- 1 Masz interes? Zostaw kartkę (106 opinii)
- 2 Remont "Słoneczka". Będzie nowy wystrój (27 opinii)
- 3 Całe Trójmiasto w strefie zakażenia ASF (259 opinii)
- 4 Reforma ortografii wymusi zmiany w miastach (183 opinie)
- 5 Od soboty spore utrudnienia na A1 (65 opinii)
- 6 Lody Miś były serwowane na ruinach zamku (106 opinii)
Będzie bezpieczniej na przejściach dla pieszych w Gdańsku
Gdańsk wprowadza nowe elementy organizacji ruchu, które mają wymusić na kierowcach ograniczenie prędkości w obrębie przejść dla pieszych. Słupki ustawione wzdłuż jezdni, progi zwalniające oraz separatory uniemożliwiające omijanie przejść dla pieszych torowiskiem tramwajowym pojawią się do końca września m.in. na ul. Obrońców Wybrzeża, Mickiewicza oraz górnym odcinku ul. Kartuskiej.
- Jednocześnie wykonano również oznakowanie poziome w postaci powierzchni wyłączonej z ruchu, która zawęża w obecnej organizacji pasy ruchu do szerokości 2,75 m [zamiast standardowych 3-3,5 m - dop. red.] - dodaje Magdalena Kiljan, rzecznik Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Jak przekonują urzędnicy, takie rozwiązania pozwolą wymusić na kierowcach znaczne obniżenie prędkości jazdy. Jest to o tyle ważne, że ul. Obrońców Wybrzeża pokonuje ok. 22 tys. pojazdów w ciągu doby, a jednocześnie w jej bezpośrednim sąsiedztwie zamieszkuje kilka tysięcy gdańszczan - w tym w najdłuższym, ponad 800-metrowym falowcu.
Historia narodzin blokowisk i falowców
Słupki z lampami LED na Kartuskiej
Dodatkowe słupki zaplanowano także na ul. Kartuskiej w rejonie skrzyżowania z ul. Inżynierską. Dotychczas wybudowano tam azyl dla pieszych oraz wykonano nowe oznakowanie poziome. Teraz do tego wyposażenia dojdzie pięć słupków z solarnymi lampami LED, które mają zwrócić uwagę kierowców na istniejący azyl.
- Słupki będą posiadały osiem punktów świetlnych, a do ich pełnego naładowania wystarczą trzy godziny. Pozwolą one na 72 godziny pracy - wylicza Kiljan.
Progi zwalniające i separatory na Mickiewicza
Zupełnie inne rozwiązanie będzie wdrażane na ul. Mickiewicza. Tutaj przed przejściami dla pieszych na wysokości ul. Zbyszka z Bogdańca oraz Dubois i Mierosławskiego zostaną zamontowane wyspowe progi zwalniające.
Aby uniemożliwić ich omijanie torowiskiem tramwajowym, przewidziano podłużne separatory. Korekcie zostanie poddane też oznakowanie poziome.
Dodatkowe progi zwalniające i separatory parkingowe
Ponadto - jak informują urzędnicy - progi zwalniające w najbliższych dniach będą montowane lub naprawiane na ulicach: Trakt św. Wojciecha, Czajkowskiego, Dmowskiego, Czermińskiego, Leszczynowa, Łódzka, Platynowa, Kampinoska, Smęgorzyńska, Bysewska, Jeleniogórska, Na Szańcach, Radarowa. Odtworzone mają być też separatory parkingowe na ul. Klonowej i Paganiniego.
Czytaj też:
Aktywiści chcą radykalnych zmian w prawie. Chodzi o pieszych
Miejsca
Opinie (229) 7 zablokowanych
-
2019-09-25 14:03
Montuje się badziewne separatory
i zdziwienie że są zniszczone.
Robicie po taniości to macie efekt.- 4 1
-
2019-09-25 13:48
Mieszkałem tam ponad dwa lata. WIdziałem setki razy wine pieszego nie rozgladajacego sie oraz kierowcy ktory jechał tam 70+. Uderzaja w znaki , wyprzedzaja drugim pasem - tragedia. Strach przechodzic tamtedy , dodatkowo ludzie uwielbiaja przechodzic tam nie na pasach zatem słupki powinny pomóc jednym i drugim w zachowaniu rozwagi.
- 2 7
-
2019-09-25 12:11
Kiedy przestaniecie Zmuszać kierowców, a zaczniecie im Umożliwiać? (1)
- 11 4
-
2019-09-25 13:28
Jak kierowcy zaczną respektować
- 5 5
-
2019-09-25 13:25
słupki ledowe niewidoczne
słupki na kartuskiej przy inżynierskiej w ogóle nie są widoczne jadac od żukowa to widac dopiero jak sie je mija pomysł poroniony a przescie dla pieszych ciemne brak oswietlenia
- 4 0
-
2019-09-25 13:15
piesi
Moim zdaniem zamiast robić kolejne spowalniacze, które niszczą zawieszenie samochodu powinno się umieścić światła z pomiarem prędkości wyhamowujące piratów drogowych. A na wszystkich przejściach przez jezdnię z dwoma pasami ruchu w jednym kierunku powinny być światła na życzenie. Na Elbląskiej w okresie zimowym kilkukrotnie byłem świadkiem ostrego hamowania pojazdów ponieważ jest tak ciemno z rana, że trudno zauważyć pieszego.
- 4 2
-
2019-09-25 13:12
Zapomnieliście o gwazdoblokach i zaporach
tego zabrakło.
- 7 0
-
2019-09-25 11:42
w tym mieście auta stoją w korkach ,a jak jadą to 30km/h , za to rowerzyści pędzą po chodnikach (3)
przejściach, ulicach, skwerach ,parkach , po ścieżkach rowerowych jak wariaci !!!
Gdzie jest Policja ? Przecież za jazdę po chodniku, parku, czy przejściu są przewidziane mandaty !!- 15 10
-
2019-09-25 12:37
(1)
Poszukać ci filmów jak kierowcy jeżdżą po chodniku i przejściu, żeby zaparkować przed samym wejściem?
- 6 0
-
2019-09-25 13:12
Szukaj, szukaj.
Przy okazji poszukaj chociaż jednego na którym rowerzysta zgodnie z przepisami przez przejście dla pieszych przeprowadza rower a nie przejeżdża.
- 1 4
-
2019-09-25 12:52
Takie przepisy.
- 1 1
-
2019-09-25 12:56
a nie można dla bezpieczeństwa jezdni budować w standardzie "śmieszek rowerowych" ?
czyli co 20m krawężnik, przewężenie, wyjazd bez skrajni, ostry zakręt w lewo, zaraz zanim w prawo, barierka, słupek, przekładaniec z chodnikiem, przepychanie pojazdu po przejściu (bo ktoś zapomniał przejazdu wybudować). w ogóle można jezdnie budować jako wspólny ciąg pieszo-jezdny ( z pierwszeństwem dla pieszych). Ponoć doskonałe rozwiązanie i jakie bezpieczne. :D.
Kto jest za?- 14 0
-
2019-09-25 12:45
Działania edukacyjno prewencyjne.
Tylko tak, mandaty nic nie dadzą. Fotoradary daja wiele ale... ITD nie ma kasy na radary, więc nie wystawią ich na drogach lokalnych. Policjantow też brak do kontroli prędkości. Radiowóz na ulicach niewiele. Przecież widać te wielkie braki kadrowe.
- 6 0
-
2019-09-25 12:43
Tak naprawdę to takie sztuczne przeszkody są niebezpieczne.
Szczególnie dla kierowców jednośladów.
- 10 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.