• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kładka na Ołowiankę przejdzie prace serwisowe

Rafał Borowski
11 marca 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Liczniki czasu sposobem na "uciekającą kładkę"?
Czas otwierania, jak i zamykania przęsła zwodzonego wynosi 2 minuty. Czas otwierania, jak i zamykania przęsła zwodzonego wynosi 2 minuty.

Od wtorku do czwartku kładka na Ołowiankę nie będzie podnoszona dla żeglugi. Na szczęście to nie skutek awarii. Przez wspomniany okres zostanie przeprowadzony kompleksowy serwis jej układu hydraulicznego. Na czas prac obiekt będzie nadal dostępny dla pieszych.



Jak często korzystasz z kładki na Ołowiankę?

Przypomnijmy: kładka łącząca ul. Wartką na Głównym Mieście z wyspą Ołowianka została uroczyście otwarta w czerwcu 2017 r., a jej budowa pochłonęła ok. 7,6 mln zł.

Dzięki uchylnemu do góry przęsłu umożliwia ona swobodną żeglugę, a pieszym pozwala na poruszanie się między brzegami Motławy.

Przęsło unoszą dwa siłowniki hydrauliczne, które zostały sprowadzone z Holandii. W tym miejscu warto wspomnieć, że jest ono podnoszone tysiące razy w skali roku.

Oto garść statystyk:


  • w 2019 r. kładka na Ołowiankę była zwodzona 3144 razy,
  • w 2020 r. 2772 razy,
  • w 2021 r. 3204 razy.

Regeneracja układu hydraulicznego



Aby intensywnie eksploatowany mechanizm działał bez zarzutu, niezbędne są regularne prace serwisowe. Ich roczny koszt wynosi dokładnie 375 816 zł. Najbliższe tego typu prace zostaną przeprowadzone od wtorku do czwartku. Ich zakres obejmuje kompleksową regenerację układu hydraulicznego przęsła kładki.

Czytaj więcej: Zajrzyj do sterowni kładki na Ołowiankę

- Prace serwisowe na kładce rozpoczną się 15 marca o godz. 8 i trwać będą do 17 marca do godz. 17. W tym czasie przęsło nie będzie podnoszone dla żeglugi. Przez cały czas obiekt będzie dostępny dla pieszych. Serwis obejmował będzie wymianę przewodów układu hydraulicznego, wymianę oleju w agregacie, czyszczenie zbiornika, wymianę filtrów, przepompowanie oleju do wyczyszczonego zbiornika - wylicza Magdalena Kiljan, rzecznik prasowy Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.

Stały dozór techniczny kładki



Częstotliwość przeglądów kładki na Ołowiankę może być sporym zaskoczeniem dla laików. Przeglądy serwisowe, które obejmują ponad 200 różnego rodzaju czynności na wielu układach, dzielą się na następujące okresy: 14-dniowe, 30-dniowe, 60-dniowe, 180-dniowe, 360-dniowe, 720-dniowe oraz 5-letnie. Zaplanowany w najbliższych dniach serwis należy do ostatniej z podanych kategorii.

- Przeglądy 14-dniowe polegają głownie na kontroli wizualnej urządzenia i sprawdzeniu poprawności działania systemów. W pozostałych okresach zajmujemy się głównie sprawdzeniem poprawności działania poszczególnych urządzeń, wymianą elementów eksploatacyjnych, czyszczeniem urządzenia czy przeprowadzaniem pomiarów - uzupełnia Kiljan.
Długość kładki na Ołowiankę wynosi ok. 70 m. Na zdjęciu widok w kierunku ul. Wartkiej na Głównym Mieście. Długość kładki na Ołowiankę wynosi ok. 70 m. Na zdjęciu widok w kierunku ul. Wartkiej na Głównym Mieście.

Miejsca

Opinie (59) 4 zablokowane

  • korzystam codziennie (1)

    ale chyba wolę, jak podnosi się co pół godziny, jak w sezonie. Czasem przychodzisz zimą i stoi w górze, bo jakaś łajba za 5 minut ma przepłynąć i czekasz.

    • 9 0

    • mozesz w tym czasie psa wypuscic na spacer

      bedzie mial duzo czasu zeby obwachac tylek innego psa

      • 0 1

  • Potrzebna jest kładka nad martwą wisłą dla pieszych skoro tunel niedostępny!

    • 4 3

  • To ile tygodni będziemy bez kładki? (1)

    • 1 4

    • tygodni? artykuł czytać to się dowiesz

      • 4 0

  • Nowa kładka, bubel inżynieryjny albo... (3)

    Ciekawe, jak to było policzone, że po tak krótkim czasie potrzebne są tzw. "prace serwisowe"? Ciekawe, kto znajomy, wiadomo kogo, potrzebował przypływu kasy, czyniąc sobie z tego stałe źródło dochodu, tytułem "prac serwisowych"? To już kolejny przypadek dojenia kasy Miasta przez hugenot wie kogo, hugenot wie po co. Rydwan, kurs "Jak drzeć m*rdę", drzewa w donicach, nie działająca komunikacja, dziesiątki tysięcy wydane na jakiś z d*Py projekt pt. "Gdańsk Miastem Równości. Startuje miejska kampania społeczna" a teraz jeszcze spiep*zona kładka! Nie macie już dosyć, Gdańszczanie

    • 4 13

    • przegląd samochodu co ile lat się robi? (1)

      • 2 1

      • Pewnie w cale nie robi przeglądu i ciągnie się za nim czarna chmura, a olej leje na drogę.

        • 1 0

    • Wołanie na puszczy.

      Współczesny Gdańszczanin to stan umysłu i dzięki temu niektórzy mogą robić co chcą.

      • 0 0

  • Ale tragedia w tym miescie tunel awarie, kładka ni h...ja Pełowskie standarty

    • 4 6

  • (1)

    Gdzie są krytykanci kładki? Przecież miała być niepotrzebna, nikt nie miał z niej korzystać, a turyści uciekać, bo brzydka i zniszczy charakter miasta. A tymczasem jest absolutnym hitem i w dodatku za śmieszne pieniądze w porównaniu do zaspokojenia zachcianek kierofczyków na kolejne pasy ruchu i parkingi.

    • 8 5

    • Chyba jeszcze większym hitem ,stała się kładka przy Żurawiu

      Czasami ciężko przez nią przejść, bo ludzie stale robią na niej fotki.

      • 1 0

  • Tu płaczą że serwis trzeba przeprowadzić i to kosztowne a niektórym marzy się most zwodzony przy Zielonej Bramie . Utrzymanie takiego mostu to są dopiero koszty! Żeby był jakiś sens takiego zwodzonego mostu ale żadne tankowce tam wpływać nie będą

    • 2 2

  • Gdy jeszcze tam tak strasznie nie śmierdziało...

    • 1 1

  • A wizytówka miasta Złota Brama zabita płytami OSB, Gdansk pod rządami Oleksandry...opłakany (1)

    • 3 1

    • I trwa to już ponad rok

      zgadzam się z przedmówcą. Tragedia.

      • 0 0

  • 370 koła za serwis? w dwa dni

    To niezle ktoś przytuli kasy

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane