• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Koniec z zawracaniem na Trasie W-Z. ZDiZ działa, kierowcy narzekają

Maciej Naskręt
25 marca 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
Trasa W-Z w Gdańsku. Tutaj kierowcom często zdarza się zawracać, o czym świadczą ślady kół na pasie zieleni. Trasa W-Z w Gdańsku. Tutaj kierowcom często zdarza się zawracać, o czym świadczą ślady kół na pasie zieleni.

Kierowcy nie będą już mogli zawracać na górnym odcinku Trasy W-Z. Drogowcy zdecydowali, że uniemożliwią przejazd przez trawnik i ustawią tam bariery energochłonne lub wykopią rów. Część kierowców krytykuje ten pomysł.



Czy ZDiZ właściwie postępuje, utrudniając kierowcom przejazd przez pas zieleni?

Drogowcy z gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni chcą pozbyć się kierowców, którzy nagminnie zawracają przez trawnik na górnym odcinku Trasy W-Z w Gdańsku. Do tego typu manewrów dochodzi najczęściej na wysokości zespołu budynków pn. BPH Office Park zobacz na mapie Gdańska, a także Węzła Jabłoniowa zobacz na mapie Gdańska.

W pierwszym przypadku kierowcy skracają sobie po prostu podróż do pracy w obiektach biurowych lub też uruchomionej niedawno stacji paliw Shell. Natomiast na Węźle Jabłoniowa kierowcy zazwyczaj zawracają, by ominąć poranny korek do ul. Łostowickiej.

Kierowców nie odstraszają nawet mandaty. Za przejechanie przez pas zieleni - przekroczenie ciągłej linii - zgodnie z taryfikatorem mandatów kierujący pojazdem może otrzymać mandat w wysokości 250 zł i dodatkowo cztery punkty karne.

- Zależy nam na zapewnieniu bezpieczeństwa tym kierowcom, którzy podróżują Trasą W-Z zgodnie z nakazanym kierunkiem jazdy i często z prędkością 100 km/h, a nawet i większą. Skutki ewentualnego zderzenia mogą być bardzo rozległe - mówi Mieczysław Kotłowski, dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku.

Są dwa pomysły na to, jak uniemożliwić przejazd kierowcom, oba są niedrogie. - Pierwszy zakłada montaż barier energochłonnych, które pochodziłyby z odzysku. Drugie rozwiązanie pochodzi z zachodniej Europy. Jest to wykonanie rowu, w którym niefrasobliwy kierowca utknąłby przy próbie jego przejechania - mówi Kotłowski.

Przeszkoda w pasie zieleni będzie wykonywana sukcesywnie i prawdopodobnie po najbliższych wakacjach.

Część kierowców jest rozczarowana pomysłem drogowców. - Wykonanie barier zmusi nas jedynie do nadkładania drogi i potęgowania korków na najbliższym zjeździe - Węźle Jabłoniowa. Drogowcy, zamiast proponować utrudnienia na drodze, powinni wyznaczyć pas do lewoskrętu lub zawracania - mówi pani Katarzyna, pracownica zespołu budynków pn. BPH Office Park.

- Przejechanie kilkuset metrów dla kierowców nie stanowi problemu. Ponadto przypominam, że Trasa W-Z została zakwalifikowana jako droga główna-zbiorcza, a to oznacza, że nie możemy na niej wprowadzać zmian wedle własnego uznania - nie można budować dodatkowych węzłów i zjazdów - odpowiada naszej czytelniczce dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku.

Warto podkreślić na koniec, że kilka miesięcy temu drogowcy z gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni zwiększyli dopuszczalną prędkość na górnym odcinku Trasy W-Z w Gdańsku z 80 na 100 km/h. Zmiana wtedy odbyła się na prośbę mieszkańców.

Miejsca

Opinie (218) 8 zablokowanych

  • mogliby pomysleć

    ktoś mogłby ruszyć głową i pomysleć ze skoro kierowcy tam nagminnie zawracają to potrzebne jest rozwiązanie które to ułatwi, a nie utrudniać sprawe, urzędnicy to idioci, widać ze w ogole ich interes społeczny nie obchodzi

    • 0 0

  • skróty (5)

    Takie skróty to mogą sobie robić u siebie na wsi przez miedze, a nie na drodze zwiekszonego ruchu.

    • 180 6

    • (3)

      Widać skąd wielu pochodzi,przysłowiowe bose antki i dziewoje .

      • 16 3

      • (2)

        Ale w krawatach,i wydaje im się że to ich nobilituje.

        • 20 1

        • I krzyczą - Budować! Nie gadać! (1)

          Bo u nich Biedronka to szczyt luksusu i nowoczesności

          • 13 1

          • Kochać to możesz co najwyżej rączkę w kiblu.

            • 0 0

    • właśnie robią

      gdańsk to taka większa wiocha

      • 0 0

  • Trasa w-z

    Nauczmy się dyscypliny i szacunku.

    • 2 1

  • Niestety w Polsce absurd goni absurd. (2)

    Jeżeli kierowcy zawracają w pewnych miejscach to znaczy, ŻE JEST TAKA POTRZEBA I NALEŻY WYBUDOWAĆ ODPOWIEDNIE ŁĄCZNIKI UMOŻLIWIAJĄCE ZAWRACANIE. To samo tyczy nietrafionych chodników. Tyle w temacie.

    • 2 8

    • w państwach zamordystyczno-policyjnych ...

      to ludzie mają się naginać do schematów, a nie schematy dostosowywane są do ludzkich potrzeb.

      tak jest u nas w PL.

      • 0 1

    • Stuknij się w łeb... Zawrotki na drodze szybkiego ruchu będziesz tworzył...

      • 3 1

  • zawracanie II (7)

    '...Drogowcy, zamiast proponować utrudnienia na drodze, powinni wyznaczyć pas do lewoskrętu lub zawracania - mówi pani Katarzyna, pracownica zespołu budynków pn. BPH Office Park...', czyli kolejne skrzyżowanie ze światłami czy wypad na najszybszy pas ruchu, czy tunelem/estakadą? czy panią (kolokwialnie) mówiąc pogięło?

    • 3 6

    • a po światła? (5)

      nie wyobrażasz sobie życia bez nich?

      a słyszałeś o bezkolizyjnych wjazdach i zjazdach?

      • 0 7

      • zawracanie III (4)

        nie wyobrażam sobie zawracania ze znakiem STOP na trasie szybkiego ruchu! tylko światła. bezkolizyjne zjazdy i wjazdy znam bo dużo jeżdżę po świecie. one istnieją i funkcjonują ale tylko z jednej strony (prawej-z wolniejszego pasa). i tyle w temacie komentarzy.

        • 7 0

        • to mało znasz i nie wszystko widzałeś ... (2)

          na prawdę można takie rozwiązania aplikować zarówno przy prawym jak i lewym pasie.

          a że niektórym nie starcza wyobraźni ... cóż ... :-P

          • 1 4

          • Trzeba było iść na inżyniera,a nie na trolla (1)

            Na szczęście skład wpisu na 3miasto. pe el to maks,co ty możesz sobie wyobrazić i zaprojektować :p

            • 1 0

            • tak się składa, że jestem inżynierem ...

              a moja wyobraźnia nie kończy się na tym co mówią inni.

              • 0 1

        • ps. na bezkolizyjnych wjazdach nie ma znaków STOP ...

          na tym polega ich bezkolizyjność ... gdybyś nie wiedział.

          • 0 1

    • po co swiatla? wystarczy na tym pasie do zawracania prog albo 2 plus znak STOP

      • 0 5

  • a to nie można tak przez ten trawniczek?

    • 1 1

  • niech kopią rów

    a lepiej studnie i wtedy niech taki cwaniak leci w pissssdu

    • 3 0

  • wylać 4 metrowy mur z żelbetu

    tylko to może powstrzymać polskiego gnoja drogowego

    • 3 1

  • Prośba do Redakcji! (1)

    Może zapytajcie rzecznika prasowego BPH, dlaczego firma nic nie robi w sytuacji, gdy działania ich pracowników niosą za sobą zagrożenie życia?

    BPH to korpo i mają narzędzia do dyscyplinowania pracowników, a pewnie inaczej się nie da. Ciekawe, jak się rzecznik wytłumaczy. Na razie jest żenująco czarny PR dla banku.

    • 24 1

    • "po prostu fair!!!"

      może sami chcę wystartować w swoim konkursiku hahahah

      • 0 0

  • cała prawda!

    w tej firmie pracuje wielu którzy daliby sobie "wykopać rowa"!

    • 1 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane