- 1 Rowerzyści dostali drogę, której nie chcą (244 opinie)
- 2 Dziecko bawiło się na krawędzi balkonu (67 opinii)
- 3 Pomogli ominąć korek i zdążyć na maturę (73 opinie)
- 4 Oni będą teraz rządzić województwem (69 opinii)
- 5 W Gdyni odłowią 80 dzików (343 opinie)
- 6 Chwarznieńska do obwodnicy już gotowa (134 opinie)
Kosztowna odbudowa po awarii wodociągu przy Szańcu Jezuickim
Nawet 1,5 mln zł może pochłonąć odbudowa szkód po awarii sieci wodociągowej przy ul. Kolonia Anielinki na Chełmie. Odbudową zajmie się Gdański Zarząd Nieruchomości Komunalnych. Jest szansa, że koszty napraw pokryje ubezpieczenie.
Zobacz relację z miejsca awarii.
3 września doszło tam do awarii wodociągu - w jej wyniku runął około 50-metrowy fragment skarpy oraz muru oporowego stanowiącego obudowę zewnętrzną Szańca Jezuickiego wraz z częścią przebiegającej w jego koronie jezdni. - Właśnie opracowana została koncepcja naprawy uszkodzeń i zabezpieczenia pozostałej części terenu - suchej fosy Szańca Jezuickiego - przed ewentualną powtórką sytuacji z września - mówi Katarzyna Kaczmarek, rzecznik prasowy ZDiZ.
W pierwszym etapie przewidziano dwie koncepcje przeprowadzenia prac naprawczych. Podłoże będzie palowane, a na nim potem zostanie wykonany fundament i mur oporowy lub (to druga koncepcja) za istniejącym cokołem muru zabite zostaną betonowe kolumny. Wtedy na nich umieszczone będą płyty drogowe, a na cokole odbudowany zostanie mur z odzyskanej cegły.
- W chwili obecnej obie koncepcje pierwszego etapu prac przesłane zostały do wojewódzkiego konserwatora zabytków. To on zdecydować ma o sposobie przeprowadzenia naprawy. Zniszczona droga odbudowana zostanie po zakończeniu prac wzmacniających uszkodzony fragment skarpy - mówi Katarzyna Kaczmarek.
Drugi etap prac, czyli zabezpieczenie muru oporowego w suchej fosie, będzie prowadzony na całej jej długości w celu uniknięcia podobnych zdarzeń w przyszłości. Prace wykona też GZNK, ale już bez wsparcia ZDiZ. Tutaj wykonawca będzie musiał odtworzyć zwieńczenia przypór za pomocą nowych płyt oporowych.
GZNK na wszystkie prace ogłosi przetarg niezwłocznie po otrzymaniu od konserwatora informacji, którą opcję odbudowy skarpy i muru uznał on za najlepszą. Naprawa może być sfinansowana z polisy ubezpieczeniowej właściciela sieci wodociągowej - firmy SNG, a także zarządcy drogi, czyli Zarządu Dróg i Zieleni. Nie wyklucza się też udziału środków z budżetu miasta.
Do czasu zakończenia wszystkich prac naprawczych cała ulica Kolonia Anielinki pozostanie zamknięta dla ruchu kołowego.
Miejsca
Opinie (39)
-
2014-10-07 10:13
A co z ceglanymi korytarzami biegnącymi pod ulicą?
Czy zabytkowe chodniki kontrminerskie zostaną w tej części skarpy całkowicie zasypane?
- 4 0
-
2014-10-07 10:26
SAUR NEPTUN...
Oby tylko tej awarii nie UDAWAŁ że naprawia SAUR NEPTUN . Przecież ta firma nie ma ani odpowiednio kompetentnych , ani wykształconych pracowników , ani sprzętu .
Udają , że pracują ujeżdżając w kolumnie 3, 4 samochodzików a awarie jakoś same nie chcą się naprawiać Pozory doskonale udają . Podwykonawców zatrudniają jeszcze gorszych " fachowców " , niż oni sami . Trzeba zobaczyć na mieście , tam gdzie leje się strumieniem woda , to będzie długo się lała . Pracownicy otrzymali polecenie ,żeby nie spieszyć się z naprawą , przecież i tak Miasto tzn. my durni mieszkańcy zapłacimy FRANCUSKIEJ firmie - trzeba dodać wielkie pieniądze . Co to za gospodarz , który oddaje obcym swój majątek ? Tak tylko może być w Polsce i Gdańsku , gdzie urzęduje Jaśnie Nam Panujący Prezydent Adamowicz i Spółka.- 6 1
-
2014-10-07 10:27
"zabite zostaną betonowe kolumny"
Jak można zabić betonową kolumnę? Przez rozstrzelanie?
- 7 0
-
2014-10-07 12:49
RADAKCJO
SNG nie jest właścicielem wodociągu, ale jego dzierżawcą. Właścicielem jest Gdańska Infrastruktura Wodociągowo-Kanalizacyjna sp. z o.o.
- 2 2
-
2014-10-07 13:38
Awaria wodociągu zniszczyła "Twierdzę" !!! (1)
Kto jest właścicielem obiektu ?
Kto badał i bada stan murów ?
Dlaczego dopuszczono do kradzieży rozet i zabezpieczeń odciągów murów ?
Jaka jest maksymalna nośność drogi j jaki tabor po niej jeździł ?
Za czasów pruskich była tylko brukowana droga od obecnej ul. Cienistej do mostu zwodzonego przed bramą fortu !- 7 1
-
2014-10-15 15:34
droga kol. anielinki
Po tej drodze jeździły 40 tonowe Tiry, bo w forcie były magazyny. Zimą nie da się podjechać od Cienistej za ślisko i za stromo (24%), a władze miasta (A. Szczyt) zdejmowały ograniczenia dla samochodów ciężarowych.
- 0 0
-
2014-10-07 19:40
Scianka Larsena !
prosta i szybka robota zabezpieczajaca skarpe ( pozniej obudowa i naprawa drogi )
- 2 1
-
2014-10-07 20:29
Jezuici watykańscy
Rujnują Polaków !!!!
- 1 2
-
2014-10-07 22:35
koparko-ładowarka na zdjęciu niszczy zabytek
to zdjęcie jest dowodem na akcję,która miała miejsce w pierwszą sobotę zaraz po katastrofie.Wprowadzono ekipę budowlaną,która niszczyła i dewastowała pozostałość muru,który uległ zawaleniu.Koparko-ładowarka jeździła po zabytkowych pozostałościach,rozgarniając i przerzucając wszystko dookoła.To tak się szanuje zabytek,który powstał pomiędzy 1800-1860 rokiem?Podobno cała "sobotnia akcja" została zatwierdzona przez konserwatora zabytków.To tak się traktuje pozostałości zabytkowej budowli?Zabytki są najważniejszą rzeczą jaką mamy do przekazania przyszłym pokoleniom,a wygląda na to,że zwykli ludzie (mieszkańcy) mają więcej oleju w głowie,niż urzędnicy.
Plusujcie,albo minusujcie tę informację, w ten sposób wypowiedzcie się co o tym myślicie.- 4 0
-
2014-10-08 10:41
dojenie dotacji
kto doil dotacje ten powinien teraz placic miernoty zatrudniane na stanowiska kieownicze i dyrektorskie to byla praktyka tuska
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.