• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kolejny buspas w Gdyni. Na Władysława IV

Michał Sielski
5 października 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Oddam drzewa na Spacerowej bez żalu
Buspas na ul. Władysława IV to trzeci z wyznaczonych w tym roku - po ul. Kieleckiej oraz Morskiej. Buspas na ul. Władysława IV to trzeci z wyznaczonych w tym roku - po ul. Kieleckiej oraz Morskiej.

Kolejny buspas pojawił się w Gdyni. Tym razem drogę wyłącznie dla autobusów wyznaczono na części ul. Władysława IV w kierunku Sopotu. To nie koniec, w mieście pojawią się kolejne udogodnienia dla pasażerów komunikacji publicznej.



Czy w Trójmieście powinno być więcej buspasów?

Buspas został wyznaczony na szerokiej, trzypasmowej jezdni. Teraz z prawego pasa ul. Władysława IV, na skrzyżowaniach z ulicami Obrońców Wybrzeża zobacz na mapie Gdyni oraz Żwirki i Wigury zobacz na mapie Gdyni, można tylko skręcać w prawo, ale autobusy mogą przejechać tymi pasami na wprost. Za skrzyżowaniem z ulicą Żwirki i Wigury, do przystanku Urząd Miasta - Władysława IV zobacz na mapie Gdyni, prawym pasem mogą jeździć wyłącznie autobusy. Zwłaszcza że na tym odcinku jest ich bardzo dużo. Podczas doby przejeżdża tu ich 1,4 tys. w obu kierunkach. W godzinach szczytu jeździ ich nawet 45-56 w ciągu godziny w każdym kierunku.

Z racji tego, że na drodze były wcześniej trzy pasy, a równolegle prowadzi tranzytowa Droga Różowa, buspas nie zwiększy znacząco korków dla samochodów. Pozwoli za to zaoszczędzić czas pasażerom pojazdów komunikacji publicznej. Według przeprowadzonej dzięki naukowcom Politechniki Gdańskiej analizie, podróż autobusem na tym odcinku skróci się od 11 do 47 proc.

Pierwsze buspasy świetnie się sprawdzają

Buspasy powstają dzięki unijnemu projektowi Civitas Dyn@mo. Pierwszy był pas dla autobusów na ul. Kieleckiej w stronę Witomina. Pasażerowie nim jadący codziennie mijają sznur stojących w korku samochodów. Drugi powstał w połowie tego roku na ul. Morskiej, w okolicy permanentnie zatłoczonego skrzyżowania z Estakadą Kwiatkowskiego. Nie spowodowały żadnych utrudnień dla kierowców, którzy szybko się do nich przyzwyczaili. Podobnie jak do "straty" kilku miejsc parkingowych przy głównej drodze, które zlikwidowane zostały, by przyspieszyć przejazd autobusów.


Będą kolejne

Następny buspas planowany jest na ul. Morskiej na odcinku od skrzyżowania z ul. Kalksztajnów zobacz na mapie Gdyni do skrzyżowania z ul. Grabowo zobacz na mapie Gdyni. Tam jednak na razie pasy są dwa. Na trzecim - częściowo wytyczonym - urządzono parking samochodowy.

- Dlatego w tym przypadku przeprowadziliśmy analizy wariantowe. Jedno z założeń opierało się na istniejącej infrastrukturze i wydzieleniu pasa na istniejącym obecnie, a drugie wymaga inwestycji i zmian w geometrii skrzyżowań. Wymaga to m.in. dobudowy pasa na części skrzyżowań, ale też likwidacji wielu miejsc parkingowych - mówi Jacek Oskarbski, kierownik Biura Inżynierii Transportu w Zarządzie Dróg i Zieleni w Gdyni.
Analizy wykazały, że największą efektywność miałoby wykonanie pasa dla autobusów w kierunku centrum w wariancie uwzględniającym przebudowy w pasie drogowym. Na to jednak przeznaczyć będzie trzeba większe środki inwestycyjne niż na pomalowanie pasów i postawienie kilku znaków drogowych.

Opinie (212) 6 zablokowanych

  • Orwell - kraj równych i równiejszych! (2)

    Protestuje przeciwko takiemu uprzywilejowaniu ludzi podróżujących autobusami. Jawna dyskryminacja kierowców samochodów! dlaczego państwowa firma przewozowa otrzymuje takie przywileje?

    Jakim prawem?
    Konstytucja tego kraju w Art. 32 mówi:
    1. Wszyscy są wobec prawa równi. Wszyscy mają prawo do równego traktowania przez władze publiczne.
    2. Nikt nie może być dyskryminowany w życiu politycznym, społecznym lub gospodarczym z jakiejkolwiek przyczyny.

    • 9 4

    • Kuba - kierowcy samochodów sami siebie wzajemnie dyskryminują (1)

      zajmując dużo więcej miejsca na drodze niż potrzebne jest osobom decydującym się na inną opcję: przejście piechotą, przejazd rowerem lub komunikacją publiczną.

      Sprawdź, z jakiej odległości dojeżdżasz do pracy i spróbuj alternatywnych sposobów poruszania się po mieście: może coś skumasz.

      Jak jesteś takim poszukiwaczem sprawiedliwości, uwzględnij koszty ponoszone przez pieszych w wyniku zajęcia przestrzeni miejskiej przez samochody parkujące za darmo. Piesi mają do niej takie samo prawo jak użytkownicy samochodów.

      Kupienie samochodu nie stwarza automatycznie prawa do parkowania do za darmo w dowolnie wybranym miejscu.

      • 3 4

      • Próba ironii czy źle dobrane tabletki?

        • 2 3

  • Brawo Gdynia ale... (1)

    Bus pas przydałby sie na Małokackiej.

    • 4 4

    • Autobusom jadącym raz na 15 minut?

      • 2 1

  • Hmm...

    A co na to Komendant Miejski Policji? Jak reaguje na te jawne zamachy na przepustowość? :D

    • 3 3

  • przeciez tam sie nic nie korkowalo na Wladka IV ???? porazka (1)

    a te procenty to te "spece" to mialy chyba w szklanach:) PS czy to ta sama ekipa co liczyla poludniowa obwodnice gdasnak, gdzie natezenie juz teraz jest takie jakie wg ich obliczen mialo byc w 2030 ?:)

    • 8 2

    • Od razu było wiadomo

      że z tego całego Civitas Dymano to tylko same kłopoty będą

      • 1 0

  • TAXI powinny korzystać z bus pasów

    Taxi na bus pas - Tak jest w Gdańsku i innych cywilizowanych miastach - tylko nie w Gdyni!!!!!!!!!!!

    • 2 3

  • Hej snoby! Wysiadka z samochodów! (4)

    Pierdziosmrody zostawcie pod domem. Trochę ruchu dobrze wam zrobi, ruszyć leniwe d*pska i na przystanek naginać!

    • 4 11

    • jak komfort czas i cena dojazdu z Gdyni redłowa na stogi będzie porównywalna

      to chetnie wróce do komunikacji. Na razie samochodem mam taniej, wygodniej i nie kwitnę po pracy 20min na przystankach

      • 4 1

    • Ile czasu zajmie przejazd komunikacją miejską z Demptowa do Chwarzna ? (1)

      Czy już jest szybciej niż na piechotę ? Nie mówiąc już o samochodzie ?

      • 3 1

      • Dobre pytanie

        Pedalarstwo proszę uprzejmie o zaprojektowanie sensownych planów dojazdu komunikacją zbiorową w następujących przypadkach (wszystkie z życia wzięte):
        - mieszkanie na osiedlu miłym w Gdańsku, praca w Gdyni Dąbrowie
        - mieszkanie na Rotmance, praca w Intelu
        - mieszkanie na Chełmie, praca na Oksywiu
        - mieszkanie na Pustkach, praca niedaleko rafinerii
        Dziękuję i dobranoc. Teraz możecie już spakować swoje misie do plecaka i zawieźć je autobusem do gimnazjum.

        • 2 2

    • Hej snoby! Wysiadka z rowerów!

      Zmniejszenie ucisku siodełek na d*pska w lajkrze spowoduje, że bąki znów znajdą ujście i nie będą rozpuszczać się we krwi, więc może przestaniecie mieć posr*ane myśli.

      • 4 2

  • bus pas

    rozmawiałem ostatnio z radnym jednej z dzielnic Gdyni powiedział mi ciekawostkę nie chodzi w ogóle o płynnosc ruchu ale o dopłaty z tytułu utworzenia buspasa 500 m takiego pasa i wyremontowali całe skrzyrzowanie Morska Wisnieskiego. taka lipa ale kogo to obchodizi z UM co na to kierowcy przecież to oni mają rację. LOT NAD KUKUŁCZYM GNIAZDEM.

    • 8 1

  • hm (2)

    Muszę przyznać że chyba znowu przerzucę się na komunikację,
    przemawiają za tym dwa aspekty, w portfelu będzie więcej,
    a czas dojazdu do pracy jest naprawdę porównywalny.

    Jedyne ale które mam to zapach niektórych pasażerów -fetor itp :(

    • 4 3

    • ja już dawno zrezygnowałem z auta, ale to dlatego, że pracuję w domu, albo za granicą, robię jakieś 10 tys. km rocznie. Wole jeździć taksówkami, bo to taniej wychodzi, albo wypożyczyć auto z wypożyczalni na kilka dni jak potrzebuję, bo po zsumowaniu utraty wartości auta przez rok, ubezpieczenia, napraw i przeglądów, paliwa to wychodzi ok 2000 tys miesięcznie, oczywiście im droższe auto tym strata większa...
      Jeszcze nie udało mi się wyjeździć taksówkami więcej niż ok 800 PLN miesięcznie...
      W moim przypadku to gra.

      • 1 3

    • "a czas dojazdu do pracy jest naprawdę porównywalny"

      Na trasie z Wlk Kacka do Wrzeszcza zyskuję min. pół godziny w jedną stronę, nawet przy korkach. Czas porównywalny dotyczy sytuacji, kiedy ktoś mieszka i pracuje 3 min piechotą od peronu SKM.

      • 0 1

  • Kiedy na Kieleckiej?

    • 1 2

  • I dobrze

    • 1 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane