• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Koniec remontu w centrum Gdańska

Michał Tusk
29 września 2007 (artykuł sprzed 16 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Tramwaje wróciły na Błędnik
Czy ktoś jeszcze pamięta Błędnik sprzed remontu? Czy ktoś jeszcze pamięta Błędnik sprzed remontu?

Wielki dzień dla trójmiejskich kierowców i pasażerów komunikacji miejskiej. Po dwóch latach znów jeździmy tak, jak przed kwietniem 2005 r., kiedy rozpoczęto remont Błędnika.

Od tego czasu do przebudowy wiaduktu dołączały kolejne prace modernizacyjne. Początkowo wszystko miało być robione etapami - tak, by nie sparaliżować miasta. Rzeczywistość była jednak bardziej surowa dla kierowców, ale równocześnie łaskawa dla budżetu miasta. Gdańsk zdobył bowiem fundusze zarówno z budżetu centralnego, jak i Unii Europejskiej na przebudowę Podwala Grodzkiego i Wałów Jagiellońskich, a potem na Gdański Projekt Komunikacji Miejskiej.

Remont w centrum Gdańska:


Jedną z jezdni Podwala i Wałów Jagiellońskich zamknięto w lipcu zeszłego roku. Wtedy też wprowadzono jednokierunkowy ruch na ul. 3 Maja, otwarto dla kierowców Targ Rakowy i Sienny oraz wiadukt Błędnik, którego obie jezdnie były jednokierunkowe w stronę pl. Zebrań Ludowych. Jakby tego było mało, w te wakacje dorzucono zmiany organizacji ruchu na Węźle Unii Europejskiej (dawny Węzeł Okopowa) i skrzyżowaniu Armii Krajowej i 3 Maja. Tam przebudowywano tory tramwajowe w związku z budową nowej linii na Chełm.

Wszystko skończyło się w nocy z piątku na sobotę. - Wszystko idzie zgodnie z planem - mówił w piątek Mieczysław Kotłowski, wicedyrektor Zarządu Dróg i Zieleni.

Zmiany są następujące: ul. 3 Maja ma być tak jak dawniej dwukierunkowa, tak samo jak wiadukt Błędnik. Normalnie jeździmy także na skrzyżowaniu Armii Krajowej i 3 Maja, oraz na Węźle Unii Europejskiej. W związku z tym zlikwidowany zostanie tymczasowy przejazd przez tory w ciągu ul. Podwale Przedmiejskie na wysokości ul. Chmielnej.

Co się nie zmieni? Ciągle niemożliwy będzie wyjazd z ul. 3 Maja w al. Zwycięstwa na skrzyżowaniu Brama Oliwska, gdzie niedrożne będą przejazdy przez torowisko tramwajowe. Zamiast tego do dyspozycji kierowców będzie tunel pod Błędnikiem, umożliwiający bezpośredni przejazd spod dworca PKS do Wrzeszcza. Zamknięty będzie w dalszym ciągu most łączący Bramę Oliwską z ul. Jana z Kolna. Aleja Zwycięstwa w tym rejonie będzie zwężona do dwóch pasów ruchu w obu kierunkach.

Czy po remoncie korki będą mniejsze niż przed nim?

Rozwiązań usprawniających ruch jest - jak na wydane 45 mln zł - niedużo. Zamiast jednego pasa do skrętu w lewo z Armii Krajowej w ul. 3 Maja, będą dwa. Pojawił się pas dla autobusów pod dworcem PKP. Wszystko jest lepiej oznaczone, no i oczywiście wygląda estetyczniej.

Jest też z pewnością bezpieczniej, szczególnie na skrzyżowaniu Huciska i Wałów Jagiellońskich, gdzie sygnalizacja chroni kierowców przed zderzeniem z tramwajami. To, czy ruch będzie odbywał się sprawnie, zależy także od miasta, które ciągle rozważa, czy otworzyć wyremontowany przejazd z Podwala Grodzkiego w "stare" Podwale w kierunku Huciska, co z pewnością odciążyłoby skrzyżowanie pod budynkiem rady miasta.

Liczby Błędnika

30 miesięcy - tyle obowiązywały objazdy w centrum miasta, związane z remontem Błędnika, torów tramwajowych oraz ul. Podwale Grodzkie i Wały Jagiellońskie.

45 mln zł - tyle kosztował remont Podwala i Wałów, z wyłączeniem prac na Błędniku i torowiskach.
Gazeta WyborczaMichał Tusk

Opinie (142) ponad 10 zablokowanych

  • NIBY PO REMONCIE A JA NADAL NIE BEDE MOGŁ Z 3GO MAJA POJECHAC DO WRZESZCZA BEZ KOMBINACJI.

    • 0 0

  • fxc

    dlugo nad tym dumales?
    pewnie skonczyles wyzsza szkole uzytecznosci publicznej, co nie kotku?
    tramwaj - a fe!

    • 0 0

  • Ogolnie mowiac jest wielka bryndza

    i bedzie nadal.

    • 0 0

  • tramwaje (1)

    tramwaje zabieraja spora czesc terenu gdzie mogly byc ze 3 dodatkowe pasy ruchu i przepustowosc byla by o wiele lepsza czytaj nie bylo by korkow.

    • 0 0

    • TAK!!!

      RACJA!!!!
      Usunąć tramwaje z miasta!!! To jejt myśl.
      Misiu.
      A pomyślałeś ilu ludzi jedzie w jednym tramwaju?
      Pomyśl ile by to było samochodów.

      • 0 0

  • No wiesz! (1)

    Najlepiej nic nie robić. wtedy też miłbyś powód do narzekania. Twój ukochany PiS wybudowałby to w kilka dni of kors

    • 0 0

    • tak jak buduje stadiony

      he he i autostyrady w polsce ojcze rydzyk pomóż

      • 0 0

  • ach (1)

    wzruszylem sie juz nie pamietam jak bylo wczesiej.

    hehe zenada jak to miasto pogrywa z mieszkancami.

    • 0 0

    • też się wzruszyłem

      ale ja pamiętam jak było przed :)

      • 0 0

  • Autor

    lepiej jakby się podpisywał Michał T. a nie pełnym nazwiskiem, bo jeszcze jeden z drugim gotów posądzić uczciwą PO o nadużycia i malwersacje :D

    • 0 0

  • Spoko:)

    Przeczekamy wszystko i nie marudzimy:) Kto marudzi ten....maruda:)

    • 0 0

  • Zamieszanie...

    A;e teraz w sumie na tych przebudowanych odcinkach zapanuje chaos... Przecież my kierowcy, przez ten rok przyzwyczailiśmy się do tego zmienionego richu i trudno będzie wrócić do starych "zasad"...
    Ale i tak pół biedy w weekend... Chaos to bęzie w poniedziałek jak wszyscy do pracy ruszą :D

    • 0 0

  • Remont nie ukończony, choć termin przekroczony

    na oddanych odcinakach mamy zapadajace się studzienki, torowiska i kacze oczka - góry, doliny i kałuże - po pierwszych mrozach szlag trafi ten remont. Korki wzrosną, zawęzono dużo skrzyzowań stawiając wysepki, modernizacji, usprawnienia ruchu żadnego - po prostu jak wiocha miała jedną dziurawą ulicę, tak dalej będzie mieć mimo, ze wydała ponad 80mln!!!!

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane