• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kierowcy wrócą na Most Siennicki w środę. Rewolucja w ruchu na Przeróbce

Maciej Naskręt
15 września 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Nie bez powodu projektant przewidział wąską jezdnię dla samochodów na ul. Lenartowicza i ul. Siennickiej. Nie bez powodu projektant przewidział wąską jezdnię dla samochodów na ul. Lenartowicza i ul. Siennickiej.

W środę, po ponad roku przerwy, kierowcy wjadą m.in. na Most Siennicki, który był nieczynny z powodu przebudowy linii tramwajowej. Przy tej okazji szykuje się rewolucja w ruchu w dzielnicy Przeróbka. Autobusy pojadą po torowisku tramwajowym, a na ul. Lenartowicza i ul. Siennickiej nie zostaną odtworzone przejścia dla pieszych. W zamian piesi będą mogli wchodzić na jezdnię w dowolnym miejscu bez narażania się na mandat.



Czy podobają ci się zmiany w ruchu na Przeróbce?

W środę po południu miejska spółka Gdańskie Inwestycje Komunalne, która była inwestorem przebudowy 2,5-kilometrowej linii tramwajowej z centrum Gdańska na Stogi w ciągu ul. Siennickiej zobacz na mapie Gdańskaul. Lenartowicza zobacz na mapie Gdańska, otworzy dla ruchu samochodowego m.in. przebudowany Most Siennicki zobacz na mapie Gdańska.

Pierwsze samochody pojadą ok. godz. 13. Co ważne, otwarte zostaną także wszystkie dojazdy do obecnie zamkniętych ulic w związku z przebudową linii tramwajowej.

Duża rewolucja w ruchu

Zarząd Dróg i Zieleni w Gdańsku oraz Zarząd Transportu Miejskiego w Gdańsku uznały, że na tym odcinku ruch autobusowej komunikacji miejskiej będzie odbywał się po torowisku tramwajowym. Wiąże się to z koniecznością zwiększenia rozstawu osiowego torowiska tak, by mógł spokojnie minąć się autobus z jadącym w przeciwnym kierunku tramwajem lub autobusem.

- Zgodnie z zatwierdzonym przez ZDiZ w Gdańsku projektem stałej organizacji ruchu od skrzyżowania ul. Siennickiej z ul. Bajki do wiaduktów kolejowych, zostaje wprowadzona strefa uspokojonego ruchu, która ma na celu poprawę warunków bezpieczeństwa dla mieszkańców tego rejonu - wyjaśnia rzecznik prasowy miejskiej spółki Gdańskie Inwestycje Komunalne, Magdalena Skorupka-Kaczmarek.
Na wspomnianym odcinku zostanie ustawione oznakowanie pionowe - strefa z ograniczeniem prędkości do 30 km/h. Zwężony został przekrój jezdni do minimum w celu redukcji prędkości pojazdów.

- Szerokość 2,25 m jest wystarczająca do poruszania się po jezdni samochodem osobowym bez konieczności wjeżdżania na torowisko przy prędkości 30 km/h - mówi Magdalena Skorupka-Kaczmarek.
Przejścia dla pieszych na drogach dojazdowych zostały wyniesione jako krawężniki. Przejścia dla pieszych na drogach dojazdowych zostały wyniesione jako krawężniki.
Piesi przez jezdnię i torowisko przejdą w dowolnym miejscu

Przed remontem piesi na Przeróbce mogli poruszać się przez ul. Lenartowicza czy ul. Siennicką wyłącznie po przejściach. Teraz ma się to zmienić.

Po zakończeniu prac nie zostaną wyznaczone przejścia dla pieszych - generalnie piesi, po upewnieniu się, że mogą bezpiecznie przejść przez jezdnię, będą mogli to wykonać w dowolnym miejscu w tej strefie. W miejscach potencjalnych lokalizacji przejść dla pieszych (w rejonie skrzyżowań i dojść do przystanku) wykonano obniżenia krawężników, tak aby osoby niepełnosprawne nie miały żadnych barier architektonicznych.

Znak informujący o zbliżaniu się do przystanku wiedeńskiego. Znak informujący o zbliżaniu się do przystanku wiedeńskiego.
Przystanki wiedeńskie

W związku z brakiem fizycznej możliwości na zlokalizowanie wyodrębnionych przystanków tramwajowych przy pętli Przeróbka oraz na ul. Lenartowicza zastosowano rozwiązanie polegające na wyniesieniu powierzchni jezdni i stworzeniu peronu na pasie ruchu - tzw. przystanki wiedeńskie. Rozwiązanie to zastosowano w Gdańsku po raz pierwszy.

Jak to będzie funkcjonować? Pasażerowie czekający na tramwaj stoją na chodniku, natomiast wsiadanie odbywa się z wyniesionej w tym miejscu jezdni.

Także w związku z powyższym w celu zapewnienia bezpieczeństwa pasażerom oraz ułatwienia wsiadania i wysiadania z pojazdu szynowego jak i autobusu, konieczne było wprowadzenie rozwiązań pozwalających na ograniczeniu prędkości w tym rejonie.

Przystanek wiedeński na ul. Lenartowicza. Przystanek wiedeński na ul. Lenartowicza.

Opinie (218) 3 zablokowane

  • a ja bym ograniczył

    prędkość do zera i podniósł podatki dla kierowców o 1000% i wtedy urzędnicy byli by zadowoleni!

    • 7 8

  • pytanko

    przyjdzie zima, będzie ślisko (a nawierzchnia przystanków jest gładka jak stół), jak kierowca spadnie z tego wynalazku i uszkodzi sobie samochód to do kogo ma się zgłosić po odszkodowanie? ostatnio na przystankach zamontowano wyświetlacz znacznie wystający nad ten nowy przystanek, rozumiem, że też ograniczycie wysokość pojazdów mogących tam się poruszać?

    • 6 3

  • Wy chyba nie potraficie czytac ze zrozumieniem. Jest wyraznie napisane,ze przejść mozna po upewnieniu sie,ze mozna bezpiecznie przejsc. A ludzie i tak przechodza w niedozwolonych miejscach,wiec skad takie oburzenie?

    • 8 5

  • urzedasy

    Jak zwykle chore pomysły urzędasów po studiach zaocznych za kasę a w głowie sieczką.

    • 11 8

  • ???

    "generalnie piesi, po upewnieniu się, że mogą bezpiecznie przejść przez jezdnię, będą mogli to wykonać w dowolnym miejscu w tej strefie."
    To dlaczego w takim razie po obu stronach jezdni przewidziane są trawniki??? Chyba tylko dla piesków za potrzebą. Jak widać na zdjęciu.

    • 12 1

  • I jak zwykle zaczynamy festiwal narzekania

    Wreszcie jakieś europejskie rozwiązania komunikacyjne i jak zwykle wszyscy marudzą. Mogli wam na tej Przeróbce postawić wiaty z blachy falistej zostawić dziurowe drogi i bylibyście zadowoleni.

    • 17 11

  • Przejścia dla pieszych jako krawężniki? - redaktorze ogarnij się

    taki podpis pod jednym zdjęciem

    • 16 0

  • Obawiam się,że na gładziutkich płytkach przystanku wiedeńskiego droga hamowania, zwłaszcza po deszczu nie mówiąc o lodzie znacznie się wydłuży. Reakcja na widok babci, która właśnie zobaczyła tramwaj i ruszyła do przodu może być spóźniona.

    • 21 2

  • Króliki doświadczalne z Przeróbki

    Z tymi przejściami to jakaś lipa. Po co wykonywano obniżenia krawężników i wykonano trawniki pomiędzy chodnikami a jezdnią/ co widać na zdjęciu/ żeby teraz stwierdzić " róbta co chceta". Dziś nawet na wsiach tak nie ma.Te 30 na godzinę to utopia. Przedtem było 40 tylko nikt tego nie przestrzegał a zwłaszcza nocni rajderzy do monopolowego sklepiku Tygrysa, który w weekendy działa do ostatniego klienta. Wiata w kierunku na Stogi jest pełnowymiarowa, ale ile osób jeździ z Przeróbki na Stogi. Natomiast wiata w stronę Centrum, gdzie oczekujących jest znacznie więcej,jest w wersji mini - najwęższa w Gdańsku i na dodatek ławki są dosłownie metr od jezdni. Całość mi się podoba, ale szczegóły denerwują..

    • 29 1

  • tor przeszkód

    Ten odcinek drogi przez ponad rok był zamknięty dla ruchu kołowego i kierowcy jakoś dawali sobie radę, więc może lepiej byłoy pozostawić tam tylko autobusy i tramwaje. Nie sądzę, żeby tą wąską ścieżką z przeszkodami mógł się odbywać normalny, płynny ruch samochodowy -to będzie masakra.

    • 9 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane