- 1 Masz interes? Zostaw kartkę (37 opinii)
- 2 Całe Trójmiasto w strefie zakażenia ASF (254 opinie)
- 3 Reforma ortografii wymusi zmiany w miastach (120 opinii)
- 4 Od soboty spore utrudnienia na A1 (56 opinii)
- 5 Lody Miś były serwowane na ruinach zamku (76 opinii)
- 6 Wojsko oferuje 6 tys. zł za wspólne wakacje (326 opinii)
Kłopoty po otwarciu Nowej Słowackiego. OHL przejmie kontrakt Hydrobudowy?
Mieszkańcy i przedsiębiorcy z górnego Wrzeszcza nalegają, by drogowcy połączyli ulice Chrzanowskiego i "starą" Słowackiego. Drogowcy proszą o cierpliwość i obiecują zrobić to za miesiąc. Tymczasem Hydrobudowa Polska budująca wrzeszczański odcinek Trasy Słowackiego wystąpiła o ogłoszenie upadłości układowej. Czy OHL przejmie jej kontrakt?
Film nagrany chwilę po otwarciu 1,5-kilometrowego odcinka ul. Nowej Słowackiego.
Jednak otwarcie tylko części, spośród całej 3,3-kilometrowej Trasy Słowackiego wiodącej przez Wrzeszcz, ulicy wywołało ogromne perturbacje w ruchu, ponieważ drogowcy podjęli decyzję o odcięciu tzw. starej Słowackiego od ul. Chrzanowskiego i od al. Grunwaldzkiej. To skazało mieszkańców części Wrzeszcza i Strzyży na objazdy.
- To oburzające lekceważenie właścicieli i użytkowników pawilonu handlowego przy ul. Słowackiego 37 oraz mieszkańców okolicznych domów. Od ponad 20 lat prowadzę tutaj działalność. Pogodziłam się z faktem, że po przebudowie ten odcinek będzie jednokierunkowy, a ulica otrzyma status podrzędnej. Ale ani mnie, ani współużytkownikom pawilonu nie przyszło do głowy, że ktoś wpadnie na pomysł, żeby ten odcinek jezdni był tak bezmyślnie odcięty od miasta - denerwuje się Małgorzata Bartoszewska, nasza czytelniczka.
Te zastrzeżenia przekazaliśmy inwestorowi, czyli miejskiej spółce GIK. Ten zapewnia, że taka organizacja ruchu potrwa około miesiąca.
- Stara jezdnia Słowackiego jest chwilowo "ślepa", bo generalny wykonawca inwestycji chce przystąpić do przebudowy skrzyżowania dotychczasowej ul. Słowackiego z ul. Chrzanowskiego. Te prace wymagają takiej właśnie organizacji ruchu - zapewnia Aleksandra Jonczyk z zespołu prasowego miejskiej spółki GIK.
Generalny wykonawca wrzeszczańskiego odcinka Trasy Słowackiego, czyli firma Hydrobudowa Polska, wystąpił w poniedziałek z wnioskiem o upadłość z możliwością zawarcia układu z wierzycielami. Podobnie postąpiła jej spółka matka, czyli PBG. Akcje obu firm gwałtownie zanurkowały na Warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych.
Co dalej z praktycznie przerwaną kilka tygodni temu budową Trasy Słowackiego?
Na pewno nie będzie rozwiązania kontraktu, choć w wielu przypadkach postawienie jednego z partnerów w stan upadłości pozwoliłoby na taki krok. - Sytuacja jest trudna, ale nie najgorsza. Czekamy na wyrok sądu. Trzeba tu podkreślić, że wykonawcą jest konsorcjum firm, a lider i jego partnerzy odpowiadają solidarnie za dokończenie budowy. W konsorcjum jest firma OHL, która mogłaby dokończyć inwestycję - mówi prezes spółki GIK, Ryszard Trykosko.
Szef GIK przekonuje, że do zrobienia zostało niewiele. - Najtrudniejsze roboty, czyli przebudowa sieci i montaż konstrukcji nośnych wiaduktów, zakończyły się. Teraz pozostają do wykonania montaż i prace przy zieleni. Jeśli nic się nie wydarzy w najbliższym czasie, nie powinno być opóźnienia w realizacji inwestycji - zapowiada Trykosko.
Dla przeciętnego gdańszczanina do zrobienia zostało jeszcze sporo. Trzeba zbudować fragment ul. Słowackiego od ronda z ul. Partyzantów do wiaduktu nad al. Grunwaldzką, zainstalować ekrany dźwiękochłonne na całej długości Trasy, połączyć wiadukt nad koleją z estakadą i odcinkiem Trasy Słowackiego po drugiej stronie torów oraz ukończyć przebudowę fragmentu ul. Kościuszki.
Z naszych informacji wynika, że wejście OHL na budowę we Wrzeszczu jest niemal przesądzone. Przedstawiciel hiszpańskiej firmy był już w Gdańsku i zaproponował podwykonawcom - wierzycielom Hydrobudowy - pokrycie połowy zobowiązań, jakie powstały w czasie pracy dla chwiejącego się finansowo budowlanego giganta.
Zobacz kronikę budowy Trasy Słowackiego. Film promocyjny miejskiej spółki GIK.
Odcinek miejski - od ronda de la Salle do al. Rzeczypospolitej . Długość: 3,35 km. Termin oddania: koniec 2012 r., przejezdność: maj 2012 r. Wykonawca: Hydrobudowa Polska. Budżet: 159 mln zł.
Droga Zielona - od al. Hallera do ul. Marynarki Polskiej . Długość: 2,1 km. Termin oddania: koniec 2012 r. Wykonawca: Budimex. Budżet: 135 mln.
Odcinek tunelowy - od ul. Marynarki Polskiej do ul. Ku Ujściu . Długość: 2,4 km. Termin oddania: październik 2014 r. Wykonawca: Obrascon Huarte Lain. Budżet: 885 mln zł.
Miejsca
Opinie (328) ponad 10 zablokowanych
-
2012-06-06 11:02
poczytajcie jak rzadza donaldy i spolka
- 6 4
-
2012-06-06 09:49
Koszmarny korek Słowackiego-Chrzanowskiego (GODZINA STANIA!) (4)
Jestem w szoku. Codziennie pokonuję trasę Gdynia-Gdańsk Wrzeszcz-Gdynia.
Od kilku dni powroty (Wrzeszcz-Gdynia) są bez dwóch zdań fantastyczne! Zysk około 20 min. Dziś po raz pierwszy postanowiłam dojazd do pracy (Gdynia-Wrzeszcz) równiez pokonoać Słowackiego - o zgrozo!
Ponad godzina stania.
Co tam zrobili ze światłami????
Mam nadzieję, że coś z tym zrobią, bo okazuje się, że taka inwestycja nic nie zmieniła... :(- 11 4
-
2012-06-06 10:41
a po co z Wrzeszcza do Gdyni jeździsz przez Chrzanowskiego? (1)
bo nie kumam??
- 3 2
-
2012-06-06 11:00
(...) ponieważ muszę się jakoś dostać do obwodnicy.
- 0 3
-
2012-06-06 10:34
W Gdyni pracy nie ma że musisz jeździć do Gdańska ?
- 3 3
-
2012-06-06 09:52
brawo korki! może wszyscy przestaną pchać się na Słowackiego!
- 3 1
-
2012-06-06 10:59
W Gdańsku coś się dzieje
a w Gdyni OPAT jak nie było, tak nie ma.
- 2 1
-
2012-06-06 10:56
Już więcej świateł nie mogli tam w*ebać.
- 2 3
-
2012-06-06 10:50
Strach pomyśleć
Aż strach pomyśleć czy takie sytuacje nie wydarzą się np. przy budowie atomówki. Pewnie nawet nie jesteśmy gotowi na takie inwestycje. Tu nie tylko pieniądze są problemem.
- 8 0
-
2012-06-06 10:49
Drogowcy
Jak widac, nie tylko drogowcy (i zarzadcy) gdanscy to mocarze intelektualni.Takich rodzynek mozna sie wszedzie dopatrzec. Morska w Gdyni,Chwarznienska , Chylonska i wiele jeszcze innych, a ustawianie i brak czujnikow natezenia ruchu na swiatlach to juz mistrzostwo swiata!
- 7 0
-
2012-06-06 10:45
donaldowe państwo "prawa"
wykonawcy oglaszają bankructwo
podwykonawcy nie dostają pieniędzy
i mogą utrzymać rodzin
a waadzuchna pieje że to "świeto" i żeby nie protestowac- 10 2
-
2012-06-06 10:17
A jak sobie radzą teraz piesi? (2)
Czy da się tam bezpiecznie i wygodnie przejść na drugą stronę ulicy? Przecież ta ulica przecięła osiedle na pół. Ktoś pomyślał o tym że ludzie chcą tam jakoś egzystować?
- 5 3
-
2012-06-06 10:30
są 3 tunele dla pieszych pod drogą (1)
- 2 0
-
2012-06-06 10:43
tak? są?
a próbowałeś nimi przejść??
- 2 1
-
2012-06-06 10:01
(2)
którędy ma pójść odcinek od Hallera do Marynarki Polskiej? Domyślam się, że chodzi o, nazwijmy to, "przedłużenie uczniowskiej po zachodniej stronie torów"
a jak do tego węzła dostać się spod ETC? Objazd Rzeczpospolitej i Jana Pawła II czy teleportacja? czy będzie jakieś wyburzanko?- 2 0
-
2012-06-06 10:42
nie ma w ogóle pójść
nie mają o czym pisać, więc siedzą cicho. będzie cudowne skrzyżowanie pod wiaduktem :D
- 2 0
-
2012-06-06 10:04
pytam bo nie wiem, a nie że biję pianę
tylko jakoś nie mogę tego nigdy wypatrzyć na trojmiasto.pl. Jakoś jest to dyskretnie pomijane.
Proszę o odp jak ktoś wie- 2 0
-
2012-06-06 10:27
Niech firmy nie bujają w obłokach.
Zakłady wystawiają akcje swoich firm na sprzedaż,a gdy te spadają na pysk to niech mają póżniej pretensje do siebie.Bo jest to sztuczne wzbogaceni się firmy,chwilowe - co nie zawsze się udaje.
- 3 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.