• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kierowcy: wyłączcie sygnalizację na Węźle Lipce

Maciej Naskręt
13 kwietnia 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
Skrzyżowanie Traktu św. Wojciecha z Południową Obwodnicą Gdańska. Skrzyżowanie Traktu św. Wojciecha z Południową Obwodnicą Gdańska.

Kierowcy wjeżdżający do Gdańska w godzinach szczytu Traktem św. Wojciecha narzekają na źle funkcjonującą sygnalizację świetlną na Węźle Lipce, która - ich zdaniem - potęguje korki do centrum. Urzędnicy gdańskiego oddziału GDDKiA przekonują, że przeprogramowanie świateł niewiele zmieni, a ratunkiem jest... poszerzenie drogi.



Czy trójmiejskie drogi przesycone są sygnalizacjami?

Kierowcy twierdzą, że światła na skrzyżowaniu Południowej Obwodnicy Gdańska i Traktu św. Wojciecha zobacz na mapie Gdańska w Gdańsku potęgują rano korki do centrum. Po południu natomiast wywołują zator w kierunku Pruszcza Gdańskiego.

- Odkąd są włączone, w porannych godzinach szczytu tracę 20-30 minut w korku. Przypomnę, że podobna sytuacja była na obwodnicy Pruszcza Gdańskiego, wyłączając światła zlikwidowano w godzinach porannych korki. Światła działają pulsacyjnie i korka nie ma. Może podobne rozwiązanie zastosować na Węźle Lipce - zastanawia się Magdalena Palacz, nasza czytelniczka.

Co na to drogowcy z gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, którzy zarządzają Węzłem Lipce?

- Na drodze krajowej nr 91 przy obwodnicy w Pruszczu Gdańskim sygnalizacja działa całą dobę. Faktycznie początkowo była wyłączana w godzinach porannego szczytu - jak podaje czytelnik - ale została przeprogramowana i działa w trybie całodobowym - mówi Piotr Michalski, rzecznik prasowy gdańskiego oddziału GDDKiA.

- W przypadku węzła Gdańsk Lipce sytuacja jest bardziej złożona. Przede wszystkim specjaliści z GDDKiA oraz firmy odpowiedzialnej za utrzymanie sygnalizacji świetlnej sprawdzali poprawność jej działania. Wszystko działa dobrze. Wnioskowane przez czytelnika wyłączanie sygnalizacji w godzinach szczytu porannego nie może być wykonane, ponieważ przy tak dużym natężeniu ruchu byłoby bardzo utrudnione i niebezpieczne wykonanie np. skrętu w lewo z łącznicy S7 Południowej Obwodnicy Gdańska - mówi Michalski.

Według GDDKiA w Gdańsku problem przepustowości Traktu Św. Wojciecha rozwiązałoby ewentualne poszerzenie tej drogi do czterech pasów ruchu. Niemniej jednak urzędnicy zapewniają, że będą przyglądać się funkcjonowaniu sygnalizacji w Lipcach.

- Jeśli jakaś poprawka w jej działaniu będzie zasadna i możliwa do realizacji, to ją wprowadzimy - mówi Michalski.

Miejsca

Opinie (98) 7 zablokowanych

  • laurka

    Kolejna laurka p. MACIEJA. Dlaczego nie można nazwać spraw po imieniu? Nowe systemy sygnalizacji działają w większości fatalnie, albo są niezyciowe!
    NIestety tekst jest kolejnym dowodem na mało rzetelne dziennikarstwo lub zależność od władzy lokalnej.

    • 0 2

  • TU MUSZA BYC DODATKOWO DWA RONDA GAMONIE

    • 1 0

  • Gamone i Nieudaczniki narobili w polu pelno Rond i Mostow a tu na waznym skrzyzowanie Kolizyjne Polaczenia Drog

    • 0 0

  • Ukarac winnego

    • 2 0

  • TU POWINNY BYC DODATKOWO DWA RONDA

    Cieszy mie to ze sa korki bo to fuszerka calej inwestycji bo tu na waznym skrzyzowaniu powinny byc dodatkowa dwa ronda - Lipa Panowie Decydenci

    • 2 0

  • (2)

    To się kurka poprzesiadać w autobusy gamonie!!!! I nie będzie korków!!!! Takie trudne do ogarnięcia???

    • 24 48

    • ty, samopas logiki za grosz!

      a jak strzelali na ulicy to co radzisz, łapać tych z bronią, czy nakazać noszenie kamizelek kuloodponnych?

      • 2 0

    • autobusem po obwodnicy do wawki ?

      pogięło cię ?

      • 4 0

  • Powinni zjazdy i wjazdy zrobić z obu stron, aby nie trzeba było umieszczać świateł. (6)

    Tak jak na obwodnicy. Albo rondo. Nie rozumiem jak można było umieścić sygnalizację na głównej i tak ruchliwej trasie do Gdańska. Takie korki były przecież z góry do przewidzenia przy takiej opcji. Ale przecież to by było zbyt ułatwiające życie rozwiązanie...

    • 15 3

    • (5)

      Ten, kto mnie zminusował chyba ma coś z głową. Jeżdżę autobusami i dojazd nimi do Gdańska w godzinach porannych jest katastrofą - właśnie w tym miejscu, gdzie jest Węzeł Lipce.

      • 6 2

      • To weź w tamto miejsce wciśnij koniczynkę, jak Trakt biegnie tuż przy kanale (4)

        • 1 4

        • (3)

          Chyba nie mówimy o tym samym miejscu, bo w miejscu gdzie są zjazdy i światła Radunia odbija w bok i płynie dalej od ulicy. Jedyny problem stanowi sam teren zalewowy.

          • 2 0

          • Nie piszę o Raduni, tylko o Kanale Raduńskim! (który płynie tuż przy Trakcie) (2)

            Żeby zrealizować Twój plan,trzeba było by "wygiąć" w stronę Raduni cały Trakt + wybudować 2 dodatkowe rampy + pasy wyłączenia. Nie jestem inżynierem,ale jestem pewien,że koszt budowy węzła był by 2-3 razy wyższy... oczywiście może warto,bo przepustowość też by była większa,ale nie było by to bezproblemowe... A w obecnej sytuacji wystarczy tak naprawdę przeprogramować fazy,wydłużyć zielone dla jazdy na wprost i problem zniknie - i ZDiZ powinien właśnie to zrobić,a nie chować głowę w piasek.

            • 0 0

            • (1)

              A ja pisałem o Raduni i dlatego cię nie zrozumiałem. Po co podniesiony ton. Z pewnością twój pomysł jest o wiele tańszym i szybszym na tę chwilę sposobem rozluźnienia sytuacji na trakcie. Natomiast mi chodzi głównie o aspekt długoterminowy, ale zarazem o wiele bardziej kosztowny. Problem polega przede wszystkim na tym, że u nas zmienia się cokolwiek, dopiero po fakcie wybudowania danej infrastruktury, a przed tym nie dostrzega się prostych problemów, które od razu wynikną.

              • 0 0

              • Iiii tam, jaki podniesiony ton ;) Po prostu trudności obiektywne, a muszą być rozwiązania dostosowane do możliwości i potrzeb :)

                mam nadzieję, że po prostu ZDiZ pójdzie po rozum do głowy, policzy auta jadące z poszczególnych kierunków (prawdę mówiąc, mało kto będzie z tego węzła jechać w kierunku Straszyna, Przejazdowa, czy zjeżdżać z S7 do Gdańska), więc sytuacja jest do uratowania, trzeba tylko wyjąć urzędniczą głowę z piasku i przeprogramować odpowiednio sygnalizację. Inna sprawa, że póki nie przebuduje się skrzyżowania Toruńska/Okopowa, albo nie wybuduje alternatywnej drogi po drugiej stronie torów, korek od Pruszcza i tak będzie....

                • 0 0

  • dlaczego tam nie ma ronda (5)

    pytam dlaczego urzednicy sa tacy niedouczeni i niczego nie rozumia

    robia wszystko przeciw ludziom
    a wystarczylo zrobic skrzyzowanie drog rownorzednych

    • 49 20

    • (2)

      bo projektanci pamietaja gierka nikt nie byl na zachodzie tam rozwalaja gdzie sie da swiatla zamieniaja na ronda a u nas nie ma takiej standaryzacji tylko raz projektant wymysli raz nie
      chory kraj

      • 11 7

      • (1)

        Yhy, tak, zachód to już jedno wielkie rondo. Powalają mnie na plecy wypowiedzi zaczynające się od "na zachodzie...". Może i ronda są popularniejsze, ale mają też minusy. Oczywiście nie wątpię, że przeprowadziłeś analizę istniejących skrzyżowań we wszystkich krajach "zachodu" zanim napisałeś swoją uwagę. Jeśli coś jest u nas źle projektowane to przez brak wyobraźni a nie przez to, że trzeba tak jak "na zachodzie"...

        • 9 6

        • Wiesz, TK< od 2 lat pracuję w UK i uwierz mi, ronda są tu dużo bardziej popularne, nawet poza aglomeracjami (mieszkam poza

          Warto brać przykład z "Zachodu" in zawczasu nie powielać błędów, a tylko dobre wzorce. Inna sprawa, że tu w UK jest dość samochodów, żeby zatkać sześciopasmówkę (w Polsce nie widziałem jeszcze korka na WJEŹDZIE na autostradę), ale pewne rozwiązania można i należy podpatrywać

          • 2 0

    • Rozumieją (1)

      Wsioku

      • 12 10

      • A ty to pewnie pani od polskiego z miasta, co widać...

        • 6 6

  • Nieroby (3)

    Urzędnicy uważają , że przeprogramowanie niewiele zmieni, bo nawet im sie nie chce nic przeprogramować, lepiej pić kawe i bezczynnie papierki przekładać.
    Podobnie jest na Trakcie Św Wojciecha na wysokości Urzędów Wojewódzkiego i Marszałkowskiego, tamtejsza sygnalizacja to katastrofa !
    No coż ale pan wojewoda i pan marszałek muszą o 15 godzinie po południu wyjechać z pracy nie czekając za długo na światłach, a reszta niech sobie stoi i czeka, bo "co wolno wojewodzie to nie tobie smrodzie"

    • 59 9

    • i tak jest od zawsze, ja bym tym gnojom zabronił jeździć samochodami, niech urzedasy jeżdzą komunikacją (2)

      i tak jest od zawsze, ja bym tym gnojom zabronił jeździć samochodami, niech urzedasy jeżdzą komunikacją

      wtedy będzie więcej miejsc do parkowania dla petentów a nie dla nierobów urzędniczych jak w Pruszczu pod starostwem, wszystkie samochody tam to samochody urzędasów z nierobem zerem starostą CEZARYM BIENIASZEM KRZYWCEM, który studia robił za pieniądze podatników będąc już starostą. Bo takie zero normalnie w tamtych czasach na studia się nie dostało, podobnie jak jego mało inteligentne dzieci , tłuki i zlodzieje

      • 10 2

      • (1)

        Bieniasz Krzywiec jest zwykłym chamem, jest arogancki i bezczelny, najgorsza kanalia, każdy pracownik starostwa gardzi nim, nie ma tam nikogo kto by tego niedouczonego niekompetentnego pajaca szanował. Wszyscy się smieją za plecami, ja się dziwię że go jeszcze nie posadzili za przekręty m.in. za skażenie żwirowni w Ełganowie

        • 7 0

        • mam nadzieje ze przeczytał to bieniasz albo któres z jego mało inteligentnych bachorów

          • 3 0

  • Korki (2)

    Nie są przez sygnalizacje!! A przez cwaniaków co ich wpuszczacie którzy leca sobie skrótem przez Św. Wojciech i wskakują na wysokości starej stolarni. Za stolarnia ruch odbywa się płynnie jest on spowolniony ale płynny! Wiec przestańcie być jak lemingi tylko patrzcie do okola co się dzieje i z jakiego powodu są korki! Sytuacje obserwuje od 3 miesięcy jak wożę córkę do przedszkola i to nie jest wina sygnalizacji!

    • 8 9

    • (1)

      Korki tworzą też mamusie i tatusiowe odwożący wszędzie swoje pociechy. A to, że istnieją idioci, którzy we wspomnianym miejscu przepuszczają cwaniaczków, to kolejny debilizm pojawiający się na tej trasie.

      • 10 3

      • pomijając na Wojciechu też mieszkają ludzie:)

        • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane