- 1 Rejsy sezonowe: dokąd popłyniemy? (116 opinii)
- 2 Pod prąd uciekał przed policją (209 opinii)
- 3 35 mln zł na remont gmachu Straży Granicznej (51 opinii)
- 4 Ukraińcy z Trójmiasta pojadą na front? (641 opinii)
- 5 Rozbój w kolejce SKM. Interwencja SOK (89 opinii)
- 6 Zakaz wstępu do lasów w Gdyni przez ASF (525 opinii)
Kończy się czas na dostosowanie do Uchwały krajobrazowej. Reklamy już znikają
Nieco ponad dwa miesiące pozostały na to, by mieszkańcy oraz przedsiębiorcy w Gdańsku dostosowali się do zapisów Uchwały krajobrazowej. Dokument, którego celem jest m.in. walka z reklamową pstrokacizną, zaczyna obowiązywać wszystkich bez wyjątku od 2 kwietnia. Część wielkoformatowych reklam znika już teraz z miejsc, w których zgodnie z nowymi przepisami nie powinno ich być.
- W związku z tym, że pozostało już niewiele czasu na dostosowanie się do zapisów gdańskiej Uchwały krajobrazowej, właśnie prowadzimy kampanię informacyjną na szeroką skalę. M.in. wydaliśmy obszerny poradnik "Szyld gdański" dotyczący tego, jak w estetyczny, profesjonalny oraz zgodny z prawem sposób umieścić szyld i reklamę w przestrzeni miejskiej. Poradnik przedstawia nowe możliwości reklamowania lokali w Gdańsku. Rozdajemy go już mieszkańcom i przedsiębiorcom, odwiedzamy ich m.in. w sklepach. Od najbliższego poniedziałku poradnik będzie też można dostać w wielu miejscach w Gdańsku, w tym w GZDiZ oraz w biurach Urzędu Miejskiego w Gdańsku - mówi Dariusz Słodkowski, kierownik Działu Użytkowania Przestrzeni Publicznej w GZDiZ.
Znikają billboardy, pojawił się specjalny poradnik
W najbliższych tygodniach znikać będzie coraz więcej billboardów umieszczonych w pasach drogowych, czyli tych, których jest w mieście najwięcej.
- Część z nich jest właśnie w przededniu likwidacji, część w przededniu dostosowania się do zapisów Uchwały krajobrazowej. Ich właściciele muszą je zacząć usuwać już teraz, bo przed kwietniem, na ostatnią chwilę, po prostu nie zdążą tego zrobić - wskazuje Bożena Żmijewska z GZDiZ.
Pobierz poradnik "Szyld gdański"
Blisko 150 tys. zł kar za szpecące reklamy
Uchwała krajobrazowa Gdańska ustala zasady umieszczania w przestrzeni publicznej nośników reklamowych, elementów małej architektury i ogrodzeń. Powstanie tego dokumentu jest odpowiedzią na pogłębiający się w ostatnich latach problem zaśmiecania miasta chaotycznie rozmieszczonymi reklamami, bez zważania na jakość krajobrazu. Uchwała opisuje ich typy, zasady sytuowania oraz gabaryty. Jest swego rodzaju instrukcją obsługi wskazującą, co, jak i gdzie można umieszczać w mieście, które podzielono na osiem obszarów. Największe obostrzenia dotyczą Głównego Miasta, terenów Stoczni Cesarskiej, Twierdzy Wisłoujście oraz terenów zielonych i plaż.
Czytaj też: Duży szyld i okleina na sklepie w centrum Gdańska niezgodne z Uchwałą krajobrazową
Sygnały dotyczące wiszących nielegalnie reklam przyjmuje przez całą dobę Gdańskie Centrum Kontaktu. Do 7 stycznia gdańscy urzędnicy nałożyli 25 kar pieniężnych na łączną kwotę 145,5 tys. zł za niezgodne z przepisami reklamy szpecące miasto. W toku jest ok. 100 postępowań administracyjnych zmierzających do wymierzenia kary pieniężnej. Wystosowano też blisko 600 wezwań do usunięcia reklamy.
Wszelkie informacje na temat Uchwały krajobrazowej znaleźć można na nowej stronie internetowej www.uchwalakrajobrazowagdanska.pl.
Miejsca
Opinie (170) 7 zablokowanych
-
2020-01-10 07:39
Dziwnie wyląda dzielnia teraz (1)
pusto jakoś, szaro, czegoś brak...
- 4 36
-
2020-01-10 16:58
Jak za komuny
Przestrzeń niedługo wypełnią hasła z poparciem dla PiS, jak w PRL dla PZPR.
- 1 3
-
2020-01-10 07:52
Brawo, świetnie!
Kiedy znikną te szpecące naczepy od TIRów z pól uprawnych np. Gdynia Wiczlino od Dąbrowy, droga do Żukowa, za Chwaszczynem, reklamowanie się w takiej formie to antyreklama. Nie rozumiem jak można strzelać sobie samemu w kolano i innym zaśmiecać tym otoczenie. Dopóki reklama DaGrasso nie zniknie z naczepy dopóty nie pójdę do nich jeść (Dąbrowa), tyle zyskali...
- 30 1
-
2020-01-10 07:53
Bardzo dobrze! Jeszcze tym syfem dookoła się zająć.
- 16 0
-
2020-01-10 07:54
W Gdyni... (1)
Zbierają kasę na białą farbę do zamalowania reklam. Oczywiście wizualizacja i przetarg jest również w toku
- 16 0
-
2020-01-10 11:18
Uśmiechnij się przez łzy, jesteś w Gdyni
Wcześniej jeszcze przetarg na koncepcję koncepcji.
- 3 1
-
2020-01-10 07:55
twoja działka, wynajmuj komu chcesz i stawiaj jaką reklamę chcesz. (6)
niewolnicza uchwała.
- 4 61
-
2020-01-10 08:13
I właśnie dzięki takim ludziom jak Ty
na wszystko trzeba robić przepisy, bo kultury osobistej z domu nie wyniosłeś. Szacunek dla przyrody i innych ludzi, poczucie estetyki i zasady współżycia społecznego, tego powinny uczyć w szkole. W życiu musi Ci być ciężko, skoro tak bardzo jesteś skupiony na własnej korzyści kosztem innych to nikt z Twojego otoczenia nie może czuć się szczęśliwy...
- 30 1
-
2020-01-10 08:25
Święte prawo własności! (2)
Własność jest święta i można z nią robić co się chce, prawda? Dlatego zamierzam kupić mieszkanie nad tobą i urządzić w nim sortownię odpadów. W końcu na swoim mogę robić co mi się podoba, prawda?
- 21 1
-
2020-01-10 10:42
Stawiam, że jeszcze nie masz ani mieszkania ani nawet swojej działki (1)
Zgadłem?
- 1 6
-
2020-01-10 11:20
Dlatego pisze, że kupi mieszkanie nad tobą.
- 7 0
-
2020-01-10 08:41
Reklamę domu publicznego z erotycznymi zdjęciami też mogę?W końcu mój teren i mogę co chcę...
- 8 1
-
2020-01-10 10:48
g*wno też mogę magazynować u siebie w mieszkaniu?
A to, że będzie waliło w całym budynku to nie moja sprawa.
- 5 0
-
2020-01-10 08:05
myślę że jak ukarani poszliby do sądów zto wygraliby 99% spraw z urzędnikami i ich uchwałą (3)
- 4 43
-
2020-01-10 08:15
Wielokrotnie ustawa obroniła się w sądzie (1)
więc jest w pełni zgodna z obowiązującym prawem.
- 19 0
-
2020-01-10 12:02
uchwała została dobrze przygotowana
i dlatego broni się w sądzie, Gdański ZDiZ ma dobrych mecenasów...
- 6 0
-
2020-01-10 16:59
Myślenie ma przyszłość. Próbuj dalej!
- 1 0
-
2020-01-10 08:10
policja psychiatryczna (1)
Uchwała krajobrazowa ma znamiona policji psychiatrycznej, a więc przejęła część funkcji (...).
A co by stało się , w razie braku działań samorządu terytorialnego ( uchwały krajobrazowej ) ?
Ano stałoby się,,, gdyż Narodowy Fundusz Zdrowia ( t.j. b.pr. Przedwiośnie ) pozywałby,,,, ale kogóż ? ano samorząd terytorialny byłby wiecznie pozywanym.- 1 24
-
2020-01-10 10:54
Masakra
Co za brednie.....
- 3 0
-
2020-01-10 08:16
szczurek i jego 1000 urzedników tacy styrani, że nie maja czasu na uchwały
- 16 0
-
2020-01-10 08:18
a kto bedzie odpowiadal (1)
za tereny miejskie gdzie od lat wisza reklamy nielegalnie ? może wyznaczymy jakiegoś urzędnika -> z umg, chodzi oczywiście o tereny centralne!
- 9 0
-
2020-01-10 09:15
A która reklama?
- 0 0
-
2020-01-10 08:33
Green side
W końcu będzie można zobaczyć zieleniaka i jego paskudny wyglad w całej okazałości
- 13 6
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.