• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Będzie bezpieczniej na przejściach dla pieszych w Gdańsku

Krzysztof Koprowski
25 września 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Przejście przez ul. Obrońców Wybrzeża, gdzie wprowadzono już nową organizację ruchu. Przejście przez ul. Obrońców Wybrzeża, gdzie wprowadzono już nową organizację ruchu.

Gdańsk wprowadza nowe elementy organizacji ruchu, które mają wymusić na kierowcach ograniczenie prędkości w obrębie przejść dla pieszych. Słupki ustawione wzdłuż jezdni, progi zwalniające oraz separatory uniemożliwiające omijanie przejść dla pieszych torowiskiem tramwajowym pojawią się do końca września m.in. na ul. Obrońców Wybrzeża, Mickiewicza oraz górnym odcinku ul. Kartuskiej.



W jaki sposób zmusić kierowców, by zwalniali przed przejściami?

Ulica Obrońców Wybrzeża jest pierwszą, na której już wprowadzono nowe elementy organizacji ruchu. Przed pozbawionym sygnalizacji świetlnej przejściem dla pieszych, na wysokości centrum handlowego, ustawiono 53 elastyczne słupki - zarówno w jezdni, jak i na krawężnikach po obu stronach drogi, które mają zawęzić szerokość toru jazdy.

- Jednocześnie wykonano również oznakowanie poziome w postaci powierzchni wyłączonej z ruchu, która zawęża w obecnej organizacji pasy ruchu do szerokości 2,75 m [zamiast standardowych 3-3,5 m - dop. red.] - dodaje Magdalena Kiljan, rzecznik Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Jak przekonują urzędnicy, takie rozwiązania pozwolą wymusić na kierowcach znaczne obniżenie prędkości jazdy. Jest to o tyle ważne, że ul. Obrońców Wybrzeża pokonuje ok. 22 tys. pojazdów w ciągu doby, a jednocześnie w jej bezpośrednim sąsiedztwie zamieszkuje kilka tysięcy gdańszczan - w tym w najdłuższym, ponad 800-metrowym falowcu.

Historia narodzin blokowisk i falowców


Słupki z lampami LED na Kartuskiej



Dodatkowe słupki zaplanowano także na ul. Kartuskiej w rejonie skrzyżowania z ul. Inżynierską. Dotychczas wybudowano tam azyl dla pieszych oraz wykonano nowe oznakowanie poziome. Teraz do tego wyposażenia dojdzie pięć słupków z solarnymi lampami LED, które mają zwrócić uwagę kierowców na istniejący azyl.

- Słupki będą posiadały osiem punktów świetlnych, a do ich pełnego naładowania wystarczą trzy godziny. Pozwolą one na 72 godziny pracy - wylicza Kiljan.

Progi zwalniające i separatory na Mickiewicza



Zupełnie inne rozwiązanie będzie wdrażane na ul. Mickiewicza. Tutaj przed przejściami dla pieszych na wysokości ul. Zbyszka z Bogdańca oraz Dubois i Mierosławskiego zostaną zamontowane wyspowe progi zwalniające.

Aby uniemożliwić ich omijanie torowiskiem tramwajowym, przewidziano podłużne separatory. Korekcie zostanie poddane też oznakowanie poziome.

Zniszczone separatory blokujące przed wjazdem na chodnik na ul. Klonowej. Zniszczone separatory blokujące przed wjazdem na chodnik na ul. Klonowej.

Dodatkowe progi zwalniające i separatory parkingowe



Ponadto - jak informują urzędnicy - progi zwalniające w najbliższych dniach będą montowane lub naprawiane na ulicach: Trakt św. Wojciecha, Czajkowskiego, Dmowskiego, Czermińskiego, Leszczynowa, Łódzka, Platynowa, Kampinoska, Smęgorzyńska, Bysewska, Jeleniogórska, Na Szańcach, Radarowa. Odtworzone mają być też separatory parkingowe na ul. Klonowej i Paganiniego.

Czytaj też:

Aktywiści chcą radykalnych zmian w prawie. Chodzi o pieszych



Miejsca

Opinie (229) 7 zablokowanych

  • Montuje się badziewne separatory

    i zdziwienie że są zniszczone.
    Robicie po taniości to macie efekt.

    • 4 1

  • Mieszkałem tam ponad dwa lata. WIdziałem setki razy wine pieszego nie rozgladajacego sie oraz kierowcy ktory jechał tam 70+. Uderzaja w znaki , wyprzedzaja drugim pasem - tragedia. Strach przechodzic tamtedy , dodatkowo ludzie uwielbiaja przechodzic tam nie na pasach zatem słupki powinny pomóc jednym i drugim w zachowaniu rozwagi.

    • 2 7

  • Kiedy przestaniecie Zmuszać kierowców, a zaczniecie im Umożliwiać? (1)

    • 11 4

    • Jak kierowcy zaczną respektować

      • 5 5

  • słupki ledowe niewidoczne

    słupki na kartuskiej przy inżynierskiej w ogóle nie są widoczne jadac od żukowa to widac dopiero jak sie je mija pomysł poroniony a przescie dla pieszych ciemne brak oswietlenia

    • 4 0

  • piesi

    Moim zdaniem zamiast robić kolejne spowalniacze, które niszczą zawieszenie samochodu powinno się umieścić światła z pomiarem prędkości wyhamowujące piratów drogowych. A na wszystkich przejściach przez jezdnię z dwoma pasami ruchu w jednym kierunku powinny być światła na życzenie. Na Elbląskiej w okresie zimowym kilkukrotnie byłem świadkiem ostrego hamowania pojazdów ponieważ jest tak ciemno z rana, że trudno zauważyć pieszego.

    • 4 2

  • Zapomnieliście o gwazdoblokach i zaporach

    tego zabrakło.

    • 7 0

  • w tym mieście auta stoją w korkach ,a jak jadą to 30km/h , za to rowerzyści pędzą po chodnikach (3)

    przejściach, ulicach, skwerach ,parkach , po ścieżkach rowerowych jak wariaci !!!
    Gdzie jest Policja ? Przecież za jazdę po chodniku, parku, czy przejściu są przewidziane mandaty !!

    • 15 10

    • (1)

      Poszukać ci filmów jak kierowcy jeżdżą po chodniku i przejściu, żeby zaparkować przed samym wejściem?

      • 6 0

      • Szukaj, szukaj.

        Przy okazji poszukaj chociaż jednego na którym rowerzysta zgodnie z przepisami przez przejście dla pieszych przeprowadza rower a nie przejeżdża.

        • 1 4

    • Takie przepisy.

      • 1 1

  • a nie można dla bezpieczeństwa jezdni budować w standardzie "śmieszek rowerowych" ?

    czyli co 20m krawężnik, przewężenie, wyjazd bez skrajni, ostry zakręt w lewo, zaraz zanim w prawo, barierka, słupek, przekładaniec z chodnikiem, przepychanie pojazdu po przejściu (bo ktoś zapomniał przejazdu wybudować). w ogóle można jezdnie budować jako wspólny ciąg pieszo-jezdny ( z pierwszeństwem dla pieszych). Ponoć doskonałe rozwiązanie i jakie bezpieczne. :D.
    Kto jest za?

    • 14 0

  • Działania edukacyjno prewencyjne.

    Tylko tak, mandaty nic nie dadzą. Fotoradary daja wiele ale... ITD nie ma kasy na radary, więc nie wystawią ich na drogach lokalnych. Policjantow też brak do kontroli prędkości. Radiowóz na ulicach niewiele. Przecież widać te wielkie braki kadrowe.

    • 6 0

  • Tak naprawdę to takie sztuczne przeszkody są niebezpieczne.

    Szczególnie dla kierowców jednośladów.

    • 10 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane