- 1 Nowy apartamentowiec powstanie na Wyspie Spichrzów (128 opinii)
- 2 Borawski rezygnuje z wiceprezydentury (119 opinii)
- 3 Kto się przypiął do mojego roweru? (165 opinii)
- 4 Prawie 1 mln kary za opóźnienie Fali (235 opinii)
- 5 Radna Lewicy dołącza do klubu Dulkiewicz (102 opinie)
- 6 Oddam drzewa na Spacerowej bez żalu (528 opinii)
Kolejny deweloper na Siennej Grobli
Możliwe, że jeszcze w tym roku, u zbiegu Motławy i Wisły w Gdańsku, zacznie powstawać duże osiedle mieszkaniowe. Firma deweloperska Robyg ogłosiła zakup 4,6 ha gruntu przy Siennej Grobli. . Firma zapłaciła za teren 10 mln euro.
- Rozpoczęcie prac uzależnione jest od tego, jak szybko uda nam się uzyskać pozwolenie na budowę. Mam nadzieję, że będzie to możliwe w tym roku. Będą to budynki o funkcji mieszkaniowo-usługowej - mówi Oscar Kazanelson, przewodniczący rady nadzorczej firmy deweloperskiej Robyg. - Prace archeologiczne będą prowadzone na etapie wykonywania wykopów pod budynki.
Pracownia architektoniczna, która zaprojektuje budynki, jakie powstaną w tym miejscu, jeszcze nie została wybrana. Deweloper szacuje, że na działce o powierzchni 4,6 ha powstać może ok. 54 tys. m kw. powierzchni mieszkaniowej i usługowej. Dla większości terenu, który kupuje Robyg, obowiązuje plan zagospodarowania przestrzennego, który przewiduje zabudowę mieszkaniowo-usługową, przy czym mieszkania mogą zająć maksymalnie 50 proc. powierzchni użytkowej. Budynki mogą mieć maksymalnie 19 metrów wysokości i dowolny kształt dachu. Za grunt Robyg zapłaci 10 mln euro.
Czytaj także: jakie nowe inwestycje mieszkaniowe zaczęły powstawać w 2016 roku
Lokalizacja ma przed sobą różową przyszłość, bo planowana jest budowa tunelu pod kanałem Motławy, którym z Młodego Miasta dojechać będzie można na Polski Hak. Prace nad miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego, który określi układ drogowy związany z tą inwestycją właśnie trwają. Sam tunel nie zacznie jednak powstawać przed 2020 rokiem.
Działka na samym cyplu Polskiego Haka od lat jest w posiadaniu firmy deweloperskiej Eco Classic, która ma projekt postawienia w tym miejscu wysokościowca mieszkalno-biurowego (170 metrów). W tym momencie spółka nie planuje realizacji tej inwestycji.
Przy ulicy Na Stępce , a więc "za Ołowianką", dwie działki ma należący do Grupy IKEA Vastint. Deweloper w ostatnich latach w szybkim tempie zwiększa liczbę realizowanych w całej Polsce projektów mieszkaniowych i biurowych. Na Stępce za jego sprawą powstać mają mieszkania, jedna z inwestycji nosi roboczą nazwę Riverside.
Przy Angielskiej Grobli trwa budowa osiedla, realizowanego przez firmę PB Górski. Powstaną tu trzy budynki, które z istniejącą Szafarnią, hotelem Gdańsk, wyremontowanym budynkiem biurowym Amber Tower i apartamentowcami WaterLane, stworzą zwarty kwartał zabudowy. Pierwszy budynek będzie gotowy pod koniec 2017 roku, a cała inwestycja zostanie ukończona w 2019 roku.
Czytaj także: ceny rosną, popyt nie maleje, o kredyt coraz trudniej - rynek nieruchomości mieszkaniowych w 2016 roku
W minionym roku inwestycję przy Długiej Grobli rozpoczął też cieszyński Atal. Firma regularnie zwiększa bank ziemi w Trójmieście, a Nowa Grobla Apartamenty będzie to jego pierwszą realizacją w Gdańsku. W sumie powstanie tu 168 mieszkań, będą do odbioru w drugim kwartale 2018 roku.
Obiecująco zapowiada się także nowa zabudowa przy Długich Ogrodach. Tu działki ma Budimex Nieruchomości, Gmina Żydowska i firma Vesta. Budimex projektuje dla siebie i Gminy Żydowskiej dla której będzie realizował inwestycję na działce gminy. W porozumieniu z tym inwestorem jest firma Vesta, która ma działkę tuż obok. Przygotowanie inwestycji jest w toku.
Zobacz stare budynki przy Siennej Grobli. Film archiwalny
Mapa inwestycji
Zależy ci na lokalizacji? Sprawdź na naszej mapie inwestycji mieszkaniowych i biurowych, gdzie aktualnie w sprzedaży są nieruchomości z rynku pierwotnego.
Miejsca
Opinie (117) ponad 10 zablokowanych
-
2017-01-03 10:39
Co to za działka ? (2)
Na mapie poglądowej przy ul. Długie Ogrody jest działka Gminy Żydowskiej ? Co tam ma być w przyszłości ? Synagoga ? Na podstawie czego ją dostali ? Od kiedy są właścicielami ? Kupili czy za darmo ?
- 4 8
-
2019-01-24 18:26
gmina zydowska
kiedys miała działke a na niej synagogę miedzy Katownia a dzisiejszym Teatrem Szekspirowskim. Los zrzadził inaczej.Ta działka na Długich Ogrodach mniemam ze jest zamiennie za tamta utraconą.
- 0 0
-
2017-01-03 10:55
błąd logiczny Zenonie :
nie można kupić czegoś za darmo
- 1 5
-
2017-01-02 22:24
(3)
trochę głupota wg mnie bo w sumie blisko centrum ale można byłoby to lepiej wykorzystać, teren ma potencjał. Już i tak sporo hoteli, nowych mieszkań się buduje więc może powinno się pomyśleć o nowych atrakcjach w centrum skoro wiecej turystów przyjeżdża,np park, jakiś ładny plac ale bez betonowania całej zieleni wokół
obok mogłyby powstać kawiarnie i wiem ,że na długiej jest ich sporo ale chodzi mi ,że fajnie byłoby móc spędzić czas w parku albo w kawiarni z widokiem na ładny park a nie na ulicę i bloki. Napewno zachęciłoby to turystów i mieszkańców- 23 6
-
2018-01-14 17:02
za kazdym razem pitololo o parku
obok jest duzy park miedzy krowoderska i barbary
- 0 0
-
2017-01-02 22:31
(1)
Wystarczą zadbane bulwary nad rzeką, które są w stanie średnio-fatalnym na północ od Ołowianki.
- 5 2
-
2017-01-02 22:41
uważam ,że powinno się pomyśleć o dodatkowych atrakcjach w centrum. Gdańsk się rozwija, budują się hotele, przybywa mieszkań na wynajem i sprzedaż. W okresie letnim długa jest zapchana można byłoby w ten sposób stworzyć ciekawą przestrzeń dla mieszkanców i turystów. Gdańsk mógłby się tym wyróżnić na tle innych miast, zawsze to lepsza spuścizna po nas niż same centra handlowe i blokowiska.
- 7 2
-
2017-01-03 14:03
No i zaczeło się.... (3)
Plan wykonany, zabytki rozpierd...., działki opchnięte, przez 20 latek tereny całkowicie i celowo "zaniedbane i zapomniane" zostaną zabudowane - prawdopodobnie zwykłą grodzoną mieszkaniówką, która ma się nijak do historii - jak wiele beznadziejnych brył, które w ciągu ostatnich kilku lat powstały w pobliżu Motławy...szkoda tylko, że woda przypomina ścieki, że żaden dureń nie pomyślał o nabrzeżach i deptakach wzdłuż nich. W najbliższej okolicy funkcjonuje kilka zakładów - pewnie za jakiś czas okaże się, że nowym lokatorom przeszkadza hałas ze stoczni, smród z kominów i pył z przeładunków statków........do tego te pociągi kilka razy dziennie.....
Ciekawostki w komentarzach z 2010 i 2012.....
http://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/500-wolow-na-tydzien-Historia-rzezni-w-Gdansku-n55136.html
http://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Nocny-pozar-dawnych-zakladow-miesnych-n40415.html- 14 2
-
2017-01-03 15:27
i tak dzieje sie z kamienicami we Wrzeszczu- zapuszczone, zaniedbane (2)
specjalni lokatorzy za darmochę tzw. socjal
urzędnicy są wielkiego serca w centrum mieszkania socjalne ( 500+) a pracujący na obrzeża- 2 1
-
2017-01-03 15:43
Z tytułem zgadzam się w 100%...... (1)
Ale co do 500+ mylisz się.
To, że ktoś dostaje 500+ nie znaczy, że żyje z socjalu i jest patolem (zresztą, to, że ktoś żyje z socjalu też nie świadczy o tym, że jest patolem - bo rożnie życie się układa) - wiem, że gazjeta, ubk-vn i inne anty polskie media wciskają taki kit....ale znam osoby, które zarabiają miesięcznie więcej niż statystyczny polak w ciągu roku - i też korzystają z 500+ (gość ma 6 dzieci.....)
Podobnie można generalizować w drugą stronę, że każdy jeżdżący nowym autem wartym więcej niż 200 tys, mieszkający w nowym domu itp wciąga wieczorami kokę przez zwinięty banknot o nominale 500 euro itp....- 3 2
-
2017-01-05 22:27
Za treść dałbym +, ale PISowska retoryka ujawniająca się w Twojej wypowiedzi niestety nie pozwala :)
- 0 0
-
2017-01-04 10:36
Osiedle dla seniorow (1)
Czy nie ma chetnego inwestora na budowe osiedla dla seniorow ,mysle ze warto bo seniorzy szukaja takich mieszkan gdzie maja wlasny nie duzy kat i gdzie byla by stolowka i doktor a mieszkaja we wlasnych mieszkaniach oczywiscie blisko centrum bo tutaj mieszkaja i nie chca zmienic swojego srodowiska
- 2 3
-
2017-01-05 22:11
Nie potrzeba budować oddzielnych osiedli dla osób starszych, czy niepełnosprawnych. Getta już były i nie wracajmy do tego
Myślę, że obecne apartamentowce spełniają warunki również, a może szczególnie dla seniorów
1. Mieszkanie bez barier architektonicznych
2. Wychodzę z auta w garażu podziemnym i jadę windą bezpośrednio na poziom mojego mieszkania
3. zielone patio na dachu z ławeczkami, gdzie można poczytać, czy tylko posiedzieć.
4. W recepcji całodobowa ochrona, która za drobną opłatą nie odmówi świadczenia dodatkowych usług indywidualnych, koniecznych dla osoby starszej ( np. wezwanie lekarza w razie potrzeby, odebranie czy poinformowanie o przesyłce itp. )
5. Firma sprzątająca budynek za dodatkową opłatą również nie odmówi świadczenia usług np. raz w tygodniu sprzątania w mieszkaniu emeryta. Usługa może być rozszerzona np. o prasowanie, rozwieszanie zasłon, firanek.
6. Obecnie nie ma żadnego problemu z dostawa gorących posiłków bezpośrednio do mieszkania, a więc każdy emeryt może zamówić i taka usługę.
Potrzebna tylko kasa, ale w gettach dla staruszków też nikt nie świadczyłby usług za free.- 3 0
-
2017-01-03 13:45
Niech budują (1)
Tyle tego teraz w Centrum stawiają, że szok. Szału cenowego nie będzie. Pod kontem inwestycji słabo długofalowo. Miasto mogłoby dorzucić jakiś dodatkowy podatek dla kupujących spoza. Chyba, że się przemeldują.
- 2 3
-
2017-01-05 21:50
Miasto mogłoby dorzucić jakiś dodatkowy podatek od głupoty mieszkańców. Chyba że zmądrzeją.
- 0 0
-
2017-01-02 21:23
(4)
Kolejne mieszkania dla bogaczy albo dla co najmniej klasy średniej. Ilość mieszkań jaka wybudowała się w Gdańsku w ostatnich latach przyprawia o zawrót głowy. A co najlepsze ceny nawet nie spadają.
- 74 21
-
2017-01-03 13:49
Spoko, rynek się załamie. (1)
Recesja za pasem to i mieszkania potanieją.
- 0 0
-
2017-01-05 21:41
Tak, tak, licz na to.
Będzie recesja, to będą budować mniej mieszkań, a cena będzie utrzymywana. Słyszałeś chyba, że np. cena ropy naftowej regulowana jest jej wydobyciem. Podobnie będzie z mieszkaniami. Po co budować więcej z mniejszą marżą, kiedy można sprzedać mniej z marżą większą i zysk będzie taki sam.
Może wzrośnie podaż na rynku wtórnym, ale też nie liczyłbym na znaczne obniżki cen- 0 0
-
2017-01-03 00:16
całkiem dużo tych bogaczy
skoro cały czas kupują mieszkania jak głupi
- 11 2
-
2017-01-02 21:30
Tylko po co
Na szadulkach nawet rosną 5500 za m2 o*ujeli
- 22 3
-
2017-01-02 21:08
Robyg (10)
:(
po masakrowaniu Moreny, Przymorza czy Południa postanowił spie*rzyć Śródmieście.- 197 30
-
2017-01-02 21:41
dokładnie (4)
każdy deweloper próbuje sprytnych sztuczek prawnych czy łamania prawa, by tylko wydymać klienta.. ale robyg jest w tu na niechlubnym pierwszym miejscu
oby czytali to przyszli potencjalni klienci czy obecnie kupujacy
ładnie wygląda wszystko przed zakupem mieszkania, potem spadajcie, bo interesują ich kredyty tych nowych frejerów co chcą kupić- 50 6
-
2017-01-03 08:06
(1)
A skad masz te informacje? Może jakieś konkrety? Gdyby było tak jak mówisz to nie sprzedawaliby tyle mieszkań.
- 5 13
-
2017-01-04 10:15
pracujesz w robyg, to musisz ich niestety bronić, nie wysilaj się, to na nic
- 4 0
-
2017-01-02 22:53
oj ten inwestor umie liczyć pieniążki, i to od wieków
- 22 0
-
2017-01-02 22:35
eee te sztuczki prawne to nic innego tylko kolejny apartament dla budynia lub jakiegoś z jego przydupasów.
- 11 13
-
2017-01-03 15:06
tylko nie Robyg!
Jakość mieszkań tego dewelopera pozostawia tak wiele do życzenia ;/ Wygląda to tak, jakby ta firma miała się tylko "nachapać", a nic solidnego klientowi w zamian nie oferuje. Tak bardzo mi szkoda tej atrakcyjnej lokalizacji. Przez moment tliła się w sercu nadzieja, że perełki na Polskim Haku za przyczyną wysokojakościowych realizacji nawiązujących do historycznych zabudowań, będą chlubą dla gdańszczan, a tu taka informacja :(:(:(
- 3 2
-
2017-01-02 21:45
Trochę racji. Coś czuję, że skopiują architekturę budynków z Przymorza i Moreny. (1)
W sumie to się nawet wpiszą w to, co się w okolicy buduje - patrz Bastion Wałowa.
- 27 5
-
2017-01-03 12:36
Bastion Walowa piekny nie jest - zgoda
ale nie jest w okolicy :)
- 0 1
-
2017-01-03 09:39
Mam nadzieję, że w przypadku tak wyjątkowej lokalizacji ROBYG będzie w końcu mógł zaproponować ciekawszą architekturę. Dotychczasowe osiedla budowane przez tego dewelopera to koszmarki!!!
- 14 4
-
2017-01-02 21:38
Jeszcze postawi szuflandię na jednorodzinnej Letnicy
pardon, drugą Żabiankę tylko gorzej.
- 51 8
-
2017-01-04 08:57
Kolejny "suwenir" dla deweloperów:tunel pod wodą. A plebs nie może przejechać na drugi koniec miasta... Co z trasą czerwoną?
- 2 0
-
2017-01-02 22:16
(5)
smutne trochę ,że długie ogrody pewnie nie długo zmienią się w blokowisko kolejne.
Kiedyś był tam piękny długi ogród do którego mieszkańcy Gdańska chętnie chodzili, a teraz co patrzę to działki ostatniej zieleni przy absurdalnie wielkim betonowym parkingu sprzedali pod budowę. Szkoda bo mogliby zrobić fajny park blisko centrum których co raz mniej jest.- 25 10
-
2017-01-03 05:28
(2)
Jedyne słowo jakie mi przychodzi do głowy pod tymi komentarzami to - "znafcy"
- 7 2
-
2017-01-03 17:57
(1)
może "znafca" ze mnie nie jest ale wiem ,że nazwa Długie Ogrody nie wzieła się z nikąd. Można sobie przejrzeć stare mapy Gdańska topograficzne i widoczne są tam podłużne działki na których były kamienice przy ulicy a resztą działki były długie ogrody. Tutaj też jest fajnie na ten temat opisane http://www.rzygacz.webd.pl/index.php?id=12,73,0,0,1,0
- 1 0
-
2017-01-04 05:37
No właśnie. I po co tworzyć historie o "głęboko zabudowanych kamienicach" lub "pięknym długim ogrodzie, chętnie odwiedzanym przez mieszkańców Gdańska", skoro rzetelna wiedza jest na wyciągnięcie ręki ?
- 1 0
-
2017-01-03 21:03
Zawsze z łezka w oku wspomina się dawne dzieje, ale teraz tereny długich ogrodów to rumowisko. Park za Barbarą jest nieźle zrewitalizowany i to i tak dużo
- 0 0
-
2017-01-03 00:41
Długi Ogród pochodzi od bardzo głęboko zabudowanych kamienic. Resztki tego jeszcze są między Podwalem a Długimi Ogrodami.
- 3 3
-
2017-01-03 22:56
Tam nie pobuduja nic przez kolejne 10 lat , to zwykla machinacja zeby wykazac koszty
w ksiegowosci byle nie zapłacić podatków .
1.Dojazd
2.tereny po przemysłowe
3 infrastruktura
- duzo ciekawszym miejscem jest teren po byłych Gdańskich Zakładach Mięsnych- 0 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.