- 1 Miasto nie zgodzi się na budowę 10 bloków w miejsce Alfa Centrum (104 opinie)
- 2 Po ośmiu godzinach otwarto obwodnicę (316 opinii)
- 3 Co się wydarzyło na lotnisku z piątku na sobotę (265 opinii)
- 4 Więcej pociągów z Gdyni na Hel (81 opinii)
- 5 Umorzono śledztwo ws. pożaru hali sportowej (44 opinie)
- 6 Remontują, zamiast wyburzyć. Dlaczego? (120 opinii)
"Kolej i buspasy odkorkują północ Gdyni"
Testowy przejazd pomiędzy Obłużem a centrum Gdyni odbył się w 2016 roku.
Północ Gdyni jest obecnie bardzo zakorkowana, ale istnieje kilka sposobów, żeby ją odkorkować. Prace, które tego będą zmierzać powinny być realizowane etapami. Pierwsze etapy są najtańsze i najmniej skomplikowane w wykonaniu - pisze nasz czytelnik, pan Piotr. Oto jego pomysł na polepszenie komunikacji północnych dzielnic Gdyni.
Etap 1: buspasy i kolej na północ
Drugim, ważniejszym elementem, jest kolej na północ Gdyni. Północna Kolej Aglomeracyjna zaczynałaby się na stacji Gdynia Oksywie Port . Następne stacje to: Gdynia Obłuże Wschód, Gdynia Obłuże (w pobliżu przystanku Obłuże Centrum), Gdynia Pogórze. Dalej linia biegłaby do Chyloni i włączałaby się do linii SKM, a następnie do Gdyni Orłowa. Linia od poniedziałku do piątku powinna kursować od godz. 5 do godz. 10 i od godz. 12 do godz. 18 co 20 minut, w pozostałych godzinach co 30 minut. W soboty linia powinna funkcjonować co 30 minut, a w niedziele co 30-40 minut. We wszystkie dni w nocy powinna jeździć co 60 minut. Linię powinny obsługiwać spalinowe, minimum trzydrzwiowe pojazdy.
Etap 2: druga linia na północ
Pierwszym i najważniejszym elementem jest uruchomienie drugiej linii na północ miasta. Wymaga to remontu torów w lesie przy Szperku. Linia zaczęłaby przy moście na Dąbka . Następnie stawałaby na stacjach Gdynia Obłuże Leśne, Gdynia Pogórze, Gdynia Port (przejazd krótszy niż przez Chylonię), Gdynia Główna i dalej linią PKM z nowymi stacjami: Gdynia Wzgórze-Riviera, Gdynia Mały Kack, Gdynia Karwiny Północ i Gdynia Fikakowo. Linia kończyłaby się na stacji Gdańsk Osowa. Częstotliwość byłaby taka, jak na linii z Oksywia.
Inne pomysły na odkorkowanie Gdyni.
Z pętli na ul. Maciejewicza uruchomione zostałyby dwie linie autobusowe dojazdowe, które okrążają wszystkie dzielnice północy miasta. Dodatkiem byłby prom z Oksywia do skweru Kościuszki co 60-90 minut. Aby usprawnić ruch w okolicach Szperka, zbudowany zostałby drugi most oraz buspas od Staniewicza w stronę Centrum. Linia 197 zostałaby przedłużona do Pogórza Górnego.
Etap 3: nowe stacje SKM
Etap ten przewiduje uruchomienie stacji na linii SKM i z Oksywia do Orłowa: Gdynia Śródmieście i Gdynia Wielkopolska. Uruchomione zostałyby dwie linie kolejowe (obie co 60-90 minut w porozumieniu z Gdańskiem). Jedna prowadziłaby z Gdyni Oksywia przez Gdynię Port, Karwiny, Gdańsk Port Lotniczy do Gdańska Głównego. Druga prowadziłaby z Obłuża Górnego do Gdańska Głównego przez Chylonię, Karwiny i Port Lotniczy. Zapewnią one dojazd do Gdańska i na lotnisko. Będą funkcjonować od godz. 4 do około godz. 23.
Etap 4: kolej do Mechelinek i wspólne bilety
Etap zrealizowany będzie w porozumieniu z Kosakowem. Linia z Obłuża Górnego zostanie skierowana do Mechelinek (budowa torów), a od drugiej strony do Chwarzna (także budowa torów).
Wprowadzenie tych linii kolejowych i promowych z pewnością usprawni przemieszczanie się po Gdyni. Oczywiście bilety autobusowe na terenie Gdyni powinny być ważne w pociągach.
Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.
Opinie (374) ponad 20 zablokowanych
-
2019-06-08 13:18
A może by taka linia" (1)
Gdynia Oksywie-Obłuże-Pogórze-Chylonia-Gdynia Główna-Wzgórze-Mały Kack-Chwarzno?
- 18 3
-
2019-06-08 14:14
będziemy analizować
- 1 1
-
2019-06-08 13:02
(1)
Buspas na Kwiatkowskiego? Lepiej po 2 pasy w każdą stronę + zjazd z estakady w kierunku oksywia poszerzyć do 2 pasów aż do rozwidlenia przy kauflandzie + rozszerzyć wiadukt nad torami przy szperku + tunel na północnej (na puckiej moim zdaniem zakorkuje totalnie okolice)
- 40 10
-
2019-06-08 14:12
nie da się.
- 6 1
-
2019-06-08 13:45
Fantasta
- 14 3
-
2019-06-08 13:39
Już to widzę jak odkorkuje miasto. Jeszcze większe korki na Hutniczej czy Puckiej. Pozamykane szlabany na godzinę i czekajcie..
- 20 3
-
2019-06-08 13:16
Wszystko ładnie pięknie ale zrobią to dopiero, jak już autobusy będą latać.
Wtedy dopiero rusza z tymi niepotrzebnymi już planami. Władze Gdyni robią tylko to czego nie trzeba... Może ich tak wziąść sposobem i mówić z3 nie ma już problemy a samochody latają.
- 18 1
-
2019-06-08 12:56
skm rules
- 5 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.