• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kostka zamiast płyt na przystankach wiedeńskich

Krzysztof Koprowski
20 sierpnia 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
  • Tak wygląda po dwóch latach od oddania do użytku nawierzchnia jezdni w obrębie przystanków wiedeńskich na Przeróbce. Wkrótce zostanie zastąpiona kostką granitową.
  • Tak wygląda po dwóch latach od oddania do użytku nawierzchnia jezdni w obrębie przystanków wiedeńskich na Przeróbce. Wkrótce zostanie zastąpiona kostką granitową.
  • Tak wygląda po dwóch latach od oddania do użytku nawierzchnia jezdni w obrębie przystanków wiedeńskich na Przeróbce. Wkrótce zostanie zastąpiona kostką granitową.
  • Tak wygląda po dwóch latach od oddania do użytku nawierzchnia jezdni w obrębie przystanków wiedeńskich na Przeróbce. Wkrótce zostanie zastąpiona kostką granitową.
  • Tak wygląda po dwóch latach od oddania do użytku nawierzchnia jezdni w obrębie przystanków wiedeńskich na Przeróbce. Wkrótce zostanie zastąpiona kostką granitową.
  • Tak wygląda po dwóch latach od oddania do użytku nawierzchnia jezdni w obrębie przystanków wiedeńskich na Przeróbce. Wkrótce zostanie zastąpiona kostką granitową.

Po nieco ponad dwóch latach od zakończenia remontu torowiska na Przeróbce, niezbędna jest przebudowa przystanków tramwajowych. Urzędnicy szacują, że zastąpienie płyt kostką granitową na jezdni będzie kosztowało ok. 300 tys. zł. Prace wymuszone są nadmierną prędkością kierowców i lekceważeniem ograniczeń wjazdu ciężkich pojazdów.



Czy kierując autem stosujesz się do ograniczenia prędkości do 30 km/h?

Remont torowiska na ul. Siennickiej zobacz na mapie GdańskaLenartowicza zobacz na mapie Gdańska został zakończony w czerwcu 2015 r. W ramach tej inwestycji zbudowano po raz pierwszy w Gdańsku tzw. przystanki wiedeńskie. Ich konstrukcja polega na podwyższeniu jezdni w obrębie przystanku, co znacznie ułatwia wsiadanie do tramwaju poruszającego się torowiskiem wbudowanym w środkową część jezdni oraz autobusów jeżdżących po torowisku.

O ile sam pomysł wprowadzenia przystanków wiedeńskich doskonale się sprawdził, to problemem okazała się ich trwałość. Płyty, z których wykonano przyległą jezdnię, w wielu miejscach są popękane, a w rejonie pętli tramwajowej zobacz na mapie Gdańska także powyginane.

- Powstałe wady nie są spowodowane złą jakością wykonania, lecz wynikają przede wszystkim z braku przestrzegania przez kierowców ograniczenia prędkości (do 30 km/h) i tonażu w obrębie przystanków, skutkiem czego każda bieżąca naprawa nie przynosi oczekiwanego rezultatu - mówi Anna Ślusarska z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Jak informują urzędnicy, ostatnia z napraw w ramach przeglądu gwarancyjnego została przeprowadzona w czerwcu 2017 r. Kolejne prace budowlane muszą być już wykonane z budżetu miasta.

Zgodnie z zapisami przetargu, nowa nawierzchnia jezdni w obrębie czterech przystanków wiedeńskich będzie zbudowana z wykorzystaniem kostki granitowej, osadzonej na nowej podbudowie. Dodatkowo przy pętli tramwajowej przewidziano odsunięcie od jezdni wiaty przystankowej oraz ustawienie obok niej ławek, śmietników i stojaków rowerowych, a także korekty ułożenia chodników oraz krawężników na ul. Lenartowicza.

- Szacunkowy koszt robót wynosi ok. 300 tys. zł, zaś termin ich wykonania to koniec listopada br. - dodaje Ślusarska.
Obecnie DRMG oczekuje na oferty zainteresowanych wykonawców. O wyborze zdecyduje w 60 proc. kryterium najniższej ceny, zaś w 40 proc. czas udzielonej gwarancji (minimum trzy lata).

Materiał archiwalny z czerwca 2015 r.

Miejsca

Opinie (165) 4 zablokowane

  • "Wiedeńskie" i Przeróbka - to się nawzajem wyklucza.

    • 1 2

  • Proszę o wyjaśnienie jakim cudem kafle połamane były juz pod koniec 2015r.... Oczywiście wszystko położone tanim kosztem!!!!!

    • 4 0

  • Do Pani A.ślu......skiej

    Płytki wypadały od początku otwarcia ul. Lenartowicza i proszę nie opowiadać takich bzdur publicznie. Nawierzchnie na przystankach były już raz naprawiane, ponieważ podbudowa jest nieprawidłowa i materiał użyty na nawierzchnię również. Dla mnie to skandal.

    • 6 0

  • pomysł się sprawdził!!!??

    ciekaw jestem co będzie jak przyjdzie prawdziwa zima, jak będzie wyglądało odśnieżanie i kto będzie płacił za naprawy pojazdów, które się ześlizną z tego cuda (i jak widać jestem optymistą, że spadną a nie wpadną w wiatę, która jest przy samej jezdni).

    • 1 0

  • A co z krzywymi torami przy lodmorze!!!!!????

    • 2 0

  • Debilny projekt (1)

    Jak tramwaj wjeżdżający ne pętlę zatrzyma się na jezdni to trudno siennicką wyjechać , nie mówiąc o dostawczakach jadących do firm w zntku. Gdy ciężarówka się zatrzymała na siennickiej przy krawężniku to tramwaj nie mógł przejechać. A jest tam tyle miejsca, że spokojnie można było zrobić szerzej wiedząc, że tam dużo ciężarówek jeździ (dostawy do sklepów i do firm w zntku).

    • 1 0

    • Jest tam zakaz dla ciezarowek.

      • 0 0

  • Zrzucanie winy na kierowców aut osobowych, że zniszczyli te przystanki to jakiś idiotyzm. Samochody ciężarowe i projektanci ( lub warunki kosztowo-materiałowe im narzucone przez inwestora ). To są prawdziwe przyczyny.

    • 5 0

  • odbiory ach odbiory

    ulica zrobiona na odpiernicz a nie wina kierowców tak to jest jak się koperty zbiera przed odbiorem wrrr...

    • 4 0

  • Co za kretyni projektują takie rozwiązania. Głupota, brak doświadczenia? Ignorancja zawodowa? I ten artykuł zwalający winę na kierowców! Żenada i Dziadostwo! Państwo projektanci i szanowna redakcjo. Żenada

    • 4 0

  • To nie jest normalne.

    Ludzie, gdzie zgłasza się takie sprawy ?
    Ktoś przecież musi za to odpowiedzieć

    • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane