• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kolejny odcinek Hallera do remontu

Maciej Korolczuk
7 lipca 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Jeszcze tej jesieni kierowcy pojadą nowym odcinkiem al. Hallera między Grudziądzką a al. Płażyńskiego. Jeszcze tej jesieni kierowcy pojadą nowym odcinkiem al. Hallera między Grudziądzką a al. Płażyńskiego.

Odcinek al. HalleraMapka pomiędzy ul. Grudziądzką a al. Płażyńskiego zyska nową nawierzchnię. Gdański Zarząd Dróg i Zieleni ogłosił przetarg na modernizację 600-metrowego odcinka w kierunku Brzeźna. Modernizacja kolejnego odcinka alei łączącej Wrzeszcz Dolny z Brzeźnem potrwa 10 tygodni i realizowana jest ze środków Budżetu Obywatelskiego.



Stan dróg w Gdańsku w ostatnich latach:

Od kilkunastu dni kierowcy i mieszkańcy Wrzeszcza Dolnego i Brzeźna, korzystający z al. Hallera cieszą ze zmodernizowanego odcinka pomiędzy ul. KościuszkiMapkaul. GrudziądzkąMapka.

W poprzednich latach miasto wyremontowało też odcinek od ul. OkrzeiMapka do ul. MickiewiczaMapka oraz od ul. Mickiewicza do ul. Kościuszki. Teraz przyszła kolej na remont ostatniego fragmentu przed al. Macieja Płażyńskiego.

We wtorek Gdański Zarząd Dróg i Zieleni ogłosił przetarg na modernizację 600-metrowego odcinka w kierunku Brzeźna. Prace mają polegać na wymianie nawierzchni pomiędzy ul. Grudziądzką a al. Płażyńskiego.

Ponadto inwestycja zakłada także remont konstrukcji jezdni, wymianę krawężników, remont zjazdów, zatoki autobusowej i zatoki postojowej, a także regulację pionową studni i włazów, wykonanie oznakowania oraz nasadzenia krzewów i trawników.

To trzeci odcinek al. Hallera w kierunku Brzeźna, który przejdzie remont. To trzeci odcinek al. Hallera w kierunku Brzeźna, który przejdzie remont.
- Konstrukcja nawierzchni na przedmiotowym odcinku al. Hallera jest w złym stanie technicznym i wymaga modernizacji oraz wzmocnienia. Nawierzchnia jest nierówna, wykazuje liczne zapadnięcia wskazujące na utratę nośności oraz wyboje. W nawierzchni występują liczne spękania poprzeczne o charakterze odbitym. Na przedmiotowym odcinku występują spękania siatkowe o różnej intensywności zlokalizowane w większości na prawym pasie ruchu. W nawierzchni występuje dużo łat, czasem na całej szerokości pasa i w różnym stanie. Występują spękania wokół studni i kratek ściekowych. Na przedmiotowym odcinku występują koleiny, zlokalizowane głównie na prawym pasie ruchu - opisują urzędnicy stan techniczny obecnej jezdni w dokumentacji przetargowej.
Jak piszą urzędnicy, głównym celem inwestycji jest "polepszenie warunków bytowych mieszkańców oraz poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego. Celem pośrednim jest poprawa wizerunku drogi".

Oferty poznamy 22 lipca. Zwycięzca przetargu na wykonanie prac będzie miał 10 tygodni (od dnia zawarcia umowy).

Remonty odcinków al. Hallera w kierunku Opery Bałtyckiej zaplanowane są w kolejnych latach. Obecnie trwają prace nad dokumentacją projektową dla poszczególnych fragmentów jezdni. W maju rozstrzygnięto przetarg na dokumentację dla odcinka od ul. Wczasy do al. Płażyńskiego.
W ubiegłym roku wyremontowano odcinku od Okrzei do Mickiewicza i od Mickiewicza do Kościuszki. W ubiegłym roku wyremontowano odcinku od Okrzei do Mickiewicza i od Mickiewicza do Kościuszki.

Opinie (158) 1 zablokowana

  • Już lepiej po dziurach było jeździć, żałosne to jest co z tą drogą zrobiono. Wysepki dla nieistniejącego autobusu bo nic tam nie jeździ jak tramwaj jest. Z każdego robygowego klocka się wysypie w godzinach szczytu pare tyś ludzi codziennie to komunikacji ich łopatami motorniczy będzie wpychał bo własnego środka transportu się nie będzie dało posiadać w komunie UE.

    • 5 2

  • Remont ? (10)

    Znowu ograniczenie ruchu z 2 pasów do jednego ?
    Wkońcu trzeba wywieźć na taczce dulkiewicz i jej bandę .

    • 48 36

    • A co złego w poprawie bezpieczeństwa? (3)

      Już jeden d**il w bmw wczoraj chciał wyprzedzać na pasach i chyba nie ogarnął zmian bo zaraz awaryjnie hamował przed zwężeniem

      • 14 10

      • Zwężenie to poprawa bezpieczeństwa ? Wracaj do średniowiecza bezmuzgu . Coraz więcej osiedli i coraz mniej dróg dojazdowych to (2)

        • 16 12

        • W takim razie czemu wypadki są na obwodnicy a nie na Szadółkach? (1)

          • 4 3

          • no to trzeba zwęzić obwodnicę do 1 pasa

            • 0 1

    • paprak (4)

      a kiedy to mamy wyremontować ty znawco tematu prawdziwy ignorant

      • 4 5

      • (1)

        Remont tak a nie dewastacja istniejącej infrastruktury . Rozwój a nie cofanie się do średniowiecza. Nowe osiedla a dróg coraz mniej .

        • 14 2

        • Dróg dalej będzie tyle samo co przed remontem, ośle

          • 2 9

      • Remontowac tak

        .ale nie niszczyć infrastruktury .

        • 9 1

      • No ale zamiast remontować co roku 600m

        i mieć co roku zwężenia, lepiej jednego roku zrobić 1,2 km. Oczywiście ekipa musi być taka, żeby nie robić tego 2x dłużej.

        • 4 3

    • przejścia bez świateł przez więcej niż jeden pas eliminuje się wszędzie, gdzie jakieś znaczenie ma ludzkie życie.

      wpisz sobie lublin wypadek tysiąclecia żeby zobaczyć przykład z piątku. pani kierowca nie chciała, a ten na prawym pasie zatrzymał się grzyby zbierać.

      • 5 7

  • Droga (4)

    Piszecie, że mieszkańcy się cieszą z wyremontowanego odcinka, a ja jakoś nie bardzo się cieszę i jestem mocno poirytowany. Mieszkam od pół wieku w tym rejonie i szlag jasny mnie trafił . Jak można tak drogę zepsuć i ją zwęzić. Od dawien dawna droga była dwupasmowa. Jak można tak zepsuć. To ma się nazywać nowoczesność i bezpieczeństwo. Kto wpadł na tak poroniony pomysł. Patrzeć jak w okolicy Kościuszki zacznie być więcej wypadków przez to zwężenie a to skrzyżowanie jest i tak niebezpieczne. Może całą Hallera zrobić deptakiem nad morze.

    • 21 5

    • Ciekawe po co tam dwa pasy (1)

      skoro ruch jest znikomy. Mieszkam obok i bardzo cieszy mnie zwężenie, jest dużo lepiej. W końcu przegubowce nie jeżdżą tam 90 na godzinę.

      • 2 6

      • mieszkasz w RODOS-ie?

        • 3 1

    • ooo

      "Może całą Hallera zrobić deptakiem nad morze."
      I to dobry pomysł. Już się w UM ciesza, że więszość ma taki pomysł. A nie, nie do Robygu będzie brak dojazdu ;)

      • 1 0

    • to nie autostrada

      • 3 2

  • Teraz czas na jednopasmową Aleję

    Zwycięstwa reszta na buspas i ścieżki rowerowe.;-)

    • 1 0

  • To jest z budżetu obywatelskiego?!

    Ale jaja. To kiedy obywatelsko wesprzemy NFZ? Mam nadzieję że taki projekt trafi pod głosowanie.

    • 3 1

  • (1)

    Kto się cieszy z tego co zrobili? Pozwezali pasy do tego zabrali część pass na parking dla działkowiczów. Dramat

    • 21 5

    • ?

      Niedługo tam developer w miejsce dzialek wskoczy więc wiesz ;)

      • 3 0

  • Hallera jednopasmowa?

    Co za inteligenta inaczej osoba pozwoliła z dwupasmowej Hallera zrobić jednopasmówkę? To jest chore!

    • 14 1

  • (2)

    MTM remontowało odcinek przy Mickiewicza z 1,5 roku. Dziecko można odpieluchowac w tym czasie. Nie wiem co oni sobie myślą. W Warszawie nawet weekendy jadą na 24h, aby ukończyć jak najszybciej skrzyżowanie, a u nas zarządzanie zasobami ludzkimi na poziomie nagannym. Niech ludzie się męczą..., cięszcie się, że w ogóle coś robimy... Ehh.

    • 26 4

    • Polak (1)

      To wypad do tej twojej wiochy warszawy.

      • 0 7

      • Prawda w oczy kole ze Gdańsk jest zarządzany

        Na 50% możliwości?

        • 3 1

  • nie wiem czy takiego "remontu" oczekiwali mieszkancy, (2)

    zrobiono bezsensowne zwężenio-lewoskręty kosztem ulicy, efekt jest taki ze teraz człowiek jedzie zygzakiem + tworzą sie zatory. Nie o takie remonty walczyliśmy.

    • 28 7

    • Ruch w tym miejscu jest znikomy

      Rozwiązanie jest super

      • 2 7

    • Jeżdżę dzień w dzień i nie trafiłem na zator

      • 5 6

  • Brawo za sposób na spowolnienie ruchu na Hallera (1)

    Tak to się robi a nie jakieś progi, itp.

    • 7 11

    • Zgadzam się

      fajnie to rozwiązali, jest dużo spokojniej i to bez rozwalania zawieszenia

      • 1 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane