• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kolejny termin uruchomienia informacji pasażerskiej we Wrzeszczu

Krzysztof Koprowski
10 lutego 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
  • Tablice elektroniczne we Wrzeszczu od ponad dwóch lat przesłonięte są taśmą budowlaną.
  • Tablice elektroniczne we Wrzeszczu od ponad dwóch lat przesłonięte są taśmą budowlaną.
  • Tablice elektroniczne we Wrzeszczu od ponad dwóch lat przesłonięte są taśmą budowlaną.

Po raz kolejny opóźnieniu ulega uruchomienie Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej na stacji we Wrzeszczu zobacz na mapie Gdańska. Najnowszy, szósty już termin, to 31 marca br. Ministerstwo Infrastruktury tłumaczy problemy trudnością w kalibracji systemów sterowania ruchem oraz rozkładów jazdy różnych przewoźników.



Czy spoglądasz na elektroniczne rozkłady jazdy?

Tablice elektroniczne, które mają ułatwić wybór właściwego peronu we Wrzeszczu, zamontowane zostały w październiku 2017 r. Jeszcze w grudniu tego samego roku planowano jego pełne uruchomienie.

W kolejnych miesiącach termin startu Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej przekładano pięciokrotnie. Ostatni raz pisaliśmy o nim w październiku, kiedy to kolejarze zapowiadali jego włączenie do końca 2018 r. Niestety, także tym razem słowa nie dotrzymali.

Tematem wciąż niesprawnego SDIP we Wrzeszczu (a także w Oliwie zobacz na mapie Gdańska, gdzie problem jest jednak mniej uciążliwy dla pasażerów ze względu na jeden peron dalekobieżny) zajęła się w ostatnich tygodniach posłanka PO Agnieszka Pomaska. W interpelacji skierowanej do ministra infrastruktury zapytała m.in. o przyczynę opóźnienia oraz ostateczny termin uruchomienia systemu.

Odpowiedzi w imieniu ministra infrastruktury udzielił Andrzej Bittel, podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury:

- W chwili obecnej wszystkie elementy SDIP uczestniczące w procesie generowania automatycznej zapowiedzi głosowej i wizualnej zostały już zabudowane i oddane do eksploatacji. Jako samodzielne jednostki urządzenia te funkcjonują prawidłowo. Ich współpraca jest jednak wciąż przedmiotem prób eksploatacyjnych i kalibracji. Czasochłonność uruchomienia SDIP w omawianej lokalizacji wynika z tego, że na przedmiotowej linii zabudowane są systemy sterowania ruchem kolejowym (srk) dwóch dostawców. Dla prawidłowej pracy systemu SDIP konieczna jest prawidłowa współpraca systemu dyspozytorskiego z obydwoma typami systemów srk. Kalibracja wszystkich współpracujących ze sobą systemów jest skomplikowana i czasochłonna - czytamy w odpowiedzi.

Wyszukiwarka połączeń kolejowych


Andrzej Bittel zwraca ponadto uwagę na potrzebę poprawnego uzupełniania bazy danych Portalu Dla Pasażera, która wykorzystywana jest do generowania poprawnych informacji. Jak tłumaczy, zdarza się, że różni przewoźnicy wprowadzają do niego dane w sposób niespójny i wzajemnie różny. To z kolei dla SDIP "stanowi problem w prawidłowej interpretacji".

- Odnosząc się do pytania dotyczącego daty uruchomienia SDIP na stacji Gdańsk Wrzeszcz i Gdańsk Oliwa informuję, że zakończenie prób eksploatacyjnych SDIP w ww. lokalizacjach planowane jest do dnia 31 marca 2019 r. - deklaruje podsekretarz stanu.

Opinie (218) ponad 20 zablokowanych

  • (4)

    co znaczy: "wrzeszcz, informacja na świętego nigdy" nie rozumiem jak to ma sie do artykułu?

    • 15 9

    • (3)

      to nie na twoja glowe gienek

      • 4 6

      • (2)

        a na czyją? ja też nie rozumiem tego "tytułu"...

        • 5 2

        • Ale to przecież nie jest problem ani wina tytułu. (1)

          Zapewne znacznie więcej oczywistych spraw jest poza Waszymi możliwościami zrozumienia, ale to wcale nie oznacza, ze reszta ma równać do Was w dół.

          • 4 2

          • oho, ależ kulturą wyższą powiało...

            • 1 1

  • niestety Polacy potrafią pracować tylko na rozkaz

    zorganizować coś, sensownie zlecić to za trudne

    • 7 0

  • Droga redakcjo, nadawajcie swoim artykułom porządne tytuły, a nie jakieś równoważniki zdania, które nic nie znaczą. Jak to wygląda: "Wrzeszcz na świętego nigdy"?

    • 8 4

  • to my

    szeroko reklamowani gdanszczanie
    my przyPOminamy sobie o naszym prezydencie adamie
    ktory PObudowal luksusy a my wachacze urywamy na drogach.

    • 3 4

  • obserwator moskwy

    ORP slazak nie potrafi manewrowac sam w porcie

    • 2 1

  • Przecież tablice działały. Zaklejone, ale działały. A teraz nagle nie działają? Może trzeba zmienić informatyków? Kpina jakaś. Sto lat za murzynami.

    • 8 2

  • Podział PKP na drobne spółki to błąd. Brak komunikacji.

    • 7 2

  • Wstyd żeby tak prosta rzecz tak długo nie działała.

    Jak wszystko w Polsce z resztą. Tu nawet kryzys się nie udał. Wszystko na sztukę, na pokaz, że niby wszystko idzie w dobrym kierunku. I nie będę tu zwalał ani na dobrą zmianę, ani na koalicję bo obie te strony są siebie warte. Jedni nie robią nic drudzy wykorzystali fundusze unijne czego dokonała by nawet małpa i uważają się za lepszych. Bez obrazy Pani Agnieszko, ale jestem albo chciałbym być głosem tych zmęczonych podziałami. Zarówno Pani partia jak i obecna jesteście zepsuci do szpiku kości. Te wyświetlacze to taki symbol. Niby wszystko wspaniale się zapowiada, ale nic z tego nie będzie.

    • 9 0

  • Co mnie interesuje pkp,pkm,czy jeszcze inny pkpowiec,korwa z a do b,chce dojechac

    • 2 1

  • Po co kalibracja?

    Zatrudnić jednego z drugim, którzy by ręcznie wklepywali aktualne pociągi. Żeby ich dobrze skalibrować, polać piwem i działałoby jak ta lala.
    A tak serio, dlaczego w Gdyni, na tej samej linii i z większą ilością peronów, system działa, a kalibracja trwała może z dwa miesiące? Jeżeli to inny system to dlaczego go nie wprowadzono na innych stacjach?

    • 7 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane