- 1 Obława w Letnicy. Nowe fakty (56 opinii)
- 2 Śmierć na hulajnodze. Sprawa wraca do sądu (114 opinii)
- 3 Promenada po remoncie hitem sezonu (96 opinii)
- 4 Duża podwyżka opłat za wodę w Sopocie (124 opinie)
- 5 Szukał na targu sadzonek, znalazł amunicję (201 opinii)
- 6 Zakaz "energetyków" tylko w teorii (199 opinii)
"Kolej i buspasy odkorkują północ Gdyni"
Testowy przejazd pomiędzy Obłużem a centrum Gdyni odbył się w 2016 roku.
Północ Gdyni jest obecnie bardzo zakorkowana, ale istnieje kilka sposobów, żeby ją odkorkować. Prace, które tego będą zmierzać powinny być realizowane etapami. Pierwsze etapy są najtańsze i najmniej skomplikowane w wykonaniu - pisze nasz czytelnik, pan Piotr. Oto jego pomysł na polepszenie komunikacji północnych dzielnic Gdyni.
Etap 1: buspasy i kolej na północ
Drugim, ważniejszym elementem, jest kolej na północ Gdyni. Północna Kolej Aglomeracyjna zaczynałaby się na stacji Gdynia Oksywie Port . Następne stacje to: Gdynia Obłuże Wschód, Gdynia Obłuże (w pobliżu przystanku Obłuże Centrum), Gdynia Pogórze. Dalej linia biegłaby do Chyloni i włączałaby się do linii SKM, a następnie do Gdyni Orłowa. Linia od poniedziałku do piątku powinna kursować od godz. 5 do godz. 10 i od godz. 12 do godz. 18 co 20 minut, w pozostałych godzinach co 30 minut. W soboty linia powinna funkcjonować co 30 minut, a w niedziele co 30-40 minut. We wszystkie dni w nocy powinna jeździć co 60 minut. Linię powinny obsługiwać spalinowe, minimum trzydrzwiowe pojazdy.
Etap 2: druga linia na północ
Pierwszym i najważniejszym elementem jest uruchomienie drugiej linii na północ miasta. Wymaga to remontu torów w lesie przy Szperku. Linia zaczęłaby przy moście na Dąbka . Następnie stawałaby na stacjach Gdynia Obłuże Leśne, Gdynia Pogórze, Gdynia Port (przejazd krótszy niż przez Chylonię), Gdynia Główna i dalej linią PKM z nowymi stacjami: Gdynia Wzgórze-Riviera, Gdynia Mały Kack, Gdynia Karwiny Północ i Gdynia Fikakowo. Linia kończyłaby się na stacji Gdańsk Osowa. Częstotliwość byłaby taka, jak na linii z Oksywia.
Inne pomysły na odkorkowanie Gdyni.
Z pętli na ul. Maciejewicza uruchomione zostałyby dwie linie autobusowe dojazdowe, które okrążają wszystkie dzielnice północy miasta. Dodatkiem byłby prom z Oksywia do skweru Kościuszki co 60-90 minut. Aby usprawnić ruch w okolicach Szperka, zbudowany zostałby drugi most oraz buspas od Staniewicza w stronę Centrum. Linia 197 zostałaby przedłużona do Pogórza Górnego.
Etap 3: nowe stacje SKM
Etap ten przewiduje uruchomienie stacji na linii SKM i z Oksywia do Orłowa: Gdynia Śródmieście i Gdynia Wielkopolska. Uruchomione zostałyby dwie linie kolejowe (obie co 60-90 minut w porozumieniu z Gdańskiem). Jedna prowadziłaby z Gdyni Oksywia przez Gdynię Port, Karwiny, Gdańsk Port Lotniczy do Gdańska Głównego. Druga prowadziłaby z Obłuża Górnego do Gdańska Głównego przez Chylonię, Karwiny i Port Lotniczy. Zapewnią one dojazd do Gdańska i na lotnisko. Będą funkcjonować od godz. 4 do około godz. 23.
Etap 4: kolej do Mechelinek i wspólne bilety
Etap zrealizowany będzie w porozumieniu z Kosakowem. Linia z Obłuża Górnego zostanie skierowana do Mechelinek (budowa torów), a od drugiej strony do Chwarzna (także budowa torów).
Wprowadzenie tych linii kolejowych i promowych z pewnością usprawni przemieszczanie się po Gdyni. Oczywiście bilety autobusowe na terenie Gdyni powinny być ważne w pociągach.
Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.
Opinie (374) ponad 20 zablokowanych
-
2019-06-08 16:31
kolejowe marzenia
nie rozumiem czemu kazda prawie z dzielnic gdyni ma kolej a na polnocy gdyni jest tyle mieszkancow i nadal przybywa a nie ma nic, i nic nie mozna z tym zrobic
- 9 0
-
2019-06-08 16:26
turystyka i rozwoj (1)
juz dawno powinny wladze gdyni, kosakowa i pucka usiasc i doprowadzic do poszerzenia drog, rozbudowy istniejacych , zwiekszyc liczbe autobusow, przystankow, wybudowac polaczenia kolejowe W interesie jest nie tylko rozwoj terenu, ulatwienie dla mieszkancow ale cala turystka z ktorej kazde z tych miejsc zyje Pieniadze by sie szybko zwrocily wiec do roboty wladze!
- 12 1
-
2019-06-08 16:29
gucio!
kapitan -myslisz, jestem za !
- 1 0
-
2019-06-08 16:27
Korki
Swego czasu miał być most z ulicy Chrzanowskiego do Kępy Oksywskiej i cały ruch rozdzieliłby się na dzielnice.Może nie jest to super wyjście ale lepsze jak na ciasnej ulicy buspasy.
- 9 0
-
2019-06-08 16:19
korki
Rzeczywistosc jest taka ze sa korki ktore z dnia na dzien beda sie powiekszac bo przybywa mieszkancow nowych osiedli wiec wzrasta liczba samochod i ludzi , wstydem dla miasta gdyni i kosakowa jest tak slabe polaczenie linii zkm i braku kolei , w jakim wieku my zyjemy?wszystko idzi do przodu poza drogami w tej czesci miasta
- 15 2
-
2019-06-08 16:19
Kolej w Gdyni Północnej to by było mega.
Miasto by wygrało tym jak na loterii, bo ile ludzi tu się sprowadziło, a ile jeszcze się sprowadzi, bo mieszkań w budowie i jeszcze przed, od zatrzęsienia tu.
- 9 0
-
2019-06-08 16:15
pomysl
moze ktos wezmie pod uwage te plany bo kazde z tych rozwiazan byloby lepsze od tego co jest teraz..czyli patrz niczego poza korkami
- 6 0
-
2019-06-08 16:11
Tylko Tunel
Wybudować tunel pod kanałem portowy tak jak w Gdańsku.
- 16 8
-
2019-06-08 15:53
Alez Pan się rozmarzyl....
- 10 2
-
2019-06-08 15:52
A co z południem, wschodem i zachodem!??? Gdynia cała zakorkowana.
- 13 0
-
2019-06-08 15:49
Przecież władze Gdyni, nic nie zrobią. W Gdyni działa tylko marketing , i wszystko po najmniejszej lini oporu. Głosujmy dalej na Szczurka to staniemy wszędzie .
- 18 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.