- 1 Odnaleziono ciało zaginionego nurka (51 opinii)
- 2 Z bastionu Żubr zniknęły lunety (41 opinii)
- 3 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (280 opinii)
- 4 Partyzantka roślinna okiem przyrodnika (57 opinii)
- 5 Pod prąd uciekał przed policją (269 opinii)
- 6 Rejsy sezonowe: dokąd popłyniemy? (183 opinie)
Kierowcy: wyłączcie sygnalizację na Węźle Lipce
Kierowcy wjeżdżający do Gdańska w godzinach szczytu Traktem św. Wojciecha narzekają na źle funkcjonującą sygnalizację świetlną na Węźle Lipce, która - ich zdaniem - potęguje korki do centrum. Urzędnicy gdańskiego oddziału GDDKiA przekonują, że przeprogramowanie świateł niewiele zmieni, a ratunkiem jest... poszerzenie drogi.
- Odkąd są włączone, w porannych godzinach szczytu tracę 20-30 minut w korku. Przypomnę, że podobna sytuacja była na obwodnicy Pruszcza Gdańskiego, wyłączając światła zlikwidowano w godzinach porannych korki. Światła działają pulsacyjnie i korka nie ma. Może podobne rozwiązanie zastosować na Węźle Lipce - zastanawia się Magdalena Palacz, nasza czytelniczka.
Co na to drogowcy z gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, którzy zarządzają Węzłem Lipce?
- Na drodze krajowej nr 91 przy obwodnicy w Pruszczu Gdańskim sygnalizacja działa całą dobę. Faktycznie początkowo była wyłączana w godzinach porannego szczytu - jak podaje czytelnik - ale została przeprogramowana i działa w trybie całodobowym - mówi Piotr Michalski, rzecznik prasowy gdańskiego oddziału GDDKiA.
- W przypadku węzła Gdańsk Lipce sytuacja jest bardziej złożona. Przede wszystkim specjaliści z GDDKiA oraz firmy odpowiedzialnej za utrzymanie sygnalizacji świetlnej sprawdzali poprawność jej działania. Wszystko działa dobrze. Wnioskowane przez czytelnika wyłączanie sygnalizacji w godzinach szczytu porannego nie może być wykonane, ponieważ przy tak dużym natężeniu ruchu byłoby bardzo utrudnione i niebezpieczne wykonanie np. skrętu w lewo z łącznicy S7 Południowej Obwodnicy Gdańska - mówi Michalski.
Według GDDKiA w Gdańsku problem przepustowości Traktu Św. Wojciecha rozwiązałoby ewentualne poszerzenie tej drogi do czterech pasów ruchu. Niemniej jednak urzędnicy zapewniają, że będą przyglądać się funkcjonowaniu sygnalizacji w Lipcach.
- Jeśli jakaś poprawka w jej działaniu będzie zasadna i możliwa do realizacji, to ją wprowadzimy - mówi Michalski.
Miejsca
Opinie (98) 7 zablokowanych
-
2013-04-13 15:56
A ja proponuje wprowadzic myto (2)
dla wszystkich wjezdzajacych do gdanska z rej. GDA, GST, GKA, GKS, GWE itp.. To rozwiaze problem korkow i parkowania w Gdansku. Dziekuje za uwage.
- 10 6
-
2013-04-26 08:34
Szanowni Mieszkańcy Gmin Ościennych
goszczący w naszym pięknym mieście Gdańsku. Przepraszam Was najmocniej, za miastowych buraków, za których prostacki szowinizm jest mi ogromnie wstyd.
Smakują mi świeże nienaszpikowane chemią produkty żywnościowe, które do nas przywozicie i sprzedajecie nam jeszcze taniej niż pseudomiastowe produkty imperializmu kijni europejskiej. Dlatego gdy jechałem dzisiaj rano czułem potworne zażenowanie, jak miastowy palant w granatowym starym Sharanie po chamsku blokował na Podwalu przedmiejskim możliwość zmiany pasa biedakowi w czerwonym dostawczaku z rejestracją GKW. Że ów miastowy palant zablokował przy okazji cały środkowy pas, przez to że GKW potrzebował skręcić w prawo 30m dalej, pewnie zwyczajnie nie znał dobrze miasta i czekał na możliwość wciśnięcia się na prawo, to GD nie pomyślał, bo był zaślepiony swoim MIASTOWYM JA. A przy okazji zablokował kilkudziesięciu swoich ziomali na rejestracji GD, tylko dlatego, że chciał zablokować jednego z prowincjonalną rejestracją.
Palancie z granatowego Sharana, to ja w szarej Toyocie pokazałem ci gestem że jesteś pier***nięty. Zastanów się następnym razem trochę dłużej, zanim twój krótki rozumek każe ci kogoś przyblokować na drodze w ramach tępienia prowincji w TWOIM (i moim) MIEŚCIE.- 0 0
-
2013-04-14 10:55
I dla wyjeżdzających z Gdańska niezależnie od rejestracji.
- 0 1
-
2013-04-13 13:02
Moim zdaniem takie skrzyżowanie (skierowanie na duże trasy) jest idealne pod budowę dużego ronda bez świateł (4)
w pruszczu gdańskim się sprawdzają idealnie
- 72 8
-
2013-04-23 20:04
Po co wam ronda?????
Niech zrobią zjazdy po obydwu stronach i bd bez świateł
bez korka jak na obwodnicy dać debi...... coś zaprojektować;D- 0 0
-
2013-04-13 14:00
Masz rację , ale tam się akurat nie da , bo gdzie wciśniesz rondo koło kanału? (2)
- 4 3
-
2013-04-14 14:05
Patrząc na powyższe zdjęcie widzę tam miejsce, bardziej po prawej stronie (1)
- 4 0
-
2013-04-14 16:47
Prawdopodobnie masz rację,tylko że wiązało by się to chyba z przesunięciem Traktu w prawo (patrząc w stronę Gdańska)
Koszt wysoki, a korzyści trudne do określenia...?
- 0 0
-
2013-04-17 13:07
Co oni p... za głupoty?
Jak jadę po południu w kierunku Pruszcza, to pomimo, że zielone światło do skrętu w lewo w kier. estakady (w stronę obwodnicy S6) czerwone mają też ci, którzy jadą prosto do Pruszcza, a zjeżdżający z estakady mają też jeszcze czerwone i przez to jest zmarnowanych przynajmniej 10 sekund (dla osób jadących prosto do Pruszcza) przed puszczeniem (zielonym światłem) tych z estakady.
Trzeba je przeprogramować!- 1 0
-
2013-04-15 19:44
Sygnalizacja adaptacyjna
Nie mozna zrobic sygnalizacji ktora wlacza sie tyko gdy z S7 chce ktos zjechac? Po co pali sie czerwone swiatlo jak nikogo tam niema?
- 1 0
-
2013-04-15 12:18
spartolony wezel
Zamiast alpejskich kombinacji i swiatel wystarczylo zbudowac wezel bezkolizyjny - i tak wybudowano po 2 zjazdy z kazdej strony. Teraz beda kombinowac, co zrobic ze spartolonym projektem.
- 0 0
-
2013-04-15 11:36
Nie raz do tego miejsca z wyjazdu z obwodnicy pruszcza stoje 40 min, Masakra , ewidentknie widać zeświatła są żle synchronizowane
- 1 0
-
2013-04-15 09:24
(1)
Darmowa komunikacja rozwiązuje ten problem - i nie tylko w tym miejscu
- 2 0
-
2013-04-15 11:20
Komunikacja lotnicza ma się rozumieć
- 1 0
-
2013-04-15 10:03
A przy okazji - "kochane" 40 km/h i zwężenie "bo nie ma barierki" na nowej Sucharskiego wciąż ma się znakomicie.
Niestety ...- 1 0
-
2013-04-15 09:40
ps
Przede wszystkim ten węzeł od samego początku budził kontrowersję. Powinna to być pełna koniczynka! Gdzie logika. Krzyżują się tam 2 drogi krajowe. Wiem pewnie problemem była rzeka... Ale można byo przecież jezdnie (DK91) przesunąć lekko s tronę torów. Wtedy zmieścił by się węzeł typu koniczynka. A swoją drogą 2 pasy to powinny być tam już dawno.
- 4 0
-
2013-04-15 08:36
Korki są przez sygnalizację, a autobusy stoją w tych korkach. Trzeba coś z tym zrobić, bo przez węzeł Lipce w wakacje będzie koszmar!
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.