• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kładka na Ołowiankę przejdzie prace serwisowe

Rafał Borowski
11 marca 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Liczniki czasu sposobem na "uciekającą kładkę"?
Czas otwierania, jak i zamykania przęsła zwodzonego wynosi 2 minuty. Czas otwierania, jak i zamykania przęsła zwodzonego wynosi 2 minuty.

Od wtorku do czwartku kładka na Ołowiankę nie będzie podnoszona dla żeglugi. Na szczęście to nie skutek awarii. Przez wspomniany okres zostanie przeprowadzony kompleksowy serwis jej układu hydraulicznego. Na czas prac obiekt będzie nadal dostępny dla pieszych.



Jak często korzystasz z kładki na Ołowiankę?

Przypomnijmy: kładka łącząca ul. Wartką na Głównym Mieście z wyspą Ołowianka została uroczyście otwarta w czerwcu 2017 r., a jej budowa pochłonęła ok. 7,6 mln zł.

Dzięki uchylnemu do góry przęsłu umożliwia ona swobodną żeglugę, a pieszym pozwala na poruszanie się między brzegami Motławy.

Przęsło unoszą dwa siłowniki hydrauliczne, które zostały sprowadzone z Holandii. W tym miejscu warto wspomnieć, że jest ono podnoszone tysiące razy w skali roku.

Oto garść statystyk:


  • w 2019 r. kładka na Ołowiankę była zwodzona 3144 razy,
  • w 2020 r. 2772 razy,
  • w 2021 r. 3204 razy.

Regeneracja układu hydraulicznego



Aby intensywnie eksploatowany mechanizm działał bez zarzutu, niezbędne są regularne prace serwisowe. Ich roczny koszt wynosi dokładnie 375 816 zł. Najbliższe tego typu prace zostaną przeprowadzone od wtorku do czwartku. Ich zakres obejmuje kompleksową regenerację układu hydraulicznego przęsła kładki.

Czytaj więcej: Zajrzyj do sterowni kładki na Ołowiankę

- Prace serwisowe na kładce rozpoczną się 15 marca o godz. 8 i trwać będą do 17 marca do godz. 17. W tym czasie przęsło nie będzie podnoszone dla żeglugi. Przez cały czas obiekt będzie dostępny dla pieszych. Serwis obejmował będzie wymianę przewodów układu hydraulicznego, wymianę oleju w agregacie, czyszczenie zbiornika, wymianę filtrów, przepompowanie oleju do wyczyszczonego zbiornika - wylicza Magdalena Kiljan, rzecznik prasowy Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.

Stały dozór techniczny kładki



Częstotliwość przeglądów kładki na Ołowiankę może być sporym zaskoczeniem dla laików. Przeglądy serwisowe, które obejmują ponad 200 różnego rodzaju czynności na wielu układach, dzielą się na następujące okresy: 14-dniowe, 30-dniowe, 60-dniowe, 180-dniowe, 360-dniowe, 720-dniowe oraz 5-letnie. Zaplanowany w najbliższych dniach serwis należy do ostatniej z podanych kategorii.

- Przeglądy 14-dniowe polegają głownie na kontroli wizualnej urządzenia i sprawdzeniu poprawności działania systemów. W pozostałych okresach zajmujemy się głównie sprawdzeniem poprawności działania poszczególnych urządzeń, wymianą elementów eksploatacyjnych, czyszczeniem urządzenia czy przeprowadzaniem pomiarów - uzupełnia Kiljan.
Długość kładki na Ołowiankę wynosi ok. 70 m. Na zdjęciu widok w kierunku ul. Wartkiej na Głównym Mieście. Długość kładki na Ołowiankę wynosi ok. 70 m. Na zdjęciu widok w kierunku ul. Wartkiej na Głównym Mieście.

Miejsca

Opinie (59) 4 zablokowane

  • (4)

    W budynkach w windach też przeprowadzane są prace servisowe i konserwacyjne , takie są wymogi UDT

    • 16 1

    • Tutaj większość, nawet nie wie co to UDT, nie wiedzą co to Dozór techniczny

      Ci "eksperci" działają to na zasadzie, nie znam się, ale się wypowiem.
      Jak ktoś jest w temacie, to ma z nich niezłą bekę

      • 0 0

    • Prawda jest taka, ze trzeba sie wynosic powoli. (2)

      Australia, Kanada? Moze wystarczy za Berlin kto wie.. Inna sprawa, ze masa ludzi pomocy potrzebuje paliwo po 8.50 a ta kladka nikomu niepotrzebna. Wyrzucanie pieniedzy bo grupka osob nie moze sobie obejsc dookola?

      • 0 5

      • jedź

        do Kanady, tam nie serwisują tego typu urządzeń, będziesz spokojniejszy i szczęśliwszy.

        • 2 1

      • i z tego powodu chcesz wyjechać ? cóż każdy ma swój powód żeby zmienić miejsce pobytu na raj na ziemi...jedź o ile takie miejsca jest

        • 5 1

  • Gdy jeszcze tam tak strasznie nie śmierdziało...

    • 1 1

  • Podobno wykryli mikropęknięcia wokół spawów zawiasu głównego (4)

    co za tym idzie, kładka w każdej chwili może może się urwać i narobić bałaganu
    Ciemnocie wciskają, że przegląd okresowy. Przegląd okresowy nie wymaga unieruchomienia kładki i wykonywany jest na bieżąco, o czym w ogóle się nie informuje.

    • 5 32

    • Ja słyszałem, że znaleźli bombę termobaryczną, która miała przy najbliższej mgle zadziałać.

      Ten przegląd pięcioletni to ściema. Wiedzą to wszyscy internetowi specjaliści od wszystkiego.

      • 2 0

    • przegląd hydrauliczny z wymianą oleju i filtrów nie wymaga zatrzymania mechanizmu? (1)

      Jak się gdzieś zatrudnisz, to od razu daj BHP swojego posta, nie będą się męczyć z ustaleniem przyczyn wypadku

      • 7 2

      • Do tego kilkadziesiąt węży hydraulicznych

        • 1 0

    • a podobno mówisz ze jesteś normalny, ale pisz pisz

      • 11 1

  • Tu płaczą że serwis trzeba przeprowadzić i to kosztowne a niektórym marzy się most zwodzony przy Zielonej Bramie . Utrzymanie takiego mostu to są dopiero koszty! Żeby był jakiś sens takiego zwodzonego mostu ale żadne tankowce tam wpływać nie będą

    • 2 2

  • To ile tygodni będziemy bez kładki? (1)

    • 1 4

    • tygodni? artykuł czytać to się dowiesz

      • 4 0

  • Popytajcie pracownikow (1)

    Jak to wygląda od wewnatrz

    • 5 19

    • nie znam człowieka który to obsługuje

      • 0 0

  • Szkoda że tego typu kładki nie powstały wcześniej nie doszłoby do tragedii na promie. (2)

    Mało kto dziś pamięta że wcześniej na Motławie były promy linowe, jeden z nich zatonął.

    • 19 21

    • Strzał necelny (1)

      Promy linowe funkcjonowały doskonale przez wieki, zresztą do dziś działają na wielu polskich rzekach. Jeden wypadek spowodowany niedbalstwem / z alkoholem w tle / zdecydował o ich likwidacji na Motławie. Nawiasem mówiąc o włos nie doszło do poważnej katastrofy związanej z kładką / powód podobny /. Gdyby to odnieść do samolotów to już nie latał by żaden.

      • 21 4

      • ta lina to szczyt techniki w dzisiejszych czasach to już nie jest

        • 0 7

  • (2)

    Ładna jest. Wpasowuje się w zabudowe tej pięknej ceglastej kamieniczki...

    • 18 12

    • (1)

      Oraz filharmonii, bo ma kształt skrzypcowego smyczka, o czym niektórzy zapominają.

      • 2 2

      • Kwik Kacperka bezcenny dla tęczowego prezesa

        • 0 2

  • Ale tragedia w tym miescie tunel awarie, kładka ni h...ja Pełowskie standarty

    • 4 6

  • Tylko moim zadaniem. (1)

    Każdy tego typu serwis , każda budowa później serwisowana, powinna być bardziej szczegółowo opisana do wglądu publicznego przez różne typy dostarczania informacji w eterze. Co ile kosztowało!!! Bo coś tu jest "po za kontrolą"

    • 12 44

    • O, to, to!

      Dobrze Człowieku mówisz! Ciekawe, jak to było policzone, że po tak krótkim czasie potrzebne są tzw. "prace serwisowe"? Ciekawe, kto znajomy, wiadomo kogo potrzebował stałego przypływu kasy tytułem "prac serwisowych"?

      • 0 12

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane