• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Korki po włączeniu sygnalizacji na Podwalu Przedmiejskim

Maciej Naskręt
7 listopada 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Nowa sygnalizacja nieopodal Novotelu. Nowa sygnalizacja nieopodal Novotelu.

Zaczęły działać światła u zbiegu ulic: Chmielnej i Podwala Przedmiejskiego. zobacz na mapie Gdańska Efekt? Wygoda dla pieszych, ale też ogromne korki na Trasie W-Z. Urzędnicy tłumaczą, że musieli je włączyć tymczasowo, bo część pieszych już zaczęła korzystać z nowych przejść. Sygnalizacja zostanie przeprogramowana.



Jak ci się podoba pomysł zmian na Podwalu Przedmiejskim?

Kierowcy jeżdżący na co dzień dolnym odcinkiem Trasy W-Z w Gdańsku utknęli we wtorek w korkach. Powodem zatorów było włączenie sygnalizacji świetlnej u zbiegu ulic: Chmielnej i Podwala Przedmiejskiego.

Przypomnijmy, że przebudowywany był odcinek Podwala Przedmiejskiego o długości ok. 235 m wraz ze skrzyżowaniem z ul. Chmielną, aż do miejsca, gdzie zaczyna się wiadukt nad Motławą. Na skrzyżowaniu powstało naziemne przejście przez Podwale oraz torowisko. Można do niego dotrzeć również z przystanków tramwajowych, więc pasażerowie nie muszą już korzystać z tunelu.

Przebudowa to krok do likwidacji barier między Starym Przedmieściem a Śródmieściem Gdańska. Przekrój Podwala Przedmiejskiego zniechęcał do spacerów w tamtym miejscu. Uruchomienie świateł pokazało, że była to oczekiwana zmiana. Praktycznie na każdej zmianie widać tam przechodzące osoby.

Wykonawcą robót była Firma Budowlano-Drogowa MTM SA. Koszt inwestycji to niecałe 16 mln złotych, z czego ponad 12 mln to środki miejskie, w tym ok 60 proc. pochodzi z finansowania unijnego projektu. Pozostała kwota, czyli ok. 4 mln. zł pochodzi z GIWK-u.



Poranne korki po włączeniu świateł na Podwalu Przedmiejskim


Dlaczego włączono świata?



- Zdecydowaliśmy się na włączenie sygnalizacji Podwale Przedmiejskie - Chmielna w trybie przyspieszonym. Dotarły do mnie osobiście, ale również do innych instytucji zajmujących się bezpieczeństwem ruchu drogowego informacje, że po wykonaniu przez wykonawcę oznakowania pionowego i poziomego, część pieszych już zaczęła korzystać z tych przejść mimo, że były wygrodzone barierkami - mówi Tomasz Wawrzonek, miejski inżynier ruchu.
Według miejskiego inżyniera ruchu doszło tam do kilku bardzo niebezpiecznych sytuacji, szczególnie po zmroku.

- W takiej sytuacji podjąłem decyzję, że nie możemy czekać na wykonanie wszystkich prac przy sygnalizacji świetlnej i musi zostać ona załączona w trybie stałoczasowym - podkreśla Wawrzonek.
Zmiany na skrzyżowaniu przy Hotelu Novotel to tylko wstęp do zmian na Podwalu Przedmiejskim. Docelowe zmiany na Podwalu Przedmiejskim obejmą wszystkie pięć skrzyżowań. Zmiany na skrzyżowaniu przy Hotelu Novotel to tylko wstęp do zmian na Podwalu Przedmiejskim. Docelowe zmiany na Podwalu Przedmiejskim obejmą wszystkie pięć skrzyżowań.

Czy będą detekory na nowym skrzyżowaniu?



W obrębie skrzyżowania są detektory ruchu zarówno na lewoskrętach w ul. Chmielną, jak również na wylotach z tej ulicy. Trwają teraz prace nad skonfigurowaniem sygnalizacji z uwzględnieniem detekcji ruchu.

W układzie docelowym lewoskręty w Chmielną będą włączać zielone światło tylko w przypadku jeżeli pojawi się tam pojazd. Długość sygnału zielonego dostosowana będzie do liczby pojazdów, a wszelkie rezerwy przekazywane będą na relacje główne.

Zmiany następować będą także na wlotach podporządkowanych. Obecnie długość sygnału zielonego dla Podwala Przedmiejskiego to ok. 50 proc. cyklu, docelowo będzie wynosić do 72 proc. cyklu.

Zmiany te nastąpią w ciągu kilku najbliższych dni.
07:00 8 LISTOPADA 18

Korki wróciły na Armii Krajowej w Gdańsku (23 opinie)

Kolejny dzień z rzędu kierowcy na Trasie WZ zaczynają w korku, a nawet dwóch korkach. Najpierw muszą bowiem stać w zatorze przed Łostowicką, a potem między Chełmem a Okopową. Przyczyną wciąż są nowe światła sygnalizacji na Podwalu Przedmiejskim i Chmielnej. Pisaliśmy o tym w osobnym artykule.

Zagęściło się też na trasach południa Gdańska. Tradycyjnie postoicie na Małomiejskiej, Havla, Świętokrzyskiej czy Trakcie św. Wojciecha.
Kolejny dzień z rzędu kierowcy na Trasie WZ zaczynają w korku, a nawet dwóch korkach. Najpierw muszą bowiem stać w zatorze przed Łostowicką, a potem między Chełmem a Okopową. Przyczyną wciąż są nowe światła sygnalizacji na Podwalu Przedmiejskim i Chmielnej. Pisaliśmy o tym w osobnym artykule.

Zagęściło się też na trasach południa Gdańska. Tradycyjnie postoicie na Małomiejskiej, Havla, Świętokrzyskiej czy Trakcie św. Wojciecha.
Zobacz więcej

Opinie (572) ponad 10 zablokowanych

  • Ale was wszystkich niesamowicie boli d*pa o taką pierdołę

    Jak skrzyżowanie...

    a miało być tak jak ja chce. kuuurcze walić wawrzonka.

    a ja to chciałem śmigać moim pasatem.

    a teraz nie moge bo zrobili jakieś głupie skrzyżowanie.

    a myślałem że to mój passat jest najważniejszy.

    To jest znak ze za duzy dobrobyt sie zrobil, moi panstwo, jesli takie problemy ma nasze spoleczenstwo...

    • 9 14

  • Wszędzie należy podkreślać, że to przejście jest idiotyczny pomysłem FRAGu (1)

    • 32 14

    • To jest doskonały pomysł FRAGu

      Oby tak dalej, za dużo blachy, czas odzykać miasto

      • 3 8

  • Wymysł chorego umysłu! (1)

    Kto to wymyślił?!? Po to jest tunel żeby nie tworzyły się korki, wczoraj trasa na długie ogrody od obwodnicy 40min(!) dłużej niż zwykle. Dzisiaj na Armii Krajowej korek od Chełmu już o godz. 7.00, dramat! Jeszcze kilka takich pomysłów i Gdańsk zakorkuje się jak Warszawa

    • 30 8

    • Jak to kto? d**ile z FRAG.

      • 1 1

  • I to niby rowerzysci są rozszczeniowi hahahahaha (1)

    jezdnie chodniki tereny zielone place wszystko by zawłaszczyli dla siebie.

    tunele smierdzące jedynie by oddali pieszym ale tylko dlatego ze nie da sie do nich wjechac.

    • 18 7

    • Mogę powiedzieć dokładnie to samo o tobie.

      Na jaki c$## jeździsz drogą, skoro prawie zawsze obok masz ścieżkę rowerową. Jakbyście mogli to i autostradą byście się pchali..
      Jesteście gorsi od kultu weganów

      • 2 7

  • A ja się cieszę. (5)

    Cebulaki przestaną wjeżdżać do centrum swoimi 20 letnimi dieselkami.

    • 17 21

    • Mam 18 letniego dieselka i dalej będę tam jeździł. Mnie sie już nigdzie nie spieszy.

      • 11 4

    • ...

      A ta droga prowadzi jedynie do centrum?

      • 10 4

    • Zabrali ci prawo jazdy czy nie potrafiłeś zdać egzaminu?

      • 5 5

    • (1)

      Dopiero gdy do jednego frajera nie dojedzie pogotowie , które nie może przebić się przez korek blokujących kilkaset metrów przelotowej drogi może zrozumie,że nie tylko dla przyjemności tamtędy się jeździ.

      • 4 4

      • Masz obowiązek przepuścić karetke

        To wina kierowcow i tylko ich ze miasto jest zakorkowane, głośne i zasmrodzone .

        • 3 4

  • Z jakiej racji jest tam przejście skoro piesi mają tunel ?! (4)

    • 35 15

    • (3)

      z jakiej racji jest tunjezdnia skoro kierowcy maja obwodnice

      • 10 18

      • to dojedz do domu tą obwodnicą (1)

        i przy okazji weź pod pachę dostawę towaru do swojego Lidla i Biedronki.

        • 9 7

        • mieszkasz w Lidlu?

          • 1 3

      • I tunel za miliad!

        • 2 0

  • Budyn i efekty widac...

    • 12 1

  • (5)

    Cwaniaki włączyli światła dopiero po wyborach :D Gdyby włączyli przed, to murowane kilka procent głosów mniej od "górnego tarasu" gdzie wygrał zdecydowanie Budyń. Stójcie teraz w korkach mieszkańcy Chełmu, Ujeściska, Jasienia wasz wybór.

    • 40 3

    • Ale ja mam lepiej więc moje preferencje wyborcze się nie zmieniają .

      • 4 0

    • (2)

      Choćbym miał swój samochód przepychać na tym odcinku wolę to niż PiS w Gdańsku.

      • 3 8

      • (1)

        to niezle ci mozg wyprali, ogladaj wiecej tvnu bedziesz lepiej zyl

        • 8 6

        • Dużo zdrowia i spokoju. Pozdrawiam

          • 5 1

    • bzdura, nie głosowałem na Budynia z Bielawskim właśnie dlatego, że jest zbyt prosamochodowy i probetonowy

      • 0 1

  • Wybitna inzynieria ruchu (1)

    Gdańsk przyjazny środowisku - zablokować ruch, niech samochody stojąc bezużytecznie zatruwają miasto. Powrót do kolizyjnych przejść - genialne! światła na żądanie i pojedynczy pieszy co 2 min. Po prostu sukces! Ale dolne miasto ożywione.

    • 32 7

    • kolejny ekolog-samochodziarz

      • 1 0

  • Samochody robią korki a nie sygnalizacja (3)

    Piesi to priorytet w mieście

    • 12 22

    • Nie plakac

      Przecież wszystko jest cacy. Potwierdziliscie to w ostatnia niedzielę przy urnach

      • 5 1

    • Tam chodzi jeden pieszy na godzine, a korki generuja taki syf ze spalin, ze szok

      • 2 1

    • Może w Pierdziszewie Dolnym. Ale w półmilionowym, dużym mieście, sprawny transport i redukcja korków drogowych to podstawa sprawnego funkcjonowania organizmu miejskiego.

      • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane