• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kolejny buspas. Tym razem na płk. Dąbka

Patryk Szczerba
11 października 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Najnowszy artykuł na ten temat Oddam drzewa na Spacerowej bez żalu

Tymczasowy buspas na płk. Dąbka na odcinku od ronda na Pogórzu GórnymMapka do wysokości wjazdu do wybudowanego dyskontuMapka - to kolejny pomysł władz Gdyni na polepszenie punktualności komunikacji miejskiej. Od kilku dni podobne rozwiązanie działa na ul. Wielkopolskiej.



Buspas na płk. Dąbka będzie działał w godz. 6:00-9:00 od poniedziałku do piątku. Oznakowanie pojawi się w połowie przyszłego tygodnia. Po raz pierwszy ma pomóc pasażerom komunikacji w czwartek, 20 października.

Zapowiadany był w lipcu, a uruchomiony powinien być od sierpnia.

Gdynia przetestuje tymczasowe buspasy tylko w godzinach szczytu Gdynia przetestuje tymczasowe buspasy tylko w godzinach szczytu

Władze Gdyni: zachęta dla tych, dla których tempo ma znaczenie



Władze Gdyni przekonują, że transport zbiorowy jest najlepszą alternatywą w codziennych podróżach, bo umożliwia przejazd największej liczbie osób. Buspas ma być dodatkową zachętą dla osób, dla których tempo podróży ma decydujące znaczenie.

- Celem uruchomienia tymczasowego buspasa przy ul. płk. Dąbka jest przede wszystkim wsparcie dla komunikacji publicznej. Chcemy aby część przestrzeni drogowej w określonych godzinach była zarezerwowana dla autobusów i trolejbusów. Dzięki takiemu rozwiązaniu użytkownicy komunikacji miejskiej zaoszczędzą cenne minuty - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Buspas na płk. Dąbka ma pomóc w porannym utrzymaniu punktualności komunikacji miejskiej. Buspas na płk. Dąbka ma pomóc w porannym utrzymaniu punktualności komunikacji miejskiej.

Buspas na płk. Dąbka od czwartku, 20 października



Montaż oznakowania pionowego i poziomego na ul. płk. Dąbka rozpocznie się w poniedziałek. Jeśli pogoda będzie sprzyjająca i będzie możliwe wymalowanie poziomych linii, tymczasowy buspas zacznie obowiązywać w czwartek, 20 października, o godz. 6:00.

- Rozwiązanie ma skrócić czas przejazdu pojazdów komunikacji miejskiej i poprawić punktualność względem rozkładów jazdy. Należy zaznaczyć, że w pozostałych godzinach oraz w weekendy kierowcy jadący w kierunku ul. Derdowskiego będą korzystać z obu pasów ul. płk. Dąbka - dodaje Michał Felon, dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni.

Od początku października buspas na Wielkopolskiej



W piątek, 4 października, drogowcy oznaczyli niespodziewanie tymczasowy buspas na Wielkopolskiej. Decyzja o tym, by jeden pas przeznaczyć dla ZKM, wywołała wzburzenie wśród kierowców. Tego dnia bowiem w Trójmieście trwał drogowy armagedon.

Urzędnicy odpowiadali, że szykowali się do tego od dawna, korki nie były przez jego uruchomienie, a informacje, że powstanie, były ogłaszane w lipcu.

Buspas na Wielkopolskiej wywołuje emocje u kierowców Buspas na Wielkopolskiej wywołuje emocje u kierowców

Opinie (230) ponad 10 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Opinia wyróżniona

    brawo (20)

    brawo gdynia za odwagę, to jest jasna deklaracja: autobusem szybciej niż samochodem

    • 74 279

    • Pobożna życzenie, autobusem nigdy nie będzie szybciej, bo trzeba doliczyć dojście na przystanek 5-10 minut, oczekiwanie na autobus kolejne 5-10 minut, oczekiwanie w korku na dojazd do buspasa 5- 20 minut , dojście z przystanku do miejsca docelowego, a jak jedziesz z przesiadką to kolejne minutki..

      • 0 0

    • Zgadza się. Ale tylko pod warunkiem, że jedziesz z Pogórza na Plac Kaszubski. Żeby dojechać do Jelitkowa do pracy muszę jechać autobusem, SKS, autobusem i to zajmuje godzinę i 40 minut. Oczywiście pod warunkiem, że SKM się nie wyłoży i nie spędzę 40 minut na peronie. Buspasy powinny być dobudowane a nie wymalowane na istniejących drogach.

      • 0 0

    • Dziekujemy za opinie

      Piękna kwintesencja niepotrzebnej burzy w tym temacie. Elity intelektualne dają społeczeństwu remedium na ich nie okiełznana potrzebę mobilności - transport zbiorowy. Skromne a proste i zarazem genialne.

      • 0 0

    • Ale nie taniej (10)

      • 17 12

      • Taniej, taniej. (9)

        Chyba, że samochód dał dziadek, za paliwo płaci mamusia, za ubezpieczenie ciocia, za przeglądy i serwis wujek, a za parkowanie brat.

        • 16 32

        • Jest dotowana (4)

          Z pieniędzy pozyskanych z podatków. Płaca ci co korzystaja i ci co nie korzystają. Jak to w socjalizmie

          • 6 5

          • Jak i za drogi i publiczne miejsca parkingowe (3)

            Czy ktoś ma samochód, czy nie, płaci tak samo. Bo drogi miejskie są finansowane z udziału PIT wszystkich mieszkańców, ani złotówka na nie nie idzie z podatków "paliwowych". Jak w socjalizmie, prawda?

            • 6 6

            • Zlikwidujmy drogi po których jeżdżą również autobusy (1)

              Teraz już tylko pieszo.

              • 5 5

              • Umknął Ci najskuteczniejszy środek transportu masowego - komunikacja szynowa

                Już dziś kasę z UE można dużo łatwiej wyszarpać właśnie na nią, niż na drogi. A te proporcje z czasem zmienią się jeszcze bardziej.

                • 4 1

            • Chcesz powiedzieć

              Że kierowca płacący podatki w Gdyni składa się na komunikację autobusową i drogi po których ona jeździ? Oczywiście wiesz, że autobus degraduje drogę znacznie bardziej niż lekkie auto osobowe?

              • 6 6

        • Komunikacja miejska jest za droga. (3)

          Ostatnio miałem wybór - jechać z Oksywia do Sopotu (rodziną 3 osoby), komunikacja miejska czy autem prywatnym.
          Parkowałem w Sopocie przy Hipodromie (parking bezplatny).
          Do przejechania 40 km w obie strony
          Auto 25 zł w obie strony
          Autobus + SKM 35 zł w obie strony.

          Samochód posiadam tak czy inaczej więc place zarówno serwisy ubezpieczenie itp.

          Samochodu się nie pozbędę z wielu powodów.

          Przy tej cenie komunikacji publicznej nie ma szans na przesiadkę z samochodów.

          Aczkolwiek komunikację zbiorową popieram i uważam że warto inwestować w infrastrukturę dla komunikacji miejskiej.

          • 26 6

          • A teraz stań sobie na jakimś skrzyżowaniu w tym Sopocie (2)

            i licz samochody, które wiozą 3 osoby. Trochę się naczekasz. 9 na 10 kierowców jedzie sama. Pomijam już fakt, że osoby na co dzień poruszające się komunikacją miejską mają bilety okresowe...

            • 9 21

            • (1)

              Można dopuścić jazdę buspasem dla aut z co najmniej 3 osobami, ale przecież chodzi tylko o to, żeby uderzyć kierowców, a nie poprawić wszystkim.

              • 26 5

              • Takie rozwiązania na świecie się praktykuje

                I prędzej się ich doczekasz w Gdyni niż gdziekolwiek indziej w Polsce. Tam się nikt nie bał kontrbuspasów czy pasów rowerowych

                • 4 15

    • Gdynia z tym prezydentem i z tym zadłużeniem jest na dnie

      • 12 4

    • brawo wieś gdynia (1)

      teraz proponuje pas dla aut i autobusow zamalować jako droga rowerowa - bo po co dobudowywać jak wystarczy farba

      • 27 7

      • Kiedy ekologiczne furmanki w Gdyni? Czekamy!!

        • 7 4

    • Autobusem nie jest i nie będzie szybciej.

      Że względu na strukturę komunikacji. O ile można jakoś dojechać do centrum, to dojazd do dzielnicy obok zajmuje mnóstwo czasu. Tak jest na przykład pomiędzy pustkami cisowskimi a demptowem. Dojazd z Karwin na pustki cisowskie to odpowiednio: 1 h komunikacja miejska, 25 minut samochodem przez centrum i 20 minut samochodem przez obwodnice.

      • 25 5

    • Hahaha

      Deklarować to se mogą. Dzięki tym ich buspasom samochody będą wolniejsze, ale autobusy nie będą szybsze, więc nie wiem z czego się cieszysz.

      • 16 4

    • Autobus

      Tylko niech ich będzie więcej i niech jeżdzą częściej, a przede wszystkim taniej!! Sorry ale na krótkim dystansie mniej zapłace niż za autobus..

      • 35 10

  • Opinia wyróżniona

    (11)

    No i super. Kazda droga ktora boryka sie z korkami powinna miec wytyczony bus pas, moze byc wahadłowo, ale transport zbiorowy powinien miec zawsze piorytet. Gdyby jeszcze dzialal tristar

    • 82 281

    • (3)

      Ale ta droga nie borykała się z korkami póki UM nie zaczął maczać palców w organizację ruchu. Mieszkam na Pogórzu ponad 30 lat i korki na wysokości Szperka zdarzały się głównie w zimę, gdy śnieg zaskakiwał drogowców, a autobusy na całosezonówkach ślizgały się po ulicy, gdzie taki przegubowiec potrafił stanąć w poprzek Kwiatkowskiego.

      • 40 16

      • Korki nie zaczęły się tworzyć kiedy kiedy UM zaczął organizować ruch tylko kiedy po puckiej stronie płk. Dąbka powstały osiedla, których zaludnienie jest czterokrotnie większe niż zaludnienie 'starego' Pogórza. Dodaj jeszcze kilkanaście nowych osiedli w Suchym Dworze, Mostach i Mechelinkach i już robi się sześć razy więcej samochodów niż posiadają mieszkańcy gdyńskiej strony Pogórza.

        • 0 0

      • Rozsad3k

        Ludzie gotowi są pomyśleć że bez nas urzędników mogą istnieć. Proszę nie siać dezinformacji i fake newsów.

        • 2 0

      • a zauważyłeś że tam dzielnica wyrosła? Bo wiesz, 100 lat temu tam nawet zimą korków nie było

        • 24 24

    • Dokladnie

      Super opinia proszę też więcej łapek tu klikać żeby nie wyszło że więcej osób jest przeciwnych tej opinii.

      • 0 0

    • Jedyne inwestycje są za pomocą białej farby

      • 6 2

    • Jeśli chcą mieć buspasy, to niech je dobudują, a nie domalują.

      • 25 3

    • Ok (1)

      A gdzie buspas na hutniczej,dlaczego tam nie chcą zrobić?czasami z radmoru do Rumi lub odwrotnie jedzie się 40min.tam by dopiero dał efekt plus remont hutniczej a nie jej łatanie...

      • 10 4

      • Będzie

        • 3 2

    • (1)

      Napisał stary kierowca ZKM . Bo nikt zdrowy na umyśle by nie poparł tego

      • 5 15

      • Nikt zdrowy na umyśle

        Nie napisałaby że ZKM ma w ogóle kierowców

        • 4 1

  • Super pomysł gratulujemy weny na pewno pomoże

    • 0 0

  • Może teraz Wójt Kosakowa przemyśli sprawę i dorzuci sie do wiaduktu :D (4)

    • 13 29

    • Przecież chce się dorzucić tylko do wiaduktu a nie do "kładki"

      • 0 0

    • (1)

      Z Pogórza do pracy na Osową autobusem i potem SKM i znowu autobusem dojazd 1,5 godziny.

      • 6 1

      • Szukaj pracy w Kosakowie albo na Platynowej 19 w Gdyni

        Kierowców brak, a 15 zł/ h netto nie chodzi piechotą. Wiem kusząca propozycja , dlatego kolejki z CV ni3 widać końca :D

        • 2 2

    • Lotnisko kupil za 7 baniek zamiast za 100

      Wiec leb ma.

      • 9 0

  • Darmowa komunikacja

    ludzie sami się przesiądą do autobusów

    • 0 0

  • Niech zrobią buspas dwupasmowy

    Czy takie rozwiązanie zapewni mi dojazd z karwin do Cisowej w 20 minut? Samochodem pokonam w 20min. a komunikacją miejską 55 min. jazdy + dojście na przystanek + z przystanku na miejsce docelowe. Do tego koszty są porównywalne. I po co te buspasy.

    • 0 0

  • Bezsilność

    Władze Gdyni wyraźnie nie mają pojęcia jak rozwiązać problemy z brakiem infrastruktury drogowej. Brak pieniędzy i wizji na nowe inwestycje drogowe zastępują malowankami na drogach. To jakaś ścieżka rowerowa,a to jakiś bus pas. Zapominają że do budżetu pieniędzy dostarczają im prywatne samochody i transport towarowy. Rowerzyści i transport publiczny są tylko kosztem do którego dokładamy się wszyscy. Budowa choćby drogi czerwonej o której słyszymy od wielu lat jest najlepszym przykładem. Brak wspólnych działań z tzw. Portem nie wróży nic dobrego.

    • 0 0

  • Farba bo budowac nowe trudna rzecz (2)

    Tak to jest jak do koryta dostaną się bezm..zgi bez kierunkowego wykształcenia

    • 0 0

    • Obraza (1)

      I po co Pan obraża. To my jesteśmy władza nie wy a obrażanie nic Panu nie da.

      • 0 1

      • Gdzie konsultacje społeczne ?czytaj mały człowieczku komentarze co ludzie myślą o waszych i**otycznych pomysłach a nie wywyższaj się. Gdynia za waszych rządów sięgnęła bruku ,Gdynia zamiera , większość już omija Gdynię szerokim łukiem przez wasze i**otyczne pomysły

        • 0 0

  • (8)

    Jak świetnie dział bus pas na Wielkopolskiej codziennie obserwuję. Autobusy i tak stoją w korku, korki większe niż zazwyczaj.
    Najlepiej wszystkim kazać chodzić.
    Chodzenie jest bardzo zdrowe

    • 138 6

    • Włacz myslenie (1)

      Buspasy mają dwa cele.
      Po pierwsze mają skłonić tych, którzy mają potrzebę przemieszczania do wyboru komunikacji zbiorowej. Po drugie mają zmniejszać ruch i ograniczać w ten sposób emisję CO2. Nie ma buspasow, które mają zmniejszać korki. Jak nie chcecie zielonej i tęczowej Gdyni to sobie głosujcie na PiS.

      • 0 0

      • zatrzymajmy komunikacją miejską na tydzień i zobaczmy co się stanie jak te wredne autobusy nie będą przeszkadzały samochodom

        • 0 0

    • (4)

      autobusy stoją w korku bo buspas jest za krótki, powinien być wytycznony od samego skrzyżowania z al. niepodległości

      Wtedy nie stałyby w korku.

      • 5 19

      • Powinien być wybudowany,a nie wymalowany

        • 1 0

      • W Gdyni nie ma takiej ulicy (1)

        • 4 0

        • nie szkodzi. można namalować aleję niepodległości a na niej buspas, najlepiej od razu do grudziądza

          • 11 0

      • Stałby w korku w dojeździe do tego buspasa?!

        • 11 2

    • Gryzoń spadaj

      Kiedy spotykamy się pod UM wygonić Kucyka i resztę klakierów?

      • 8 0

  • paradoks

    wytyczają buspas = terror urządników, dyskryminacja kierowców, rzeźnia na ludziach pracy, holokaus normalnie. a jak wycinają las, burzą domy, stawiają brzydkie ekrany żeby wyłagodzić lewoskręty przy wjeździe na drogę szybkiego ruchu = no tak tak, konieczność i oczywiście nikt na tym nie traci a wszyscy zyskują. ludzie, trochę proporcji, idźcie na spacerek, przewietrzcie głowę, zastanówcie się.

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane