- 1 Masz interes? Zostaw kartkę (42 opinie)
- 2 Całe Trójmiasto w strefie zakażenia ASF (255 opinii)
- 3 Reforma ortografii wymusi zmiany w miastach (124 opinie)
- 4 Od soboty spore utrudnienia na A1 (56 opinii)
- 5 Lody Miś były serwowane na ruinach zamku (80 opinii)
- 6 Wojsko oferuje 6 tys. zł za wspólne wakacje (331 opinii)
Kłopoty po otwarciu Nowej Słowackiego. OHL przejmie kontrakt Hydrobudowy?
Mieszkańcy i przedsiębiorcy z górnego Wrzeszcza nalegają, by drogowcy połączyli ulice Chrzanowskiego i "starą" Słowackiego. Drogowcy proszą o cierpliwość i obiecują zrobić to za miesiąc. Tymczasem Hydrobudowa Polska budująca wrzeszczański odcinek Trasy Słowackiego wystąpiła o ogłoszenie upadłości układowej. Czy OHL przejmie jej kontrakt?
Film nagrany chwilę po otwarciu 1,5-kilometrowego odcinka ul. Nowej Słowackiego.
Jednak otwarcie tylko części, spośród całej 3,3-kilometrowej Trasy Słowackiego wiodącej przez Wrzeszcz, ulicy wywołało ogromne perturbacje w ruchu, ponieważ drogowcy podjęli decyzję o odcięciu tzw. starej Słowackiego od ul. Chrzanowskiego i od al. Grunwaldzkiej. To skazało mieszkańców części Wrzeszcza i Strzyży na objazdy.
- To oburzające lekceważenie właścicieli i użytkowników pawilonu handlowego przy ul. Słowackiego 37 oraz mieszkańców okolicznych domów. Od ponad 20 lat prowadzę tutaj działalność. Pogodziłam się z faktem, że po przebudowie ten odcinek będzie jednokierunkowy, a ulica otrzyma status podrzędnej. Ale ani mnie, ani współużytkownikom pawilonu nie przyszło do głowy, że ktoś wpadnie na pomysł, żeby ten odcinek jezdni był tak bezmyślnie odcięty od miasta - denerwuje się Małgorzata Bartoszewska, nasza czytelniczka.
Te zastrzeżenia przekazaliśmy inwestorowi, czyli miejskiej spółce GIK. Ten zapewnia, że taka organizacja ruchu potrwa około miesiąca.
- Stara jezdnia Słowackiego jest chwilowo "ślepa", bo generalny wykonawca inwestycji chce przystąpić do przebudowy skrzyżowania dotychczasowej ul. Słowackiego z ul. Chrzanowskiego. Te prace wymagają takiej właśnie organizacji ruchu - zapewnia Aleksandra Jonczyk z zespołu prasowego miejskiej spółki GIK.
Generalny wykonawca wrzeszczańskiego odcinka Trasy Słowackiego, czyli firma Hydrobudowa Polska, wystąpił w poniedziałek z wnioskiem o upadłość z możliwością zawarcia układu z wierzycielami. Podobnie postąpiła jej spółka matka, czyli PBG. Akcje obu firm gwałtownie zanurkowały na Warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych.
Co dalej z praktycznie przerwaną kilka tygodni temu budową Trasy Słowackiego?
Na pewno nie będzie rozwiązania kontraktu, choć w wielu przypadkach postawienie jednego z partnerów w stan upadłości pozwoliłoby na taki krok. - Sytuacja jest trudna, ale nie najgorsza. Czekamy na wyrok sądu. Trzeba tu podkreślić, że wykonawcą jest konsorcjum firm, a lider i jego partnerzy odpowiadają solidarnie za dokończenie budowy. W konsorcjum jest firma OHL, która mogłaby dokończyć inwestycję - mówi prezes spółki GIK, Ryszard Trykosko.
Szef GIK przekonuje, że do zrobienia zostało niewiele. - Najtrudniejsze roboty, czyli przebudowa sieci i montaż konstrukcji nośnych wiaduktów, zakończyły się. Teraz pozostają do wykonania montaż i prace przy zieleni. Jeśli nic się nie wydarzy w najbliższym czasie, nie powinno być opóźnienia w realizacji inwestycji - zapowiada Trykosko.
Dla przeciętnego gdańszczanina do zrobienia zostało jeszcze sporo. Trzeba zbudować fragment ul. Słowackiego od ronda z ul. Partyzantów do wiaduktu nad al. Grunwaldzką, zainstalować ekrany dźwiękochłonne na całej długości Trasy, połączyć wiadukt nad koleją z estakadą i odcinkiem Trasy Słowackiego po drugiej stronie torów oraz ukończyć przebudowę fragmentu ul. Kościuszki.
Z naszych informacji wynika, że wejście OHL na budowę we Wrzeszczu jest niemal przesądzone. Przedstawiciel hiszpańskiej firmy był już w Gdańsku i zaproponował podwykonawcom - wierzycielom Hydrobudowy - pokrycie połowy zobowiązań, jakie powstały w czasie pracy dla chwiejącego się finansowo budowlanego giganta.
Zobacz kronikę budowy Trasy Słowackiego. Film promocyjny miejskiej spółki GIK.
Odcinek miejski - od ronda de la Salle do al. Rzeczypospolitej . Długość: 3,35 km. Termin oddania: koniec 2012 r., przejezdność: maj 2012 r. Wykonawca: Hydrobudowa Polska. Budżet: 159 mln zł.
Droga Zielona - od al. Hallera do ul. Marynarki Polskiej . Długość: 2,1 km. Termin oddania: koniec 2012 r. Wykonawca: Budimex. Budżet: 135 mln.
Odcinek tunelowy - od ul. Marynarki Polskiej do ul. Ku Ujściu . Długość: 2,4 km. Termin oddania: październik 2014 r. Wykonawca: Obrascon Huarte Lain. Budżet: 885 mln zł.
Miejsca
Opinie (328) ponad 10 zablokowanych
-
2012-06-06 12:07
Hdrobudowa pręzna polska firma!!!!!!!Czy dlatego,że jest polska musi zniknąć? COZ TA POLSKĄ?
- 3 1
-
2012-06-06 10:37
Dziwnym trafem (2)
Wszystkie inwestycje prowadzone przez GIK kończą się katastrofą
Może niech GIK zajmie się produkcja puszek do napojów a ktoś odpowiedzialny przejmie miejskie inwestycje- 9 4
-
2012-06-06 10:53
które ? (1)
Na razie skończyli tylko trasę W-Z i o tym jest cicho.Sam korzystam i jest doskonale.
- 3 1
-
2012-06-06 12:03
może Prezes jest Jonaszem
- 1 0
-
2012-06-06 12:01
co za debilne rozwiązanie, dzisiaj na Słowackiego stałem 40 minut. Dziekuję wam partaczom z GIK
- 8 3
-
2012-06-06 11:32
wina Tuska (1)
Najtańszy wygrywa i to sa skutki.
- 8 3
-
2012-06-06 11:56
dziwne, wybrali najtańszego, a wyszło najdrożej
- 2 0
-
2012-06-06 11:56
Brak polaczenia Slowackiego z Chrzanowskiego
Dziś jechałem do pracy godzinę stojąc w korku na "Nowej Słowackiego". Rozplanowanie polączenia Slowackiego z Chrzanowskiego to tragedia. Musze jechać 2 km w gore starego Słowackiego i powrotem nowego żeby wjechać w ulice która praktycznie przechodzi mi pod klatka. Ktoś kto projektował ta ulice najwidoczniej mial cos mocno z glowa nie tak.
- 15 2
-
2012-06-06 11:22
Pproste rozwiązanie za trudne dla głupców
Skoro nie można uruchomić skrzyżowania Starej Słowackiego z Chrzanowskiego , to można ZROBIĆ Z REJMONTA DWUKIERUNKOWĄ - tam zawsze były dwa pasy ruchu, tylko, że do tej pory, w jednym kierunku.
Teraz ze Starej Słowackiego można wyjechać tylko na wysokości ul. Trawki - to absurd!!! Rano korek na Nowej S. zaczyna się już od Trawki, z czego większość aut korkuje się, próbując zjechać właśnie na Chrzanowskigo - czy dyrekcja dróg o tym pomyslała? Nie widzą problemu? Do zwolnienia razem z Prezydentem Miasta!!!- 10 4
-
2012-06-06 11:19
to prawda
po całym Gdańsku jeździ się coraz lepiej.
- 5 6
-
2012-06-06 10:45
Po co tyle jadu? (1)
W Gdańsku jest taki prezydent jaki został wybrany, przestańcie tak kąsać. Widocznie gdanszczanie uwielbiają jak ktoś ma ich w du...e
- 5 4
-
2012-06-06 11:16
a na wyborach byłeś?
- 3 0
-
2012-06-06 10:05
generalnie sie poprawiło! (7)
Raz tylko utkwiłam w korku, i była to, o dziwo, niedziela, ale zapewne korek został stworzony przez tych, co muszą do kościoła wjechać samochodem.
Podziękowania dla Wykonawców!- 7 4
-
2012-06-06 10:43
(2)
chyba nocami jeździsz
- 1 1
-
2012-06-06 10:56
(1)
Nie, w dzień powszedni w godzinach szczytu.
- 2 2
-
2012-06-06 11:15
mi też zarzucali, że z południa do centrum o świcie jeżdżę bo niemożliwe jest żeby havla komuś ułatwiła życie ;)
- 4 1
-
2012-06-06 10:31
A dla czego akurat do kościoła, koleżanko komunistko? (3)
Boli cie, że nie możesz wysłać do więzienia tych, co nie lubisz?
Won do Rosji - tam czekają na takich jak ty.- 2 3
-
2012-06-06 11:01
do Stefana! (1)
Bardzo zadowolonej mieszkance chodziło zapewne o to, że w niedzielę porządny człowiek idzie właśnie do kościoła. Tylko dlaczego zaraz musi tam jechać (a czasem rzeczywiście wjechać) samochodem?? Stefan, nie siej zamętu, komunizmem tu wcale nie zawiało!
- 5 1
-
2012-06-06 11:14
dziękuje :)
- 0 0
-
2012-06-06 10:40
pieniacz
Po pierwsze, nie jestem twoja koleżanką. Tych poszukaj sobie w nkwd.
Po drugie, jeżeli do kościoła musisz wjechać samochodem, (brzuch za cięzki?) , i wszystkich dookoła wysyłasz do Rosji, to zaświeć przykładem i wróc tam sam.
Ty pewnie z tych pieniaczy, co w CV wpisują katolik, żeby później zaskarżyć pracodawcę o nietolerancję, bo kwalifikacje masz słabe? Każdy sposób dobry:P- 4 2
-
2012-06-06 10:04
A co z tunelem z Budyniu?? (2)
Najkorzystniejszą ofertę na budowę tunelu pod Martwą Wisłą złożyło konsorcjum firm:
Hydrobudowa Polska,
PBG i
Aprivia.
wszystkie 3 powyższe ogłosiły bankructwo.
Budyń to Jonasz jakiś czy co?- 11 2
-
2012-06-06 10:43
prawda, święta prawda i guano prawda (1)
tutaj jest ta ostatnia. Liderem na tunelu jest hiszpański OHL
- 2 2
-
2012-06-06 11:13
a Hydrobudowa Polska, PBG i Aprivia to tylko gapie
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.