• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Komunikacyjne cuda w Trójmieście

(boj)
8 sierpnia 2006 (artykuł sprzed 17 lat) 
Trasa Kwiatkowskiego połączy estakadę wiodącą z portu z obwodnicą Trójmiasta. Koszt budowy to 240 mln zł. Trasa Kwiatkowskiego połączy estakadę wiodącą z portu z obwodnicą Trójmiasta. Koszt budowy to 240 mln zł.
Linia tramwajowa na Chełm, która zacznie powstawać jesienią pobiegnie wzdłuż ul. Armii Krajowej... Linia tramwajowa na Chełm, która zacznie powstawać jesienią pobiegnie wzdłuż ul. Armii Krajowej...
Najpóźniej we wrześniu drogowcy zabiorą się za budowę Trasy Kwiatkowskiego w Gdyni. A za dwa lata - choć dziś to brzmi jak sen szaleńca - w Gdańsku ruszy budowa linii tramwajowej na Morenę. Wszystko dzięki pieniądzom z Brukseli.

Za miesiąc ruszy wreszcie ostatni etap najstarszej inwestycji drogowej nowoczesnej Europy. Wiceprezydent Gdyni Marek Stępa na razie jest tajemniczy, ale przyznaje: - Wszystko jest zapięte na ostatni guzik. Niewykluczone, że prace rozpoczną się jeszcze przed początkiem września.

Trasa Kwiatkowskiego połączy estakadę wiodącą z portu z obwodnicą Trójmiasta. Koszt budowy to 240 milionów złotych. Trzy czwarte z tego pokryje Unia Europejska. Prace potrwają 20 miesięcy. Pierwszy etap budowy tej drogi rozpoczął się w... 1974 r.

Jakby tego było mało gdyńskie trolejbusy dostały nową pętlę. Zakończyła się rozbudowa sieci w dzielnicy Dąbrowa. Jej ostatnim elementem był obiekt na Kaczych Bukach. - To jest sukces na miarę krajów najbardziej dbających o środowisko naturalne, takich jak Szwajcaria. Wprowadzamy takie same trolejbusy oraz instalowane są takie same rozwiązania techniczne w zakresie sieci - wyjaśnia dyrektor Zarządu Komunikacji Miejskiej Olgierd Wyszomirski.

Wcześniej gdyńskie trajtki dostały nową pętlę na Miętowej. W sumie powstało ponad 10 kilometrów nowej trakcji.

Za to ekspansję tramwajową zapowiadają władze Gdańska, które zapowiadają budowę linii tramwajowej na... Morenę. To druga po trasie na Chełm proekologiczna inwestycja transportowa w grodzie nad Motławą. Tramwaj pojedzie z pętli na Siedlcach. Wyjaśnia Antoni Szczyt, zastępca dyrektora wydziału polityki komunalnej gdańskiego magistratu: - Nowe tory zaczniemy układac od dzisiejszej pętli tramwajowej, poprzez ul. Nowolipie, aż do Schuberta. Ale to na razie melodia przyszłości. Do połowy przyszłego roku musimy przygotować całą dokumentację. Inwestycja ma kosztować około 200 milionów złotych. To starczy na nowe tramwaje, budowę nowej i modernizację części starej linii.

Projekt ma także dostać wsparcie z Unii Europejskiej, a pierwsze prace budowlane powinny ruszyć za dwa lata. Przypomnijmy, że budowa linii tramwajowej na Chełm ruszy już jesienią br. Latem rozstrzygnięto przetarg na firmę, która położy tory i wybuduje przystanki tramwajowe.
(boj)

Opinie (111) 10 zablokowanych

  • jak podjadą tramwaje pod górę?

    ziomek masz racje, tez zwrocilem uwage, ze jesli to mapa google to powinna byc stosowna adnotacja...

    mnie caly czas zastanawia to, w jaki sposob te tramwaje na chelm chca podjechac pod gore...? lato, ok, ale zima...? powszechnie wiadomo ze na prostej drodze (bez wzniesien i upadkow:P) jest slisko, woda+snieg na torze zamarza i tramwaj sie ślizga... no a jak wtedy te same tramwaje podjada pod gore? wiem ze wtedy woda na torze nie powinna zamarznac bo se niby splynie w dol, ale na logike ze jak bedzie normalna zima a nie jej imitacja to i tak zamarznie a po drugie ten snieg tez zrobi swoje. wiec spytam jeszcze raz: kto mi wytlumaczy w jaki sposob chca rozwiazac problem zamarzajacych torow? mozliwosci jest wiele ale moze ktos sie tym interesowal juz...?:>

    • 0 0

  • Kiełbasa przedwyborcza!!!

    Wszystko pięknie ładnie, ale czuć już w powietrzu zbliżające się nieubłaganie wybory samorządowe.
    Pomysł poprowadzenia tramwajów na Schuberta zamiast na Morene, politowania godny, a ten tramwaj na Chełm... niby fajna sprawa, ale na tej trasie jeśli ktoś niezauważył brakuje jeszcze wiaduktu nad Łosowicką, może od jego wybudowania należałoby zacząć. Pale już są, rampa najazdowa usypana, nic tylko zacząć budować przyczółki i jazda!!

    • 0 0

  • Bez sensu...

    jest ten pomysł z pętlą na Schuberta. Gdyby linia kończyłaby się gdzieś na osiedlu Piecki albo Migowo to miałoby to sens.

    • 0 0

  • to jakaś lipa

    wyraźnie przygotowane miejsce pod torowisko przebiega przecież zupełnie gdzie indziej - przy Carrefourze prosto, a potem zakręca za BP w stronę poligonu.

    • 0 0

  • copyright

    jesli fotka satelitarna z google maps, to powinno byc napisane...

    • 0 0

  • oczywiście że na Morenę

    Pan dziennikarz przeinaczył sens wypowiedzi. Słyszałem jak wyraźnie mówiono o trasie na Morenę i pętlę na Bulońskiej

    • 0 0

  • tramwaje na Schuberta?????

    Tego jeszcze nie bylo............... a nie lepiej od razu na Morene? przynajmniej do przychodni... ehhh moze jeszcze petle lub zajezdnie zrobia na Schuberta :D

    • 0 0

  • Oby tylko Lepper, Giertych i Kaczyńscy nie wyprowadzili nas z UE do tego czasu!!!!!

    To byłaby prawdziwa tragedia dla Polski.
    A ciągle ta czwórka próbuje nas skłócać z Zachodnią Europą!

    • 0 0

  • Na miejsca, gotowi...

    Hau!

    • 0 0

  • Brzmi fajnie

    A co z drugą linią SKMki przez Kokoszki, Rębiechowo, Osowę? Czyżby zrezygnowano już z tego pomysłu?

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane