• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kładka na Zaspie zostanie wyburzona

Maciej Korolczuk
19 lipca 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Za kilka lat kładka na Zaspie ma zniknąć. Obecna konstrukcja jest kłopotliwa dla pieszych, osób niepełnosprawnych czy rodziców z wózkami. Za kilka lat kładka na Zaspie ma zniknąć. Obecna konstrukcja jest kłopotliwa dla pieszych, osób niepełnosprawnych czy rodziców z wózkami.

Urzędnicy są zdecydowani wyburzyć kładkę na Zaspie zobacz na mapie Gdańska. Spośród trzech wariantów wybrano ten najbardziej radykalny, ale i najdroższy. Cały proces wyburzenia kładki i wybudowania czterech przejść dla pieszych w poziomie chodnika ma być rozłożony na kilka lat, by miasto udźwignęło go finansowo.



Czy to dobrze, że kładka na Zaspie zostanie wyburzona?

O planach gdańskich urzędników dotyczących wyburzenia przeskalowanej i szpecącej kładki dla pieszych informowaliśmy pod koniec ubiegłego roku. Wówczas pod uwagę brane były trzy koncepcje: częściowego wyburzenia kładki, całkowitego pozbycia się jej albo przekształcenia w ogrody, wzorem High Line, dawnej linii kolejowej w Nowym Jorku.

W ankiecie naszym czytelnikom najbardziej do gustu przypadł ten ostatni pomysł. Głos na niego oddało 34 procent osób.

Dziś już wiemy, że nie zostanie on zrealizowany, bo kładka nie dość, że musiałaby przejść gruntowny i kosztowny remont, to jeszcze jej konstrukcja musiałaby być dodatkowo wzmocniona, by móc tam zasadzić drzewa, krzewy i ustawić na niej meble miejskie.

Jak może wyglądać przejście w poziomie chodników nad łącznicami al. Jana Pawła II z Rzeczypospolitej. Jak może wyglądać przejście w poziomie chodników nad łącznicami al. Jana Pawła II z Rzeczypospolitej.
W ostatnich miesiącach nad koncepcją zmian na kładce pracowało więc biuro projektowo-konsultingowe Pont Projekt z Gdańska. Pod uwagę brano głównie albo częściowe, albo całkowite rozebranie kładki i wybudowanie na nasypach czterech przejść dla pieszych (dostępnych także rowerzystom) w poziomie istniejących chodników. Oba warianty są kosztowne i na ich realizację potrzeba czasu. Nawet kilku lat.

Wyburzanie kładki podzielone na etapy



- Zdecydowaliśmy się na wariant zakładający całkowite wyburzenie kładki - mówi Mieczysław Kotłowski, dyrektor Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni. - W środę odbyła się pierwsza rada techniczna, w skład której weszli nasi inżynierowie, specjaliści od ruchu, "mostowcy" i projektanci. Zdecydowaliśmy, że nie ma sensu dalej utrzymywać kładki w obecnym kształcie. Problem w tym, że jej całkowite wyburzenie i wybudowanie czterech przejść przerzuconych nad jezdnią, ale w poziomie chodnika, jest kosztowne. Trzeba więc całą operację podzielić na etapy, by miasto mogło te wydatki uwzględnić w budżecie.
Teraz urzędnicy będą potrzebować kilka tygodni, a może miesięcy na przygotowanie etapowania inwestycji. W pierwszym roku ma zniknąć część kładki i powstać pierwsze przejście na nasypie. Cała operacja ma potrwać kilka lat. O kosztach na razie trudno mówić. Mają zostać oszacowane w najbliższym czasie.

Najpierw wymiana schodów



Zanim kładka przejdzie gruntowną metamorfozę, urzędnicy chcą, a w zasadzie muszą doprowadzić do stanu używalności prowadzące na nią schody. A te znajdują się obecnie w fatalnym stanie technicznym i stanowią zagrożenie dla pieszych. Stopnie są wyeksploatowane, konstrukcja jest przerdzewiała i zdekompletowana. Przedmiotem ogłoszonego właśnie przetargu jest demontaż i wykonanie nowych schodów wejściowych na kładkę od strony ul. Zbigniewa Burzyńskiego oraz od strony Parku im. Jana Pawła II.

Zamówienie podzielono na dwa etapy. W pierwszym wykonawca będzie miał 12 tygodni na wykonanie jednych schodów. Następnie prace zostaną przeprowadzone na schodach nr 2 (wykonawca będzie miał na to ok. 20 tygodni). Wykonawcę remontu schodów poznamy pod koniec lipca. Umowa ma zostać podpisana do końca sierpnia. Remont ruszy po wakacjach. Nowe schody mają być gotowe wiosną 2019 r.

Opinie (730) ponad 10 zablokowanych

  • Projektant tego węzła powinien zgnić w pierdlu

    razem z tym, kto wydał pozwolenie na budowę

    • 9 15

  • Budyniu buduj swoje mieszkania , a kładki zburzyć , i dwa mieszkania dla Budyńka gotowe w ich miejsce

    • 17 6

  • Przejście w poziomie chodników? A co z aleją Rzeczpospolitej? (1)

    Jak niby można zrobić przejście w poziomie chodników nad Rzeczpospolitej, które nie byłoby kolejną kładką?

    • 14 4

    • Roz***yć wszystko!

      • 1 1

  • Całe skrzyżowanie trzeba przebudować

    Najlepiej byłoby przebudować całe skrzyżowanie. Nie rozumiem po co dwupoziomowe skrzyżowanie kolizyjne.

    • 11 3

  • Najdroższy, najbardziej radykalny i najbardziej zmniejszający bezpieczeństwo wariant dla pieszych. Zniknie symbol zaspy.

    • 16 8

  • Bardzo dobrze, likwidować te kładki i tunele (9)

    Razem z tym zlikwidować ten węzeł autostradowy z al. JP2, zwęzić, prędkość ograniczyć do max 50kmh. W tym mieście jest za dużo samochodów, czas się przesiąść na środki komunikacji zapewniające większą przepustowość.

    A gdzie się podzieją kierowcy? To już jest ich problem.

    ps. Aha, ojej, "będziemy zabijać pieszych" . Jak zaczniecie patrzeć przed siebie a nie w telefon to nie będziecie.

    • 16 31

    • (3)

      Zkm w gdansku i wieksza przepustowosc to mnie rozbawiles hehehehe

      • 9 2

      • hehehehe policz sobie pasażerów na godzinę (2)

        hehehehe, a jednak nie hehe

        • 3 2

        • No i ?
          Bo dziś brakuje autobusów, torowisk, tramwajów, kierowców autobusów, wspólnego biletu itd., itd

          • 3 2

        • Ty mowisz o teorii a nie gdanskiej rzeczywistosci. Jedz na poludnie gdanska to zobaczysz

          • 1 1

    • (3)

      Na co sie przesiąść? Na jaka komunikację miejską - czy chodzi Tobie o tą stojącą w korkach?

      • 10 2

      • Przypomnijmy jeszcze raz, kto powoduje te korki? (1)

        • 3 3

        • Ci co blokują rozwój min. komunikacji miejskiej - tramwaj do Piecek, tramwaj na Nowej Abrahama, tramwaj na Drodze Zielonej etc.

          Do korków dokładają sie zwolennicy przejść naziemnych

          • 5 2

      • na rower lub jego pochodne

        na SKM, na tramwaj na wydzielonym torowisku lub na kombinacje powyższych.

        Od listopada rower metropolitalny wspomagany elektrycznie

        • 0 3

    • Trzeba bylo kretynie tunelu tam nie budować a pozniej sie dziwic ze ruch w tej okolicy duzy i jezdnie 2 pasmowe

      • 1 2

  • Zastąpienie kładki przejściami?

    Św. Przepustowość was pokarze.

    • 9 6

  • Panie Januszu, noga z gazu.

    • 6 6

  • Tylko po co

    Tylko po co aż 4 kładki???
    Z tego co wiem ,to ruch pieszy nie jest tam aż tak ogromny aby budować 4 kładki. No chyba, że jedna piesza do morza druga piesza z morza trzecia rowerowa do morza, czwarta rowerowa z morza. No to wtedy jak najbardziej ok.
    Można by też opcjonalnie przepuszczać marsze poparcia dla aktualnego włodarza niejakiego Budynia - oczywiście do morza lub też z kierunku morza dla kandydujących niejakich Galaretki i Puddinga.

    • 4 6

  • Program Cela+ dla budynia!!

    • 13 6

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane