• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kolejny krok do naziemnego przejścia przy Bramie Wyżynnej

bra
26 października 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Zatoka autobusowa przy Bramie Wyżynnej do remontu
Patrząc na to zdjęcie doskonale widać, że aż się prosi o powstanie przejścia naziemnego w tym miejscu. Patrząc na to zdjęcie doskonale widać, że aż się prosi o powstanie przejścia naziemnego w tym miejscu.

Gdańscy urzędnicy szukają firmy, która zaprojektuje przejście naziemne przez Wały Jagiellońskie zobacz na mapie Gdańska na wysokości Bramy Wyżynnej i Forum Gdańsk. Wykonawca będzie miał pięć miesięcy na opracowanie dokumentacji. Przejście powstanie więc najwcześniej w przyszłym roku.



Już w 2013 roku sugerowaliśmy, że w związku z planami zabudowy Targu Siennego i Rakowego należy uwzględnić powstanie przejścia naziemnego.

Przez lata wydawało się, że jego powstanie w tym miejscu graniczyć będzie z cudem. Urzędnicy byli stanowczy i uparci w swoim przeświadczeniu, że w centrach miast lepszym rozwiązaniem są przejścia podziemne.

Szansa pojawiła się dopiero w zeszłym roku, gdy inspirowana głosami urbanistów grupa radnych zaczęła domagać się wyprowadzenia pieszych z podziemi.

Po przymiarkach i wstępnych koncepcjach przyszedł czas na pierwszy konkret.

Jest nim ogłoszenie przez Dyrekcję Rozbudowy Miasta Gdańska przetargu na opracowanie projektu naziemnego przejścia dla pieszych. Zainteresowane firmy mogą zgłaszać się do 8 listopada. Zwycięzca będzie miał 150 dni na przygotowanie dokumentacji.

Koncepcja Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni, na podstawie której powstanie projekt, zakłada:

  • powstanie przejścia naziemnego z sygnalizacją świetlną między Bramą Wyżynną a Forum Gdańsk
  • poszerzenie przystanków kosztem zwężenia pasów ruchu
  • powstanie chodników umożliwiających dojście do przejścia z przystanków tramwajowych
  • włączenie świateł do systemu Tristar

Sama budowa przejścia rozpocznie się najwcześniej w 2019 roku. Koszt całego przedsięwzięcia szacowany jest na ok. 800 tys. zł.
bra

Miejsca

Opinie (548) 10 zablokowanych

  • To przez pajaców z FRAG i niby konserwator oczywiście pisowskiej "misiewiczówny". Urząd Miasta był przeciwny i mam nadzieję tak zostanie.

    • 6 4

  • rozszczeniowe kierofczyki tradycyjnie mają ból d.

    Chcą szerokiej bezkolizyjnej tranzytówki w samym środku miasta i daj im. Uprą się jeden z drugim i nie są w stanie zrozumieć że to centrum miasta. Że to nie jest miejsce dla nich i nie są tu najważniejsi. Macie tunel za 2mld to sobie tam smrodzcie.

    • 7 8

  • (1)

    To nie wybieracie Budynia jest teraz okazja .On robi co mu się podoba a nie dla mieszkańców.

    • 4 7

    • Te przejście to nie pomysł Adamowicza!

      • 1 1

  • Cudownie. Wszystko dla Forum Gdańsk (1)

    Czy zapłacili już karę za zabetonowanie Raduni?

    • 9 5

    • Masz mózg zabetonowany

      • 2 2

  • (2)

    autobus jest szerszy jak 3 metry! powodzenia z kolizjami

    • 5 3

    • (1)

      ktory? hahaha. co ty klepiesz.
      Drogi miejskie mają przewaznie szerokosc 2.25-2.75m. Takze spokojnie mozna jeszcze bardziej zwezyc.

      • 1 2

      • w sensie jeden pas na drodze miejskiej zeby było precyzyjnie

        • 2 0

  • Pas

    A może by tak pas dla samolotów zrobić , turyści mogliby od razu i bezpiecznie z rękawa wysiadać do forum lub starówkę :-)

    • 2 6

  • zróbcie jak nieraz Salamon radzi - kolejkę linową z Forum Radunia na Biskupią i w inne kierunki (1)

    to dopiero będzie atrakcja jak będą sobie oglądać starówkę z powietrza, albo nad lasami pojadą na Pachołek, albo i do Sopotu / Sobieszewa, na Kaszuby - do Otomina ? itp miejsca.

    Koszt wcale nie taki wielki a Gdańsk ściągnie kolejne miliony turystów...

    Gdańsk miał pierwszą kolej linową w Europie właśnie na Biskupią Górę w 16 wieku.

    • 5 2

    • Taką atrakcję już parę lat temu zafundowała sobie Gdynia.

      • 0 0

  • Najpierw zróbcie tunel dla ruchu kołowego. (3)

    Przez cały Gdańsk. Wtedy nie będą ginąć ludzie! Albo drogi alternatywne!

    • 57 11

    • przecież ten tunel już jest : wzdłuż linii kolejowej (2)

      • 0 2

      • To jest tunelik

        • 1 0

      • ten tunel jest dla ruchu dostawczego

        tego co stoi na górze...

        • 2 0

  • Berlin, Paryż, Kopenhaga (9)

    Zmierzamy w dobrym kierunku. Miasto czyste od trujacego smrodu spalin samochodowych. Rozwój komunikacjii mejskiej

    • 3 12

    • w Paryżu nie ma samochodów

      to tylko w tym zaścianku można cos takiego wymyslic

      • 1 0

    • bo mają drogi alternatywne

      a tu oszołomy chcą spowolnić komunikację miejską, zakorkować centrum i truć mieszkańców spalinami

      • 3 0

    • Najpierw prześledź ewolucję tych miast, uwarunkowania i budżety (6)

      A potem rób takie głupie analogie.
      Bo głupotą jest chwalenie skutków bez analizy zastosowanych środków. To co jest tam proponowane, to ostatni etap procesu, który u nas nawet się nie zaczął.

      No chyba, że faktycznie wierzysz, że to się da zrobić wiadrem farby?!

      • 6 1

      • Prześledź Lipsk (5)

        Jako byłe NRDowo startował z niegorszego pułapu niż nasz obecny a jest wręcz modelowym przykładem jak uzyskać sprawny transport w mieście z minimalnym udziałem samochodów.

        • 2 1

        • i jeszcze jedno... (1)

          Najważniejszy czynnik nakłaniający do korzystania z transportu zbiorowego, to jego efektywność finansowa. Znam akurat realia Lipska czy Drezna, bo tam bywam. Jak i w innych miastach Niemiec czy Europy. To co wszędzie widać, to fakt, że człowiek wybierający taki rodzaj przemieszczania, jest finansowo premiowany. Podkreślam, premiowany a nie karany.

          Tym śladem poszła Warszawa i bilet miesięczny "na wszystko" kosztuje 100pln! Jego trójmiejski odpowiednik, 2,5x więcej! Za podobny zakres (Gdańsk-Wejherowo).

          Podróż komunikacją zbiorową po Trójmieście to uciążliwość organizacyjna a przede wszytkim, katastrofa finansowa. Gdzie gołym okiem widac hipokryzję organizatorów, fundujących przesiadki praktycznie w centrum miasta. Pod hasłem "węzłow integracyjnych", które zwykle organizuje się na dalekich przedmieściach.

          Więc lepiej "biala farbą". Widzę że zaraza z Gdyni się rozprzestrzenia.

          • 1 1

          • nie zgodzę się

            jest jednocześnie premiowany ale i karany

            z jednej strony dostaje możliwość sprawnej i niedrogiej komunikacji zbiorowej czy rowerkiem ale z drugiej koszt miejsca dla własnego samochodu jest rynkowy (czytaj wysoki), miejsca parkingowe ściśle ograniczone bez takiej samowolki parkingowej jak w Polsce

            u nas bez dogłębnego przeorania podstaw prawnych nie ma szans na integrację transportu w całym trójmieście + SKM więc jeszcze długo komunikacja nie będzie sprawna

            z drugiej strony zalew tanich szrotów i powszechność posiadania samochodów, pełna bezkarność i możliwość stawiania ich gdziekolwiek sprawiają, że na działania kijem będzie coraz mniejsze przyzwolenie aż w końcu wpadniemy w ślepy zaułek bez wyjścia uzależnieni od samochodów, sparaliżowani ich nieefektywnością, bez woli do kroku w tył

            ten trend należy przełamywać jednocześnie kijem i marchewką

            • 1 0

        • byłe NRDowo? z naszego obecnego pułapu? (1)

          Weż pod uwagę, że duża część mieszkańców części wschodniej przemieściła się na zachód. Poziom pozostałych był/jest duzo wyższy niż nasz.
          Poza tym, dużo można Niemcom zarzucić ale jedno trzeba oddać, to karna i zorganizowana nacja. Nie wiem, co masz na myśli mówiąc "pułap" ale ten organizacyjny to mieli i mają dużo wyższy... I to po stronie urzędowo/formalnej a nie indywidualnej

          • 1 3

          • Taaa karna nacja...

            Lipsk był świadkiem podobnych wydarzeń jak Gdańsk podczas upadku komunizmu. Też byli po 50 latach prania mózgów przez komuchów.
            Wpompowano w nich owszem, ale podobnie jak obecnie Unia pompuje w nas.
            Właściwie im dłużej o tym myślę tym więcej podobieństw dostrzegam.

            Wizyta była czysto turystyczna ale to co zobaczyłem skłoniło mnie do zagłębienia się w temat.
            Udział rowerzystów w ruchu 16% (kilka lat temu), tramwajem blisko 50%, centrum wyłączone całkowicie z ruchu samochodowego. Średnia prędkość tramwaju ~25km/h.
            Największy szok - w całym mieście zero świateł na przejściach przez tory tramwajowe.
            W rankingach miasto o bardzo wysokim zadowoleniu mieszkańców i dodatnie saldo migracji jako jedno z nielicznych w byłym NRD.

            Przykład warty jeśli nie naśladowania to przynajmniej głębszej uwagi.

            • 1 1

        • acha, Lipsk powiadasz...

          To ci co nas kreatywnie ogrzewają?
          No to już wiemy z czym mamy do czynienia.
          Wizyta referencyjana? Efekty, powiadasz, widać? Chyba tylko efekty oglądałeś
          A widać też, ile rząd federalny wpompował w to kasy, budując utopię?
          Zauważasz jak ludziom zorganizowano życie, aby nie musieli się przemieszczać?

          btw. może urząd da przykład i zrezygnuje z budowy parkingu przy wiadukcie. Jakoś dziwnie się składa, że jest on w poblizu urzędniczego kampusa.
          Podobnie jak pomysły gdyńskiego magistratu.

          Aby nie było problemów z dojazdem, to jeszcze ograniczymy ruch do centrum... I będziemy reglamentować...

          • 1 3

  • Dlaczego nie podano z imienia i nazwiska „urzędnika”, który forsuje pomysł permanentnego zakorkowania tej części miasta.

    • 8 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane