• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Konsultacje w sprawie Obwodnicy Metropolitalnej: mieszkańcy chcą więcej czasu

Maciej Naskręt
19 listopada 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Konsultacje społeczne w sprawie Obwodnicy Metropolitalne przyciągnęły tłumy m.in. do szkoły w Żukowie. Konsultacje społeczne w sprawie Obwodnicy Metropolitalne przyciągnęły tłumy m.in. do szkoły w Żukowie.

Zakończyły się spotkania konsultacyjne w sprawie tzw. studium korytarzowego Obwodnicy Metropolitalnej. Za pół roku dowiemy się, które nieruchomości zostaną zajęte na drogę. Drogowcy odrzucili wariant uznany przez naszych czytelników za najlepszy.



Spośród siedmiu wariantów przebiegu Obwodnicy Metropolitalnej drogowcy z GDDKiA i projektanci ze spółki Lafarenz wybrali cztery. Spośród siedmiu wariantów przebiegu Obwodnicy Metropolitalnej drogowcy z GDDKiA i projektanci ze spółki Lafarenz wybrali cztery.
W tym tygodniu zakończył się cykl spotkań z mieszkańcami miejscowości, przez które wytyczono przebieg (cztery warianty) Obwodnicy Metropolitalnej. Z mieszkańcami spotykali się drogowcy z gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad - inwestora - oraz projektanci z poznańskiej firmy Lafarentz.

Będą oni mieli twardy orzech do zgryzienia, bo mieszkańcy - jak zwykle - drogi nie chcą. Część nie chce jej w ogóle - obawia się wywłaszczeń i zniszczenia środowiska w dolinie Raduni. Inni domagają się przesunięcia trasy maksymalnie na zachód. Wszystkich łączy jedno: żądają przesunięcia terminu składania postulatów do zaproponowanych wariantów.

- Budowa drogi jest już przesądzona, ale termin składania protestów wyznaczony na 30 listopada jest kuriozalny. Chcemy się porozumieć z sąsiadami i wspólnie przygotować protest. Trzeba wydłużyć ten czas przynajmniej do 15 grudnia - postulowała pani Joanna z Sulmina, podczas konsultacji w Żukowie.

GDDKiA nie zgadza się na wydłużenie terminu. - Inwestycja musi być realizowana zgodnie z terminem. Zresztą protesty i wnioski mogą dotyczyć tylko korytarzy o szerokości 300-400 m. Na tym etapie prac na Obwodnicą Metropolitalną nie wskazujemy jeszcze nieruchomości wytypowanych do wykupu - tłumaczy Robert Marszałek, zastępca dyrektora gdańskiego oddziału GDDKiA.

Czy konsultacje społeczne powinny mieć wpływ na przebieg Obwodnicy Metropolitalnej?

Czytelnicy portalu Trojmiasto.pl uznali, że najkorzystniejszym z proponowanych przebiegów Obwodnicy Metropolitalnej jest wariant 1b. Przewidywał on zakończenie drogi na węźle w Koleczkowie. Niestety, drogowcy ten projekt odrzucili. Dlaczego?

- Ten wariant mógłby nieodwracalnie pogorszyć warunki środowiskowe w północnej części gminy Żukowo. Droga przechodziłaby po wschodniej stronie jeziora Tuchomskiego, gdzie znajdują się cenne obszary środowiskowe oraz tereny rekreacyjne. Prowadzenie tamtędy drogi wzbudziłoby poważne kontrowersje. Droga oddzieliłaby te cenne środowiskowo tereny od jeziora - tłumaczy Dariusz Jarysz z Lafarentz Polska

Drogowcy czekają teraz na sprzeciwy i protesty dotyczące czterech wariantów przebiegu Obwodnicy Metropolitalnej. - Jeżeli będą one merytoryczne, a rozwiązania technicznie mozliwe do wprowadzenia, z całą pewnością uwzględnimy je w Studium Korytarzowym - zapewnia Jarysz.

Na podstawie studium departament środowiska w GDDKiA w Warszawie zarekomenduje co najmniej dwa warianty do kolejnego etapu prac. Wtedy przygotowane zostanie tzw. Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego (STEŚ). Dopiero to opracowanie określi wstępnie, które nieruchomości znajdą się w świetle planowanej drogi i będą przeznaczone do ewentualnego wykupu.

Także STEŚ będzie poddany konsultacjom społecznym. Odbędą się prawdopodobnie w czerwcu przyszłego roku.

Obwodnica Metropolitalna, zwana też Obwodnicą Trójmiasta Bis, połączy Chwaszczyno (projektowaną Trasę Kaszubską - droga S6 do Słupska) z Południową Obwodnicą Gdańska (S7). Będzie to dwujezdniowa droga ekspresowa. Każda z jezdni będzie miała dwa pasy ruchu i pas awaryjny. Zasady ruchu drogowego będą podobne do tych panujących na Obwodnicy Trójmiasta. Jej termin budowy zaplanowany jest wstępnie na lata 2014-2016. Drogowcy nie znają jeszcze kosztu jej budowy.

Zobacz dokładnie (na mapach lotniczych z czerwca 2010 r.), w świetle jakich miejscowości drogowcy chcą wybudować Obwodnicę Metropolitalną.

Okolice Chwaszczyna. Okolice Chwaszczyna.
Okolice Tuchomia Okolice Tuchomia
Okolice Barniewic. Okolice Barniewic.
Okolice Miszewa i Pępowa Okolice Miszewa i Pępowa
Okolice Żukowa - Północ Okolice Żukowa - Północ
Okolice Żukowa - Południe Okolice Żukowa - Południe
Okolice Niestępowa Okolice Niestępowa
Okolice Lublewa Okolice Lublewa
Połączenie z POG Połączenie z POG

Opinie (280) ponad 20 zablokowanych

  • będą radzić i radzić, ustalać i ustalać. i narzekać że ciągle są korki. (11)

    • 95 11

    • realnie odpowiedz mi na pytanie (7)

      jak ta droga wplynie na korki w trojmiescie?
      nijak, caly tranzyt i tak teraz wali obwodnica na jedynke lub zjezdza AK w gdansku na siodemke, stworzenie nowej obwodnicy od wielkopolskiej nie zmieni NIC poniewaz nie zlikwiduje waskiego gardla jakim jest wlasnie wielkopolska, czy nikt nei kuma ze ta droga wcale nie jest dla lokalnej spolecznosci tylko dla tych co beda smigac tirami z lotwy do niemiec rozjezdzajac ja i majac nas w dupie :)

      • 6 14

      • najlepszy wariant w ogóle nie został uwzględniony (6)

        bo jakiś drogowiec ma pewnie działeczkę nad jeziorem Tuchom :-|
        To już na zachód od jeziora w stronę węzła Szemud nie łaska było przeprowadzić OM?

        Poprowadzenie OM _wewnątrz_ obszaru opasanego DK20 to już zupełne kuriozum.

        Niestety, ta droga w obecnym kształcie nie rozwiąże żadnych problemów komunikacyjnych. Żenada.

        • 9 4

        • ciekawe... (2)

          Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia lepiej zobacz ile nowych posesji i firm mieści się przy drodze nr 20 - musiałyby zostać wyburzone zgadzam się natomiast że można było przyjąć wariant z drugiej strony jeziora z dala od terenów już zabudowanych ale to spowodowałoby pewnie znaczne zwiększenie kosztów ze względu na długość trasy pozdrawiam

          • 5 0

          • no własnie o tym piszę (1)

            patrząc na zamieszczoną mapkę:

            'Straszyn' -> 'Lublewo I (1A)' -> dalej prosto na zachód do: 'Podłączenie do DK20 Żukowo I' -> i stamtąd, omijając Żukowo od pd. i zach. prosto na północ do przecięcia z Trasą Kaszubską.

            Od tej 'pionowej' nitki łącznik do 'Miszewo' i 'Rębiechowo' (z połączeniem z Słowackiego).

            Proste i funkcjonalne. I załatwia od razu problem obwodnicy Żukowa.

            • 2 0

            • dobze mówisz, taki był projekt w 2008 roku w magistracie od studentów pg jako zadanie domowe

              oszczali nas jak prawie zwykle

              • 5 0

        • Najepszy wariant to protest ! (2)

          A niech zabiorą pieniądze gdzię indziej. Najlepiej do Warszawski. A ludek z Kolbudów, Tuchmów, żukowów, Baninów i innych wiosek niech se dalej tam miesza w nocy. Choć w dzień pracuje w 3. city. Ale potem niech nie piedzieli, że stoi w korkach. Trza się było wyprowadzać na zadupie ? No to macie.

          • 7 7

          • zazdroscisz tego zadupia?

            skad w ludziach tyle jadu?

            • 3 5

          • A co ta obwodnica da dojeżdżąjącym z Banina i Kolbud? NIC

            • 0 0

    • Tak jestm budować !

      A nie konsultować ! Ile można konsultować ? Zawsze będą niezadowoleni. Bo takie jest życie. Nieustanne konsultacje prowdzą do anarchii.

      • 9 4

    • dekret

      i koniec biadolenia

      • 0 0

    • Ja wiem jak będzie przebiegać Obwodnica Metropolitalna !!

      Znając polskie ralia - Gdańsk - Warszawa - Łódź - Poznań - Słupsk - Gdynia

      • 0 0

  • obwodnica obwodnicy :)

    może niech najpierw zajmą się obwodnicą północną i południową

    • 28 56

  • Czy ta obwodnica ma sens!? (28)

    ...czy nie za blisko przebiega obecnej obwodnicy!?
    ...czy nie za wcześnie się kończy (Straszyn a czemu nie bardziej na południe?)
    ...czemu przebiega przez tereny najdroższe, zabudowane!?!?!?
    ...czy zamiast oddawać obecną Obwodową Trójmiasta do samorządów (kolejna droga do utrzymania) nie należałoby po prostu poszerzyć obwodowej!?!?!??!?!?!

    • 46 86

    • nie podniecaj sie bo ci pompka stanie

      i co wtedy?

      • 8 19

    • Na wszystkie Twoje pytania mozna odpowiedziec w prosty sposob

      NIE.

      • 17 8

    • leszku konczy sie w straszynie, bo tam sie zaczyna obwodnica poludniowa, ktora wlasnie jest w budowie wyprowadzajaca ruch na (6)

      warszawe przez swiety wojciech i olszynke wprost na DK7 za gdańskiem w okolicach przejazdowa

      • 17 1

      • a drugi koniec? (5)

        cały ruch wraca na koniec istniejącej obwodnicy i tworzy mega korek.
        Rewelacja :(

        • 8 4

        • dlatego ten pomysl jest z tylka (2)

          wszystko zaczyna sie i konczy na wielkopolskiej ktorej juz na dzien dzisiejszy w godzinach szczytu wystarczy ruch mieszkancow dobrowy kacka i karwin aby ja zakorkowac...
          laczenie tej drogi w tym miejscu z obwodnica jest debilizmem bezdennym
          wyprowadzenie na warszawe oczywiscie ma sens, ale przy tym rozwiazaniu z drugiego konca jest lipa i i tak "rura sie przytka" :d

          • 13 1

          • dlatego najlepszy byl wariant 1b (1)

            ktory spelnial pierwotne zalozenie tej drogi czyli przedluzenie trasy leborskiej i wyprowadzenie tranzytu od strony leborka na warszawe z pominieciem trojmiasta i okolicznych (rumia reda wejherowo).

            • 5 4

            • A wszystkie kaszubskie miejscowości w tym wariancie przez rondo w Chwaszczynie poginałyby...

              • 0 0

        • Nie wraca z powrotem na OBWODNICE! (1)

          w Chwaszczynie będzie polączenie z Trasą Kaszubską, czyli ekspresówką do Slupska. Więc na obwodnicę wróci tylko ruch lokalny i kierowcy których celem będzie Gdynia.

          • 5 3

          • jak nie, jak tak

            ruch lokalny wraca z powrotem na obwodnicę, a ruch tranzytowy pojedzie obwodnicą i dalej Trasą Kaszubską, bo po co kierowca miałby nadkładać drogi i robić większą pętlę?

            • 0 0

    • Tak se gdybam... (12)

      ...czy nie za blisko przebiega obecnej obwodnicy!?

      Pytanie co chcemy osiągnąć. Wydaje mi się że jest to optymalne rozwiązanie. Jeżeli obwodnica się zakorkuje to zawsze można będzie skorzysać z tego rozwiazania... Teraz nie masz alternatywy.

      ...czy nie za wcześnie się kończy (Straszyn a czemu nie bardziej na południe?)

      Oczywiście mogłaby prowadzić do Torunia, ale po co? Zawężenie projektu powinno pozwolić na jego szybszą i tańszą realizację. Poza tym bardzo brakuje dobrych drug w kierunku zachodnim. Zwróć uwagę, że którędy byś się nie wybrał (np. w kierunku do Żukowa) to i tak stoisz w gigantycznych korkach.

      ...czemu przebiega przez tereny najdroższe, zabudowane!?!?!?

      Zawsze będą to tereny zabudowane. Wybór trasy nie jest spowodowany jedynie chciejstwem jednej osoby... Za to często osoby trzecie wykupują takie tereny i pikietują po to aby coś dostać. W budrzecie trzeba jeszcze uwzględnić łapówkę dla ekologów. :)

      ...czy zamiast oddawać obecną Obwodową Trójmiasta do samorządów (kolejna droga do utrzymania) nie należałoby po prostu poszerzyć obwodowej!?!?!??!?!?!

      Poszerzanie drogi jest czynnością znacznie trudniejszą niż wybudowanie nowej w polu. Nie mówiąc już o konsekwencjach dla ruchu... Zbudowanie dodatkowej obwodnicy spowoduje szybszą ekspansję miasta w kierunku zachodnim.

      Trójmiasto ma bardzo "dupną" zabudową. Jedna droga przelotowa zakorkuje się, to zaraz całe miasto stoi w korkach...

      • 15 7

      • A jak dojedziesz z tej obwodnicy do miasta?

        A jak dojedziesz z tej obwodnicy do Trójmiiasta? Teleportacja?
        Powiedzmy, ze obwodnica się zakorkuje między Słowackiego a Spacerową (najbardiej obciążony odcinek). W jaki sposób będzie można ten korek ominąć Metropolitalną?
        Rozbudowa obecnej obwodnicy o dodatkowy pas (+ awaryjny który powinien być już dawno) po 100 razy łatwiejsza i tańsza niż budowa nowej obwodnicy.
        Między Karczemkami i Osową nie trzeba nowych waduktów. Do Kacka jedne wiadukt nad linią kolejkową, a węzęł ma być i tak przebuodowany w ramach Trasy Lęborskiej.
        Jeśli idzie o obwodnice Żukowa i Chwaszczyna to aby je wybudować nie trzeba Metropolitalnej. Notabene jeśli idzie o kierunek z Kartuz to i tak nie byłoby połązoenia z Metropolitalną i trzeba byłóby jechać jak dotychczas przez miasto.

        • 9 7

      • Poszerzenie istniejącej obwodnicy jest nierealne (10)

        Wiązało by się to z dużymi kosztami... Późniejsza eksploatacja była by niezadawalająca. Za 10 lat ta przebudowana obwodnica stała by się jednym wielkim korkiem (tak jak dzisiaj). Jeżeli powstanie Obwodnica Metropolitarna będzie można wybrać, którą bardziej będzie się opłacało jechać. jeżeli będziesz się poruszać w obrębie trójmiasta wybierzesz S6, a jak będziesz chciał jechać na południe wybierzesz S7... Spójrz... ile TIR-ów przejeżdża obwodnicą... Większość jedzie z portu z Gdyni w głąb Polski. Oni zdecydowanie będą woleli jechać OM (nawet jeżeli to będzie 5 km dalej), bo będzie szybciej. Natężenie ruchu będzie się rozkładało mniej więcej po równo.

        • 5 2

        • poszeszerzenie istniejącej obwodnicy

          "przebudowana obwodnica stała by się jednym wielkim korkiem (tak jak dzisiaj) "
          Przykro mi ale jesteś ignorantem. Cztery pasy ruchu są bardziej wydajne niż dwa plus dwa na różnych drogach, tańsze w eksplatacji i łatwiejsze do remontu.
          Poza tym to poprostu krótsza droga.

          • 2 3

        • 8-9 km dłuższa (8)

          Między Wlk. Kackiem a Straszynem jest 25 km. Metropolitalna ma mieć 31-32 km w zależności od wariantu. Do tego trzeba doliczyć 2 km do Wlk. Kacka.
          Kto przy zdrowych zmysłach będzie jeździł na około drogą o 1/3 dłuższą i 3 razy zmieniał trasę na węźle? To po pierwsze.
          Po drugie. Łatwiej dobudować po 1 pasie do istniejącej drogi na odcinku 25 km niż wybudować 32 km od początku w trudnym terenie.
          Po trzecie dobudowanie 3 pasa + awaryjny starczy na 120 tys. pojazdów na dobę, czyli 3X większy ruch niż obecnie. Jeśli nawet po 20-30 latach będzie mało, zawsze można dobudować kolejny pas.

          • 5 3

          • Wy chyba nie wiecie jaki jest cel budowy tej obwodnicy... (6)

            Obwodnica Metropolitalna ma za zadanie przyjąć na siebie caly ruch tranzytowy, czyli mówiąc jak do dzieci... auta jadące od strony A1 i z krajowej 7-ki, które chcą się dostać dalej na zachód nie będą musialy wjezdzac na obwodnicę trójmiasta tylko pojadą sobie obwodnicą metropolitalną a dalej trasą kaszubską na zachód i tym samym zmaleje natężenie ruchu na obwodnicy trójmiasta. Poza tym niezla alternatywa w razie zakorkowania obwodnicy trójmiejskiej.

            • 5 2

            • Ale po co budować dla 1000 samochód dziennie (5)

              A ile ten tranzyt na zachód wynosi? 1000 samochodów dziennie? Jaki jest sens budować drogę za 1-2 mld złotych dla takiego ruchu. Na trójmiejskiej obwodnicy nawet nie zauważysz zmiany a na metropolitalnej będą pustki.
              Po drugie pytam się kolejny raz. Jak dojechać do tej obwodnicy z Trójmiasta. Dajmy na to, że korek jest między Słowackiego a Spacerową. Jak dojedziesz do metropolitalnej i z niej wrócisz. Będziesz przebijał się do Żukow czy Miszewa wąskimi jak kiszka drogami czy może będziesz robił 50 kilometrowe kółko do Straszyna i Metropolitalną?

              • 3 4

              • przypomnienie. (3)

                Przypominam ci kolego, bo może nie pamiętasz. Jak wybudowano obwodnicę trójmiasta to biegła ona przez pola i lasy i była pusta. Jak wygląda teraz nie trzeba chyba mówić. Pamiętaj, że przy takich drogach powstają hurtownie, zakłady i przedsiębiorstwa. Jak wyobrażasz sobie ich budowę w osiedlach domów jednorodzinnych? Pomyśl - ona powstanie za 10 lat. Ruch lokalny to nie zadanie dla obwodnicy.

                • 6 2

              • I przez te 30 lat nie zdołano wybudować dróg dojazdowych

                I przez te 30 lat nie zdołano wybudować dróg dojazdowych z tej obwodnicy do centrum. Przysłowie mówi, że mądry Polak po szkodzie, ale ja widząc takie pomysły mam duże wątpliwości.
                A różnica między obwodnicami jest taka, że wtedy nie było obwodnicy a teraz już jest. Lepiej zająć się obwodnicą Rumi, Redy, Wejherowa (na co najwyraźniej panowie z GDDKiA nie mają ochoty) niż obwodnicą do obwodnicy.
                Nawiasem mówiąc sam sobie przeczysz. To ma być droga dla tranzytu wschód-zachód (którego nie ma) czy dla hurtowni i hipermarketów, które przy niej powstaną za 10 albo 20 lat?

                • 2 3

              • obwodnica byla pusta 30 lat temu (1)

                gdyz wtedy nie bylo tyle aut co teraz

                • 2 0

              • za to wtedy byli planiści

                z prawdziwego zdarzenia, myślący na 40 lat naprzód.
                Ale to była komuna i nie wypada chwalić...

                • 0 0

              • skąd masz takie dane

                codziennie jeździ obwodnicą ok 70tys aut. I tylko 1tys to tranzyt?

                • 3 0

          • Za 5 lat to granice Gdańska będą się kończyły na Obwodnicy Metropolitarnej...

            Już teraz zobaczcie jak wyglądają tereny Osowej, Kokoszek... Teraz Gdańsk jest tam... Spójrzcie na mapę (do włączenia u góry) jak wygląda Gdańsk z góry... Tak na prawdę obwodnica przechodzi przez środek Gdańska i teraz ona będzie potrzebna do ruchu wyłącznie lokalnego. Ruch tranzytowy koniecznie musi być skierowany na zewnątrz. Gdańsk wschodni jest już dawno zabudowany... teraz czas na Gdańsk Zachodni... Dlatego Obwodnica Metropolitarna musi być!!!

            • 2 2

    • Lekcje odrobiłeś ? Nie zabieraj głosu dziecko drogie jak nie masz zielonego pojęcie o czym czytałeś artykuł.

      • 0 0

    • Nie ma sensu

      Ta obwodnica nie ma najmniejszego sensu. Weźmy miasto Hamburg - miasto i port dużo większe od Trójmiasta. I teraz sprawdźmy na mapie ile obwodnic ma Hamburg? TYLKO JEDNA OBWODNICĘ!
      7 autostrad wchodzi do Hamburga z każdej strony i tylko jedna obwodnica. Jak to możliwe? I się nie zakorkuje?

      • 7 0

    • poszerzyć obwodowej!?!?!??!?!?!

      • 4 0

    • "poszerzyć obwodowej!?!?!??!?!?!" (1)

      Znowu się ktoś mądrze odezwał... Obwodnica ma być droga o klasie drogi ekspresowej!!! A nie jakąś popierdółką, jak to co mamy teraz szumnie nazywane Drogą Ekspresową S6. Choćbyśmy i pasy do niej dołożyli (pomijając fakt że nawet dołożenie jednego plus awaryjny to koszt nie mniejszy od budowy nowej drogi, biorąc pod uwagę przebudowę wiaduktów i węzłów) nigdy nie zrobi się drogą, po której będzie można bezpiecznie prowadzić ruch lokalny wraz z tranzytem... Góry, pod które załadowane TIR-y śmigają jak złoto... zwłaszcza zimą, zakręty ograniczające widoczność... Są normy, wymyślone przez fachowców, jakie każda droga ma spełniać, by była bezpieczna dla konkretnego ruchu pojaydów, dla konkretnej predkości przemieszczania się... Skończmy z laickimi: dlaczego nie zrobimy tego czy tamtego, przeciez tak będzie lepiej... Coś się może komuś wydawać, ale nie znaczy jeszcze że ma rację. Zwłaszcza, jak nie przygotuje się merytorycznie do wypowiedzi...
      Do wypowiedzi parę postów dalej... o obw. Hamburga. To jeden przyklad. A Berlin...? Antwerpia...? Wiele aglomeracji ma inner i outer ring... Powstajace, w miarę, jak się miasto rozrasta. Nie ma w tym nic nadzwyczajnego:) Ponadto na zachodzie Europy są autostrady - w większości dwujezdniowe z dwoma pasami ruchu w każdą stronę - jako drogi przelotowe. Zbliżamy się jednak do aglomeracji i... wjeżdżamy na droge o 3... 4.. 5... a nawet większej ilości pasów ruchu... Samochodów nie ubywa jak na razie. Budujmy więc nową drogę o dwóch pasach ruchu, z uwzględnieniem możliwości rozbudowy o kolejny - bo tak się współcześnie projektuje... Nasypy, wiadukty, przejazdy... wszystko budowane jest tak, by przyszla rozbudowa drogi byla jak najmniej kosztowna i nieuciążliwa dla ruchu. Budujmy, by wyrzucić ruch tranzytowy z miasta... A nasza stara Obwodnica niech pozostanie, odciążona od tranzytu, drogą wewnętrznej komunikacji... I niech nam służy przez następne kilkanaście lat.. zanim okaże się, że natężenie ruchu wewnętrznego wymusi podjęcie decyzji o jej rozbudowaniu jej o kolejne pasy ruchu:)))

      • 4 1

      • W Szwecji...

        W Szwecji jest ruch z 10 razy mniejszy niż w Polsce a w mieście wielkości Gdańska wyznaczone są strefy jazdy samochodów. Aby dojechać na drugą stronę miasta praktycznie nie ma możliwości przejechać przez centrum miasta. Prowadzony jesteś przez obwodnice. Istnieją tam dwie obwodnice (zewnętrzna i wewnętrzna), zewnętrzna dwupasmowa (z racji nie dużego ruchu w zuupełności wystarcza) i wewnętrzna jednopasmowa (tylko mieszkańcy po niej jeżdżą) a ścisłe centrum wyłączone jest z ruchu samochodów. W odróżnieniu... w Gdańsku żeby dojechać gdziekolwiek trzeba się przebić przez centrum miasta i najlepiej jeszcze szukać objazdów przez drogi dzielnicowe.... BŁĄD KONSTRUKTORSKI

        • 3 0

    • leszek pocieszek

      Do starych spodni doszyć lampasy i będą nowe spodnie. Taka jest logika tego myślenia.

      • 2 2

  • jednak północną

    sorry

    • 1 1

  • Wariant NIEBIESKI i JASNO ZIELONY (5)

    Wiadomo najtaniej przez LASY (tania ziemia, nie trzeba dróg dojazdowych...) tylko czy KTOŚ POMYŚLAŁ o tym by mieszkańcy METROPOLII mogli mieć gdzie spacerować!

    Tam są szlaki konne, ludzie na spacerach, zwierzęta... mamy mało dróg ale jeszcze mniej takich kompleksów leśnych... nie trzeba tego przecinać wystarczy troszkę dalej od nich drogę zaplanować!

    • 60 26

    • to lepiej komus wyburzyc dom Agnieszko? (1)

      szkoda, ze drog nie wybudowano za komuny, wtedy nie bylo mowy o ekoterorystach

      • 4 2

      • "ekoterorystach"

        nauczyć gówniarza, to chodzi i powtarza

        • 2 2

    • Ja sie na wariant zielony nie godzę...:(

      • 1 0

    • Ochrona dóbr przyrody a potrzeba społeczna i państwowa (1)

      Szanowna Pani Agnieszko ochrona dóbr przyrody jest rzeczą ważną niemniej jednak nie mniej ważną sprawą jest budowa dróg szybkiego ruchu zwanych dalej obwodnicami.Wydaje się ,że interes społeczności objętych przedmiotową budową jest równie ważnym elementem co jest sprawą bezsprzeczną jednakże mając na uwadze interes państwa jako odpowiedzialnych za sprawne budowanie owych dróg w celu usprawnienia ruchu drogowego przyzna Pani jest równie ważnym elementem.Co w tym wszystkim jest najważniejsze , najważniejsze jest to aby zrobiono to bardzo dobrze z zachowaniem w dobrze pojmowanym interesie społecznym uwzględniając Wasze uwagi.Jednakże tam gdzie występuje interes , występują także koszty oby były jak najmniesze w szerokim rozumieniu tematu.

      • 1 2

      • ale referat...

        ...sie czarek wysławia...

        • 0 0

  • Wariant niebieski wprost przez rezerwat Bursztynowa Góra

    Gratulacja dla projektantów, którzy w swoim planie rozjechali rezerwat przyrody znajdujący się tam od 1953... skrywał się przed nimi od 57 lat. O rezerwacie dowiedzieli się od mieszkańców na spotkaniach!

    Jeśli mają takie przygotowanie by nie zauważyć rezerwatu to nic dziwnego, że cała koncepcja budzi kontrowersje!

    • 79 9

  • Czytelnicy portalu Trojmiasto.pl nie mieszkaja w Tuchomiu (4)

    Czytelnicy portalu Trojmiasto.pl powinni wlaczyc Google Earth (rzut ostatnio zaktualizowany latem) i zobaczyc ile jest w tej chwili domow na trasie wariantu 1b, polecam. A najlepiej zeby odeszli od klawiatury i przejechali sie na jezioro Tuchomskie. Tam nigdy nie mialo byc drogi.

    • 28 26

    • widziales korytarz dla tej drogi, jak najbardziej obejmuje ontereny wariantu 1b (2)

      jak sie dom kupowalo to trzeba bylo patrzec gdzie :P

      • 4 8

      • jak kupowalem dom... (1)

        ...to wybralem sie do urzedu gminy w Zukowie, gdzie zapewniono mnie, ze tam NIGDY NIE BEDZIE DROGI, nowa DK20 miala powstac po wschodniej stronie starej 20tki, o innych drogach nie bylo mowy, na te lokalizacje od lat byla rezerwa terenowa o ktorej teraz mieszkancy Chwaszczyna nie chca slyszec... no comments

        • 4 5

        • byla rezerwa a gmina pozwolenia na budowy wydawala co?

          • 9 1

    • Prawda

      Popieram poszperajcie w internecie materiały archiwalne o nowej DK 20 lub obwodnicy Chwaszczyna, plany w wybranym korytarzu, po wschodniej stronie DK20 znane są już od 10 lat, każdy protestujący podsuwa problem sąsiadom bo tak naprawdę każdy wymyślony wariant skłóci mieszkańców. A od Jeziora Tuchomskiego proszę się odstosunkować gdyż tam też mieszkają dziesiątki rodzin w nowych często domach więc taka wersja nic nie zmieni. Pomijam już kwestię odcięcia pięknych terenów nad jeziorem na całej jego długości oraz kilku dużych osiedli domków które tam powstają, np Golf Park. pozdrawiam

      • 0 0

  • Odrzucono wariant proponowany przez internautów. Dlaczego? (8)

    Internauci zagłosowali zgodnie ze zdrowym rozsądkiem na taki wariant, w którym obwodnica metropolitalna była wyprowadzona na zachód, na trasę S6. Bo w końcu po co "obwodnica obwodnicy", która "zawraca" ze Straszyna do Gdyni?

    Odrzucono niby ze względów środowiskowych... To ja się pytam:
    a) to po co projektanci zmarnowali czas (i nasze pieniądze) projektując niby złą trasę
    b) czym ta trasa różni się od czterech które przeszły, a które to zygzakując przecinają lasy?

    • 48 12

    • pewnie jest drozsza w wykonaniu jak nie wiadomo o co chodzi...

      • 5 1

    • czytajcie materiały (3)

      Poza wzgledami srodowiskowymi wariant 1b jak wynika z jego opisu na stronie inwestycji i tak wymaga wybudowania nowej drogi na trasie Chwaszczyno-Miszewo lub poszerzenia istniejacej bo trasa ta ma takze umozliwic mieszkańcom Gdyni i okolic szybszy dojazd na Kaszuby.
      Druga sprawa to mokradła ( bagna i torfy)o duzej miąższosci pomiędzy nasadą jeziora a istniejąca drogą na których ewentualne wybudowanie drogi jest technicznie b. trudne i kosmicznie drogie

      • 10 0

      • ok, a objechanie (2)

        jeziora Tuchom od zachodu? Czyli jeszcze dalsze wyprowadzenie OM na DK6? Wydaje się logiczne. Czemu tego nie zaproponowano?

        • 5 2

        • I to jest dobre pytanie.

          • 4 1

        • Bo wczesniej ma powstać TRASA KASZUBSKA

          ... czyli droga ekspresowa do Slupska... Wiec po co wyprowadzać metropolitalną na DK6 ?

          • 1 2

    • Jak to drogowcy odrzucili? (2)

      To mieszkancy wybieraja jedna z propozycji drogowcow a nie odwrotnie.

      • 3 4

      • Panie (1)

        to jak to sobie pan wyobrazasz ze mieszkancy wybieraja, no pochwal sie pan swoja wiedza!! Bo ja takiego systemu nie widzialem jeszcze...co beda stali i ryczeli na siebie...na wschod!! no nie troche na zachod...to gdzie pani zosiu?, moze pani Halinka od piekarni nam powie?

        • 3 2

        • To proste

          Robi sie w gminie referendum dot. 4 wariantow. Ew. laczy jakies 2 warianty likwidujac najbardziej uciazliwe odcinki.

          • 1 1

  • Mój las chcą mi przeciąć. Gdzie ja teraz będę biegał. (2)

    Niech chociaż zbudują takie coś dla zwierząt to sobie skorzystam.

    • 30 17

    • Chodzi ci o paśnik? (1)

      • 15 1

      • Win!

        • 1 0

  • BUDUJCIE OPAT Z GDYNI PRZEZ RUMIE, REDE NA WEJHEROWO I NA PUCK (4)

    NAJPIERW POWINNA BYC ZBUDOWANA OBWODNICA POLNOCNA AGLOMERACJI TROJMIEJSKIEJ OPAT

    • 46 14

    • dziękujemy za głos eksperta

      z pewnością weźmiemy go pod uwagę

      • 7 3

    • OPAT jest najwazniejszy

      w latach 50 ubieglego stulecia zaprojektowna i juz przeszlo 60 lat mowia i projektuja OPAT i do dnia dzisiejszego droga nie powstala

      • 9 2

    • drogowiec vel cenzor

      przestan sypac zima bloto na drogi bo ci kraj i jego gospodarka zgnija

      • 1 1

    • budują to co UE kaze

      bo buduja odcinkami drogę " Via Baltica " łaczącą Niemcy z Litwą, Łotwą i Estonią przez Rosję/Krolewiec

      • 2 0

  • czemu tak blisko Gdyni? (1)

    ja bym ją połączył na północy za Wejherowem

    • 37 12

    • Tam to jest potrzebna kolejna obwodnica...

      • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane