- 1 Z dworca na Jasień 80 zł (316 opinii)
- 2 Auto wjechało w pieszych i w budynek (252 opinie)
- 3 Idź na spacer śladem linii Gdynia - Kokoszki (53 opinie)
- 4 To była fabryka "kryształu" na płn. Polskę (186 opinii)
- 5 Rakieta Elona Muska nad Trójmiastem (103 opinie)
- 6 Parawaniarze już anektują plaże (246 opinii)
Kolejny buspas w Gdyni. Na Władysława IV
Kolejny buspas pojawił się w Gdyni. Tym razem drogę wyłącznie dla autobusów wyznaczono na części ul. Władysława IV w kierunku Sopotu. To nie koniec, w mieście pojawią się kolejne udogodnienia dla pasażerów komunikacji publicznej.
Z racji tego, że na drodze były wcześniej trzy pasy, a równolegle prowadzi tranzytowa Droga Różowa, buspas nie zwiększy znacząco korków dla samochodów. Pozwoli za to zaoszczędzić czas pasażerom pojazdów komunikacji publicznej. Według przeprowadzonej dzięki naukowcom Politechniki Gdańskiej analizie, podróż autobusem na tym odcinku skróci się od 11 do 47 proc.
Pierwsze buspasy świetnie się sprawdzają
Buspasy powstają dzięki unijnemu projektowi Civitas Dyn@mo. Pierwszy był pas dla autobusów na ul. Kieleckiej w stronę Witomina. Pasażerowie nim jadący codziennie mijają sznur stojących w korku samochodów. Drugi powstał w połowie tego roku na ul. Morskiej, w okolicy permanentnie zatłoczonego skrzyżowania z Estakadą Kwiatkowskiego. Nie spowodowały żadnych utrudnień dla kierowców, którzy szybko się do nich przyzwyczaili. Podobnie jak do "straty" kilku miejsc parkingowych przy głównej drodze, które zlikwidowane zostały, by przyspieszyć przejazd autobusów.
Będą kolejne
Następny buspas planowany jest na ul. Morskiej na odcinku od skrzyżowania z ul. Kalksztajnów do skrzyżowania z ul. Grabowo . Tam jednak na razie pasy są dwa. Na trzecim - częściowo wytyczonym - urządzono parking samochodowy.
- Dlatego w tym przypadku przeprowadziliśmy analizy wariantowe. Jedno z założeń opierało się na istniejącej infrastrukturze i wydzieleniu pasa na istniejącym obecnie, a drugie wymaga inwestycji i zmian w geometrii skrzyżowań. Wymaga to m.in. dobudowy pasa na części skrzyżowań, ale też likwidacji wielu miejsc parkingowych - mówi Jacek Oskarbski, kierownik Biura Inżynierii Transportu w Zarządzie Dróg i Zieleni w Gdyni.
Analizy wykazały, że największą efektywność miałoby wykonanie pasa dla autobusów w kierunku centrum w wariancie uwzględniającym przebudowy w pasie drogowym. Na to jednak przeznaczyć będzie trzeba większe środki inwestycyjne niż na pomalowanie pasów i postawienie kilku znaków drogowych.
Opinie (212) 6 zablokowanych
-
2015-10-06 11:52
Rozwiązanie
Tam jest bardzo szerokie pobocze, a więc może dobudować jeden pas dla autobusów, żeby w godzinach szczytu samochody skręcające w prawo nie blokowały środkowego pasa.
- 4 1
-
2015-10-06 15:17
cywilizacja dotarła do Gdyni o_O
szok i niedowierzanie. Jeszcze trochę i sam prezydent do własnego miasta się sprowadzi
- 2 3
-
2015-10-06 18:03
Bus jak to bus.
Czyto jest rozwiązanie dla Gdyni i jej użytkowników czterech kółek? Okaże się to po czasie. Pomysł dobry, ale czy warto go stosować wszędzie? W dobie motoryzacji i oczywiście jej rozwoju może być strzał jak kulą w płot.
- 0 0
-
2015-10-06 19:17
(1)
bus pasa nie było nie było korków . jest bus pas są korki
- 2 1
-
2015-10-07 08:46
uśmiechnij się jesteś w Gdyni
- 0 0
-
2015-10-08 07:41
Tak na buspaay
Jak najbardziej powinno byc wiecej buspasow I moze w koncu jakies na karwinach
- 0 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.