- 1 Pozostałości baterii mającej bronić portu (34 opinie)
- 2 Odnaleziono ciało zaginionego nurka (127 opinii)
- 3 PKP chce oddać Gdyni tunel. Szansa na zmiany w centrum (24 opinie)
- 4 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (341 opinii)
- 5 Neptun jak nowy. Zobacz, jak go myto (82 opinie)
- 6 Tak organizowano Rajd Monte Carlo w Gdańsku (23 opinie)
Kończy się czas na dostosowanie do Uchwały krajobrazowej. Reklamy już znikają
Nieco ponad dwa miesiące pozostały na to, by mieszkańcy oraz przedsiębiorcy w Gdańsku dostosowali się do zapisów Uchwały krajobrazowej. Dokument, którego celem jest m.in. walka z reklamową pstrokacizną, zaczyna obowiązywać wszystkich bez wyjątku od 2 kwietnia. Część wielkoformatowych reklam znika już teraz z miejsc, w których zgodnie z nowymi przepisami nie powinno ich być.
- W związku z tym, że pozostało już niewiele czasu na dostosowanie się do zapisów gdańskiej Uchwały krajobrazowej, właśnie prowadzimy kampanię informacyjną na szeroką skalę. M.in. wydaliśmy obszerny poradnik "Szyld gdański" dotyczący tego, jak w estetyczny, profesjonalny oraz zgodny z prawem sposób umieścić szyld i reklamę w przestrzeni miejskiej. Poradnik przedstawia nowe możliwości reklamowania lokali w Gdańsku. Rozdajemy go już mieszkańcom i przedsiębiorcom, odwiedzamy ich m.in. w sklepach. Od najbliższego poniedziałku poradnik będzie też można dostać w wielu miejscach w Gdańsku, w tym w GZDiZ oraz w biurach Urzędu Miejskiego w Gdańsku - mówi Dariusz Słodkowski, kierownik Działu Użytkowania Przestrzeni Publicznej w GZDiZ.
Znikają billboardy, pojawił się specjalny poradnik
W najbliższych tygodniach znikać będzie coraz więcej billboardów umieszczonych w pasach drogowych, czyli tych, których jest w mieście najwięcej.
- Część z nich jest właśnie w przededniu likwidacji, część w przededniu dostosowania się do zapisów Uchwały krajobrazowej. Ich właściciele muszą je zacząć usuwać już teraz, bo przed kwietniem, na ostatnią chwilę, po prostu nie zdążą tego zrobić - wskazuje Bożena Żmijewska z GZDiZ.
Pobierz poradnik "Szyld gdański"
Blisko 150 tys. zł kar za szpecące reklamy
Uchwała krajobrazowa Gdańska ustala zasady umieszczania w przestrzeni publicznej nośników reklamowych, elementów małej architektury i ogrodzeń. Powstanie tego dokumentu jest odpowiedzią na pogłębiający się w ostatnich latach problem zaśmiecania miasta chaotycznie rozmieszczonymi reklamami, bez zważania na jakość krajobrazu. Uchwała opisuje ich typy, zasady sytuowania oraz gabaryty. Jest swego rodzaju instrukcją obsługi wskazującą, co, jak i gdzie można umieszczać w mieście, które podzielono na osiem obszarów. Największe obostrzenia dotyczą Głównego Miasta, terenów Stoczni Cesarskiej, Twierdzy Wisłoujście oraz terenów zielonych i plaż.
Czytaj też: Duży szyld i okleina na sklepie w centrum Gdańska niezgodne z Uchwałą krajobrazową
Sygnały dotyczące wiszących nielegalnie reklam przyjmuje przez całą dobę Gdańskie Centrum Kontaktu. Do 7 stycznia gdańscy urzędnicy nałożyli 25 kar pieniężnych na łączną kwotę 145,5 tys. zł za niezgodne z przepisami reklamy szpecące miasto. W toku jest ok. 100 postępowań administracyjnych zmierzających do wymierzenia kary pieniężnej. Wystosowano też blisko 600 wezwań do usunięcia reklamy.
Wszelkie informacje na temat Uchwały krajobrazowej znaleźć można na nowej stronie internetowej www.uchwalakrajobrazowagdanska.pl.
Miejsca
Opinie (170) 7 zablokowanych
-
2020-01-10 08:54
Wiejski brudny syf tak większość miasta wyglada
- 11 3
-
2020-01-10 08:39
Kiedy zniknie reklama zaslaniajaca Bastion św Elżbiety kikusetletni zabytek !!!!
- 20 0
-
2020-01-10 08:37
Reklamy przeszkadzają, bo szpecą
To fakt. Ale czemu nikt w takich kategoriach nie myśli wydając kolejne zgody na gęstą zabudowę miasta?? ... to jest dopiero utrudnienie życia, infrastruktura nawet jeżeli powstaje to jej przepustowość wpisuje się w klimat ubiegłej epoki- wąskie ulice, maksymalnie dwa pasy, skrzyżowania kolizyjne, ze światłami, które korkują miasto, niby Nowa ulica Słowackiego miała odkorkować dojazd do obwodnicy, a często od al. Rzeczpospolitej właśnie do S6 jest korek, który powstaje na skutek świateł na skrzyżowaniu z ul. Polanki (tylko, dlatego, ze skrzyżowanie jest pod górkę i ciężkie auta oraz autobusy maja kłopot z ruszaniem). Dolny Wrzeszcz po wybudowaniu osiedli- Zajezdnia oraz Mila Baltica ze spokojnej dzielnicy stał się zakorkowany. Kilkaset nowych mieszkań- kilka tysięcy nowych mieszkańców, a gdzie nowe ulice albo chociaż remont tych, które są?? Może jakaś ustawa regulująca gęstość zabudowy oraz konieczność dostosowania infrastruktury do ilości mieszkańców na kilometr kwadratowy powierzchni Gdańska
- 13 9
-
2020-01-10 08:33
Green side
W końcu będzie można zobaczyć zieleniaka i jego paskudny wyglad w całej okazałości
- 13 6
-
2020-01-10 07:15
Pięknie. (2)
Zobaczycie jak będzie estetycznie i miło.
Ps.
Gdynia co z Tobą
No rusz się w końcu i zrób to!- 106 5
-
2020-01-10 07:39
(1)
dokładnie
ale Gdynia woli wyglądać jak Jastrzębia Góra czy inne Krupówki w sezonie.
Kicz^n- 15 1
-
2020-01-10 08:31
Bo może Szczurek i decyzyjni w tej sprawie urzędnicy biorą łapówy
od osób którym zależy by ta uchwała nie weszła w życie.
- 6 1
-
2020-01-10 08:16
szczurek i jego 1000 urzedników tacy styrani, że nie maja czasu na uchwały
- 16 0
-
2020-01-10 07:53
Bardzo dobrze! Jeszcze tym syfem dookoła się zająć.
- 16 0
-
2020-01-10 07:52
Brawo, świetnie!
Kiedy znikną te szpecące naczepy od TIRów z pól uprawnych np. Gdynia Wiczlino od Dąbrowy, droga do Żukowa, za Chwaszczynem, reklamowanie się w takiej formie to antyreklama. Nie rozumiem jak można strzelać sobie samemu w kolano i innym zaśmiecać tym otoczenie. Dopóki reklama DaGrasso nie zniknie z naczepy dopóty nie pójdę do nich jeść (Dąbrowa), tyle zyskali...
- 30 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.