- 1 Pajęczyny pełne larw na Zaspie (57 opinii)
- 2 Andrzej Duda dziękował strażnikom granic (229 opinii)
- 3 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (226 opinii)
- 4 Pełno usterek i pustostanów na dworcu (144 opinie)
- 5 Zarzuty znęcania się nad 66 psami (87 opinii)
- 6 Do czerwca skażona ziemia zniknie z Gdańska (106 opinii)
Kret, który wydrąży tunel, powstanie w Niemczech
Maszyna-kret, która wydrąży tunel pod Martwą Wisłą w Gdańsku, przypłynie na plac budowy z Niemiec. Jej montaż nad wschodnim brzegiem Martwej Wisły potrwa trzy miesiące.
Wykonawca tunelu pod Martwą Wisłą - konsorcjum firm OHL i Hydrobudowa - skorzysta przy budowie z dostępu Gdańska do morza. - Największe elementy maszyny TBM, czyli m.in. tarcza i silniki, dotrą na plac budowy drogą wodną. Mniejsze elementy przyjadą w ciężarówkach - mówi Dimitr Petrov-Ganew, menadżer w firmie Herrenknecht, która dostarczy "kreta" dla gdańskiego tunelu.
Maszyna powstanie w Schwanau, w zachodnich Niemczech. Podczas jej montażu i uruchomienia będą obecni pracownicy konsorcjum firm OHL i Hydrobudowy.
- Zamawiający, czyli wykonawca tunelu, musi przeprowadzić odbiór techniczny maszyny. Po drugie, gdy maszyna dotrze do Gdańska, będzie musiał on zmontować maszynę samodzielnie. Producent wtedy jest jedynie doradcą - tłumaczy Dimitr Petrov-Ganew.
Nie wiadomo kiedy maszyna-kret pojawi się Gdańsku. Kończy się uzgadnianie treści zamówienia sprzętu. Nieoficjalnie ustaliliśmy, że TBM dotrze do nas nie wcześniej, niż w połowie przyszłego roku.
Montaż maszyny nie powinien trwać dłużej niż trzy miesiące i zaplanowany został po wschodniej stronie brzegu Martwej Wisły - obok ul. Ku Ujściu.
Zgodnie z projektem maszyna-kret najpierw wydrąży północną nitkę tunelu. Gdy maszyna "wyjdzie" na powierzchnię po stronie Letnicy i Nowego Portu, zostanie zdemontowana i przetransportowana z powrotem w okolice ul. Ku Ujściu. Tam zostanie złożona i rozpocznie drążenie po raz drugi, tym razem południowego tunelu.
Poznaj od środka budowę i pracę maszyny TBM
Odcinek lotniskowy - od ul. Spadochroniarzy do ul. Budowlanych .
Długośc: 2,8 km. Termin oddania: początek grudnia 2011 r. Wykonawca: Wakoz. Budżet: 31 mln zł.
Odcinek miejski - od ronda de la Salle do al. Rzeczypospolitej .
Długość: 3,35 km. Termin oddania: koniec 2012 r., przejezdność: maj 2012 r. Wykonawca: Hydrobudowa Polska. Budżet: 159 mln zł.
Droga Zielona - od al. Hallera do ul. Marynarki Polskiej .
Długość: 2,1 km. Termin oddania: koniec 2012 r. Wykonawca: Budimex. Budżet: 135 mln.
Odcinek tunelowy - od ul. Marynarki Polskiej do ul. Ku Ujściu .
Długość: 2,4 km. Termin oddania: październik 2014 r. Wykonawca: Obrascon Huarte Lain. Budżet: 885 mln zł.
Opinie (168) ponad 10 zablokowanych
-
2011-11-09 18:16
Wkoncu robią to dla siebie...:P
- 0 2
-
2011-11-09 18:04
Czemu nie dobry sprawdzony....
... czeski krecik tylko jakiś Deutche Maulwurf.
- 0 2
-
2011-11-09 18:00
???
A dlaczego kret(?) nie może ryć w przeciwną stronę czyli z Nowego Portu? Ma klapki na oczach i pracuje tylko w jednym kierunku? Dziwne!
- 0 0
-
2011-11-09 15:31
w końcu to była ich ziemia
- 1 7
-
2011-11-09 15:13
ZNOW SIE ZACZYNAJA BAJKI I WIZUALIZACJE ! BUDOWAC NIE GADAC !!! SAMI OCENIMY ! (1)
- 2 2
-
2011-11-09 15:24
sam jestes bajka i maruda...
widziales kiedys inwestycje bez poprzedzajacej jej wizualizacji? chyba w Ugandzie
- 2 0
-
2011-11-09 12:58
Kto za to zapłaci
bo mnie sie zdaje ze jak zwyjke społeczeństwo
- 1 5
-
2011-11-09 08:28
dalszy żywot kreta (5)
czy po wydrążeniu tunelu kret będzie już złomem, czy będzie go można dalej użytkować. Bo jeszcze parę tuneli by się przydało.
- 5 0
-
2011-11-09 08:51
jednorazówka (2)
Każda maszyna TBM jest robiona pod konkretne zamówienie. Jak znajdziesz takie same warunki drążenia (rodzaj gruntu, naciski na tunel przy drążeniu, itp) to pewnie można by wykorzystać ją jeszcze raz. Po takiej robocie to TBM jest rozmontowywany i niektóre części można odsprzedać producentowi.
- 3 0
-
2011-11-09 12:40
Grunty to my mamy jednakowe, najwyżej może być więcej lub mniej gliny czy iłów lub innego błota, skał nie ma, można ryć pełnym gazem po całym 3mieście :)
- 0 0
-
2011-11-09 08:54
ja wim - sprzedamy TBM do Gdyni - Gryzoń zrobi z niej zabytek
- 1 0
-
2011-11-09 11:57
mozna z niej korzystac wiele razy
- 0 0
-
2011-11-09 08:35
dalszy żywot kreta? - skretynienie
- 0 0
-
2011-11-09 08:14
(2)
Niech przekopie się jeszcze w Sobieszewie, jak skończy kopać tunel. Po co budować most w Sobieszewie .Upieczemy dwie kury na jednym ogniu.
- 9 1
-
2011-11-09 12:38
Pod Motławą ul.Wałowa i z Gdańska do Gdyni i to ze 4x :) Ma co robić ta maszyna :)
- 0 0
-
2011-11-09 08:23
Nie dwie kury, tylko dwie pieczenie
Ja nie kura:-)
- 1 0
-
2011-11-09 12:31
przecież złomiarze wywiozą kreta zaraz po
przywiezieniu do Gdańska. Firmy nawet go złożyć nie zdążą :)
- 4 3
-
2011-11-09 12:11
dlaczego znowu dziennikarz nie zapyta sie PO CO przewozic ponownie całego kreta na druga stronę?
dlaczego nie montowac po tej stronie, po której wyszedł i wracac w drugą??? podejrzewam, ze takie przewożenie przez rzekę bedzie kosztować pare milionów
- 2 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.