• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kłopoty po otwarciu Nowej Słowackiego. OHL przejmie kontrakt Hydrobudowy?

Maciej Naskręt
6 czerwca 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Skrzyżowanie ulic: Nowej Słowackiego, Chrzanowskiego i Partyzantów w Gdańsku. Skrzyżowanie ulic: Nowej Słowackiego, Chrzanowskiego i Partyzantów w Gdańsku.

Mieszkańcy i przedsiębiorcy z górnego Wrzeszcza nalegają, by drogowcy połączyli ulice Chrzanowskiego i "starą" Słowackiego. Drogowcy proszą o cierpliwość i obiecują zrobić to za miesiąc. Tymczasem Hydrobudowa Polska budująca wrzeszczański odcinek Trasy Słowackiego wystąpiła o ogłoszenie upadłości układowej. Czy OHL przejmie jej kontrakt?



Film nagrany chwilę po otwarciu 1,5-kilometrowego odcinka ul. Nowej Słowackiego.

Od minionego piątku kierowcy mogą już jeździć Trasą Słowackiego zobacz na mapie Gdańska między rondem im. Jana de la Salle zobacz na mapie Gdańska a skrzyżowaniem z ul. Chrzanowskiego i ul. Partyzantów. zobacz na mapie Gdańska 1,5-kilometrowy i dwujezdniowy fragment drogi był niezbędny dla zapewnienia dogodnego dojazdu kibiców i oficjeli z lotniska do stadionu podczas meczów Euro.

Jednak otwarcie tylko części, spośród całej 3,3-kilometrowej Trasy Słowackiego wiodącej przez Wrzeszcz, ulicy wywołało ogromne perturbacje w ruchu, ponieważ drogowcy podjęli decyzję o odcięciu tzw. starej Słowackiego zobacz na mapie Gdańska od ul. Chrzanowskiego zobacz na mapie Gdańska i od al. Grunwaldzkiej. To skazało mieszkańców części Wrzeszcza i Strzyży na objazdy.

Organizacja ruchu, która obowiązuje od chwili otwarcia 1,5-kilometrowego odcinka Trasy Słowackiego. Organizacja ruchu, która obowiązuje od chwili otwarcia 1,5-kilometrowego odcinka Trasy Słowackiego.
- To oburzające lekceważenie właścicieli i użytkowników pawilonu handlowego przy ul. Słowackiego 37 zobacz na mapie Gdańska oraz mieszkańców okolicznych domów. Od ponad 20 lat prowadzę tutaj działalność. Pogodziłam się z faktem, że po przebudowie ten odcinek będzie jednokierunkowy, a ulica otrzyma status podrzędnej. Ale ani mnie, ani współużytkownikom pawilonu nie przyszło do głowy, że ktoś wpadnie na pomysł, żeby ten odcinek jezdni był tak bezmyślnie odcięty od miasta - denerwuje się Małgorzata Bartoszewska, nasza czytelniczka.

Te zastrzeżenia przekazaliśmy inwestorowi, czyli miejskiej spółce GIK. Ten zapewnia, że taka organizacja ruchu potrwa około miesiąca.

- Stara jezdnia Słowackiego jest chwilowo "ślepa", bo generalny wykonawca inwestycji chce przystąpić do przebudowy skrzyżowania dotychczasowej ul. Słowackiego z ul. Chrzanowskiego. Te prace wymagają takiej właśnie organizacji ruchu - zapewnia Aleksandra Jonczyk z zespołu prasowego miejskiej spółki GIK.

Czy nowy odcinek Trasy Słowackiego ułatwia poruszanie się po Wrzeszczu?

Hydrobudowa Polska z wnioskiem o upadłość

Generalny wykonawca wrzeszczańskiego odcinka Trasy Słowackiego, czyli firma Hydrobudowa Polska, wystąpił w poniedziałek z wnioskiem o upadłość z możliwością zawarcia układu z wierzycielami. Podobnie postąpiła jej spółka matka, czyli PBG. Akcje obu firm gwałtownie zanurkowały na Warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych.

Co dalej z praktycznie przerwaną kilka tygodni temu budową Trasy Słowackiego?

Na pewno nie będzie rozwiązania kontraktu, choć w wielu przypadkach postawienie jednego z partnerów w stan upadłości pozwoliłoby na taki krok. - Sytuacja jest trudna, ale nie najgorsza. Czekamy na wyrok sądu. Trzeba tu podkreślić, że wykonawcą jest konsorcjum firm, a lider i jego partnerzy odpowiadają solidarnie za dokończenie budowy. W konsorcjum jest firma OHL, która mogłaby dokończyć inwestycję - mówi prezes spółki GIK, Ryszard Trykosko.

Szef GIK przekonuje, że do zrobienia zostało niewiele. - Najtrudniejsze roboty, czyli przebudowa sieci i montaż konstrukcji nośnych wiaduktów, zakończyły się. Teraz pozostają do wykonania montaż i prace przy zieleni. Jeśli nic się nie wydarzy w najbliższym czasie, nie powinno być opóźnienia w realizacji inwestycji - zapowiada Trykosko.

Dla przeciętnego gdańszczanina do zrobienia zostało jeszcze sporo. Trzeba zbudować fragment ul. Słowackiego od ronda z ul. Partyzantów do wiaduktu nad al. Grunwaldzką, zainstalować ekrany dźwiękochłonne na całej długości Trasy, połączyć wiadukt nad koleją z estakadą i odcinkiem Trasy Słowackiego po drugiej stronie torów oraz ukończyć przebudowę fragmentu ul. Kościuszki.

Z naszych informacji wynika, że wejście OHL na budowę we Wrzeszczu jest niemal przesądzone. Przedstawiciel hiszpańskiej firmy był już w Gdańsku i zaproponował podwykonawcom - wierzycielom Hydrobudowy - pokrycie połowy zobowiązań, jakie powstały w czasie pracy dla chwiejącego się finansowo budowlanego giganta.

Zobacz kronikę budowy Trasy Słowackiego. Film promocyjny miejskiej spółki GIK.



Prace przy rozbudowie Trasy Słowackiego Odcinek lotniskowy - od ul. Spadochroniarzy zobacz na mapie Gdańska do ul. Budowlanych zobacz na mapie Gdańska. Długość: 2,8 km. Termin oddania: koniec października 2011 r. Zakończenie prac: grudzień 2011 r. Wykonawca: Wakoz. Budżet: 31 mln zł.

Odcinek miejski - od ronda de la Salle zobacz na mapie Gdańska do al. Rzeczypospolitej zobacz na mapie Gdańska. Długość: 3,35 km. Termin oddania: koniec 2012 r., przejezdność: maj 2012 r. Wykonawca: Hydrobudowa Polska. Budżet: 159 mln zł.

Droga Zielona - od al. Hallera zobacz na mapie Gdańska do ul. Marynarki Polskiej zobacz na mapie Gdańska. Długość: 2,1 km. Termin oddania: koniec 2012 r. Wykonawca: Budimex. Budżet: 135 mln.

Odcinek tunelowy - od ul. Marynarki Polskiej zobacz na mapie Gdańska do ul. Ku Ujściu zobacz na mapie Gdańska. Długość: 2,4 km. Termin oddania: październik 2014 r. Wykonawca: Obrascon Huarte Lain. Budżet: 885 mln zł.

Miejsca

Opinie (328) ponad 10 zablokowanych

  • Drogowcy

    Jak widac, nie tylko drogowcy (i zarzadcy) gdanscy to mocarze intelektualni.Takich rodzynek mozna sie wszedzie dopatrzec. Morska w Gdyni,Chwarznienska , Chylonska i wiele jeszcze innych, a ustawianie i brak czujnikow natezenia ruchu na swiatlach to juz mistrzostwo swiata!

    • 7 0

  • Strach pomyśleć

    Aż strach pomyśleć czy takie sytuacje nie wydarzą się np. przy budowie atomówki. Pewnie nawet nie jesteśmy gotowi na takie inwestycje. Tu nie tylko pieniądze są problemem.

    • 8 0

  • powiedzmy szczerze (1)

    Gdańsk w aspekcie dróg dojazdowych do stadionu nie zrobił nic . Trasa Słowackiego wiedzie do nikąd , wszystko w powijakach , 3.5 kilometra drogi w dwa lata i to same kłopoty.Centrum Wrzeszcza rozgrzebane , tramwaj miał iść do lotniska i kolej metropolitalna i kupa. Spójrzcie co zrobił Wrocław , stadion poza centrum i obok nowa autostrada A8 , to jest podejście do problemu urbanistyki .

    • 10 4

    • Niestety to prawda

      • 1 0

  • Już więcej świateł nie mogli tam w*ebać.

    • 2 3

  • W Gdańsku coś się dzieje

    a w Gdyni OPAT jak nie było, tak nie ma.

    • 2 1

  • a co z odcinkiem tunelowy pod Wisłą (1)

    Witam
    A co z odcinkiem tunelowym pod Wisłą. Jeżeli dobrze pamiętam tam tez wykonawca ma być Hydrobudowa

    • 5 1

    • Przy takim ambitnym planie zawsze coś się nie uda

      Najważniejsze zbudowaliśy: ECS, Stadion za 800mln, Lenin na bramie itd

      • 1 1

  • poczytajcie jak rzadza donaldy i spolka

    • 6 4

  • (5)

    nie jestem zwolennikiem adamowicza, wręcz przeciwnie. nie podoba mi się budowa ecs oraz muzeum drugiej wojny światowej. marnowanie pieniędzy na pseudo promotorów gdańska, którzy w karkołomny, łamiący prawa międzynarodowe, sposób "promują" gdańsk. zaskakuje mnie to jak można było lekką ręką zasponsorować niemcom 270tys i nie kontrolować tego jak jest pokazywany gdańsk, a raczej sopot. także wiele innych spraw mi się nie podoba w gdańsku...
    jednak, nie można powiedzieć, że nic się nie robi. sięgnijcie pamięcią wstecz jak wyglądała łostowickka, dojazd z południa gdańskask. w planach (realnych) jest tramwaj na morenę. czepiać można się wszystkiego, ale na brak rozbudowy dróg nie powinniśmy narzekać. jest kilka bubli, jak np brak dwupoziomowego skrzyżowania WZ z łostowickką, ale tak naprawdę jeździ się lepiej.
    ostatnio kilka razy jechałam w szczycie przez wrzeszcz. w zasadzie przejechałam bez problemów, nie licząc zatrzymań na światłach. na havla to samo. początki były kiepskie. olbrzymie korki. kierowcy "nauczyli się" nowej drogi, światła podregulowano i jest ok. jak skończą słowackiego to też bardzo dużo to ułatwi, ale nie stanie się to z dnia na dzień. doskonale rozumiem mieszkańców, którzy przez budowę mają utrudniony dojazd, ale sama pamiętam jak stałam na łódzkiej w korku z 30-40min, teraz przejeżdżam tą trasę w 10min. tak więc trzeba trochę cierpliwości, a nie wiecznego narzekania.

    • 11 5

    • No właśnie, człowiek musi się tłumaczyć, czyim nie jest zwolennikiem ;)
      Podobnie ja, nie jestem zwolennikiem Adamowicza, na przebudowę patrzyłam bardzo sceptycznie, zresztą skończona nie jest, ale - co poradzę;) - podoba mi się to co zrobiono i (od krótkiego czasu, odkąd oddano nową nitkę) poruszam się wreszcie łatwiej.

      • 5 1

    • Tylko że Budyń jest od 20 lat w mieście na świeczniku.... (3)

      z 14 lat jako Prezio.

      • 2 3

      • (2)

        i od 14 lat NIC się nie zmieniło?
        wszystkie autobusy niskopodłogowe, zrobiona jest nowa linia tramwajowa na chełłm i południe, wyremontowane torowiska. przeprowadzono wiele remontów dróg, wiele wybudowano. poszukaj zdjęć jak wyglądał gdańssk kilkanaście lat temu, a jak wygląda teraz.
        nie bronię adamowicza, mam odruch wymiotny jak go widzę i nie wszystko jest jego zasługami, bo kto pewnie każdy inny prezydent zarządzałby podobnie. źle, że oddaje ziemie kościołowi i wchodzi im w tyłek, pewnie dzięki budyniowi. likwidacja przedszkoli i szkół dotyka każdą gminę i miasto. niewielu polityków zwraca uwagę na mieszkańców i adamowicz nie odbiega od normy, jednak pisanie, że nic się nie zmienia jest tylko polskim narzekactwem.

        • 4 1

        • Monik mam pytanko (1)

          jak już masz ten odruch wymiotny to gdzie się udajesz ? Do klozetu? Do umywalki? Robisz na dywan? Przez balkon?

          • 1 7

          • tak, na twój balkon. nie zauważyłeś?

            • 5 0

  • to prawda

    po całym Gdańsku jeździ się coraz lepiej.

    • 5 6

  • Pproste rozwiązanie za trudne dla głupców

    Skoro nie można uruchomić skrzyżowania Starej Słowackiego z Chrzanowskiego , to można ZROBIĆ Z REJMONTA DWUKIERUNKOWĄ - tam zawsze były dwa pasy ruchu, tylko, że do tej pory, w jednym kierunku.
    Teraz ze Starej Słowackiego można wyjechać tylko na wysokości ul. Trawki - to absurd!!! Rano korek na Nowej S. zaczyna się już od Trawki, z czego większość aut korkuje się, próbując zjechać właśnie na Chrzanowskigo - czy dyrekcja dróg o tym pomyslała? Nie widzą problemu? Do zwolnienia razem z Prezydentem Miasta!!!

    • 10 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane