• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kolejny buspas w Gdyni. Na Władysława IV

Michał Sielski
5 października 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Oddam drzewa na Spacerowej bez żalu
Buspas na ul. Władysława IV to trzeci z wyznaczonych w tym roku - po ul. Kieleckiej oraz Morskiej. Buspas na ul. Władysława IV to trzeci z wyznaczonych w tym roku - po ul. Kieleckiej oraz Morskiej.

Kolejny buspas pojawił się w Gdyni. Tym razem drogę wyłącznie dla autobusów wyznaczono na części ul. Władysława IV w kierunku Sopotu. To nie koniec, w mieście pojawią się kolejne udogodnienia dla pasażerów komunikacji publicznej.



Czy w Trójmieście powinno być więcej buspasów?

Buspas został wyznaczony na szerokiej, trzypasmowej jezdni. Teraz z prawego pasa ul. Władysława IV, na skrzyżowaniach z ulicami Obrońców Wybrzeża zobacz na mapie Gdyni oraz Żwirki i Wigury zobacz na mapie Gdyni, można tylko skręcać w prawo, ale autobusy mogą przejechać tymi pasami na wprost. Za skrzyżowaniem z ulicą Żwirki i Wigury, do przystanku Urząd Miasta - Władysława IV zobacz na mapie Gdyni, prawym pasem mogą jeździć wyłącznie autobusy. Zwłaszcza że na tym odcinku jest ich bardzo dużo. Podczas doby przejeżdża tu ich 1,4 tys. w obu kierunkach. W godzinach szczytu jeździ ich nawet 45-56 w ciągu godziny w każdym kierunku.

Z racji tego, że na drodze były wcześniej trzy pasy, a równolegle prowadzi tranzytowa Droga Różowa, buspas nie zwiększy znacząco korków dla samochodów. Pozwoli za to zaoszczędzić czas pasażerom pojazdów komunikacji publicznej. Według przeprowadzonej dzięki naukowcom Politechniki Gdańskiej analizie, podróż autobusem na tym odcinku skróci się od 11 do 47 proc.

Pierwsze buspasy świetnie się sprawdzają

Buspasy powstają dzięki unijnemu projektowi Civitas Dyn@mo. Pierwszy był pas dla autobusów na ul. Kieleckiej w stronę Witomina. Pasażerowie nim jadący codziennie mijają sznur stojących w korku samochodów. Drugi powstał w połowie tego roku na ul. Morskiej, w okolicy permanentnie zatłoczonego skrzyżowania z Estakadą Kwiatkowskiego. Nie spowodowały żadnych utrudnień dla kierowców, którzy szybko się do nich przyzwyczaili. Podobnie jak do "straty" kilku miejsc parkingowych przy głównej drodze, które zlikwidowane zostały, by przyspieszyć przejazd autobusów.


Będą kolejne

Następny buspas planowany jest na ul. Morskiej na odcinku od skrzyżowania z ul. Kalksztajnów zobacz na mapie Gdyni do skrzyżowania z ul. Grabowo zobacz na mapie Gdyni. Tam jednak na razie pasy są dwa. Na trzecim - częściowo wytyczonym - urządzono parking samochodowy.

- Dlatego w tym przypadku przeprowadziliśmy analizy wariantowe. Jedno z założeń opierało się na istniejącej infrastrukturze i wydzieleniu pasa na istniejącym obecnie, a drugie wymaga inwestycji i zmian w geometrii skrzyżowań. Wymaga to m.in. dobudowy pasa na części skrzyżowań, ale też likwidacji wielu miejsc parkingowych - mówi Jacek Oskarbski, kierownik Biura Inżynierii Transportu w Zarządzie Dróg i Zieleni w Gdyni.
Analizy wykazały, że największą efektywność miałoby wykonanie pasa dla autobusów w kierunku centrum w wariancie uwzględniającym przebudowy w pasie drogowym. Na to jednak przeznaczyć będzie trzeba większe środki inwestycyjne niż na pomalowanie pasów i postawienie kilku znaków drogowych.

Opinie (212) 6 zablokowanych

  • Zaminieć drogi na buspasy a chodniki na ściezki rowerowe (1)

    Chyba nie idziemy w dobrym kierunku. Buspasy i ścieżki rowerowe powinno się budować a nie tworzyć z ulic i chodników. Ale tak najłatwiej. Troch farby i chwalimy się. Tylko nie wiadomo czym

    • 11 5

    • Oto ta wspaniała Gdynia :-)

      • 0 2

  • (3)

    No ladnie, buspas dla biedakow w autobusach.
    A powinni sciac drzewa, z chodnikow zrobic parkingi, autobusy calkowicie zlikwidowac. Wiecej miejsca dla samochodow!!!
    Jak to sie ma do sw. Przepustowosci?? Bostwo bedzie sie gniewac!

    • 3 8

    • (1)

      Nowopolski bogacz zabrał głos.Powinieneś popracować nad przepustowoscią sego umysłu.

      • 0 1

      • nie potrafisz wyczuć ironii?

        dlatego dałem ci minusa

        • 0 0

    • Motofobii zwykle się nie leczy

      Ale dla ciebie powinni zrobić wyjątek. I nie żałować haloperidolu.

      • 0 0

  • Buspas a głębokość parkingów. (3)

    Szanowni Państwo z UM Gdynia!

    Przed wymalowaniem buspasu po drugiej stronie ulicy Władysława IV, proszę sprawdzić jaka jest głębokość parkingów np. przed oddziałem PZU, restauracją LaVita, pralnią, ciucholandem i dalej przed restauracją meksykańską, Desą, sklepem z materacami.
    Obecnie dużo większych zaparkowanych samochodów osobowych, wystaje mocno na prawy pas. Jak będą tym pasem jeździć autobusy?!
    Będą jeździć środkowym pasem, no chyba, że pogłębicie parkingi.

    Mądry Polak po szkodzie?

    • 18 1

    • (1)

      temat zdaje się dotyczy ulicy w przeciwną stronę;

      • 0 3

      • Czytaj uważnie artykuł i powyższy komentarz ;-) .
        Buspas wymalowano już na jezdni w kierunku Gdańska, ale ma być także na jezdni z kierunku przeciwnego (w dół ulicy Władysława IV). Obawy, co do głębokości parkingów, dotyczą właśnie tej drugiej jezdni, na której dopiero powstanie buspas.

        • 2 0

    • jest jeszcze opcja usunięcia tam miejsc do parkowania prostopadłego do osi jezdni

      • 0 3

  • na pohybel buspasom (1)

    Samochód to wolność ! Oni chcą nam ją odebrać. Chcą decydować za nas kiedy idziemy na emeryturę, do jakiego lekarza mamy chodzić, czy ubezpieczyć samochód w pzu, czy zapiąć pasy, czym jeździć, czy przyjmować uchodźców

    • 7 3

    • samochód to wolność stania w korkach i zatruwania atmosfery

      można wybrać inne opcje - z korzyścią dla uzależnionych mentalnie od samochodu, takich jak ty, szanowny przedpiśco.

      Podatki ze sprzedaży samochodów i wpływy akcyzy za paliwo pokrywają tylko ułamek kosztów budowy i utrzymania dróg.

      • 1 3

  • światła (2)

    lepiej by się wzięli za synchronizację świateł bo z tym to jest porażka

    • 7 2

    • Trzeba byłoby ruszyć urzędniczy tyłek wpierw. Już nie mówiąc o wcześniejszej inicjatywie.

      • 0 1

    • Tristar żondzi

      • 0 1

  • Bilety jak dla mnie za drogie , Gdynia mała wolę się przejść

    • 1 3

  • Brawo

    Wzorowa postawa władz miasta i ich mądre i jakże przemyślane decyzje skierowane na mój komfort życia w mieście z morza i marzeń, zachęcają mnie do jeszcze większego mania wszystkiego w ..... i uciekania z płaceniem podatków wszędzie ale nie dla Pana Prezydenta i Jego Dworu.

    • 8 1

  • acotam

    może lepiej by było zrobić porządek z niewłaściwie parkującymi na ulicach gdynii {świętojańska, warszawska ,morska i inne}bo co do bus pasów to jest się czym pochwalić 100 metrów pasa na morskiej i aby z niego korzystać trzeba naginac przepisy i na to wszystko trzeba było unijnego projektu i pewnie jeszcze się okaże że na namalowanie paru liter na pasie {bo bus pas nie został wybudowany a wydzielony na już istniejącym prawoskręcie} poszły miliony z UE

    • 4 1

  • (1)

    A mnie zastanawia, dlaczego codziennie ostatnio korkuje się Rdestowa w kierunku Gdyni. WczeWcześniej czegoś takiego nie było.

    • 2 1

    • po prostu jest za dużo samochodów

      jeżdżonych nawet na krótkie odległości.

      Miasto za słabo działa na rzecz zrównoważonego systemu mobilności i tyle

      • 0 2

  • buspas (3)

    zlikwidować parkingi jest łatwo, ale co w zamian?

    • 4 3

    • (1)

      Parkingi przecież pozostają!
      Na długości zatok parkingowych, buspas wymalowano linią przerywaną - zgodnie z przepisami można wjechać na buspas, a następnie zaparkować.

      • 3 0

      • Kierowco, a czytać ze zrozumieniem to nie nauczyli?
        Buspas na Morskiej powstanie w miejscu dotychczasowych miejsc parkingowych!!! A to spowoduje totalne zapchanie i tak już prawie nieprzejezdnych uliczek bocznych, jak Komandorska, Kapitańska.
        Debilizm "inżynierów ruchu drogowego" sięga szczytów!!!

        • 0 0

    • w zamian poszerzenie wyobraźni i wybranie alternatywy samochodu

      telepraca, car sharing, car pooling, bla bla car, rower, rower wspomagany elektrycznie, autobus, jogging, etc. etc. itp. itd.

      • 0 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane