- 1 Oślepiał śmigłowiec podczas derbów (178 opinii)
- 2 Coraz więcej domów pływających na wodzie (41 opinii)
- 3 Kradli klocki LEGO. Hurtowo (14 opinii)
- 4 Po karach na 1 mln zł twórcy Fali zabrali głos (235 opinii)
- 5 Tylko w 7 dzielnicach Gdyni wybrano radnych (49 opinii)
- 6 Reklamują nagrobki z samochodu bo mogą? (140 opinii)
Kolejny krok do naziemnego przejścia przy Bramie Wyżynnej
Gdańscy urzędnicy szukają firmy, która zaprojektuje przejście naziemne przez Wały Jagiellońskie na wysokości Bramy Wyżynnej i Forum Gdańsk. Wykonawca będzie miał pięć miesięcy na opracowanie dokumentacji. Przejście powstanie więc najwcześniej w przyszłym roku.
Przez lata wydawało się, że jego powstanie w tym miejscu graniczyć będzie z cudem. Urzędnicy byli stanowczy i uparci w swoim przeświadczeniu, że w centrach miast lepszym rozwiązaniem są przejścia podziemne.
Szansa pojawiła się dopiero w zeszłym roku, gdy inspirowana głosami urbanistów grupa radnych zaczęła domagać się wyprowadzenia pieszych z podziemi.
Po przymiarkach i wstępnych koncepcjach przyszedł czas na pierwszy konkret.
Jest nim ogłoszenie przez Dyrekcję Rozbudowy Miasta Gdańska przetargu na opracowanie projektu naziemnego przejścia dla pieszych. Zainteresowane firmy mogą zgłaszać się do 8 listopada. Zwycięzca będzie miał 150 dni na przygotowanie dokumentacji.
Koncepcja Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni, na podstawie której powstanie projekt, zakłada:
- powstanie przejścia naziemnego z sygnalizacją świetlną między Bramą Wyżynną a Forum Gdańsk
- poszerzenie przystanków kosztem zwężenia pasów ruchu
- powstanie chodników umożliwiających dojście do przejścia z przystanków tramwajowych
- włączenie świateł do systemu Tristar
Sama budowa przejścia rozpocznie się najwcześniej w 2019 roku. Koszt całego przedsięwzięcia szacowany jest na ok. 800 tys. zł.
Miejsca
Opinie (548) 10 zablokowanych
-
2018-10-27 08:45
To przez pajaców z FRAG i niby konserwator oczywiście pisowskiej "misiewiczówny". Urząd Miasta był przeciwny i mam nadzieję tak zostanie.
- 6 4
-
2018-10-27 08:42
rozszczeniowe kierofczyki tradycyjnie mają ból d.
Chcą szerokiej bezkolizyjnej tranzytówki w samym środku miasta i daj im. Uprą się jeden z drugim i nie są w stanie zrozumieć że to centrum miasta. Że to nie jest miejsce dla nich i nie są tu najważniejsi. Macie tunel za 2mld to sobie tam smrodzcie.
- 7 8
-
2018-10-26 21:06
(1)
To nie wybieracie Budynia jest teraz okazja .On robi co mu się podoba a nie dla mieszkańców.
- 4 7
-
2018-10-27 08:41
Te przejście to nie pomysł Adamowicza!
- 1 1
-
2018-10-26 20:40
Cudownie. Wszystko dla Forum Gdańsk (1)
Czy zapłacili już karę za zabetonowanie Raduni?
- 9 5
-
2018-10-27 08:40
Masz mózg zabetonowany
- 2 2
-
2018-10-27 08:26
(2)
autobus jest szerszy jak 3 metry! powodzenia z kolizjami
- 5 3
-
2018-10-27 08:33
(1)
ktory? hahaha. co ty klepiesz.
Drogi miejskie mają przewaznie szerokosc 2.25-2.75m. Takze spokojnie mozna jeszcze bardziej zwezyc.- 1 2
-
2018-10-27 08:35
w sensie jeden pas na drodze miejskiej zeby było precyzyjnie
- 2 0
-
2018-10-27 08:33
Pas
A może by tak pas dla samolotów zrobić , turyści mogliby od razu i bezpiecznie z rękawa wysiadać do forum lub starówkę :-)
- 2 6
-
2018-10-27 08:09
zróbcie jak nieraz Salamon radzi - kolejkę linową z Forum Radunia na Biskupią i w inne kierunki (1)
to dopiero będzie atrakcja jak będą sobie oglądać starówkę z powietrza, albo nad lasami pojadą na Pachołek, albo i do Sopotu / Sobieszewa, na Kaszuby - do Otomina ? itp miejsca.
Koszt wcale nie taki wielki a Gdańsk ściągnie kolejne miliony turystów...
Gdańsk miał pierwszą kolej linową w Europie właśnie na Biskupią Górę w 16 wieku.- 5 2
-
2018-10-27 08:24
Taką atrakcję już parę lat temu zafundowała sobie Gdynia.
- 0 0
-
2018-10-26 16:21
Najpierw zróbcie tunel dla ruchu kołowego. (3)
Przez cały Gdańsk. Wtedy nie będą ginąć ludzie! Albo drogi alternatywne!
- 57 11
-
2018-10-26 22:47
przecież ten tunel już jest : wzdłuż linii kolejowej (2)
- 0 2
-
2018-10-27 07:39
To jest tunelik
- 1 0
-
2018-10-26 22:50
ten tunel jest dla ruchu dostawczego
tego co stoi na górze...
- 2 0
-
2018-10-26 21:15
Berlin, Paryż, Kopenhaga (9)
Zmierzamy w dobrym kierunku. Miasto czyste od trujacego smrodu spalin samochodowych. Rozwój komunikacjii mejskiej
- 3 12
-
2018-10-27 07:26
w Paryżu nie ma samochodów
to tylko w tym zaścianku można cos takiego wymyslic
- 1 0
-
2018-10-27 07:09
bo mają drogi alternatywne
a tu oszołomy chcą spowolnić komunikację miejską, zakorkować centrum i truć mieszkańców spalinami
- 3 0
-
2018-10-26 21:20
Najpierw prześledź ewolucję tych miast, uwarunkowania i budżety (6)
A potem rób takie głupie analogie.
Bo głupotą jest chwalenie skutków bez analizy zastosowanych środków. To co jest tam proponowane, to ostatni etap procesu, który u nas nawet się nie zaczął.
No chyba, że faktycznie wierzysz, że to się da zrobić wiadrem farby?!- 6 1
-
2018-10-26 21:31
Prześledź Lipsk (5)
Jako byłe NRDowo startował z niegorszego pułapu niż nasz obecny a jest wręcz modelowym przykładem jak uzyskać sprawny transport w mieście z minimalnym udziałem samochodów.
- 2 1
-
2018-10-26 23:27
i jeszcze jedno... (1)
Najważniejszy czynnik nakłaniający do korzystania z transportu zbiorowego, to jego efektywność finansowa. Znam akurat realia Lipska czy Drezna, bo tam bywam. Jak i w innych miastach Niemiec czy Europy. To co wszędzie widać, to fakt, że człowiek wybierający taki rodzaj przemieszczania, jest finansowo premiowany. Podkreślam, premiowany a nie karany.
Tym śladem poszła Warszawa i bilet miesięczny "na wszystko" kosztuje 100pln! Jego trójmiejski odpowiednik, 2,5x więcej! Za podobny zakres (Gdańsk-Wejherowo).
Podróż komunikacją zbiorową po Trójmieście to uciążliwość organizacyjna a przede wszytkim, katastrofa finansowa. Gdzie gołym okiem widac hipokryzję organizatorów, fundujących przesiadki praktycznie w centrum miasta. Pod hasłem "węzłow integracyjnych", które zwykle organizuje się na dalekich przedmieściach.
Więc lepiej "biala farbą". Widzę że zaraza z Gdyni się rozprzestrzenia.- 1 1
-
2018-10-26 23:56
nie zgodzę się
jest jednocześnie premiowany ale i karany
z jednej strony dostaje możliwość sprawnej i niedrogiej komunikacji zbiorowej czy rowerkiem ale z drugiej koszt miejsca dla własnego samochodu jest rynkowy (czytaj wysoki), miejsca parkingowe ściśle ograniczone bez takiej samowolki parkingowej jak w Polsce
u nas bez dogłębnego przeorania podstaw prawnych nie ma szans na integrację transportu w całym trójmieście + SKM więc jeszcze długo komunikacja nie będzie sprawna
z drugiej strony zalew tanich szrotów i powszechność posiadania samochodów, pełna bezkarność i możliwość stawiania ich gdziekolwiek sprawiają, że na działania kijem będzie coraz mniejsze przyzwolenie aż w końcu wpadniemy w ślepy zaułek bez wyjścia uzależnieni od samochodów, sparaliżowani ich nieefektywnością, bez woli do kroku w tył
ten trend należy przełamywać jednocześnie kijem i marchewką- 1 0
-
2018-10-26 21:57
byłe NRDowo? z naszego obecnego pułapu? (1)
Weż pod uwagę, że duża część mieszkańców części wschodniej przemieściła się na zachód. Poziom pozostałych był/jest duzo wyższy niż nasz.
Poza tym, dużo można Niemcom zarzucić ale jedno trzeba oddać, to karna i zorganizowana nacja. Nie wiem, co masz na myśli mówiąc "pułap" ale ten organizacyjny to mieli i mają dużo wyższy... I to po stronie urzędowo/formalnej a nie indywidualnej- 1 3
-
2018-10-26 22:38
Taaa karna nacja...
Lipsk był świadkiem podobnych wydarzeń jak Gdańsk podczas upadku komunizmu. Też byli po 50 latach prania mózgów przez komuchów.
Wpompowano w nich owszem, ale podobnie jak obecnie Unia pompuje w nas.
Właściwie im dłużej o tym myślę tym więcej podobieństw dostrzegam.
Wizyta była czysto turystyczna ale to co zobaczyłem skłoniło mnie do zagłębienia się w temat.
Udział rowerzystów w ruchu 16% (kilka lat temu), tramwajem blisko 50%, centrum wyłączone całkowicie z ruchu samochodowego. Średnia prędkość tramwaju ~25km/h.
Największy szok - w całym mieście zero świateł na przejściach przez tory tramwajowe.
W rankingach miasto o bardzo wysokim zadowoleniu mieszkańców i dodatnie saldo migracji jako jedno z nielicznych w byłym NRD.
Przykład warty jeśli nie naśladowania to przynajmniej głębszej uwagi.- 1 1
-
2018-10-26 21:47
acha, Lipsk powiadasz...
To ci co nas kreatywnie ogrzewają?
No to już wiemy z czym mamy do czynienia.
Wizyta referencyjana? Efekty, powiadasz, widać? Chyba tylko efekty oglądałeś
A widać też, ile rząd federalny wpompował w to kasy, budując utopię?
Zauważasz jak ludziom zorganizowano życie, aby nie musieli się przemieszczać?
btw. może urząd da przykład i zrezygnuje z budowy parkingu przy wiadukcie. Jakoś dziwnie się składa, że jest on w poblizu urzędniczego kampusa.
Podobnie jak pomysły gdyńskiego magistratu.
Aby nie było problemów z dojazdem, to jeszcze ograniczymy ruch do centrum... I będziemy reglamentować...- 1 3
-
2018-10-27 06:58
Dlaczego nie podano z imienia i nazwiska „urzędnika”, który forsuje pomysł permanentnego zakorkowania tej części miasta.
- 8 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.