• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

"Kolej i buspasy odkorkują północ Gdyni"

Piotr
8 czerwca 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat 15 mln dofinansowania na prace na Puckiej

Testowy przejazd pomiędzy Obłużem a centrum Gdyni odbył się w 2016 roku.

Północ Gdyni jest obecnie bardzo zakorkowana, ale istnieje kilka sposobów, żeby ją odkorkować. Prace, które tego będą zmierzać powinny być realizowane etapami. Pierwsze etapy są najtańsze i najmniej skomplikowane w wykonaniu - pisze nasz czytelnik, pan Piotr. Oto jego pomysł na polepszenie komunikacji północnych dzielnic Gdyni.



Etap 1: buspasy i kolej na północ



Jak najczęściej poruszasz się po Trójmieście?

Pierwszym elementem etapu jest zbudowanie buspasów na ul. Kwiatkowskiego zobacz na mapie GdyniDąbka zobacz na mapie Gdyni. Miejsce pozwala na to, aby buspas w stronę Obłuża zaczynał się na przystanku Kwiatkowskiego. Następnie ciągnąłby się wzdłuż Kwiatkowskiego, a na skrzyżowaniu umożliwiał skręt autobusom w obie strony. Pełniłby tam funkcję prawoskrętu dla samochodów. Następnie biegłby wzdłuż ulicy Dąbka aż do przystanku Maciejewicza. W stronę centrum buspas zaczynałby się na wysokości przystanku Maciejewicza, biegłby Dąbka, przez skrzyżowanie i ulicą Kwiatkowskiego do przystanku.

Drugim, ważniejszym elementem, jest kolej na północ Gdyni. Północna Kolej Aglomeracyjna zaczynałaby się na stacji Gdynia Oksywie Port zobacz na mapie Gdyni. Następne stacje to: Gdynia Obłuże Wschód, Gdynia Obłuże (w pobliżu przystanku Obłuże Centrum), Gdynia Pogórze. Dalej linia biegłaby do Chyloni i włączałaby się do linii SKM, a następnie do Gdyni Orłowa. Linia od poniedziałku do piątku powinna kursować od godz. 5 do godz. 10 i od godz. 12 do godz. 18 co 20 minut, w pozostałych godzinach co 30 minut. W soboty linia powinna funkcjonować co 30 minut, a w niedziele co 30-40 minut. We wszystkie dni w nocy powinna jeździć co 60 minut. Linię powinny obsługiwać spalinowe, minimum trzydrzwiowe pojazdy.

Projekt opisany przez Pawła Rydzyńskiego, eksperta kolejowego, dyrektora ds. projektów transportowych w Zespole Doradców Gospodarczych TOR, współpracownika m.in. portalu www.rynek-kolejowy.pl Projekt opisany przez Pawła Rydzyńskiego, eksperta kolejowego, dyrektora ds. projektów transportowych w Zespole Doradców Gospodarczych TOR, współpracownika m.in. portalu www.rynek-kolejowy.pl

Etap 2: druga linia na północ



Pierwszym i najważniejszym elementem jest uruchomienie drugiej linii na północ miasta. Wymaga to remontu torów w lesie przy Szperku. Linia zaczęłaby przy moście na Dąbka zobacz na mapie Gdyni. Następnie stawałaby na stacjach Gdynia Obłuże Leśne, Gdynia Pogórze, Gdynia Port (przejazd krótszy niż przez Chylonię), Gdynia Główna i dalej linią PKM z nowymi stacjami: Gdynia Wzgórze-Riviera, Gdynia Mały Kack, Gdynia Karwiny Północ i Gdynia Fikakowo. Linia kończyłaby się na stacji Gdańsk Osowa. Częstotliwość byłaby taka, jak na linii z Oksywia.

Inne pomysły na odkorkowanie Gdyni.


Z pętli na ul. Maciejewicza zobacz na mapie Gdyni uruchomione zostałyby dwie linie autobusowe dojazdowe, które okrążają wszystkie dzielnice północy miasta. Dodatkiem byłby prom z Oksywia do skweru Kościuszki co 60-90 minut. Aby usprawnić ruch w okolicach Szperka, zbudowany zostałby drugi most oraz buspas od Staniewicza w stronę Centrum. Linia 197 zostałaby przedłużona do Pogórza Górnego.

Etap 3: nowe stacje SKM



Etap ten przewiduje uruchomienie stacji na linii SKM i z Oksywia do Orłowa: Gdynia Śródmieście i Gdynia Wielkopolska. Uruchomione zostałyby dwie linie kolejowe (obie co 60-90 minut w porozumieniu z Gdańskiem). Jedna prowadziłaby z Gdyni Oksywia przez Gdynię Port, Karwiny, Gdańsk Port Lotniczy do Gdańska Głównego. Druga prowadziłaby z Obłuża Górnego do Gdańska Głównego przez Chylonię, Karwiny i Port Lotniczy. Zapewnią one dojazd do Gdańska i na lotnisko. Będą funkcjonować od godz. 4 do około godz. 23.

Etap 4: kolej do Mechelinek i wspólne bilety



Etap zrealizowany będzie w porozumieniu z Kosakowem. Linia z Obłuża Górnego zostanie skierowana do Mechelinek (budowa torów), a od drugiej strony do Chwarzna (także budowa torów).

Wprowadzenie tych linii kolejowych i promowych z pewnością usprawni przemieszczanie się po Gdyni. Oczywiście bilety autobusowe na terenie Gdyni powinny być ważne w pociągach.
Piotr

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (374) ponad 20 zablokowanych

  • (2)

    Wystarczy odkleic tylek od siedzenia samochodu i korkow nie bedzie. Ale po co, siedzcie sobie w korkach

    • 11 15

    • Powiedz to szczurowi

      • 1 0

    • Jak żona była w ciąży to też jej mówiłem że jak zacznie rodzić w dzień to nie ma szansy żebym z centrum dotarł i jeszcze w drugą stronę do szpitala. Albo rodzenie w domu albo dojazd autobusem, rowerem lub hulajnogą.. cwana bestia urodziła w nocy

      • 2 0

  • Podpieranie sie opracowaniami TORu i Rydzyńskiego dotyczace kolejnictwa to bardzo ryzykowne

    Bardzo często mijaja sie z rzeczywistoscia i logiką . No i te ciagłe nazywanie przystanków osobowych stacjami , tak jakby mówic ze ogórek i cukinia to to samo , jedno zielone i drugie .

    • 7 0

  • Nierealne za ten sam projekt ktos musi zarobic kilkanascie milionow ktorych miasto nie ma takze projekt pana Piotra pozostanie w sferze marzeń

    • 5 3

  • Przecież władze Gdyni, nic nie zrobią. W Gdyni działa tylko marketing , i wszystko po najmniejszej lini oporu. Głosujmy dalej na Szczurka to staniemy wszędzie .

    • 18 1

  • A co z południem, wschodem i zachodem!??? Gdynia cała zakorkowana.

    • 13 0

  • Alez Pan się rozmarzyl....

    • 10 2

  • (1)

    Za chwilę d...ile uruchomią kontrabuspas na Chwarznienskiej. Pajace nie zauważyli, że korki nie są powodem odcinka leśnego tylko wąskiej Kieleckiej, Rolniczej, Małokackiej i niezmodernizowanej Chwarznienskiej. W UM pracują chorzy ludzie!

    • 20 3

    • Korki są powodem tego, że ludzie nakupowali mieszkań po taniości, a teraz są wielkie roszczenia

      • 1 0

  • Autobus Rewa-Kacze Buki (1)

    Brakuje autobusu na trasie Rewa- Gdynia Dąbrowa czy Kacze Buki. Co dzień pokonuję ją ja, moi pracownicy i rodzina. I wszyscy niestety narzekają na brak połączenia 1 linią autobusową, bez przesiadek bez jazdy 194 i K lub X, bez łączenia 194 i innych autobusów z centrum. Linia powinna być przyspieszona zatrzymywać się na wybranych przystankach:

    - Rewa
    - Mosty
    - Pierwoszyno
    - Kosakowo (przy urzędzie i za biedronką)
    - pogórze górne
    - dąbrowa pętla przy tesco
    - dąbrowa centrum
    - kacze buki

    Na pewno wiele uczniów, pracowników i rodzin mogłoby zrezygnować z jazdy samochodem, gdyby powstała.

    • 7 9

    • Pierwoszyno, Rewa, Mosty Kosakowo to powiat Pucki i tam należy adresować roszczenia.

      • 4 1

  • Tylko Tunel

    Wybudować tunel pod kanałem portowy tak jak w Gdańsku.

    • 16 8

  • pomysl

    moze ktos wezmie pod uwage te plany bo kazde z tych rozwiazan byloby lepsze od tego co jest teraz..czyli patrz niczego poza korkami

    • 6 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane