• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kłopoty po otwarciu Nowej Słowackiego. OHL przejmie kontrakt Hydrobudowy?

Maciej Naskręt
6 czerwca 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Skrzyżowanie ulic: Nowej Słowackiego, Chrzanowskiego i Partyzantów w Gdańsku. Skrzyżowanie ulic: Nowej Słowackiego, Chrzanowskiego i Partyzantów w Gdańsku.

Mieszkańcy i przedsiębiorcy z górnego Wrzeszcza nalegają, by drogowcy połączyli ulice Chrzanowskiego i "starą" Słowackiego. Drogowcy proszą o cierpliwość i obiecują zrobić to za miesiąc. Tymczasem Hydrobudowa Polska budująca wrzeszczański odcinek Trasy Słowackiego wystąpiła o ogłoszenie upadłości układowej. Czy OHL przejmie jej kontrakt?



Film nagrany chwilę po otwarciu 1,5-kilometrowego odcinka ul. Nowej Słowackiego.

Od minionego piątku kierowcy mogą już jeździć Trasą Słowackiego zobacz na mapie Gdańska między rondem im. Jana de la Salle zobacz na mapie Gdańska a skrzyżowaniem z ul. Chrzanowskiego i ul. Partyzantów. zobacz na mapie Gdańska 1,5-kilometrowy i dwujezdniowy fragment drogi był niezbędny dla zapewnienia dogodnego dojazdu kibiców i oficjeli z lotniska do stadionu podczas meczów Euro.

Jednak otwarcie tylko części, spośród całej 3,3-kilometrowej Trasy Słowackiego wiodącej przez Wrzeszcz, ulicy wywołało ogromne perturbacje w ruchu, ponieważ drogowcy podjęli decyzję o odcięciu tzw. starej Słowackiego zobacz na mapie Gdańska od ul. Chrzanowskiego zobacz na mapie Gdańska i od al. Grunwaldzkiej. To skazało mieszkańców części Wrzeszcza i Strzyży na objazdy.

Organizacja ruchu, która obowiązuje od chwili otwarcia 1,5-kilometrowego odcinka Trasy Słowackiego. Organizacja ruchu, która obowiązuje od chwili otwarcia 1,5-kilometrowego odcinka Trasy Słowackiego.
- To oburzające lekceważenie właścicieli i użytkowników pawilonu handlowego przy ul. Słowackiego 37 zobacz na mapie Gdańska oraz mieszkańców okolicznych domów. Od ponad 20 lat prowadzę tutaj działalność. Pogodziłam się z faktem, że po przebudowie ten odcinek będzie jednokierunkowy, a ulica otrzyma status podrzędnej. Ale ani mnie, ani współużytkownikom pawilonu nie przyszło do głowy, że ktoś wpadnie na pomysł, żeby ten odcinek jezdni był tak bezmyślnie odcięty od miasta - denerwuje się Małgorzata Bartoszewska, nasza czytelniczka.

Te zastrzeżenia przekazaliśmy inwestorowi, czyli miejskiej spółce GIK. Ten zapewnia, że taka organizacja ruchu potrwa około miesiąca.

- Stara jezdnia Słowackiego jest chwilowo "ślepa", bo generalny wykonawca inwestycji chce przystąpić do przebudowy skrzyżowania dotychczasowej ul. Słowackiego z ul. Chrzanowskiego. Te prace wymagają takiej właśnie organizacji ruchu - zapewnia Aleksandra Jonczyk z zespołu prasowego miejskiej spółki GIK.

Czy nowy odcinek Trasy Słowackiego ułatwia poruszanie się po Wrzeszczu?

Hydrobudowa Polska z wnioskiem o upadłość

Generalny wykonawca wrzeszczańskiego odcinka Trasy Słowackiego, czyli firma Hydrobudowa Polska, wystąpił w poniedziałek z wnioskiem o upadłość z możliwością zawarcia układu z wierzycielami. Podobnie postąpiła jej spółka matka, czyli PBG. Akcje obu firm gwałtownie zanurkowały na Warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych.

Co dalej z praktycznie przerwaną kilka tygodni temu budową Trasy Słowackiego?

Na pewno nie będzie rozwiązania kontraktu, choć w wielu przypadkach postawienie jednego z partnerów w stan upadłości pozwoliłoby na taki krok. - Sytuacja jest trudna, ale nie najgorsza. Czekamy na wyrok sądu. Trzeba tu podkreślić, że wykonawcą jest konsorcjum firm, a lider i jego partnerzy odpowiadają solidarnie za dokończenie budowy. W konsorcjum jest firma OHL, która mogłaby dokończyć inwestycję - mówi prezes spółki GIK, Ryszard Trykosko.

Szef GIK przekonuje, że do zrobienia zostało niewiele. - Najtrudniejsze roboty, czyli przebudowa sieci i montaż konstrukcji nośnych wiaduktów, zakończyły się. Teraz pozostają do wykonania montaż i prace przy zieleni. Jeśli nic się nie wydarzy w najbliższym czasie, nie powinno być opóźnienia w realizacji inwestycji - zapowiada Trykosko.

Dla przeciętnego gdańszczanina do zrobienia zostało jeszcze sporo. Trzeba zbudować fragment ul. Słowackiego od ronda z ul. Partyzantów do wiaduktu nad al. Grunwaldzką, zainstalować ekrany dźwiękochłonne na całej długości Trasy, połączyć wiadukt nad koleją z estakadą i odcinkiem Trasy Słowackiego po drugiej stronie torów oraz ukończyć przebudowę fragmentu ul. Kościuszki.

Z naszych informacji wynika, że wejście OHL na budowę we Wrzeszczu jest niemal przesądzone. Przedstawiciel hiszpańskiej firmy był już w Gdańsku i zaproponował podwykonawcom - wierzycielom Hydrobudowy - pokrycie połowy zobowiązań, jakie powstały w czasie pracy dla chwiejącego się finansowo budowlanego giganta.

Zobacz kronikę budowy Trasy Słowackiego. Film promocyjny miejskiej spółki GIK.



Prace przy rozbudowie Trasy Słowackiego Odcinek lotniskowy - od ul. Spadochroniarzy zobacz na mapie Gdańska do ul. Budowlanych zobacz na mapie Gdańska. Długość: 2,8 km. Termin oddania: koniec października 2011 r. Zakończenie prac: grudzień 2011 r. Wykonawca: Wakoz. Budżet: 31 mln zł.

Odcinek miejski - od ronda de la Salle zobacz na mapie Gdańska do al. Rzeczypospolitej zobacz na mapie Gdańska. Długość: 3,35 km. Termin oddania: koniec 2012 r., przejezdność: maj 2012 r. Wykonawca: Hydrobudowa Polska. Budżet: 159 mln zł.

Droga Zielona - od al. Hallera zobacz na mapie Gdańska do ul. Marynarki Polskiej zobacz na mapie Gdańska. Długość: 2,1 km. Termin oddania: koniec 2012 r. Wykonawca: Budimex. Budżet: 135 mln.

Odcinek tunelowy - od ul. Marynarki Polskiej zobacz na mapie Gdańska do ul. Ku Ujściu zobacz na mapie Gdańska. Długość: 2,4 km. Termin oddania: październik 2014 r. Wykonawca: Obrascon Huarte Lain. Budżet: 885 mln zł.

Miejsca

Opinie (328) ponad 10 zablokowanych

  • Hdrobudowa pręzna polska firma!!!!!!!Czy dlatego,że jest polska musi zniknąć? COZ TA POLSKĄ?

    • 3 1

  • Dziwnym trafem (2)

    Wszystkie inwestycje prowadzone przez GIK kończą się katastrofą
    Może niech GIK zajmie się produkcja puszek do napojów a ktoś odpowiedzialny przejmie miejskie inwestycje

    • 9 4

    • które ? (1)

      Na razie skończyli tylko trasę W-Z i o tym jest cicho.Sam korzystam i jest doskonale.

      • 3 1

      • może Prezes jest Jonaszem

        • 1 0

  • co za debilne rozwiązanie, dzisiaj na Słowackiego stałem 40 minut. Dziekuję wam partaczom z GIK

    • 8 3

  • wina Tuska (1)

    Najtańszy wygrywa i to sa skutki.

    • 8 3

    • dziwne, wybrali najtańszego, a wyszło najdrożej

      • 2 0

  • Brak polaczenia Slowackiego z Chrzanowskiego

    Dziś jechałem do pracy godzinę stojąc w korku na "Nowej Słowackiego". Rozplanowanie polączenia Slowackiego z Chrzanowskiego to tragedia. Musze jechać 2 km w gore starego Słowackiego i powrotem nowego żeby wjechać w ulice która praktycznie przechodzi mi pod klatka. Ktoś kto projektował ta ulice najwidoczniej mial cos mocno z glowa nie tak.

    • 15 2

  • Pproste rozwiązanie za trudne dla głupców

    Skoro nie można uruchomić skrzyżowania Starej Słowackiego z Chrzanowskiego , to można ZROBIĆ Z REJMONTA DWUKIERUNKOWĄ - tam zawsze były dwa pasy ruchu, tylko, że do tej pory, w jednym kierunku.
    Teraz ze Starej Słowackiego można wyjechać tylko na wysokości ul. Trawki - to absurd!!! Rano korek na Nowej S. zaczyna się już od Trawki, z czego większość aut korkuje się, próbując zjechać właśnie na Chrzanowskigo - czy dyrekcja dróg o tym pomyslała? Nie widzą problemu? Do zwolnienia razem z Prezydentem Miasta!!!

    • 10 4

  • to prawda

    po całym Gdańsku jeździ się coraz lepiej.

    • 5 6

  • Po co tyle jadu? (1)

    W Gdańsku jest taki prezydent jaki został wybrany, przestańcie tak kąsać. Widocznie gdanszczanie uwielbiają jak ktoś ma ich w du...e

    • 5 4

    • a na wyborach byłeś?

      • 3 0

  • generalnie sie poprawiło! (7)

    Raz tylko utkwiłam w korku, i była to, o dziwo, niedziela, ale zapewne korek został stworzony przez tych, co muszą do kościoła wjechać samochodem.

    Podziękowania dla Wykonawców!

    • 7 4

    • (2)

      chyba nocami jeździsz

      • 1 1

      • (1)

        Nie, w dzień powszedni w godzinach szczytu.

        • 2 2

        • mi też zarzucali, że z południa do centrum o świcie jeżdżę bo niemożliwe jest żeby havla komuś ułatwiła życie ;)

          • 4 1

    • A dla czego akurat do kościoła, koleżanko komunistko? (3)

      Boli cie, że nie możesz wysłać do więzienia tych, co nie lubisz?
      Won do Rosji - tam czekają na takich jak ty.

      • 2 3

      • do Stefana! (1)

        Bardzo zadowolonej mieszkance chodziło zapewne o to, że w niedzielę porządny człowiek idzie właśnie do kościoła. Tylko dlaczego zaraz musi tam jechać (a czasem rzeczywiście wjechać) samochodem?? Stefan, nie siej zamętu, komunizmem tu wcale nie zawiało!

        • 5 1

        • dziękuje :)

          • 0 0

      • pieniacz

        Po pierwsze, nie jestem twoja koleżanką. Tych poszukaj sobie w nkwd.

        Po drugie, jeżeli do kościoła musisz wjechać samochodem, (brzuch za cięzki?) , i wszystkich dookoła wysyłasz do Rosji, to zaświeć przykładem i wróc tam sam.

        Ty pewnie z tych pieniaczy, co w CV wpisują katolik, żeby później zaskarżyć pracodawcę o nietolerancję, bo kwalifikacje masz słabe? Każdy sposób dobry:P

        • 4 2

  • A co z tunelem z Budyniu?? (2)

    Najkorzystniejszą ofertę na budowę tunelu pod Martwą Wisłą złożyło konsorcjum firm:
    Hydrobudowa Polska,
    PBG i
    Aprivia.

    wszystkie 3 powyższe ogłosiły bankructwo.

    Budyń to Jonasz jakiś czy co?

    • 11 2

    • prawda, święta prawda i guano prawda (1)

      tutaj jest ta ostatnia. Liderem na tunelu jest hiszpański OHL

      • 2 2

      • a Hydrobudowa Polska, PBG i Aprivia to tylko gapie

        • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane