• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdańszczanie wymogli zmiany w rozkładach jazdy linii autobusowych

Krzysztof Koprowski, Maciej Korolczuk
19 października 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Duże zmiany czekają pasażerów linii 115, na której docelowo mają się pojawić również "przegubowce". Duże zmiany czekają pasażerów linii 115, na której docelowo mają się pojawić również "przegubowce".

Od piątku i soboty pasażerów komunikacji miejskiej w Gdańsku czekają kolejne zmiany. Tym razem korekta rozkładów jazdy obejmie sieć autobusową. Ma być więcej pojazdów na najbardziej obleganych liniach, a śródmiejska "setka" wróci po długiej przerwie na swoją stałą trasę przez przystanek przy przychodni przy ul. Wałowej zobacz na mapie Gdańska.



Jak oceniasz wprowadzone w ostatnim czasie zmiany w komunikacji miejskiej w Gdańsku?

Pierwsza zmiana, która wejdzie w życie już w piątek (19 października), dotyczy linii 115. W oparciu o uwagi mieszkańców wprowadzone zostaną dwa nowe kursy:

Od 20 października na tej samej linii w soboty zostaną uruchomione nowe kursy:

- Dzięki dodatkowym kursom zostanie zagęszczona częstotliwość między godziną 6:45 - 7:30 nawet do co około 10 minut. Po modernizacji ul. Nowej Medyków zobacz na mapie Gdańska i korekty parametrów układu drogowego na ul. Smoluchowskiego zobacz na mapie Gdańska, planujemy uruchomić autobusy przegubowe na tej linii - dodaje Zygmunt Gołąb, rzecznik prasowy Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku.
Dodatkowo od początku przyszłego tygodnia ZTM planuje odciążyć linię 115 na odcinku Emaus zobacz na mapie Gdańska - Jaworzniaków zobacz na mapie Gdańska nowym kursem linii 156 o godz. 4:57 z pętli Siedlce zobacz na mapie Gdańska do szkoły metropolitalnej zobacz na mapie Gdańska oraz z Kowal o 5:30 do Siedlec przez Rębowo.

Zmiany na liniach 174 i 175 oraz nowe przystanki



Od 20 października zmianie ulegają również rozkłady jazdy dla linii 174. Sobotnio-świąteczne kursy tej linii z Siedlec o godz. 10:08 oraz 18:08 zostaną przyspieszone o 60 minut i wydłużone do Starej Piły (dotychczas autobusy kończyły bieg w Otominie). W dni powszednie kurs o godz. 12:42 także zostanie wydłużony do Starej Piły (bez zmiany godziny odjazdu).

Od najbliższej soboty więcej kursów przewidziano na linii 175. W dni powszednie w godzinach tzw. międzyszczytu oraz w soboty i niedziele pojazdy będą kursowały z częstotliwością co ok. 20 minut (obecnie co 30 minut).

Ponadto między przystankami Pastelowa i Srebrna autobusy pojadą przez ul. Pastelową zobacz na mapie Gdańska, obsługując parę przystanków Kolorowa przy żłobku i przedszkolu. Dotychczasowy przystanek Kolorowa zostanie przemianowany na Szmaragdowa.

W ostatnich tygodniach linia 100 została ograniczona wyłącznie do ulic Starego Miasta. W ostatnich tygodniach linia 100 została ograniczona wyłącznie do ulic Starego Miasta.

"Setka" wraca na stałą trasę, lepszy dojazd do przychodni



Ostatnią ze zmian, która wchodzi w życie 20 października, jest powrót linii 100 na stałą trasę m.in. przez przychodnię Wałowa zobacz na mapie Gdańska. I to właśnie z myślą o nich ZTM dostosował rozkłady jazdy "setki" oraz linii 130, aby pacjenci mieli do dyspozycji autobus do dworca głównego co ok. 10 minut.

Liczne uwagi do nowych rozkładów jazdy



Przypomnijmy, że są to już kolejne zmiany wprowadzone w komunikacji miejskiej w ostatnim czasie. We wtorek dokonano modyfikacji rozkładów i tras linii tramwajowych. Na ich niedopracowanie skarżyli się często nasi czytelnicy, wysyłając wiadomości na nasz redakcyjny e-mail news@trojmiasto.pl lub przez Raport na stronie i w aplikacji na telefon.

Zarząd Dzielnicy Przeróbka zwraca uwagę, że nie konsultowano z nią zmiany trasy linii 3 i wnioskuje o jej przywrócenie na trasę Brzeźno - Stogi przez Przeróbkę lub zapewnienia innego połączenia między tymi dzielnicami.

Odpowiedź ZTM: To przygotowanie do remontu torów na Stogach, które rozpocznie się na przełomie października i listopada.

- Pętla na Przeróbce posiada zaledwie jeden tor i nie jesteśmy w stanie pomieścić tam aż trzech linii tramwajowych. Po zakończeniu prac budowlanych uruchomimy tramwaje w godzinach szczytu do Brzeźna oraz przez cały dzień na Piecki-Migowo (Morenę) - zapowiada Sebastian Zomkowski, zastępca dyrektora ZTM Gdańsk ds. przewozów - Alternatywą w dojeździe do Brzeźna może być linia 158 przez tunel pod Martwą Wisłą.
Aktualne rozkłady jazdy oraz rzeczywisty czas przejazdu autobusów i tramwajów sprawdzisz na stronie komunikacja.trojmiasto.pl oraz w naszej aplikacji na telefon.

Linia 115: (nie)potrzebny zajazd na pętlę Siedlce



Mieszkańcy osiedli wzdłuż Jabłoniowej proszą o utworzenie zajazdu linii 115 do pętli na Siedlcach, dzięki czemu możliwa byłaby wygodna przesiadka na tramwaj do centrum Gdańska. Obecnie muszą przesiadać się w obrębie zespołu przystanków Emaus, co jest dość uciążliwe.

Odpowiedź ZTM: zdecydowana większość pasażerów na tej linii podróżuje w kierunku Aniołek i Wrzeszcza, więc nie ma potrzeby wydłużać trasy o zajazd do pętlę, co wydłuży czas przejazdu o 4-5 minut.

- Pasażerowie z tych osiedli, udający się na pętle Siedlce mogą skorzystać z linii 156 lub 174 - dodaje Zomkowski.
Opóźnienia na linii 155 uniemożliwiają przesiadkę na pociągi na trasie PKM. Opóźnienia na linii 155 uniemożliwiają przesiadkę na pociągi na trasie PKM.

Linia 155: notorycznie opóźnione autobusy



Pasażerowie linii 155 skarżą się na notorycznie opóźnione autobusy, przez co nie mogą zdążyć przesiąść się na pociągi Pomorskiej Kolei Metropolitalnej na przystanku Gdańsk Jasień zobacz na mapie Gdańska.

Odpowiedź ZTM: opóźnienia są spowodowane utrudnieniami związanymi z budową ul. Nowej Bulońskiej Północnej.

- Utrudnienia wynikają z wąskiego gardła w pobliżu placu budowy Nowej Bulońskiej. Niestety nie ma trasy alternatywnej i autobusy muszą się "przeciskać" przez ul. Leszczynową zobacz na mapie Gdańska. Rozkład jazdy został już zmieniony i w miarę możliwości dostosowany do bardzo trudnych warunków. Na wszystkich liniach na Południu w przypadku takiej konieczności służby włączają rezerwowe autobusy, aby zminimalizować opóźnienia - wyjaśnia rzecznik ZTM Gdańsk.

Materiał z lipca br.



Linia 227: tłok przez zbyt krótkie autobusy



Na linii 227 problemem są natomiast zbyt krótkie autobusy, przez co nie wszyscy pasażerowie są w stanie wsiąść do pojazdu.

Odpowiedź ZTM: to wina przewoźnika, który obsługuje linię 227.

- Przewoźnik nie zastosował się do warunków umowy, nakładającej obowiązek obsługi linii 227 autobusami przegubowymi. Mimo naliczenia kar finansowych na przewoźnika, nie zmienił on rodzaju autobusów i dlatego w trybie natychmiastowym został odsunięty od jej obsługi. Teraz kursy te obsługuje spółka GAiT z taborem przegubowym - odpowiada Zygmunt Gołąb.
Docelowo na linii 227 ma być zwiększona częstotliwość do 15 minut w godzinach szczytu porannego i popołudniowego (obecnie jest on utrzymana tylko w godzinach szczytu porannego).

  • Linia 4 ma stanowić uzupełnienie linii 2.
  • O godz. 7 i 8 nie są wykonywane żadne kursy na linii 2.

Linia 2: brak tramwajów w porannym szczycie



Nasi czytelnicy pytają również Zarząd Transportu Miejskiego o przyczynę braku tramwajów na linii 2 w porannym szczycie.

Odpowiedź ZTM: pasażerowie mają do dyspozycji linię 4, która ma wspomagać przewozy na trasie linii 2.

- Linia 4 to nic innego jak wariant linii 2. Warianty tych linii różnią się przede wszystkim trasą w Śródmieściu. "Czwórka" obsługuje Dworzec PKS, zaś "dwójka" Dworzec Główny PKP. Dawniej kursy linii 2 były wariantowane przez dworzec PKP lub PKS, co wprowadzało zamieszanie wśród pasażerów. Stąd pomysł oznaczenia wariantu innym numerem - mówi rzecznik ZTM.
06:20 19 PAźDZIERNIKA 18 (aktualizacjaakt. 07:04)

(11 opinii)

Gorąco linia 155 kierunek Jasień PKM. Dziękujemy bardzo. Jest 11 stopni drogi kierowco
Gorąco linia 155 kierunek Jasień PKM. Dziękujemy bardzo. Jest 11 stopni drogi kierowco

Miejsca

Opinie (303) 2 zablokowane

  • Żałosne

    Tłumaczę: "Brak autobusów , brak tramwajów, brak kierowców, brak perspektyw."
    Tworzenie dziwnych nielogicznych połączeń dzielnic między którymi może podróżują 2 osoby na godzinę.
    Zastępowanie linii innymi które jeżdżą beznadziejnymi trasami.
    Tragedia

    • 21 2

  • nowy port

    z Nowego Portu do Wrzeszcza też by się przydał jakiś bezposredni autobus, albo dodatkowe tramwaje, zawsze tłoczno w 5-ce, Nowy Port zapomniany

    • 23 1

  • A dzielnica Jasień nic nie otrzymała,przecież tu jeżdżą jak dylizansy na dzikim zachodzie i jak za PRL bilety sprzedaje kierowca co opóźnia autobusy!

    • 14 1

  • linia 4 powinna wrócić na stałą trasę na pętlę Siedlce (1)

    skoro po tak długim okresie przyznano w końcu że czwórka jest teraz tylko wariantem linii 2 to dlaczego nie oznaczono obecnej trasy czwórki jako "2 bis" a samą czwórkę nie przywrócono dla Siedlce- Jelitkowo?

    • 10 6

    • a wtedy z pętli świetokrzyska przez 3 maja tylko jeden tramwaj, 11?

      Który jeździ co 20 minut?

      • 5 0

  • Linia 199 (3)

    Po zmianach jest to totalna porażka. Autobus za lewoskręcie do GB traci nawet do 8 min, co sprawia, ze z przystanku przymorze skm do Suchanina podróż w godzinach szczytu zajmuje nawet 50 min, a jest to niespełna 8 km. Dziękowa za taka super opcje

    • 28 1

    • (1)

      dodatkowo w godzinach szczytu z kursowania co 15 min zrobiło się co 20 i wiecej....zmiana na dużo gorsze

      • 10 1

      • Po co 199 przez Wrzeszcz PKP? Bez sensu.

        • 6 1

    • 199

      Dokładnie. 199 nie dosyć, że traci czas przy skręcie na GB to jeszcze zanim wyjedzie z wiecznie zatloczonej Dmowskiego mijają kolejne minuty. Najgorsza zmiana. Ludzie siedzący na stołkach zanim wprowadzą swoje genialne zmiany powinni najpierw pojeździć daną linią kilka razy w godzianach szczytu. Może w końcu zrozumieliby pasażerów.

      • 1 0

  • Komunikacja w Gdańsku to koszmar

    1) Przez darmowe przejazdy dla uczniów autobusy tramwaje są przepelnione - dajac darmowe przejazdy równocześnie powinni zwiększyć częstotliwość kursowania, większe autobusy itp 2) codziennie awarie 3) wypadające kursy o których nie ma informacji na tablicach stronie internetowej itp ( ukrywają to, jakby ludzie zobaczyli ile kursów się nie odbywa to by szlag ludzi trafił) itp 20 lat zaniedbań i jest jak jest

    • 34 1

  • 118 i108 (2)

    A co z liniami 108 i 118?

    • 18 2

    • Jola

      No właśnie!!!??? Obwaiam sie, niestety, że juz nie wrócą.

      • 5 2

    • wracają w listopadzie wg. gait

      • 1 0

  • Piotrkowska-Czestochowska (4)

    fatalne !!! skomunikowanie z Gdańskiem z Ujeściska z ulicy Piotrkowskiej. Nie mamy bezpośredniego autobusu do centrum Gdańska. Nie wiem, czy nasze osiedle ma jakąs karę, za co?!! Problem dla ludzi starszych, matek z dziećmi, wózkami, nie moga wsiąść na Piotrkowskiej/Częstochowskiej do autobusu i dojechać do centrum bez bardzo uciążliwych przesiadek. Czy taka sytuacja bedzie juz na stałe?

    • 15 2

    • juz bez przesady (3)

      Kazde osiedle ma miec polaczenie bezposrednie z GG? Macie blisko do tramwaju. Z kapcia isc.kiedys nie takie odleglosci sie chodzilo.

      • 2 15

      • tak mądralo, którędy?

        Po ruchliwej Warszawskiej, gdzie chodnik ma metr szerokości i jest tylko po jednej stronie drogi i wdycha się syf spalin?

        • 8 2

      • Kiedyś też prało się na tarze w balii

        • 9 3

      • Zapraszam

        Więc na 15 minutowy poranny slalom między samochodami na warszawskiej a błotem i dziurami przez chaszcze kolo lubelskiej. Szczególnie zimą o 7 rano

        • 11 0

  • Gdańsk-Pruszcz Gd.

    A trasa Gdańsk-Pruszcz Gd. w obie strony jak była tragiczna, zmieniona na gorsza to dalej ignorowana, mam czasem wrażenie, że władze i ZTM uważają, że za Orunią już nikt nie mieszka, a potem biadolą, że samochody jeżdżą. No strasznie dziwne, że lepiej jest samochodem niż autobusem, którego nie ma.

    • 5 2

  • straszna lipa

    227 straszna lipa, za rzadko jeździ 184 i brak normalnego połączenia Piecki Migowo - Wrzeszcz. Bede to w kółko powtarzac.

    • 14 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane