• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Korki po włączeniu sygnalizacji na Podwalu Przedmiejskim

Maciej Naskręt
7 listopada 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Nowa sygnalizacja nieopodal Novotelu. Nowa sygnalizacja nieopodal Novotelu.

Zaczęły działać światła u zbiegu ulic: Chmielnej i Podwala Przedmiejskiego. zobacz na mapie Gdańska Efekt? Wygoda dla pieszych, ale też ogromne korki na Trasie W-Z. Urzędnicy tłumaczą, że musieli je włączyć tymczasowo, bo część pieszych już zaczęła korzystać z nowych przejść. Sygnalizacja zostanie przeprogramowana.



Jak ci się podoba pomysł zmian na Podwalu Przedmiejskim?

Kierowcy jeżdżący na co dzień dolnym odcinkiem Trasy W-Z w Gdańsku utknęli we wtorek w korkach. Powodem zatorów było włączenie sygnalizacji świetlnej u zbiegu ulic: Chmielnej i Podwala Przedmiejskiego.

Przypomnijmy, że przebudowywany był odcinek Podwala Przedmiejskiego o długości ok. 235 m wraz ze skrzyżowaniem z ul. Chmielną, aż do miejsca, gdzie zaczyna się wiadukt nad Motławą. Na skrzyżowaniu powstało naziemne przejście przez Podwale oraz torowisko. Można do niego dotrzeć również z przystanków tramwajowych, więc pasażerowie nie muszą już korzystać z tunelu.

Przebudowa to krok do likwidacji barier między Starym Przedmieściem a Śródmieściem Gdańska. Przekrój Podwala Przedmiejskiego zniechęcał do spacerów w tamtym miejscu. Uruchomienie świateł pokazało, że była to oczekiwana zmiana. Praktycznie na każdej zmianie widać tam przechodzące osoby.

Wykonawcą robót była Firma Budowlano-Drogowa MTM SA. Koszt inwestycji to niecałe 16 mln złotych, z czego ponad 12 mln to środki miejskie, w tym ok 60 proc. pochodzi z finansowania unijnego projektu. Pozostała kwota, czyli ok. 4 mln. zł pochodzi z GIWK-u.



Poranne korki po włączeniu świateł na Podwalu Przedmiejskim


Dlaczego włączono świata?



- Zdecydowaliśmy się na włączenie sygnalizacji Podwale Przedmiejskie - Chmielna w trybie przyspieszonym. Dotarły do mnie osobiście, ale również do innych instytucji zajmujących się bezpieczeństwem ruchu drogowego informacje, że po wykonaniu przez wykonawcę oznakowania pionowego i poziomego, część pieszych już zaczęła korzystać z tych przejść mimo, że były wygrodzone barierkami - mówi Tomasz Wawrzonek, miejski inżynier ruchu.
Według miejskiego inżyniera ruchu doszło tam do kilku bardzo niebezpiecznych sytuacji, szczególnie po zmroku.

- W takiej sytuacji podjąłem decyzję, że nie możemy czekać na wykonanie wszystkich prac przy sygnalizacji świetlnej i musi zostać ona załączona w trybie stałoczasowym - podkreśla Wawrzonek.
Zmiany na skrzyżowaniu przy Hotelu Novotel to tylko wstęp do zmian na Podwalu Przedmiejskim. Docelowe zmiany na Podwalu Przedmiejskim obejmą wszystkie pięć skrzyżowań. Zmiany na skrzyżowaniu przy Hotelu Novotel to tylko wstęp do zmian na Podwalu Przedmiejskim. Docelowe zmiany na Podwalu Przedmiejskim obejmą wszystkie pięć skrzyżowań.

Czy będą detekory na nowym skrzyżowaniu?



W obrębie skrzyżowania są detektory ruchu zarówno na lewoskrętach w ul. Chmielną, jak również na wylotach z tej ulicy. Trwają teraz prace nad skonfigurowaniem sygnalizacji z uwzględnieniem detekcji ruchu.

W układzie docelowym lewoskręty w Chmielną będą włączać zielone światło tylko w przypadku jeżeli pojawi się tam pojazd. Długość sygnału zielonego dostosowana będzie do liczby pojazdów, a wszelkie rezerwy przekazywane będą na relacje główne.

Zmiany następować będą także na wlotach podporządkowanych. Obecnie długość sygnału zielonego dla Podwala Przedmiejskiego to ok. 50 proc. cyklu, docelowo będzie wynosić do 72 proc. cyklu.

Zmiany te nastąpią w ciągu kilku najbliższych dni.
07:00 8 LISTOPADA 18

Korki wróciły na Armii Krajowej w Gdańsku (23 opinie)

Kolejny dzień z rzędu kierowcy na Trasie WZ zaczynają w korku, a nawet dwóch korkach. Najpierw muszą bowiem stać w zatorze przed Łostowicką, a potem między Chełmem a Okopową. Przyczyną wciąż są nowe światła sygnalizacji na Podwalu Przedmiejskim i Chmielnej. Pisaliśmy o tym w osobnym artykule.

Zagęściło się też na trasach południa Gdańska. Tradycyjnie postoicie na Małomiejskiej, Havla, Świętokrzyskiej czy Trakcie św. Wojciecha.
Kolejny dzień z rzędu kierowcy na Trasie WZ zaczynają w korku, a nawet dwóch korkach. Najpierw muszą bowiem stać w zatorze przed Łostowicką, a potem między Chełmem a Okopową. Przyczyną wciąż są nowe światła sygnalizacji na Podwalu Przedmiejskim i Chmielnej. Pisaliśmy o tym w osobnym artykule.

Zagęściło się też na trasach południa Gdańska. Tradycyjnie postoicie na Małomiejskiej, Havla, Świętokrzyskiej czy Trakcie św. Wojciecha.
Zobacz więcej

Opinie (572) ponad 10 zablokowanych

  • najlepiej gdyby na wjeździe do Gdańska były dwa pasy,a w tym jeden dla autobusów,a na wyjeździe nawet pięć.

    • 3 0

  • No to macie budyniowe rządy !

    To jest kwiatek budyniowy dla ciemniaków którzy go wybrali ja tam nie jeżdżę i gut!

    • 10 3

  • Takie coś i tyle vanuwk? (3)

    Pytam za co?

    Cena z kosmosu-kto się nachapał??

    • 56 3

    • Tylko ja

      Przecież musze kupić kolejne mieszkanie.

      • 0 0

    • Gość w radiu który zapewne jest odpowiedzialny za to miał jeden argument ! Poprawi się teraz znacząco bezpieczeństwo na tej ulicy !!! Hahah jakoś nie kojarzę by było w tym miejscu mnóstwo wypadków? Mylę się?

      • 4 0

    • Przepraszam

      Miało być tyle baniek...

      • 2 0

  • Korki

    To jadą w tych samochodach. Do roboty byście się wzięli leserzy bo o każdej porze dnia tam stoicie.

    • 7 7

  • Przekrój Wrzeszcza jakoś nie zniechęca do spacerów

    mimo że tam jest znacznie gorsza sytuacja niż na Podwalu. Linia kolejowa podzieliła dzielnice tak iż nie ma szans na dodatkowe przejścia.

    • 3 1

  • w końcu, długo na to czekałem (1)

    wczoraj wracałem sobie tamtędy z pracy, na rowerze
    dziś poszedłem sobie na piechotę, elegancko, przez przejście
    widać, że inni też korzystają, miło widzieć, że ludzie, mając wybór, wolą iść górą

    dla mnie super, czekam na pozostałe skrzyżowania
    poza tym ruch na ulicy od razu trochę spokojniejszy, a nie prucie 100 km/h

    jedną uwagę mam taką, że może faktycznie zielone na Chmielnej i na przejściu mogłoby być minimalnie krócej, ale poza tym spoko. Zsynchronizować z innymi światłami i będzie ok.

    • 12 19

    • bez sensu

      Takie to bardzo polskie, Ty masz lepiej ale tysiące innych mają gorzej, Dobra zmiana

      • 3 2

  • (7)

    Co za d**il projektował te skrzyzowanie.

    Po 1 na cholere te ścieżki rowerowe namalowane na ulicy ? Kto o zdrowych zmysłach będzie jechał podwalem zaraz obok pędzących samochodów ? Nie można było zrobić drogi rowerowej obok chodnika ?
    Po 2 Czemu nie ma możliwości zawracania jadąc podwalem w kierunku centrum. Liczyłem na to że nie będzie trzeba już jeździć przez dlugie ogrod. Skręt w Chmielną jest nie wystarczajacy i potęgujący ruch na nowym osiedlu. Pomijam już fakt, stanu drogi na ul Chmielnej..
    po 3 czemu nie ma zielonej strzałki w prawo wyjeżdząjąc z Chmielnej ?

    PS z tego przejścia to i tak korzystają najczęściej turyści. z reguły pod wpływem, to nic dziwnego że dochodziło tam do niebezpiecznych sytuacji.

    • 23 12

    • (1)

      Taka droga rowerowa to najlepsze rozwiazanie. Jakie pedzace samochody? Tam jest ograniczenie do 50. Patrz na znaki!

      • 3 0

      • Jak sie Polacy nauczą jeździć tak jak np w Skandynawii, to może i to najlepsze rozwiazanie a teraz jest po prostu niebezpieczne

        • 2 0

    • Czas już najwyzszy ucwyilizować naszych kierowców. To nie bangladesz (1)

      Pasy ruchu dla rowerów w jezdni to obecnie już standard wszędzie, nawet w innych dużych miastach w Polsce.

      • 4 0

      • widziałeś jak to jest zrobione ?
        do żabiego kruku jest droga rowerowa na chodniku.
        Potem nie ma nic, most i za mostem na jezdni namalowana droga rowerowa. Za skrzyzowaniem jakieś dziwne zwężenie i pseudo parking. Dalej jest jeszcze lepiej bo prawy pas staje sie środkowym a droga rowerowa wjeżdza na prawy pas i żeby było smieszniej są tam takie koleiny że mozna wywinąć orła prosto na jezdnie albo na barierki.
        To nie lepiej byłoby pociągnąć dalej droge rowerową po chodniku ?

        Teraz wyobraź sobie jadącą tam rodzinę na rowerach.

        Jednym z najwiekszych prekursorem dróg rowerowych jest Dania, a tam 20 lat temu były drogi rowerowe robione obok jezdni. Nawet na drogach pomiedzy miastami.

        • 1 1

    • Co za d**il napisał ten post? (2)

      • 6 6

      • (1)

        ten ktoś napisał post kto najwyraźniej ma pojęcie o ruchu w tamtym miejscu - może ktoś kto prowadzi Ubera albo taxe a Ty chyba w obcisłych portkach jeździsz i trollujesz. zupełnie nie rozumiem dlaczego dla jednostek w za ciasnych gaciach ktoś tu przebudowuje miasto. Może inaczej - róbta to co chceta ale dorzućmy Wam OC + przymusowe testy + przeglądy techniczne waszych kochanych rowerków, wtedy będziecie mogli mieć własne zdanie.

        • 4 7

        • Jestem mieszkańcem Dolnego miasta i nie mam nic do rowerzystów. Poprostu robienie na siłę takich drug rowerowych jest bez sensu i do tego niebezpieczne. Można było zrobić przejazd na wysokości przejścia dla pieszych.

          Nawet nie mam nic do tego skrzyżowania (pomimo że generuje korki jak za starych czasów) ale jak już cos robimy to zróbmy to z głową.
          Wystarczy wymienić klosze na sygnalizatorze kierunkowym tak aby można było zawracać i spada ruch na Długich Ogrodach o min 1/4 ( gdzie i tak jest masakra bo nie dość że to jeden wielki parking to jeszcze jeżdżą tam "eLki")

          • 2 2

  • światła w nocy (1)

    Wyjazd z chmielnej zamknięty. Pieszych niema ,a światła działają przez całą noc PO CO?????????

    • 9 4

    • to zobacz co sie dzieje w nocy na ul. Bulońskiej

      • 1 0

  • obłęd

    to co się dzieje na Podwalu Przedmiejskim to preludium dot.przejścia przyszłego k/Lot-u

    • 6 2

  • Pozdrawiam janusza który to zprojektowal

    • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane