• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kierowcy: wyłączcie sygnalizację na Węźle Lipce

Maciej Naskręt
13 kwietnia 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
Skrzyżowanie Traktu św. Wojciecha z Południową Obwodnicą Gdańska. Skrzyżowanie Traktu św. Wojciecha z Południową Obwodnicą Gdańska.

Kierowcy wjeżdżający do Gdańska w godzinach szczytu Traktem św. Wojciecha narzekają na źle funkcjonującą sygnalizację świetlną na Węźle Lipce, która - ich zdaniem - potęguje korki do centrum. Urzędnicy gdańskiego oddziału GDDKiA przekonują, że przeprogramowanie świateł niewiele zmieni, a ratunkiem jest... poszerzenie drogi.



Czy trójmiejskie drogi przesycone są sygnalizacjami?

Kierowcy twierdzą, że światła na skrzyżowaniu Południowej Obwodnicy Gdańska i Traktu św. Wojciecha zobacz na mapie Gdańska w Gdańsku potęgują rano korki do centrum. Po południu natomiast wywołują zator w kierunku Pruszcza Gdańskiego.

- Odkąd są włączone, w porannych godzinach szczytu tracę 20-30 minut w korku. Przypomnę, że podobna sytuacja była na obwodnicy Pruszcza Gdańskiego, wyłączając światła zlikwidowano w godzinach porannych korki. Światła działają pulsacyjnie i korka nie ma. Może podobne rozwiązanie zastosować na Węźle Lipce - zastanawia się Magdalena Palacz, nasza czytelniczka.

Co na to drogowcy z gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, którzy zarządzają Węzłem Lipce?

- Na drodze krajowej nr 91 przy obwodnicy w Pruszczu Gdańskim sygnalizacja działa całą dobę. Faktycznie początkowo była wyłączana w godzinach porannego szczytu - jak podaje czytelnik - ale została przeprogramowana i działa w trybie całodobowym - mówi Piotr Michalski, rzecznik prasowy gdańskiego oddziału GDDKiA.

- W przypadku węzła Gdańsk Lipce sytuacja jest bardziej złożona. Przede wszystkim specjaliści z GDDKiA oraz firmy odpowiedzialnej za utrzymanie sygnalizacji świetlnej sprawdzali poprawność jej działania. Wszystko działa dobrze. Wnioskowane przez czytelnika wyłączanie sygnalizacji w godzinach szczytu porannego nie może być wykonane, ponieważ przy tak dużym natężeniu ruchu byłoby bardzo utrudnione i niebezpieczne wykonanie np. skrętu w lewo z łącznicy S7 Południowej Obwodnicy Gdańska - mówi Michalski.

Według GDDKiA w Gdańsku problem przepustowości Traktu Św. Wojciecha rozwiązałoby ewentualne poszerzenie tej drogi do czterech pasów ruchu. Niemniej jednak urzędnicy zapewniają, że będą przyglądać się funkcjonowaniu sygnalizacji w Lipcach.

- Jeśli jakaś poprawka w jej działaniu będzie zasadna i możliwa do realizacji, to ją wprowadzimy - mówi Michalski.

Miejsca

Opinie (98) 7 zablokowanych

  • A ja proponuje wprowadzic myto (2)

    dla wszystkich wjezdzajacych do gdanska z rej. GDA, GST, GKA, GKS, GWE itp.. To rozwiaze problem korkow i parkowania w Gdansku. Dziekuje za uwage.

    • 10 6

    • Szanowni Mieszkańcy Gmin Ościennych

      goszczący w naszym pięknym mieście Gdańsku. Przepraszam Was najmocniej, za miastowych buraków, za których prostacki szowinizm jest mi ogromnie wstyd.
      Smakują mi świeże nienaszpikowane chemią produkty żywnościowe, które do nas przywozicie i sprzedajecie nam jeszcze taniej niż pseudomiastowe produkty imperializmu kijni europejskiej. Dlatego gdy jechałem dzisiaj rano czułem potworne zażenowanie, jak miastowy palant w granatowym starym Sharanie po chamsku blokował na Podwalu przedmiejskim możliwość zmiany pasa biedakowi w czerwonym dostawczaku z rejestracją GKW. Że ów miastowy palant zablokował przy okazji cały środkowy pas, przez to że GKW potrzebował skręcić w prawo 30m dalej, pewnie zwyczajnie nie znał dobrze miasta i czekał na możliwość wciśnięcia się na prawo, to GD nie pomyślał, bo był zaślepiony swoim MIASTOWYM JA. A przy okazji zablokował kilkudziesięciu swoich ziomali na rejestracji GD, tylko dlatego, że chciał zablokować jednego z prowincjonalną rejestracją.
      Palancie z granatowego Sharana, to ja w szarej Toyocie pokazałem ci gestem że jesteś pier***nięty. Zastanów się następnym razem trochę dłużej, zanim twój krótki rozumek każe ci kogoś przyblokować na drodze w ramach tępienia prowincji w TWOIM (i moim) MIEŚCIE.

      • 0 0

    • I dla wyjeżdzających z Gdańska niezależnie od rejestracji.

      • 0 1

  • Moim zdaniem takie skrzyżowanie (skierowanie na duże trasy) jest idealne pod budowę dużego ronda bez świateł (4)

    w pruszczu gdańskim się sprawdzają idealnie

    • 72 8

    • Po co wam ronda?????

      Niech zrobią zjazdy po obydwu stronach i bd bez świateł
      bez korka jak na obwodnicy dać debi...... coś zaprojektować;D

      • 0 0

    • Masz rację , ale tam się akurat nie da , bo gdzie wciśniesz rondo koło kanału? (2)

      • 4 3

      • Patrząc na powyższe zdjęcie widzę tam miejsce, bardziej po prawej stronie (1)

        • 4 0

        • Prawdopodobnie masz rację,tylko że wiązało by się to chyba z przesunięciem Traktu w prawo (patrząc w stronę Gdańska)

          Koszt wysoki, a korzyści trudne do określenia...?

          • 0 0

  • Co oni p... za głupoty?

    Jak jadę po południu w kierunku Pruszcza, to pomimo, że zielone światło do skrętu w lewo w kier. estakady (w stronę obwodnicy S6) czerwone mają też ci, którzy jadą prosto do Pruszcza, a zjeżdżający z estakady mają też jeszcze czerwone i przez to jest zmarnowanych przynajmniej 10 sekund (dla osób jadących prosto do Pruszcza) przed puszczeniem (zielonym światłem) tych z estakady.

    Trzeba je przeprogramować!

    • 1 0

  • Sygnalizacja adaptacyjna

    Nie mozna zrobic sygnalizacji ktora wlacza sie tyko gdy z S7 chce ktos zjechac? Po co pali sie czerwone swiatlo jak nikogo tam niema?

    • 1 0

  • spartolony wezel

    Zamiast alpejskich kombinacji i swiatel wystarczylo zbudowac wezel bezkolizyjny - i tak wybudowano po 2 zjazdy z kazdej strony. Teraz beda kombinowac, co zrobic ze spartolonym projektem.

    • 0 0

  • Nie raz do tego miejsca z wyjazdu z obwodnicy pruszcza stoje 40 min, Masakra , ewidentknie widać zeświatła są żle synchronizowane

    • 1 0

  • (1)

    Darmowa komunikacja rozwiązuje ten problem - i nie tylko w tym miejscu

    • 2 0

    • Komunikacja lotnicza ma się rozumieć

      • 1 0

  • A przy okazji - "kochane" 40 km/h i zwężenie "bo nie ma barierki" na nowej Sucharskiego wciąż ma się znakomicie.
    Niestety ...

    • 1 0

  • ps

    Przede wszystkim ten węzeł od samego początku budził kontrowersję. Powinna to być pełna koniczynka! Gdzie logika. Krzyżują się tam 2 drogi krajowe. Wiem pewnie problemem była rzeka... Ale można byo przecież jezdnie (DK91) przesunąć lekko s tronę torów. Wtedy zmieścił by się węzeł typu koniczynka. A swoją drogą 2 pasy to powinny być tam już dawno.

    • 4 0

  • Korki są przez sygnalizację, a autobusy stoją w tych korkach. Trzeba coś z tym zrobić, bo przez węzeł Lipce w wakacje będzie koszmar!

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane