sa "ludzmi" tylko byldem ktore sie wozi. Bo najlatwiej wydrzec sie na motorniczego ze tramwaj sie zepsul ze sie opoznil ze szarpie itp. Mialem milion przypadków wyzywaia mnie od roznych " panie czemu pan tak szarpie tym wozem ......(przeklenstwa), albo "panie drzwi sie nie otwieraja ....(przeklenstwa) a wystarczy nacisnac przycisk - ale jak ktos siedzi na 4 literach do czasu jak tramwaj sie zatrzyma i w slimaczym tempie wstaje do wyjscia a tramwaj odjezdza to juz jest ok bo pan i wladca musi posiedziec 5 sekund dluzej. A my w pracy mamy cos takiego jak rozklad i za 3 min spoznienia mamy kary finansowe z ZTM i reszte "milusinskich pasazerow" bo tramwaj sie spoznil. A no spoznil sie bo jakas krowa musi sie gramolic z wozu minute. Takich przykladow z zycia móglbym napisac cala ksiazke ale po co. Najlepiej jest nażekać. Uwielbiam hipokrytow ktorzy krytykuja a robią tak samo albo i gorzej. Albo druga najczestsza sytuacja czemu nie mamy wydac z 50 zl a ktos kupuje bilet za 1.8 zl. No tak bo motorniczowie to taki przenosny bank trzymajacy same setki piecdziesiatki w kieszeni. Nie drodzy panstwo my mamy niestety 0.2 gr 0.5 gr itp wiec nie dziwcie sie ze jak placisz 20zl to wydajemy w 0.5 gr. Tyle na temat. Naszczescie wiecej jest milych klientow nie palantow wydzierajacych sie za odjechanie sprzed nosa. Jak my sie spozniamy to afera ze na ZTM ze skarga sie dzwoni ale jak pasazer sie spozni i biegnie to juz jest fajnie. I nie zamykamy drzwi przed nosem bo tak nam sie podoba tylko ze na nastpnym przystanku ktos tez na nas czeka zeby go zawiesc do szkoly do pracy bo on czeka i wie ze sie nie moze spoznic.

    • 67 17

    • zapamietaj sobie jak pacierz (7)

      KLIENT MA ZAWSZE RACJE. JAk chcesz zarobic to stosuj sie do tego. TO on tobie placi a ty sluzysz za pieniadze.

      • 6 36

      • (2)

        racja racją zgadzam sie. Ale buractwo buractwem:) kultura powinna obowiazywac kazdego a przynajmniej wiekszosci. ja za kulturalnego sie uwazam. ale nie kazdy pies sie nazywa burek. z obu stron konfliktu

        • 19 1

        • chcesz kultury? (1)

          idz na film.

          • 3 10

          • polecam "bitwe pod wiedniem" albo "walesa"

            • 3 0

      • (1)

        pajacu sam sobie zapamiętaj jak pacierz,że wg regulaminu mamy wydawać z 20zł a nie 50 !! I możesz sobie pisać skargi i guano to da,bo regulamin mówi jasno !! A za to co napisałeś to sam będziesz służył i pośmieję się jak Ci nie wydam z 50 zł i dostaniesz mandat !! Wyśmieje Ci się prosto w twarz !! Szkoda tylko,że odważni jesteście jak jesteśmy w pracy, a nie po pracy !!

        • 10 6

        • W/g regulaminu to pasażer ma mieć ODLICZONE pieniądze a nie żadne 20 zł

          • 13 1

      • s****is mazgalis

        • 1 1

      • W dzisiejszych czasach klient ma być partnerem a nie panem. Pracowałem w sklepie. Takiego natłoku chamstwa, buractwa, impotencji intelektualnej nie spotkałem nigdy w życiu. Nasze społeczeństwo w większości jest tępe.

        • 1 0

    • Koleś jak jesteś taki zestresowany pracą to ją zmień (8)

      Pasażer płaci i wymaga. Mentalnie jesteś w głębokim socjaliźmie gdzie proletariusz (nie mylić z robotnikiem, który szanuje swoją pracę i dba o efekty tej pracy) był panem i "przewodniom siłom i godnościom osobistom".
      Mam dla ciebie pracę: układanie kamieni na polu w pryzmę. Nie męcząca i bez gderających pasażerów.

      • 7 34

      • bierę te robotę

        • 10 0

      • (5)

        mi sie podoba. lubie byc wredny i nie sprzedac biletow jak ktos wiecej placi niz odliczona.Uwielbiam zamykac drzwi przed nosem jak ktos biegnie. wkoncu sport to zdrowie haha Ludzie to bydło smierdzące przy..... jące sie do wszystkiego. Nie podoba sie won z tramwaju. ja mam lzej. a ty masz kwit bo jestes za glupi zeby skumac jeden przepis napisany jak byk na szybce haha. czekam na minusy pozdro;]

        • 20 12

        • podaj swoj numer boczny bydlaku! (4)

          • 7 12

          • miliard (3)

            nbumer boczny to ma tramwaj. Ale nie dziwe sie ze IQ łopaty tego nie kuma. wielu takich woże;]

            • 11 5

            • juz taki odwazny nie jestes

              tak sie chwalies i zestrachal sie pan motorniczy ze go namierza i wychlostaja.

              Podajesz numer albo do szkoly juz!

              • 3 4

            • a czym ty jezdzisz tramwajarzu? (1)

              • 0 0

              • tramwajem????

                • 2 1

      • jak ja słyszę, że klient płaci i wymaga, to nie mam dla takiego buraka żadnej litości i wyp...lam go z MOJEGO sklepu na zbity ryj!

        • 9 2

  • zwalniac.. (2)

    za chamstwo,buractwo brak podstawowych zasad kultury w niektorych przypadkach odrazu po ryjach tych przeszczepow (panow swojego pojazdu)...

    • 10 13

    • zapraszam buraku sam w pysk dostaniesz

      • 7 4

    • a co szukasz pracy buraku?

      • 2 0

  • zmiany zacznij od siebie (8)

    dzień: niedziela
    Linia: 2
    Czas pracy: 9,5h
    Sprzedanych biletów:
    Ulgowy - 150sztuk
    Normaly - 100sztuk
    Najwyższy banknot 20zł oczekiwany bilet 1,80zł.
    Największe opóźnienie kursu 10minut.
    Przyczyna - obsługa kiosku z biletami.

    Niewiem kiedy ludzie się tego naucza że kierowca czy motorniczy to nie kiosk z biletami. Niestety coraz dłuższe kolejki do kabiny świadczą tylko o ułomności ludzi którzy nie umieją kupić sobie w kiosku większej ilości biletów lub poprostu biletu miesięcznego. Dodatkowo z pełnym uśmiechem wciskaja banknot za jeden bilet ulgowy.
    Do póki nie zmieni się mentalność pasażerów w komunikacji miejskiej nie będzie lepiej. Opóźniony tramwaj na nikogo nie poczeka, wygoda jazdy będzie na niskim poziomie.
    Nawet nie wiecie jak można fajnie i wygodnie przejechać trasę jak nikt nie zawraca tylka pierdołami.

    • 64 8

    • niech chcesz? (3)

      to zwolnij sie i zatrudnij w prywatnych przewozach.
      Albo szanuj zasady ZTM-u.

      • 3 24

      • (2)

        Szanowny Panie (z ZTM?).
        Ja zasady szanuje bardzo.
        Na podstawie uchwały rady miasta gdańska bilety w pojazdach sprzedawane są za odliczona kwotę gotówki.
        Dziękuję.

        • 27 1

        • uwachaly tych idiotow co nie jezdza autobusami sa z kosmosu. (1)

          • 2 9

          • sprzedaży w pojazdach W OGÓLE być nie powinno

            przynajmniej tam, gdzie są kioski czy automaty

            • 16 2

    • zgadzam sie z kolegą;] (3)

      • 11 4

      • to sie mozesz zgadzac. zalozcie sobie firme. (2)

        albo pracujesz w panstowej firmie i robisz co nalezy albo WON!

        • 4 14

        • i wlasnie mamy przyklad bydla powyzej:) (1)

          • 17 3

          • to przyklad gospodarki rynkowej

            ktora albo istnieje albo nie.

            • 1 7

  • Renoma to skandal. (9)

    Generalnie wszystko jest ok w skali od 1 do 5 dałbym mocną 3,ale cały ten cyrk psuja panowie z renomy wchodza do autobusow czy tez tramwajow chowają się po kontach z wygladu przypominaja jakis kryminalistów,odzywki ich wrecz chamski czasami mam wrazenie jak by chcieli mnie okrasc. Kontlorezy powinni byc ubrani w garnitur i w kazdym z tramwaji po jednym na przedzial. Kiedys miałem sytuacje jak mlody czlowiek wiek moze 15 lat mial bilet bez legitymacji i jakiegos dowodu potraktowali go jak smiecia grozac ze teraz ma pozamiatane i wezwa policje,gdy chcial wstac z miejsca jeden z kontrolerow wlapal go za ramie i przycisnol do siedzenia mowiac zeby siedzial cicho bo pozaluje,od tamtego czasu nie jezdze tramwajami,wole samochod bez chamskich zachowan.

    • 14 15

    • (6)

      jesli wszyscy by jezdzili z biletami to nie bylo by renomy i ich chamstwa. niestety niektorzy pfffff duza czesc ma we d*p... bileciki i z nimi renoma sie rozprawia. A ulgowy przysluguje za okazaniem dokumentu. a skad ktos ma wiedziec ze ty chodzisz do szkoly?? kazdy z nas zna ludzi ktorzy szkole zakonczyli na podstawowce. i widzisz kowalski placi za bilet a malinowski nie. i to tylko kasa kowalskiego idzie do ztm za bilety i tylko za kowalskiego siec sie rozbudowuje a malinowski dalej jezdzi za frajer bo co mu tam renoma.

      NIE BYLO BY RENOMY JAK BY LUDZIE PLACILI ZA PRZEJAZD PROSTE JAK DRUT

      • 15 6

      • Zgadzam sie ze musza być,ale chodzi o styl ich bycia,jak traktuja kazdego z pasazerow bez wyjatku,byłem w paru panstwach i nigdzie spotkalem sie z takim czyms jak u nas wszedzie kultura i normalnie wygladajcy panowie ktorzy sprawdzaja bilety.

        • 5 7

      • a dlaczego maja jezdzic z biletami?

        czy nie wystarczajaca panstwo nas kosi na kase na codzien? Moge placic za bilet komus kto za wlasna kase zalozy firme jak niestniejacy planetobus ale nie monopoliscie ktory kupuje autobusy z kasy publicznej i jeszcze zada kasy za jego uzytkowanie. Nie stac to niech miasto nie prowadzi przewozow. Znajdzie sie konkurencja prywatna i zagospodaruje te potrzeby mieszkancow.

        • 6 6

      • proste jak drut to jest (2)

        ze zarabia sie jesli sie cos wlozy. a ZTM tylko bierze od innych. Podobnie renoma. Zeruja jak sępy. Zero zasad rynkowych.

        • 4 8

        • HAHAHAHA (1)

          Zasady rynkowe w komunikacji?
          No to zapomnij o komunikacji po 18, w weekendy i nocą?

          I co, podobałoby ci się to?

          • 5 1

          • jesli nie byloby renomy i ztm - owszem

            • 0 3

      • renomy nie byloby jakby lisicki i adamowicz nie byli kolegami

        tego typa. to po pierwsze.

        • 3 4

    • A ja mam bilet, stosowny dokument uprawniający do zniżki i renomy się nie boję.

      • 5 1

    • Chamscy? Ja zawsze słyszę dzień dobry, proszę, dziękuję lub jak ktoś bez biletu to niestety, poproszę dokument. Natomiast to co odwalają osoby bez biletów to jest jazda. Oczywiście czasem czlowieka żal bo widać, że biedny itp. Jednak większość to cwaniaczki zachowujący się jakby zaraz mieli komuś przywalić i byli mistrzami świata. Szkoda, że kupując buciki za 500zł (od rodziców) zapomnieli kupić bilet za 1,50:) Nie oczekuj, że takiego gościa RENOMA będzie całować po bucikach. Kobiety czasem nie lepsze. Przypadek mamuśki, która jechała z gromadką dzieci i dziwiła się, że bilet powinna skasować. Pomijam, że są przy tłumaczeniu się również mocne w gębie (aż strach się bać).
      Przypadki chamstwa z ich strony gdy nie ma takiej potrzeby może się zdarzają ale w większości to gapowicze pokazują swoją wątpliwą klasę.

      • 12 2

  • Moja opinia o kierowcach w Gdyni (5)

    Oczywiście zdarzają się czarne owce, ale opiszę dwa przypadki z wielu, które widuję.
    1. Jadę chyba 152 , przede mną S-ka. Siedzę z przodu, więc widzę dwie panie gorączkujące się przy drzwiach i spoglądające na S-kę. Autobusy zatrzymują się na przystanku Park Naukowo-Technologiczny. Z S-ki wysiedli juz ludzie, my podjezdzamy. Słychać kierowcę 152 jak "nadaje" przez CB radio (?) : "Poczekaj tutaj chwilkę jeszcze, mam dla Ciebie dwie pasażerki". S-ka czeka, "moje" panie spokojnie przesiadają się. Szczerze mówiąc, szczena mi opadła..
    2. Wielokrotnie: na przystanek podjeżdża autobus/trolejbus, widać, że ktoś do niego biegnie, ale jest jeszcze daleko. Kierowca czeka aż ta osoba dobiegnie do autobusu i dopiero wtedy odjeżdża.
    Jeździłam już komunikacją w różnych miastach, ale to co się dzieje w Gdyni - Panowie i Panie, naprawdę wielki szacun!

    • 36 5

    • to nie temat o gdyni

      • 3 8

    • (3)

      no widzisz tak jest,ale podobno na trolejbusach kierownik za takie coś potrafi zabrać premię,dlatego kierowcy z trolejbusów nie mówią do innych,żeby poczekał ... przynajmniej większość. I nie zdziw się jak odmówi Ci powiedzenia żeby poczekał. Moim zdaniem to chore co jest w PKT i takie poproszenie powinno mieć miejsce,by wszystko funkcjonowało idealnie. Tyle na ten temat

      • 2 0

      • . (2)

        No i to są jaja.. Rozumiem, że takie czekanie na każdym przystanku byłoby zabójstwem dla rozkładu jazdy, ale jeśli jest wyjątkowa sytuacja (w tym przypadku autobusy jechały jeden za drugim, więc być może panie przesiadłyby się bez problemu i tak) to chyba można..
        Poza tym wydawanie reszty przy zakupie biletu u kierowcy - to też jest chyba trójmiejski ewenement..
        Swoją drogą automaty biletowe w autobusach pomogłyby rozwiązać ten problem :)

        A za temat "nie o Gdyni" przepraszam, tytuł był z Trójmiastem w nazwie :P

        • 5 0

        • (1)

          Masz rację,automaty to idealne rozwiązanie i punktualniesze przyjazdy pojazdów KM ... ale jeżeli chodzi o proszenie przez kierowców PKT innych kierowców by poczekali,to musisz zrozumieć jak odmówią,bo niestety w tych czasach każdy potrzebuje ok 300zł premii. Takie czasy i każdego grosza człowiek się chwyta ... niestety :(

          • 0 0

          • Ależ nigdy w życiu nawet by mi do głowy nie przyszło, żeby poprosić kierowcę, żeby ten poprosił kolegę z drugiego autobusu aby zaczekał. To był pierwszy i jedyny raz, kiedy się z czymś takim spotkałam, dlatego byłam (i jestem) pod wrażeniem. Tym bardziej, że ten kierowca zrobił to z własnej inicjatywy (nikt go nie prosił).

            • 0 0

  • A KIEDY OCENA PRACY KONTROLERÓW??? (2)

    • 16 1

    • (1)

      co chciałbyś powiedziec //

      • 1 3

      • ze oceniam was na kare

        • 1 1

  • autobusy w Sopocie (1)

    bywam w Sopocie często u rodziców; ostatnio byłam świadkiem (kilkakrotnie) jazdy jakiegoś szalonego kierowcy, który w tunel przy Grand-Hotelu wjeżdżał pełną kitą - sorry za kolokwializm, a wczoraj w niedzielę jechałam na Brodwino (z Malczewskiego o 11:03) i na zakręcie przed Brodwinem pędził chyba 60. A Sopoccy pasażerowie to głównie ludzie starzy i nie zauważyłam żeby kierowcy jakoś zwracali na to uwagę, jeszcze nie zdążą dobrze wiąść-wysiąść, usiąść a ci już pełen gaz, ludzie się przewracają, katastrofa

    • 7 4

    • sopot

      hela zobacz jaki czas przejazdu ma ten autobus miedzy przystankami to zrozumiesz czemu się spiesz odpowiem ci aby zmieścić się w czasie bo zaraz brodwinowskie mohery by dzwoniły ze od godziny czekają na autobus i nic nie przyjechało a autobus zaledwie 3 minuty spóźnienia hela nie wiesz nie wypowiadaj się

      • 3 1

  • KIEROWCY ZKM SUPER!!! (2)

    jezdze tylko komunikacja miejska w gdańsku i uważam ze jest pełna kultura wśród kierowców , sa naprawde mili i uprzejmi i szkoda ze naród nie rozumie ze kierowca to tez człowiek i ma ogromną odpowiedzialność musi sie skupić na jeżdzie żeby nie doszło do wypadku , a jeśli sie spózniaja to przez korki na ulicach bo hrabiostwo musi wszedzie podjechać samochodem , ale oczywiscie wina ZKM , i uważam ze nie powinno byc sprzedaży biletów w środkach transportu publicznego , jak juz wspomniałam kierowca tez człowiek i nie może sie rozdwoić a pasażerowie naprawde zachowuja sie często jak hrabiostwo wymogi że hohoho

    • 32 9

    • zapomniales dopisac

      to mowilem ja jarzabek waclaw.

      • 8 5

    • taaa, pięciu porządnych na stu chamów

      • 0 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane