• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Koniec darmowego parkingu przy CH Oliwa

Maciej Korolczuk
24 stycznia 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
  • Aby nie dostać mandatu każdy kierowca - także klient CH Oliwa - musi przed wejściem do sklepu pobrać bilet z parkomatu i umieścić go na podszybiu.
  • Dwie pierwsze godziny parkowania przy CH Oliwa są darmowe. Za każdą następną trzeba zapłacić.
  • Do dyspozycji kierowców pozostaje pięć parkomatów umieszczonych przy wejściach do sklepu.
  • Opłaty obowiązują także na parkingu podziemnym.
  • Kłopot z parkowaniem w Oliwie narasta. Zarządcy dużych sklepów z parkingami ratują się wprowadzeniem opłat.
  • Parking jest dobrze oznakowany. Duże tablice informacyjne stoją na wjeździe od strony al. Grunwaldzkiej.
  • Parkomaty na parkingu CH Oliwa.

Przy CH Oliwa zobacz na mapie Gdańska, a więc na ostatnim darmowym parkingu w pobliżu biurowców i Uniwersytetu Gdańskiego, wprowadzono opłaty za parkowanie. Po parkingach przy Hali Olivia, na terenie kampusu, McDonalda i Castoramy, to kolejne miejsce, gdzie wypowiedziano wojnę kierowcom pozostawiającym na cały dzień swoje auta. - Wytrzymaliśmy 9 lat bez opłat, ale w ostatnim czasie problem stał się na tyle poważny, że byliśmy do tego zmuszeni - mówią przedstawiciele centrum handlowego.



Czy parkujesz na darmowych parkingach przy sklepach, nie będąc ich klientem?

Problem z parkowaniem na dziko w Oliwie zaczął narastać, gdy powiększona na wniosek mieszkańców Oliwy miejska strefa płatnego parkowania wypchnęła auta na parkingi przy UG i sklepie Castorama.

Zaraz po tym zarządcy tych obiektów wypowiedzieli wojnę kierowcom pozostawiającym tam swoje auta na cały dzień. Przy sklepie budowlanym samochody zaczęły odjeżdżać na lawetach, z kolei kampus uniwersytecki został ogrodzony, a na wjazdach zainstalowano szlabany. Opłaty za parkowanie wprowadzono też przy McDonaldzie przy ul. Bażyńskiego, a już wcześniej trzeba było płacić także za parkowanie na dwóch parkingach przy Hali Olivia.

  • Na opłaty zdecydowali się też właściciele sklepu Mama i Ja, sąsiadującego z biurowcami i CH Oliwa.
  • Od niedawna płacić za parkowanie trzeba też przy restauracji McDonald's przy skrzyżowaniu Grunwaldzkiej z Bażyńskiego.
  • Za darmo nie zaparkujemy też przy Hali Olivia.

Jakiś czas temu z problemu kierowców, którzy nie są klientami sklepu, zdali sobie sprawę także zarządcy sklepu z akcesoriami dziecięcymi po drugiej stronie ulicy. Problem zaczął też narastać przy CH Oliwa, dysponującym dwoma parkingami - podziemnym i naziemnym - na w sumie 600 samochodów.

- Dziewięć lat wytrzymaliśmy bez opłat, ale w ostatnim czasie problem był na tyle duży, że nasi klienci w poszukiwaniu wolnego miejsca musieli krążyć po parkingu, a to oni są dla nas najważniejsi. Na wniosek dyrektorów dwóch największych sklepów w naszym centrum postanowiliśmy rozwiązać problem, wprowadzając opłaty za parkowanie. Tym problemem byli właśnie kierowcy, którzy nie byli naszymi klientami, ale chętnie korzystali z naszych parkingów. To najczęściej pracownicy okolicznych biurowców i studenci. By przyzwyczaić kierowców do opłat, w grudniu przeprowadziliśmy wśród naszych klientów akcję informacyjną. Opłaty ruszyły w styczniu. Parking jest dobrze oznakowany, pięć parkomatów stoi przy wejściach w widocznych miejscach. Pierwsze 2 godziny parkowania są darmowe, ale trzeba wcześniej pobrać bilet z parkomatu - tłumaczy Marcin Wilski, dyrektor ds. wynajmu i marketingu CH Oliwa.
Parking płatny jest przez 24 godziny na dobę. Trzecia godzina i każda następna kosztuje 2 zł, a więc o 1 zł mniej niż w SPP. Opłata dodatkowa za brak ważnego biletu wynosi 95 zł (w przypadku płatności w ciągu 3 dni opłata wynosi 20 zł mniej).

Firma Euro Park jest też operatorem płatnych parkingów przy galerii meblowej City Meble zobacz na mapie Gdańska na Grunwaldzkiej, w Garnizonie zobacz na mapie Gdańska, przy dworcu w Oliwie (ul. Droszyńskiego 28a zobacz na mapie Gdańska), na Przymorzu (przy Obrońców Wybrzeża i Dąbrowszczaków zobacz na mapie Gdańska), na Zaspie (Hynka 65-69 zobacz na mapie Gdańska), przy restauracji McDonald's na Jaśkowej Dolinie 134 zobacz na mapie Gdańska, Trzy Lipy 3 zobacz na mapie GdańskaWileńskiej 44 zobacz na mapie Gdańska.

W 2017 r. prawie 1 tys. interwencji w Oliwie



- W związku z wykroczeniami drogowymi, w 2017 roku na ulicach Oliwy straż miejska podjęła 873 interwencje. W 250 przypadkach funkcjonariusze poprzestali na pouczeniach, nałożyli 496 mandatów karnych, sporządzili osiem wniosków do sądu. Wystawili też pod nieobecność sprawców 119 zawiadomień o popełnieniu wykroczenia. Oznacza to wówczas konieczność stawienia się w siedzibie referatu dzielnicowego i złożenia wyjaśnień. Następnie prowadzący sprawę funkcjonariusz podejmuje decyzję o ewentualnych sankcjach - wyjaśnia Wojciech Siółkowski, rzecznik prasowy Straży Miejskiej w Gdańsku.
  • We wtorek rano w pobliżu pojawiła się też straż miejska. Założono w sumie siedem blokad na koła.
  • Kierowcy pozostawili swoje auta za znakiem B-36 (zakaz zatrzymywania się).
  • Aby nie uszkodzić samochodu strażnicy pozostawiają za przednią i tylną szybą kartkę informującą kierowcę o założonej blokadzie.
  • Mandaty za niewłaściwe parkowanie i blokady na koła w Oliwie stosowane są niemal każdego dnia.
  • Blokady na kołach niewłaściwie zaparkowanych aut w Oliwie.

Miejsca

Opinie (460) ponad 10 zablokowanych

  • To jest efekt stawiania korpokołchozów (30)

    bez parkingów a jak już to można kupić za cenę z d**y wziętą.! Nie każdy może jeździć komunikacją zbiorową !

    • 205 48

    • (19)

      Wyjasnisz czemu nie kazdy moze?

      • 29 17

      • Bo może trzeba porozwozić (11)

        dzieciaki do dwóch różnych placówek w różnych częściach miasta? Szkoda czasu i zachodu na kulanie się kom. miejską, która jest droga i zawodna

        • 33 26

        • (8)

          Jest coś takiego jak reonizacja. Mnie jakos rodzice nie musieli wozić po całym mieście.

          • 29 16

          • Reonizacja? (2)

            Nie znam słowa. A jeśli masz na myśli rejonizację - to jak przedmówca napisał.

            • 4 4

            • przedpiśca mniodku

              • 0 0

            • Jak najbardziej dalej jest rejonizacja jeśli chodzi o szkoły.

              • 3 0

          • żłobki? przedszkola? rejonizacja? (4)

            Wyjdź z intelektualnej gimbazy i zobacz jak wygląda prawdziwe życie.

            • 29 26

            • (2)

              Co to jest gimbaza?

              • 11 10

              • Twój stan umysłu

                • 3 3

              • Coś w czym ty tkwisz.

                Czyli jesteś po prostu idiotą i tyle :)

                • 15 19

            • Prawdziwe życie wygląda tak jak je realizujemy. Wiesz, kiedyś okazało się, w pewnym prestiżowym prywatnym liceum, ze nastolatki nie potrafią się poruszać po mieście. Bo rodzice zawsze ich wszędzie zawożą.

              • 26 2

        • Problem ludu z biednego południa.

          • 2 3

        • Potem sobie jedziesz na SKM Wrzeszcz gdzie abonament kosztuje 80 zł na miesiąc i dojeżdżasz do biurowców w Oliwie - proste

          • 11 3

      • Bo d*pa do fotela przyrosła (3)

        • 34 17

        • Odp. (2)

          Bo ma wybór. Chce jechać samochodem i ma takie prawo. Płaci podatki to urzędasy mają zorganizować parkingi

          • 5 11

          • Niech sobie z autem kupi parking

            • 2 3

          • Hahaha. Mają zoorganizować parkingi. Widzę, że człowiek o mentalności, która nadaję się do programu StopCham. Pracujesz w prywatnej firmie, to odezwij się do nich, czemu nie mają dla Ciebie parkingu. Na rozmowie kwalfikacyjnej zgodziłeś się na takie warunki! Zawsze można tam pytać o dojazdy i parking! Co za ludzie..

            • 4 4

      • Bo mieszka na obrzeżach Gdańska! (2)

        Np Kowale, Szadółki czy inne. Nie pomyślałeś?

        • 15 19

        • sam sobie zgotował ten los

          • 17 3

        • To może podjechać autem do PKMki.

          • 20 8

    • Ale każdy ma nogi i zarabia tam na tyle

      że albo pofatyguje się 2 km z innego parkingu, albo zapłaci te 20 zł za parking skoro go stać na 20 zł na paliwo dziennie. Bo jeśli mieszka bliżej to komunikacja zbiorowa jest w większości oczywistą alternatywą

      • 0 3

    • (1)

      Twoj wybor - mozesz jezdzic komunikacja albo płacic za parking. Wiecej samochodow sie nie zmiesci I budowanie dodatkowych parkingow to byloby zaprzeczenie wszystkim badaniom robionym na zachodzie od lat 70tych. Najwyzszy biurowiec w UE (Londyn) ma 26 miejsc parkingowych I dziala bez problem. A my dopiero dazymy do normalnosci -

      • 11 8

      • Jeżeli normalnością jest ograniczenie ruchu samochodowego, bez właściwie żadnej sensownej alternatywy to masz rację. Nie każdy może mieszkać wzdłuż linii SKM, a dojazd z południowych dzielnic Gdańska to masakra.

        • 9 2

    • (6)

      Jak bez parkingów, skoro parkingów jest pełno. Problemem jest organiczna niechęć do płacenia za parkowanie.

      • 32 11

      • Tylko dlaczego mam dopłacać do tego, (5)

        że firma przeprowadziła się z lokalizacji z dobrej na fatalną?

        • 16 32

        • (3)

          Jak nie pasuje, to zmień pracę.
          A dopłacasz nie za zmianę lokalizacji, a za wygodę używania samochodu.

          • 31 5

          • Praca mi pasuje i ją lubię (2)

            To zarząd mojej firmy wykazał się januszostwem zarządzania i przeniósł nas na Alchemię. Poprzednia siedziba była wygodna dla większości ludzi ( dane z wyników ankiety zakładowej). Zarząd ma to w d*pie bo oni mejsca mają. Pracownik musi albo walczyć o bardzo małą ilość miejsc albo płacić za nie.

            • 12 18

            • zmień pracę i weż kredyt ...............na abonament za parkowanie............

              • 5 4

            • To idź po podwyżkę

              I przestań marudzić

              • 11 8

        • A dlaczego właściciel centrum handlowego ma płacić za Twoją firmę i Ciebie?

          • 21 2

  • Parkingi (3)

    Powinno być tyle parkingów aby starczyło dla wszystkich! Mamy takich głupków, inżynierów i włodarzy miast którzy nie myślą przyszłościowo. Problemy likwidować a nie nawarstwiać, i żyje się lepiej. Wprowadzą jeszcze opłaty od deszczu, wiatru i kurzu zobaczymy wasze " jęczące " komentarze.

    • 9 6

    • Pokaz mi te setki wielkich parkingow w centrum Nowego Jorku. (1)

      Tam sa same budynki wielkie na dziesiatki pieter BEZ PARKINGOW.

      • 2 3

      • Nowy York ma świetnie rozwiniętą komunikację i słowo klucz - METRO

        • 2 0

    • Nie ma takiej możliwości by wszyscy jeździli samochodem i by było dla nich miejsce. Pomyśl trochę to będziesz wiedział dlaczego

      • 3 1

  • Na parkingu przy poczcie, na Kołobrzeskiej to samo... (1)

    Park&Ride - Kwamać! Zjeżdżają się wczesnym rankiem i na piechotkę do biurowców. Chce człowiek załatwić coś na poczcie czy kupić w żabce, to nie ma gdzie stanąć. Tabliczki z napisem, że zakaz parkowania powyżej 1 godziny można sobie wsadzić.

    • 45 8

    • Przy poczcie zaparkowac..

      Szlag czasem trafia mieszkam w poblizu kilka razy musialem wieksza paczke wysłać przed praca wiec wpakowalem do samochodu ale pod poczta stanac juz nie można, same NE BS NBR i inne pojazdy a chodnik w poblizu poczty caly zawalony. Żenada.

      • 0 1

  • Budujcie więcej!!! (2)

    To jest jakaś paranoja, niedługo mieszkańcy Przymorza i Oliwy będą zmuszeni chodzić piechotą bo każdy jeden parking pod sklepem będzie płatny a i wyjechać z domu się nie da bo wszystko zakorkowane. Uliczki typu Arkońska, Szczecińska zastawione autami studentów lub mieszkańców nowych osiedli których chyba nie stać na wykup miejsca w hali garażowej. Przymorze to chyba najgorzej zabudowana w tej chwili dzielnica, a końca inwestycji nie widać.

    • 16 1

    • To jest tragedia

      Na Słupskiej Arkonskiej Szczecińskiej nigdy nie było wczesniej tak duzego ruchu pokazdow i interwencji straży miejskiej. Sa znaki zakazu postoju ale korposzczury i tak parkuja. Co najgorsze zostawiaja auta byle gdzie i czesto polowa na chodniku a polowa auta na ulicy. Zostawiaja auta na weekendy. A w tygodniu od 10 do 21 nawet. Zastawiaja bramy wjazdowe majac zupelnie gdzies to, ze mieszkaniec moze chce wjechać lub wyjechać. Juz nie można spokojnie zaparkowac wlasnego auta pod domem okolo 16. 17 godziny wypakowac zakupy, wysadzic dzieciaki. Teraz mieszkaniec musi sam szukac miejsca pod wlasnym domem. To jest chore.

      • 0 0

    • bravo dorka

      • 0 0

  • (1)

    Przecież władze miasta wydając zezwolenie na budowę wielkich biurowców mogły postawić warunek: zabezpieczenie miejsc parkingowych dla pracowników i klientów. Można parkingi budować w podziemiu - co też robi się - ale można też pierwsze dwa, trzy lub nawet więcej pięter każdego biurowca, również przeznaczyć na parkingi.

    • 6 6

    • Nie można bo wtedy zakorkuja całe miasto

      • 0 1

  • I bardzo dobrze (3)

    Zyskują dzięki temu sklepy, knajpki i restauracje za miastem. Gdansk stał się wrogiem ludzi z samochodami a to oznacza ze ów ludzie obierają coraz częściej kierunek do innych gmin aby tam dojechać, zaparkować za free i zrobić zakupy albo zjeść obiad :-)

    • 17 3

    • Nie przyjeżdżaj do miasta (1)

      Będzie luźniej!

      • 3 7

      • niestety ale mieszkam tutaj od urodzenia

        więc trudno tutaj nie przyjeżdżać jak się tu mieszka, ale na szczęście już nie długo :-)

        • 3 0

    • Takich cebulakow jak ty

      W Gdansku nie potrzebujemy

      • 4 8

  • Sklepy pobudowały sobie parkingi i dały radę. (4)

    Biurowce - a po co parkingi? Są przecież obok pod sklepami.
    Nosił wilk razy kilka...

    • 18 1

    • (3)

      Są parkingi pod biurowcami, ale "szlachta" nie lubi płacić za parkowanie.

      • 5 5

      • OBC za parking nawet 500 zl za miesieczny karnet. (1)

        • 3 3

        • O to niby dużo? Jak tak to bilet miesięczny wychodzi sporo taniej

          • 0 4

      • Szlachta za 3 tys brutto. Weź się oszczędź stary. Każdy oszczędza jak może przy tych zarobkach. I nie pisz ze można żyć bez samochodu. Bez samochodu żyjesz jak rumun: praca, dom, galeria, seriale i mam talent. Nic innego w życiu nie zrobisz bo ci najzwyczajniej braknie czasu jeżdżąc komunikacją.

        • 5 3

  • 2h darmowego parkowania (6)

    I bardzo dobrze! Przez chwile sie balem ze nawet jako klient sklepu bede musial płacić, ale 2h na zakupy wystarczy, a słoiki z okolicznych wsi i tak zostawiają auta na ponad 10h jak to w korpo

    • 256 17

    • (2)

      Masz kompleksy, jak jakieś słoiki cię ciągle denerwują i wszędzie je widzisz.

      • 6 18

      • coutryman

        • 0 0

      • Mnie też denerwują, cała kuchnia zawalona, wszędzie je widzę

        Lubię paprykę konserwową i pieczarki, potem wala się toto po całej kuchni

        • 14 2

    • (2)

      Cwany Polak pewnie będzie wychodził co 2 godziny na papierosa i przy okazji pobierał nowy bilet.

      • 34 5

      • Nie da sie bo trzeba wpisac nr rejestracyjny i system zapamiętuje nr. Inaczej biletu nie da parkomat

        • 14 2

      • Próbowałem pod OBC

        Team leader mnie oduczył wychodzenia "po cebulę"

        • 14 1

  • (5)

    Kto pozwolil budowac biorowce bez parkingow? Co mysleli ze beda ludzie dojezdzac komunikacja miejska na ktora niestety nie mozna liczyc.

    • 53 21

    • Komunikacja publiczna (1)

      Tysiące ludzi w Trójmieście codziennie dojeżdżają do pracy komunikacją publiczną i jest jeszcze dużo miejsca dla następnych pasażerów. Poczekajcie jeszcze trochę a centra dużych miast zostaną całkowicie zamknięte dla samochodziarzy!!! Przyzwyczajenie się już teraz do komunikacji publicznej.

      • 6 8

      • Z czego się cieszysz eko-komuchu? Jeśli masz rację to za parę lat będziesz się dusił w jeszcze większym ścisku, o ile w ogóle zmieścisz się do tramwaju w godzinach szczytu

        • 2 0

    • (1)

      Jest cała masa parkingów, ale ludzie po prostu nie chcą za nie płacić. Poza tym MPZP wręcz ogranicza liczbę parkingów. Deweloperzy w większości budują tyle ile zezwala im plan

      • 11 3

      • Na pewno nie tyle im pozwala plan a tyle ile mogą minimalnie wybudować wg.przepisów.

        • 4 1

    • Tak się robi tam gdzie jest cywilizacja. Parkingi to tylko niepotrzebny OGROMNY koszt.

      • 10 5

  • Zadanie dla władz miasta (1)

    Tym problemem powinny zająć się władzę miasta. To one wydały zgody na to co się tam dzieje. Powinny rozmawiać z OBC aby Ci zamiast budować kolejne wieże dla korpoludków rozwiązały problem po przez zwiększenie ilości miejsc dostępnych dla pracowników.

    • 10 8

    • Nikt cie nie zmusza tam pracować i dojeżdżać samochodem

      • 1 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane