- 1 Odnaleziono ciało zaginionego nurka (109 opinii)
- 2 Tak organizowano Rajd Monte Carlo w Gdańsku (17 opinii)
- 3 Neptun jak nowy. Zobacz, jak go myto (58 opinii)
- 4 Z bastionu Żubr zniknęły lunety (61 opinii)
- 5 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (323 opinie)
- 6 Rejsy sezonowe: dokąd popłyniemy? (191 opinii)
Krok w stronę bezpiecznych przejść przez tory na Oruni
Jest pięciu chętnych na zaprojektowanie trzech tuneli dla pieszych i jednego przejazdu dla aut przez tory kolejowe na Oruni i św. Wojciechu. Tylko jedna z ofert mieści się w miejskim budżecie.
Pierwszy tunel dla pieszych powstanie w ciągu ul. Sandomierskiej.
Budowę drugiego tunelu przewidziano w ciągu ul. Dworcowej i ul. Smętnej. Będzie on w przyszłości stanowił dojście na przystanek PKP Gdańsk - Orunia.
Z kolei do stacji PKP Gdańsk - Lipce poprowadzi podziemne przejście dla pieszych w ciągu ul. Niegowskiej.
Ponadto opracowanie ma ująć budowę bezkolizyjnego przejazdu dla aut pomiędzy ul. Dworcowa/Smętna, a ul. Niegowską. W projekcie uwzględniony zostanie montaż monitoringu i elementów małej architektury.
Na opracowanie dokumentacji miasto zaplanowało ok. 1,15 mln zł. Wpłynęło pięć ofert od biur projektowych, ale tylko jedna mieści się w tym budżecie.
- Biuro Projektów Budownictwa Komunalnego S.A - 949 560 zł
- Mosty Gdańsk Sp. z o.o. - 1 665 420 zł
- PBW INŻYNIERIA Sp. z o.o. - 1 943 400 zł
- Konsorcjum, Lider: Pracownia Projektów MID - 1 197 159 zł
- Europrojekt Gdańsk S.A. - 2 846 653, 76 zł
- Oferty są obecnie analizowane pod względem formalno-prawnym - informuje Aneta Niezgoda z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Dokumentacja projektowa ma powstać do końca maja 2021 r.
Przejścia i przejazd przez tory mają zostać sfinansowane ze środków Unii Europejskiej. Gdańsk będzie starał się o dofinansowanie tego projektu w ramach środków funduszu europejskiego "Łącząc Europę" (CEF - Connecting Europe Facility).
Opinie (84)
-
2020-07-29 14:32
ależ czemu (2)
przecież radni Gdańska twierdzą, że najbezpieczniejsze przejścia dla pieszych to przejścia naziemne!
- 23 8
-
2020-07-30 09:41
A umiesz rozróżnić pociąg od samochodu?
- 1 0
-
2020-07-29 16:33
Trzeba zwalczać przyczynę a nie łagodzić skutki.
Wszycy spadać z pasa drogowego, bo Janusz będzie jechał "szybko, ale bezpiecznie"?
- 4 4
-
2020-07-30 08:31
Orunia to taki zwierzyniec (1)
Przejeżdżam tam 3 razy w tygodniu i czuję się jakby mnie otaczali człekokształtne istoty.
- 0 5
-
2020-07-30 08:46
e, Panie Ynteligent
Chyba otaczały. Kolejny marny popis elokwencji.
- 1 0
-
2020-07-29 20:11
(1)
Dlaczego tych bezkolizyjnych nie wykonano w trakcie modernizacji linii kolejowej Gdynia - Warszawa oraz dlaczego nie planuje się bezkolizyjnego przejazdu dla samochodów w ciągu ul. Sandomierskiej.
- 6 0
-
2020-07-30 08:34
bo budyń kolekcjonował mieszkania i siedział stale w radzie GPEC
i nie miał czasu na zabieganie o tunele.
- 0 0
-
2020-07-29 13:38
(4)
500 metrów dalej zrobili tubel podziemny żeby teraz obok robić następny,)))
- 24 21
-
2020-07-30 05:57
Oszczany,obrzygany straszny syf tam jest.
- 0 1
-
2020-07-29 15:42
caly czas zaszczany i zas... nie idzie wytrzymac jak sie przechodzi (2)
- 7 2
-
2020-07-29 21:21
Orunia....
Czemu hamie sikasz w brami widnial napis kolo sklepu na Rejtana- 5 1
-
2020-07-29 17:04
To po co
Tam lejesz i s
- 6 3
-
2020-07-29 13:50
A nie wystarczy wprowadzić priorytet pieszego? Niech posiągi stają! (6)
Tir jest niewiele lżejszy od szynobusu a musi na przejścou ustąpić pieszemu. Nagminnie likwiduje się tunele na rzecz przejść naziemnych na drogach a tu chcą budować przejścia podziemne? Ciągły hejt że człowiek nie szczur żeby w tunelach chodził tutaj nie działa czy jak?
- 25 21
-
2020-07-30 05:31
Tu tunele ok,bo miejscy komunisci,tzn aktywisci
nienawidza tylko samochodow. Do pociągow nie czuja odrazy,wiec nie musza ich blokowac setkami przejsc naziemnych.
- 2 1
-
2020-07-29 15:41
(1)
Taki trolling to ja rozumiem...
- 5 2
-
2020-07-29 18:55
Pozdrawiam, mam nadzieję, że dziś nie ma na obiad mielonych:)
- 2 0
-
2020-07-29 13:58
(1)
porażka systemu edukacji w jednym poście...
- 12 3
-
2020-07-29 14:33
brak poczucia humoru, wyczucia sarkazmu..... brawo
- 3 7
-
2020-07-29 14:01
Nie wiem nawet jak to skomentować.....;)
Tam kursują zarówno pociągi towarowe jak i regio, czy inne relacje pasażerskie realizowane przez PKP. Wyobrażasz sobie, ze wszystkie pociągi mialyby się tam zatrzymywać? Hałas i te sprawy...? Wystarczy, ze regio zatrzymuje się na pobliskim peronie (przystanek Orunia). Czuje frustracje Tirowca, ze nie dość, ze nie moze rozjeżdzać pieszych, jezdzić pijany, to jeszcze jeżdzić przełodowanym tirem, czy uderzać we wiadukt przy ul. Hallera;)- 11 5
-
2020-07-30 05:25
Jak to tuneli podziemnych ?!? Przeciez cale centrum zniszczono i bardziej zakorkowano
własnie przejsciami naziemnymi,choc funkcjonowaly tam tunele bezkolizyjne i wystarczylo je wyremontowac. Ale tunele to dla "miejskich aktywistow" twory komunizmu. A w komunizmie malo kto mial samochod i oni jako rasowi aktywisci komunisci chyba dlatego nienawidza aut i robią co mogą,aby skomplikować ruch na drogach.
- 5 0
-
2020-07-29 13:38
(2)
No jak na Oruńską skalę to się coś dzieje! Ruszył remont pobliskiego pięknego budynku ratusza, teraz zmiany z przejazdem kolejowym i budowa tuneli dla pieszych, do tego plany renowacji zasr*nego i zapełnionego butelkami parku znajdującego się obok, proszę państwa kręci się! Remont ratusza pobudził koniunkturę we wszystkich pobliskich sklepach monopolowych. Rekordy pobiła sprzedaż harnasia, wiadomo bowiem, ze na standardowej budowie na dzień roboczy przypada z 6 piw na osobę. Może okoliczni mieszkańcy pójdą za ciosem wiatru zmian i zaczną płacić czynsz;)
- 36 11
-
2020-07-29 23:44
Ojojoj
Okoliczni mieszkańcy mają dosyć przyjezdnych w parku Makumbo. Zjedź do zajezdni...
- 2 1
-
2020-07-29 19:41
Oj, błysnąłeś poezją zaczerpniętą z pensjonatu na Kurkowej.
- 4 1
-
2020-07-29 23:02
Orunia syf totalny
- 3 5
-
2020-07-29 23:01
Orunia dzielnica wstydu
- 3 5
-
2020-07-29 23:01
Orunia dla kogo trzymacie te zgniłe puste i walace się budy
- 4 5
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.