• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kierowcy i motorniczowie poddają się ocenie trójmiejskich pasażerów

ms
15 października 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
O ocenę swojej pracy proszą zarówno zarządzający komunikacją miejską w Gdańsku... O ocenę swojej pracy proszą zarówno zarządzający komunikacją miejską w Gdańsku...

Co sądzisz o pracownikach gdańskiej komunikacji miejskiej? Zakład Komunikacji Miejskiej zaprasza do udziału w ankiecie na temat kultury osobistej oraz profesjonalizmu kierowców i motorniczych w Gdańsku.



...jak i w Gdyni. ...jak i w Gdyni.
Na stronie gdańskiego ZKM zamieszczono ankietę z trzema pytaniami. W skali od 1 do 5 pasażerowie mogą wypowiedzieć się na temat kultury osobistej kierowców i motorniczych, oraz kultury obsługi pasażerów oraz profesjonalizmu obsługi pasażerów w autobusach i tramwajach.

Wyniki badań zostaną porównane z ankietą przeprowadzoną na początku tego roku. Zobacz także: tak pasażerowie ocenili pracowników komunikacji miejskiej w Gdańsku kilka miesięcy temu

Czy pracownicy komunikacji miejskiej w Trójmieście dobrze wykonują swoją pracę?

- Mamy nadzieję, że analiza ocen pasażerów pomoże nam w podnoszeniu jakości usług, a kierowców i motorniczych zmobilizuje do jeszcze lepszej pracy.  Ogromną wagę przywiązujemy do standardów obsługi i kultury prowadzących pojazdy. Wyniki pierwszej ankiety pokazują, że pasażerowie dostrzegają nasze starania, a to nas cieszy i motywuje - przekonuje Jerzy Zgliczyński, prezes Zakładu Komunikacji Miejskiej w Gdańsku.

Także w Gdyni sprawdzany jest poziom zadowolenie pasażerów komunikacji miejskiej. Takie badania prowadzi jednak nie przewoźnik - jak w Gdańsku - lecz organizator transportu miejskiego, czyli Zarząd Komunikacji Miejskiej (jego gdańskim odpowiednikiem jest Zarząd Transportu Miejskiego).

Gdyńscy kierowcy szkoleni są przez ZKM m.in. ze znajomości sieci komunikacyjnej, taryf, zasad i przepisów ZKM oraz kultury obsługi pasażerów i jakości usług.

Także pracownicy Szybkiej Kolei Miejskiej szkoleni są w zakresie komunikacji z pasażerami, a przede wszystkim zachowania w sytuacjach konfliktowych. - Zależy nam na tym, by nasi pracownicy zawsze byli tą stroną, która wygasi spór i bez emocji wyjaśni każdą sytuację - tłumaczy przedstawiciel Szybkiej Kolei Miejskiej.

Czy standard obsługi pasażerów komunikacji miejskiej poprawia się? Z naszej perspektywy raczej tak: możemy to ocenić na podstawie listów naszych czytelników, w których rzadziej niż kiedyś skarżą się na niemiłe sytuacje w tramwajach i autobusach, do których ma dochodzić z winy kierowców. A jak wy to oceniacie?
ms

Miejsca

Opinie (425) ponad 20 zablokowanych

  • Haha palenie podczas prowadzenia autobusu, gadka przez telefon, a ostatnio jechałem z kierowcą który na uszach miał słuchawki i słuchał muzy. Jak pasażer chciał kupić bilet to musiał się wydrzeć bo kierowca nic nie słyszał.

    • 7 1

  • Linia 367 i panowie kierowcy (7)

    A jak można wytłumaczyć częste spóźnienia linii 367 jako pierwszy kurs na siedlcach powinien być 04:40 a wiecznie jest spóźniony dodam że kiedyś na tą okoliczność zrobiłem sobie wolne od pracy żeby sprawdzić czy na przystanku początkowym jest też opóźniony i okazało się że tak . Więc nie pierniczcie że jacy to wy jesteście biedni panowie kierowcy bo o tej godzinie ani korków nie ma ani nikt nie kupuje biletów większość jeździ do pracy i korzysta z kart miejskich, nie którzy panowie kierowcy mają w 4 literach rozkład jadą jakby jechali z wycieczką pomijając fakt że się spóźnili , dobre warunki atmosferyczne bez opadów jezdnia sucha a tu pan kierowca wlecze się 30km/h i zadowolony jest... Ja jak nie dojadę do pracy na czas to premie mi obetną i nic szefa nie będzie obchodziło że autobus się spóźnił więc po co ta ocena ...

    • 15 5

    • (6)

      po pierwsze primo. naucz sie wczesniej wychodzic to sie nie bedziesz spozniac.
      po drugie primo ultimo autobus moze sie zepsuc, drzwi moga sie zepsuc. kasowniki moga nie kasowac. sa swiatla w nocy i 90% nie sa zólte mrugajace.

      • 0 9

      • po pierwsze primo. naucz sie wczesniej wychodzic to sie nie bedziesz spozniac. po drugie primo ultimo autobus moze sie zepsuc,

        A co mi da wcześniejsze wstawanie młotku?? tylko tyle mi to da że będę dłużej stał na tym przystanku wstaję 03:50 mieszkam na Kurpińskiego do przystanku Siedlce mam 10min spacerkiem więc nie pisz o tym żebym się czegoś uczył co wcale jest nie potrzebne. ponadto jeden kierowca potrafi przyjechać na czas zaś drugi ma to w d....e więc zastanów się co piszesz.

        • 3 0

      • a wiesz młotku co znaczy primo?

        • 0 3

      • (3)

        a kogo obchodzą popsute kasowniki ? czy drzwi ? kierowca który jedzie pojazdem nie sprawnym technicznie nie powinien w ogóle wyjechać w trasę, klient płaci i wymaga to chyba nie aż tak wiele być punktualnie?

        • 1 1

        • (2)

          no i autobus jest spóźniony bo niesprawny nie wyjechał ... młotku...

          • 1 3

          • no i autobus jest spóźniony bo niesprawny nie wyjechał ... młotku... (1)

            tylko co to mnie obchodzi? Ja płace za bilet i to nie małą kwotę i wymagam od ZKM żeby był punktualnie, od mnie w pracy wymagają żebym wykonywał swoje obowiązki najlepiej jak potrafię od tego mam liczoną premię i wykonuję a pan kierowca już nie może pewnie pawlak z moreny to piszę .... proponuję się postawić w mojej sytuacji jak stracisz raz drugi trzeci raz po 200zł ciekawe co byś powiedział płacąc za bilet ... jesteś żałosny w swoich wypowiedziach panie kierowco... nie masz wydać 20 groszy jesteś nie przygotowany do pracy proste i oczywiste

            • 0 2

            • hmm

              a dlaczego mam wydawac cokolwiek..mam bilety a odliczona kasa to Twoj problem...jak jezdzisz codziennie to kup miesieczny - zaoszczedzisz

              • 0 1

  • Kierowcy nigdy nie odpowiadają na "dzień dobry"przy kupnie biletu (3)

    nie mówią "proszę"
    nie mówią "dziękuję", gdy dam odliczone,
    gadają przez komórki

    jeśli męczą się w tej pracy, to ja chętnie zastąpię któregoś

    • 23 15

    • Zapraszamy do ZKM

      Droga Beatko, popracujesz trochę w ZKM, to zmienisz zdanie i zaczniesz doceniać. Nieststy pasażerowie potrafią wyprowadzić z równowagi.

      • 7 8

    • Widocznie sama takich słów nie uzywasz...

      A ja mówię proszę i dziękuję i nie zdarzyło się, by motorniczy mi nie odpowiedział!

      • 6 4

    • Beatko droga :
      Nie mówię proszę ... jak kładziecie pieniądze ( to do was należy powiedzieć jaki bilet chcecie, my nie czytamy w myślach ) Skoro się nie odzywasz,ja tak samo
      Nie mówię dziękuję, bo potraficie tak wk...ć nas,że lepiej się do was nie odzywać ( a skoro mamy się odzywać,to będą większe opoznienia gdy zaczniemy wypytywać jaki bilet chcecie,bo wy nie potraficie powiedzieć )
      Gadamy przez telefon, bo zestaw słuchawkowy do tego służy i guano możecie zrobić nam za to ...

      Nie męczymy się, po prostu mamy na bydło wy...e bo wypłaty nas satysfakcjonują

      Pozdrawiam i oczekujemy kultury, inaczej też jej nie doczekacie się !!

      • 9 6

  • (4)

    Nie wiem jak teraz prezentują się panowie kierowcy, bo od roku nie jeździłem ani razu komunikacja miejską. Ostatnia moja przejażdżka była bardzo nieprzyjemna, kiedy to jadąc z żoną w ciąży obijaliśmy się o elementy wnętrza tramwaju, bo pan motorniczy traktował swój pojazd jakby służył do przewozu bydła. Dlatego właśnie nie korzystam z ZTMów.

    • 7 3

    • a pomyślałeś że tramwaj mógł mieć jakąś usterke... (1)

      motorniczy nie jest takim prostatkiem jak TY...

      • 2 7

      • Opinia została zablokowana przez moderatora

    • (1)

      motorniczy prowadzi tramwaj, tory prostuje kto inny :)

      • 2 0

      • Motorniczych obowiązują także znaki pionowe. Mają swoje ograniczenia, gdzie przed zakrętem jest ograniczenie do 5km/h oni jadą tak, że tramwaj ledwo wychodzi z manewru cało. Podczas hamowania pan motorniczy siedzi wygodnie w swoim fotelu, a pasażerowie obijają się o siebie i o metalowe barierki.
        ... A tramwaje z usterką nie mają prawa wyjeżdżać z zajezdni dopóki nie zostaną naprawione.

        • 2 3

  • pochwały dla kierowców 227 ...

    mimo że najczęściej muszą stać w mega korkach, to tam gdzie mogą nadrabiają czas. Ostatnio smigał grunwaldzką lewym pasem i dzięki niemu pewnie wiele osób przyjechało do pracy na czas :)

    • 14 1

  • w samo południe (1)

    kobiety za kierownicą tych pojazdów to po prostu oszołomy przeważnie.
    Naprawdę kto je tam sadza?
    Wydaje im sie chyba, że Pana Boga chwyciły za nogi, świat należy do nich, bo każdy normalny kierowca widzi jak sobie radzą(= nie radzą z pojazdami przegłubowymi)
    Ale pcha się jedna z drugą i nie jednemu skasuje samochód, albo ŻYCIE...

    • 6 4

    • Ty "przegłubie", hahaha

      • 0 2

  • polski zwierzyniec

    • 1 2

  • w samo południe

    wariatki jednak należy zwalniać.
    wariatów też.
    Nie tylko w ZKM...

    • 3 0

  • (3)

    Jako codzienna pasażerka ZKM w Gdańsku, żądam ankiety dla oceny pasażerów. Jestem pełna podziwu dla motorniczych, bo mało kto potrafi znieść taką presję - chamstwo pasażerów nie zna granic, wszystkiemu winien jest motorniczy (może spotkałam się z 2-3 przypadkami, kiedy rzeczywiście byli nieuprzejmi), wyzwiska, komentarze, pretensje o wszystko, wymagania jakby co najmniej limuzyną jeździli. Chciałabym jeździć w kulturalnym towarzystwie a nie z bydłem: roszczeniowym i śmierdzącym.

    • 20 5

    • oceniac to sobie mozesz we wlasnym samochodzie (1)

      poki co komunikacja jest oplacana przymusowo przez wszystkich.

      • 1 6

      • nie przez wszystkich tylko przez kupujacych bilety

        • 4 1

    • Miasto doplaca !!

      • 0 0

  • Oni naprawdę są różni

    i nie można wsadzic ich do jednego worka jeśli chodzi o zachowanie! w pracy niektóre panie motornicze mogłyby byc troszkę przeszkolone jeśli chodzi o kulture np.w tramwaju jeżdzi jedna okropna blondyna a w autobusie nr149 też jeżdzi blondyna ale ona jest jak anioł i my pasażerowie ją kochamy.Faceci w większości są sympatyczni.

    • 11 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane